Strona 1 z 2

Mazda3 – wymiana sprzęgła

PostNapisane: 9 sie 2010, 17:15
przez martin_torbay
Hej:)
Czy ktoś wymieniał sprzęgiełko może już lub ma jakieś informacje, co pakują na 1wszy montaż?
Sprawdziłem używane sprzęgła na allegro i wychodzi na to że sachs to oryginał w naszych mazdach, jeśli by patrzeć na opis i zdjęcie sprzęgieł używanych... jeżeli tak jest to lepiej dać w sklepie 950zł za sachsa niż 1150zł za sachsa w salonie.... ale czy to prawda?

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 9 sie 2010, 22:04
przez myshouek
proste że w sklepie

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 10 sie 2010, 07:56
przez marcin255
myshouek napisał(a):proste że w sklepie

Raczej chodziło o potwierdzenie czy to to sprzęgło niz gdzie je kupić.

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 10 sie 2010, 12:46
przez martin_torbay
Tak, chodzi o to czy to to sprzęgło, bo następne pytanie gdzie kupić to już odpowiem sobie sam...sachsa mam od zaraz za 650zl, oryginal za 1150zl na tą chwilę, zapewne kupię tak czy inaczej sachsa... bo i oryginał może się też wysypać, no ale fajnie by było wiedzieć.... skoro nikt nie wie to po rozkręceniu się dowiem:)

pzdr

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 10 sie 2010, 12:54
przez marcin255
Daj znać.

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 10 sie 2010, 15:29
przez Vege
Jeśli chodzi o sprzęgła to jest jedna słuszna firma i co najważniejsze robi zmienniki do naszych magdalenek (przynajmniej tych benzynowych)

http://www.exedy.adc-cat.com/

Pozdrawiam

Vege

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 11 sie 2010, 07:59
przez myshouek
Dobre są Valeo i Sachsa

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 21 sie 2010, 15:07
przez martin_torbay
Exedy... jesteś w błędzie, bo do 1.6 nie ma exedów....
Oryginał to był.... SACHS!
tak, też się zdziwiłem, różnicą jedyną między nowym Sachsem a oryginalnym, było to że miał dodatkowo numer seryjny Mazdy i wysprzęglik miał logo Forda i napis Sachs... więc taka to prawda z oryginalnością, przynajmniej w moim aucie, nie warto przepłacać za sprzęgło w salonie, teraz siedzi nowy oryginał, Sachs,auto śmiga jak trza, będzie chwilka to napiszę procedurę wymiany i objawy

pzdr

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 21 sie 2010, 15:13
przez CezaR83
hmmm a jakie jest w MZ-CD ? <co?>

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 21 sie 2010, 21:49
przez martin_torbay
Niestety nie wiem jak jest w MZ-CD ale jeżeli skrzynia biegów jest taka sama jak w benzyniaku 1.6 co jest całkiem prawdopodobne to na 99% pewnie jest też SACHS

Ja to zrobiłem w sposób taki że sprawdziłem sobie części używane na allegro i ebay do mojego silnika (sprzęgło) i widziałem wszędzie sachsa i w to nie wierzyłem ale uwierzyłem jak zobaczyłem na własne oczy.

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 22 sie 2010, 12:58
przez myshouek
I to Was Panowie powinno napawać optymizmem bo to dobra firma.

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 24 sie 2010, 21:27
przez uszatyy
a ile mieliscie przejechane jak trzebabylo wymienic ??

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 28 sie 2010, 00:29
przez martin_torbay
tylko 115tkm...ale to nie tak.... :) .... poprzedni właściciel... ona... podczas jazdy testowej przy zakupie auta zażyczyłem sobie być pasażerem... i strach było jechać – jako pasażer, bałem się o krawężniki no i nóżka na sprzęgle jej ciągle... po zakupie nie ździwiłem się że felgi krzywe, a że sprzęgło... ciągle myślałęm że nie czuję auta, ale w końcu stwierdziłem że chyba ze mną wszystko w porządku a problem jest ze sprzęgłem, nie myliłem się, docisk pokrzywiony, tarcza zjechana, luz na zawleczce wysprzęglika

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 28 sie 2010, 10:21
przez uszatyy
tak pytam bo z ciezka przyczepe sporo jezdze i sie zastanawiam ile sprzeglo to wytrzyma, bo mam swiadomosc ze to pierwsze sie rozleci przez przyczepe ;)

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 11 sty 2011, 12:40
przez ropsson
Witam, ja do swojej M3 2.0 przy przebiegu 107.000 km wymieniałem cały komplet sprzęgła firmy AISIN (podobno japońskie) koszt kompletu tj. tarcza, docisk i łożysko 1.100zł + 350zł robota. Stare sprzęgło zachowałem na pamiątkę jest to fabryczne Sachs z widniejącym na tarczy dopiskiem FORD ! Pozdrawiam

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 11 sty 2011, 23:56
przez marcin255
ropsson napisał(a):M3 2.0 przy przebiegu 107.000 km wymieniałem cały komplet sprzęgła

Dlaczego ?

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 12 sty 2011, 17:39
przez ropsson
Ponieważ, sprzęgło zaczynało już mocno szarpać, na biegu jałowym były wyczuwalne wibracje w kabinie, po za tym chodziło tak ciężko że moja dziewczyna używała go do odpychania fotela..:–) jak się później okazało trzymało się już na dwóch nitach.. sam byłem zaskoczony że przy tym przebiegu już się sprzęgło skończyło przy czym że auto nie było nigdy katowane..ale cóż teraz jest rakieta:–)

Re: Sprzęgło oryginalne w naszych mazdach

PostNapisane: 23 sie 2012, 10:56
przez martin_torbay
Jestem po wymianie, wymieniłem rok temu, ale nie miałem czasu zebrać informacji do kupy i się odezwać:

Pan w aso zapewnił że orginał przychodzi od mazdy z plombą i nie wie jakiej jest firmy, a kosztuje 1150zł
po rozebraniu skrzyni, różnica między nowym sachs'em a oryginałem, to dodatkowy znaczek mazdy, więc pan w aso ani nie skłamał ani nie powiedział wszystkiego, cóż, pieniądz rządzi :|

CAŁA PRAWDA:
Średnica [mm]: 200, ilość zębów: 20
sprzęgło które wmontowałem:
sachs kpl. sprzęgła: 3000 951 008
a w nim:
3082 000 492 – 1 docisk
1878 002 522 – 1 tarcza
3189 000 020 – 1 łożysko wyciskowe
4200 080 060 – 1 smar
3109 004 800 – 1 łożysko zwalniające

kosztowało mnie to jakieś 600zł
do tego opaski na półosie i smar, jakieś dodatkowe 50zł

UWAGA!
ten sam komplet ale z dodatkowym logo "Mazda" za 1150zł
mazda:
Z6Y1-16-50X

ponoć to też pasuje, ale tu nie jestem pewny, wyczytałem, ale nie sprawdziłem:
ford:
3M51-7540-F1F

I teraz tak:
ponoć na zestawie firmy LUK, który o dziwo jest o ok 50-100zł droższy
nasze mazdy w benzynie o wiele płynniej i fajniej jeżdżą, jeżeli ktoś by się decydował na wymianę i wpakowanie LUKa, bardzo proszę o komentarz. Ponoć sachs jest za twardy.
To by mi się zgadzało z twadością, bo po wymianie pedał jak piórko fajnie komfortowo się rusza, ale auto jak nie miało zgrania skrzynia-silnik, tak nie ma dalej, wymieniałem oryginał na oryginał, więc wnioskuję że to prawda z tą twardością.

PostNapisane: 23 sie 2012, 12:58
przez CezaR83
martin_torbay napisał(a):CAŁA PRAWDA:
Średnica [mm]: 200, ilość zębów: 20
sprzęgło które wmontowałem:
sachs kpl. sprzęgła: 3000 951 008
a w nim:
3082 000 492 – 1 docisk
1878 002 522 – 1 tarcza
3189 000 020 – 1 łożysko wyciskowe
4200 080 060 – 1 smar
3109 004 800 – 1 łożysko zwalniające


Dzieki za informacje, a czy do Y6 sa takie same wymiary? Można zamawiać ten sam komplet?

PostNapisane: 23 sie 2012, 13:07
przez akostarek
nie, w Y6 jest zupełnie inne sprzęgło, koło zamachowe itd, seryjnie chyba szedł Sachs, komplet ~2000 zł.