Mazda 3 BK – Wymiana łączników stabilizatorów -str. 2
Witam,
na ostatnim przeglądzie zalecono mi wymianę łączników stabilizatorów z tyłu. W ASO zaśpiewali sobie 510 zł za wszystko. Zastawiam się, czy nie robić tego w zwykłym warsztacie, bo słyszałem, że nie jest to jakaś skomplikowana sprawa. Co radzicie?
na ostatnim przeglądzie zalecono mi wymianę łączników stabilizatorów z tyłu. W ASO zaśpiewali sobie 510 zł za wszystko. Zastawiam się, czy nie robić tego w zwykłym warsztacie, bo słyszałem, że nie jest to jakaś skomplikowana sprawa. Co radzicie?
Eco driving? No, thanks.
Think Fast. Drive Faster. Don't Blink.
Don't drive faster than your guardian angel can fly!
Think Fast. Drive Faster. Don't Blink.
Don't drive faster than your guardian angel can fly!
- Od: 16 sie 2009, 21:19
- Posty: 20
- Auto: M3 1.6 BK Sport Exclusive
Zastawiam się, czy nie robić tego w zwykłym warsztacie, bo słyszałem, że nie jest to jakaś skomplikowana sprawa.
Nie jest to trudne, Dlatego sugeruję warsztat, w którym będzie o wiele taniej.
P.S. :Ja też mam do wymiany łączniki drążków stabilizatora z tyłu, ale zrobię to po zimie, bo "nasze" drogi w zimę są tragiczne dla zawieszenia.
- Od: 21 wrz 2010, 19:47
- Posty: 50
- Skąd: Garwolin
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.
510 zł masakra. Jeśli masz tylko dojście do kanału to zrób to sam bo jest to banalnie proste. Ja ostatnio to wymieniałem jeden [jaki?] łącznik stabilizatora i zajęło mi to 15 min a sam łącznik kosztował mnie niecałe 100zł.
- Od: 17 maja 2008, 15:59
- Posty: 43
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3s 2.3 AT hatchback USA
Proste jak wymiana żarówki. Kwestia odkręcenia i zakręcenia dwóch śrub. Bez problemu to sam wymienisz. Ja za łącznik zapłaciłem 60 zł. Wziąłem taki najzwyklejszy i służy już 1,5 roku.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Siłowałeś się ze śrubami czy ciachnąłeś od razu szlifierką? Pytam, bo czeka mnie wymiana i jesli lepiej od razu ściać śruby "kątówką" zamiast się siłować to będę musiał skorzystać z garażu ojca który ma dojście do gniazdka elektrycznego.
- Od: 2 maja 2010, 20:52
- Posty: 15
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 626 GE [USA] sedan 2.0i
Ja wymieniałem w zeszłym tygodniu oba łączniki z tyłu. Poza kluczem chyba 13 potrzebny jest jeszcze imbus 5. Nie trzeba nic ciąć. Przydałaby się jeszcze jakas rurka aby nagiąć stabilizator.
Najwygodniej użyć 2-óch lewarków ( tak,żeby oba wahacze zwisały luźno) , wtedy nie musisz nic naginać ...
-
zupa1963
rozumiem, że wymieniamy parami przód BP4K-34-170C oraz tył (jaki jest kod ?). Polecacie jakąś konkretną firmę, czy nie ma co przepłacać? I jeszcze jedno, czy z tyłu wymiana jest tak prosta jak z przodu?
Edit.: zamówiłem od nich.
Edit.: zamówiłem od nich.
Poza tym że pewnie śruby już będą zaruściałe to z przednimi jak i tylnimi nie ma wielkiego problemu przy wymianie różnica jest tylka taka że [jakich?] raczej bez kanału nie wymienisz. W ubiegłym roku wymieniałem nie pamiętam firmy kupiłem od forda kosztowały mnie 110zł w zwykłym sklepie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
wymieniałem tył bez kanału i bez wiekszego problemu. Zamiast dwóch lewarków podstaw sobie może jakąś cegłę i sprawa załatwiona. jedyny problem miałem taki, że musiałem ciąć śruby> niestety nie miałem kątówki więc ręcznym brzeszczotem. Ale około godziny i sprawa załatwiona. Kupowałem polskie JGR. Póki co OK.
Michał
- Od: 14 sie 2009, 12:16
- Posty: 56
- Skąd: Podpoznański WieśMc
- Auto: No more Mazda's !!!!
Tak jak pisał poprzednik jedyny problem jest jak śruby nie da się odkrecić kiepski dostęp dla kontówki. W takich wypadkach nawiertuje nakretki. co do lewarków no nie jestem do tego przekonany szczególnie jak trzeba coś młotkiem potraktować nie chciał bym mieć na sobie auta jak spadnie z lewarka lepiej na coś najechać i wciś się pod auto.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Fotorelacja to by były 2 zdjecia na jednym zaznaczone 2 sruby do odkrecenia a na drugim nowe łączniki i na tym koniec chyba.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
W starszych mazdach nie było w śrubie wybitego miejsca na klucz ampulowy i odrazu trzeba było ciąć. Tutaj jest, także jest łatwiej i szybciej. Wcześniej pryśnij nakrętkę WD40, klucz ampulowy w śrubę łącznika, i płaskim odkrecasz nakrętkę. Zapewne trzeba klucz potraktować młotkiem żeby nakrętka puściła, ale tak jak napisał kropek to żadna filozofia.
Sugeruję korzystanie z kanału podczas zabiegu.
Coś jak tutaj:
Pozdrawiam
Sugeruję korzystanie z kanału podczas zabiegu.
Coś jak tutaj:
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości