Nisko zawieszony przód Mazdy 3 BK

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez XadmozX » 19 paź 2010, 13:57

Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 BK Hatchback 2007.
Dopiero po zakupie zdałem sobie sprawę jak nisko zawieszony jest przód ze zderzakiem na czele.
mimo iż mam koła 17" z profilem 50 (nie ma już pola manewru na gruncie gum).
Poprzednia moja mazda 323F BJ miała jednak wyższy przód <oczy> .
Wiem że to ma swoje dobre strony ale dla mnie to ogromna wada.
Mam zatem pytania do użytkowników Mazdy 3:
1) czy i jak sprawuje się Wam tak nisko zawieszony samochód na polskich drogach w zimie?
2) czy istnieje jakiś sensowny sposób na podwyższenie tego zawieszenia choć troszkę?
Początkujący
 
Od: 14 lis 2007, 22:45
Posty: 17
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6D

Postprzez miro1 » 19 paź 2010, 15:07

Mimo ze mieszkam na południu Polski nigdy nie miałem problemu wysokością zawieszenia . Po prostu trzeba uważać . Poprzedni mój samochód miał przód wyżej ale tłumik wystawał poniżej podłogi i w sumie sprawiał większe problemy. Mazda ma płaską podłogę .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez arjot » 19 paź 2010, 16:50

mój sprawuje się dobrze, nie narzekam, choć z drugiej strony ostatnio zastanawiając się nad rozmiarem felg odrzuciłem 17" z racji częstych przepraw po mazurskich dróżkach. W zimie jeżdżę na 15 a i tak bywa, że mam na twarzy grymas bólu. przy czym raczej zwrócilem uwagę na niską podlogę a nie nos..
pojeździsz dwie zimy, przyzwyczaisz się, które miejsca omijać z daleka, które krawężniki dyskwalifikować..
zeszłej zimy widziałem kolesia który zostawił zderzak swojego cayenne w zaspie... więc przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na to gdzie się człowiek pakuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez toomaas » 19 paź 2010, 16:53

Czy jesteś pewien, że masz fabryczne zawieszenie? Już kilka samochodów miałem w życiu i akurat mazda jest moim zdaniem całkiem wysoko zawieszona. Dla mnie nisko jest np. zawieszone Renault Megane.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez Seraf » 19 paź 2010, 17:37

również uważam że jest dość wysoko posadzona mazda. Warto sprawdzić czy faktycznie przy sprężynkach nic nie było majstrowane.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez marcin255 » 19 paź 2010, 17:44

fabrycznie prześwit to bodajże 16 cm więc nie tak mało.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez XadmozX » 19 paź 2010, 19:45

marcin255 napisał(a):fabrycznie prześwit to bodajże 16 cm więc nie tak mało.

No u mnie do najniżej wystawionej części zderzaka nie ma więcej niż 14cm (mierzyłem centymetrem)
ale teraz jestem na zimowych 15" więc pewnie na 17" jest nieco więcej 15cm.
Wasze dane są katalogowe czy mierzone?
Wiem że pewnie są inne jeszcze niższe samochody ale teraz krawężniki nad które nadjeżdżałem w BJ
spowodowały by nie haratanie gumy a pęknięcie zderzaka (moje obawy budzi zatem porównanie z poprzedniczką). Jeszcze mi się to nie zdarzyło ale jak dojechałem do takiego nie większego od standardowego i potem zobaczyłem ile brakowało to się troszkę zmartwiłem co będzie w zimie.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2007, 22:45
Posty: 17
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6D

Postprzez uszatyy » 19 paź 2010, 21:09

marcin255 napisał(a):... to się troszkę zmartwiłem co będzie w zimie.

w zimie bedzie zimno :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez tomekk03 » 19 paź 2010, 21:15

i będziesz robił za pług – sprawdź sprężynki
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 15:59
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3s 2.3 AT hatchback USA

Postprzez Feat » 19 paź 2010, 22:57

W zimie poprostu trzeba uwazac, w tamtym roku jezdzac jeszcze stara 3 1.6 przez taki oblodzony kraweznik wyrwalem sobie z jednej strony zderzak ze slizgow i polamalem uchwyty. Na szczescie sam zderzak sie nie uszkodzil, trzeba poprostu zachowac czujosc. Teraz mpsem juz to nawet nie podchodze do zadnych, nawet standardowych kraweznikow :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 16:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez grager » 20 paź 2010, 08:58

XadmozX napisał(a):
marcin255 napisał(a):fabrycznie prześwit to bodajże 16 cm więc nie tak mało.

