Strona 1 z 3

Mazda 3 BK – Wymiana łączników stabilizatorów -str. 2

PostNapisane: 3 lis 2010, 18:58
przez Ring0
Witam,
na ostatnim przeglądzie zalecono mi wymianę łączników stabilizatorów z tyłu. W ASO zaśpiewali sobie 510 zł za wszystko. Zastawiam się, czy nie robić tego w zwykłym warsztacie, bo słyszałem, że nie jest to jakaś skomplikowana sprawa. Co radzicie?

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 3 lis 2010, 19:56
przez maselek
Ring0 napisał(a):ASO zaśpiewali sobie 510 zł

<szok>
Ze swojej strony polecam http://www.ramech.pl/ nie będziesz narzekał <rotfl>

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 3 lis 2010, 20:05
przez dawid39lo
Zastawiam się, czy nie robić tego w zwykłym warsztacie, bo słyszałem, że nie jest to jakaś skomplikowana sprawa.

Nie jest to trudne, Dlatego sugeruję warsztat, w którym będzie o wiele taniej.
P.S. :Ja też mam do wymiany łączniki drążków stabilizatora z tyłu, ale zrobię to po zimie, bo "nasze" drogi w zimę są tragiczne dla zawieszenia.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 3 lis 2010, 21:18
przez tomekk03
510 zł <glupek2> masakra. Jeśli masz tylko dojście do kanału to zrób to sam bo jest to banalnie proste. Ja ostatnio to wymieniałem jeden [jaki?] łącznik stabilizatora i zajęło mi to 15 min a sam łącznik kosztował mnie niecałe 100zł.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 4 lis 2010, 09:56
przez BlackM3
Proste jak wymiana żarówki. Kwestia odkręcenia i zakręcenia dwóch śrub. Bez problemu to sam wymienisz. Ja za łącznik zapłaciłem 60 zł. Wziąłem taki najzwyklejszy i służy już 1,5 roku.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 4 lis 2010, 10:00
przez myshouek
RingO do it yourself :) good luck <spoko>

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 12 lis 2010, 13:18
przez Ring0
Jeszcze takie pytanko: czy po wymianie łączników z tyłu trzeba ustawiać zbieżność?

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 12 lis 2010, 13:50
przez vqsoft
nie nie trzeba
ale z opinii Jaksy wiem ze łączniki wymienia sie parami
i tak właśnie mi zrobili
jeden przedni lekko stukał

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 13 lis 2010, 15:28
przez andrzej72
Ja wymieniłem pod blokiem na podniesionym lewarku.Do wyjęcia trzeba samochud nieco opuścić.Czas około 15min.Koszt 65zł.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 26 lut 2011, 13:35
przez trajano
Siłowałeś się ze śrubami czy ciachnąłeś od razu szlifierką? Pytam, bo czeka mnie wymiana i jesli lepiej od razu ściać śruby "kątówką" zamiast się siłować to będę musiał skorzystać z garażu ojca który ma dojście do gniazdka elektrycznego.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 28 lut 2011, 00:56
przez RobertPi
Ja wymieniałem w zeszłym tygodniu oba łączniki z tyłu. Poza kluczem chyba 13 potrzebny jest jeszcze imbus 5. Nie trzeba nic ciąć. Przydałaby się jeszcze jakas rurka aby nagiąć stabilizator.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 12 mar 2011, 00:23
przez zupa1963
Najwygodniej użyć 2-óch lewarków ( tak,żeby oba wahacze zwisały luźno) , wtedy nie musisz nic naginać ...

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 31 maja 2013, 12:07
przez yezior
rozumiem, że wymieniamy parami przód BP4K-34-170C oraz tył (jaki jest kod ?). Polecacie jakąś konkretną firmę, czy nie ma co przepłacać? I jeszcze jedno, czy z tyłu wymiana jest tak prosta jak z przodu?

Edit.: zamówiłem od nich.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 31 maja 2013, 22:43
przez kropek101
Poza tym że pewnie śruby już będą zaruściałe to z przednimi jak i tylnimi nie ma wielkiego problemu przy wymianie różnica jest tylka taka że [jakich?] raczej bez kanału nie wymienisz. W ubiegłym roku wymieniałem nie pamiętam firmy kupiłem od forda kosztowały mnie 110zł w zwykłym sklepie.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 31 maja 2013, 23:35
przez yezior
myślałem o dwóch lewarkach z odkręconymi kółkami, tak jak napisano wcześniej. Nie wiem jak będzie szybciej i łatwiej. Jak Tobie poszło? Dużo nerwów <co?> .

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 1 cze 2013, 06:03
przez MichałK.
wymieniałem tył bez kanału i bez wiekszego problemu. Zamiast dwóch lewarków podstaw sobie może jakąś cegłę i sprawa załatwiona. jedyny problem miałem taki, że musiałem ciąć śruby> niestety nie miałem kątówki więc ręcznym brzeszczotem. Ale około godziny i sprawa załatwiona. Kupowałem polskie JGR. Póki co OK.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 1 cze 2013, 11:50
przez kropek101
Tak jak pisał poprzednik jedyny problem jest jak śruby nie da się odkrecić kiepski dostęp dla kontówki. W takich wypadkach nawiertuje nakretki. co do lewarków no nie jestem do tego przekonany szczególnie jak trzeba coś młotkiem potraktować nie chciał bym mieć na sobie auta jak spadnie z lewarka lepiej na coś najechać i wciś się pod auto.

PostNapisane: 1 cze 2013, 13:14
przez dzux
Planuje wymienić przynajmniej tył w wakacje bo cosik mi tam stuka na nierównej drodze. Wiem że wymian może i jest prosta ale fotorelacja by się przydała :)

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 1 cze 2013, 13:40
przez kropek101
Fotorelacja to by były 2 zdjecia na jednym zaznaczone 2 sruby do odkrecenia a na drugim nowe łączniki i na tym koniec chyba.

Re: Wymiana łączników stabilizatorów

PostNapisane: 1 cze 2013, 14:28
przez iwon44
W starszych mazdach nie było w śrubie wybitego miejsca na klucz ampulowy i odrazu trzeba było ciąć. Tutaj jest, także jest łatwiej i szybciej. Wcześniej pryśnij nakrętkę WD40, klucz ampulowy w śrubę łącznika, i płaskim odkrecasz nakrętkę. Zapewne trzeba klucz potraktować młotkiem żeby nakrętka puściła, ale tak jak napisał kropek to żadna filozofia.
Sugeruję korzystanie z kanału podczas zabiegu.

Coś jak tutaj:
fot8.JPG


Pozdrawiam