No u mnie do najniżej wystawionej części zderzaka nie ma więcej niż 14cm (mierzyłem centymetrem)
ale teraz jestem na zimowych 15" więc pewnie na 17" jest nieco więcej 15cm.
Wasze dane są katalogowe czy mierzone?
Wiem że pewnie są inne jeszcze niższe samochody ale teraz krawężniki nad które nadjeżdżałem w BJ
spowodowały by nie haratanie gumy a pęknięcie zderzaka (moje obawy budzi zatem porównanie z poprzedniczką). Jeszcze mi się to nie zdarzyło ale jak dojechałem do takiego nie większego od standardowego i potem zobaczyłem ile brakowało to się troszkę zmartwiłem co będzie w zimie.


wydaje mi się, że mazda jest dość niska – ja czepiam podwoziem na progach tam, gdzie nigdy mi się nie zdarzyło jeżdżąc innymi samochodami...

wymiana opon nie podniesie nadwozia! gdyby tak było to prędkościomierz i licznik kilometrów pokazywałby złe dane; cały myk polega na tym, że zwiększając rozmiar koła zmniejsza się jednocześnie profil opony, dzięki czemu obwód jest identyczny, więc przy dobrze dobranych oponach nic ci się nie podniesie
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 20:03
Posty: 55
Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b

Postprzez XadmozX » 26 paź 2010, 14:43

OK wszystko się wyjaśniło. Egzemplarz który nabyłem ma niebieskie sportowe, najtwardsze i najniższe zarazem sprężyny. Coś mi się wydaje że po zimowym sezonie będę się rozglądać za czymś normalnym <oczy>
Początkujący
 
Od: 14 lis 2007, 22:45
Posty: 17
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6D

Postprzez radzi89 » 26 paź 2010, 16:52

Najtwardsze i najnizsze zarazem? Mozna widziec jakiej firmy?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marcin255 » 26 paź 2010, 18:26

Eibach -30mm ? Tez te miałem ale zamieniłem na normalna długość lesjofors.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez XadmozX » 26 paź 2010, 19:03

radzi89 napisał(a):Najtwardsze i najnizsze zarazem? Mozna widziec jakiej firmy?

Niestety nie jestem w stanie powiedzieć bo nie wiem. Jest to "prezent" od poprzedniego właściciela. Tak powiedział gość w ASO ale czy są to dosłownie naj naj to nie wiem. Z tego co jestem w stanie dostrzec to są całe niebieskie a nie tylko oznaczone na niebiesko.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2007, 22:45
Posty: 17
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6D

Postprzez radzi89 » 26 paź 2010, 20:13

Czyli prawdopodobnie takie jak ja mam , wiec akcesoryjne sprezyny Mazdy produkowane przez firme Eibach. Generalnie bardzo fajne sprezynki , ktore osobiscie polecam :) w przeciwienstwie do marcin255 mam same pozytywne wrazenia :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez XadmozX » 27 paź 2010, 08:21

W takim razie mam pytanie czy jakbym się uparł na zmianę to trzeba wymieniać razem a amortyzatorami czy same sprężyny da się wymienić? Tę zimę spróbuje przezimować a potem się zobaczy ;)
Początkujący
 
Od: 14 lis 2007, 22:45
Posty: 17
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6D

Postprzez radzi89 » 27 paź 2010, 20:43

Jesli masz seryjne amortyzatory ( a raczej masz ) to spokojnie mozesz je zostawic. Mozliwe jednak, ze beda na tyle zuzyte, ze warto bedzie je wymienic. Ja na swoich amorkach ( oryginalne od nowosci ) mam przejechane 47 tys z czego 30 na obnizonych sprezynach eibach`a i maja ciagle 65% sprawnosci :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez NarsilSW » 2 lut 2012, 00:01

To ja mam taką ciekawostkę. Mam Madzię z 2004 i jest, jak dla mnie, bardzo niska. Przedtem jeździłem Seicento i nie było żadnego problemu. Ale nie o tym. Już się przyzwyczaiłem. Mój sąsiad kupił niedawno Madzie 3 z 2007. I o dziwo jego jest wyższa. U siebie pod blokiem nie mogę podjechać pod sam krawężnik, bo przy nim jest zrobiony odpływ na wodę i samochód "siada" kołami przy samym krawężniku i mój zderzak zahacza o niego. U mojego sąsiada nie ma tego problemu. Czy to możliwe, że po facelifcie podnieśli trochę zawieszenie? Bo ja nie widzę innego wytłumaczenia. Moja wersja na pewno nie jest sportowa, więc obniżony nie jest. Jakieś sugestie? :)
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 00:13
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 2004

Postprzez akostarek » 2 lut 2012, 00:04

po lifcie jest inny zderzak, może ma nieco inna wysokość? po 2. same opony mogą robić parę mm różnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323