Strona 1 z 2

ciezka praca sprzegla i skrzyni biegow – przyczyny ?

PostNapisane: 8 kwi 2009, 10:27
przez Gustliko
Witam,

Mam glupi przypadek w mojej mazdzie kiedy to przy przebiegu 34 tys km nagle wysiadlo sprzeglo. Hydraulika raczej dziala dobrze , pedal sprzegla odbija,nie zapada sie wiec chyba nie jest zapowietrzone, za to niestety bardzo ciezko chodzi. Biegi na wlaczonym silniku bardzo bardzo ciezko wskakuja (wsteczny graniczy z cudem ).Na wylaczonym normalnie wchodza jak maslo.Samo w sobie sprzeglo dziala, da rade ruszyc z miejsca.
Wiekszosc serwisow mowi ze trzeba wymienic cale sprzeglo,byc moze cos z dociskiem i tutaj pytanie do was.Czy orientuje sie ktos jakiego producenta sprzeglo bylo montowane wlasnie w mazdach 3 , benzyna 1.6 z 2004 roku ? Valeo , Sachs , Luk czy moze jakies Exedy Daikin , Aisin, NKK Blueprint ? jakie polecacie przy wymianie ?

przydal by sie tez jakis polecany serwis na terenie Wroclawia , badz sam sklep z czesciami w odpowiednich cenach oczywiscie :)

Jaka moze byc przyczyna. Byc moze poprzednia wlascicielka ( mam auto od pol roku sprowadzone z niemiec) poprostu miala nawyk nie odkladania nogi ze sprzegla przy zmianie biegow ... :/ no innej przyczyny poprostu nie widze...


Pozdrawiam i z gory dzieki za informacje

PostNapisane: 8 kwi 2009, 11:27
przez Tolek
W porównaniu do poprzednich aut którymi jeździłem, w maździe biegi wchodzą "najciężej". Często się zdarza, że aby wrzucić wsteczny muszę ponownie wysprzęglić aby wszedł poprawnie. Też do końca nie jestem pewien czy tak powinno być, ale skoro wszystko działa poprawnie to nie zawracam sobie tym głowy.

PostNapisane: 8 kwi 2009, 12:25
przez Gustliko
hmm
No moj problem polega na tym ze stalo sie to nagle podczas jazdy. Jechalem zatankowac kilka dni temu na stacje juz na samych oparach i nagle sprzeglo zaczelo dzialac jak kamien oraz biegi jak mlot 100kilowy. Czyli na sile musze je wrzucac.Bez wybebeszenia malo kto mi powie co sie moglo zepsuc ,a troche przy tym roboty jest :| nie wspominajac o kwocie za nowy komplet... :-0

PostNapisane: 8 kwi 2009, 12:36
przez cult1
Często się zdarza, że aby wrzucić wsteczny muszę ponownie wysprzęglić aby wszedł poprawnie.

mam podobnie. pozostałe chodzą miodnie :)

PostNapisane: 8 kwi 2009, 21:45
przez zio
jakby problem byl ze sprzeglem nie byl bys w stanie wogole wrzucic biegu...
Jezeli sprzeglo slabo dziala to moze z tarcza cos sie stalo. W nadzych madziach sprzeglo jest hydrauliczne – jescze nie spotkalem sie z takim przypadkiem, ale moze jest zapowietrzone? – sprawdz czy masz ply w zbiorniczku
Ja tam jestem zadwolony ze swojego sprzegla- uwzam ze skok lewarka w mazdzie jest idealny – stanowczy wyczywalny, p przekroczeniu pewnego progu bieg sam dalej wchodzi. A wsteczny to normalka – idzie sie przyzwyczaic :P

PostNapisane: 8 kwi 2009, 23:20
przez Udesky
Często się zdarza, że aby wrzucić wsteczny muszę ponownie wysprzęglić aby wszedł poprawnie.

Miałem tak w 323F BA i mam tak w Octavi, podobno ma to zapobiegać przed ewentualnym wrzuceniem wstecznego w czasie jazdy.
Gustliko napisał(a):przydal by sie tez jakis polecany serwis na terenie Wroclawia

Mogę ci polecić jeden na Nowodworskiej. Wielu moich znajomych sobie ich chwali, ja także. Jeśli będziesz chciał to mogę ci dać do nich namiar.
Gustliko napisał(a):Valeo , Sachs , Luk

Wiem, że Valeo i Luk często jest wkładany do TDI, a jeśli ktoś modzi to wkłada Sachs sport. A chyba diesel Mazdy w tym względzie nie wiele różni się od TDI?
Przepraszam dopiero teraz spojrzałem, że chodzi o benzynę. Ale co tam, do TDI też wkładają te graty z VR6 lub G60. :P

PostNapisane: 14 kwi 2009, 10:34
przez Gustliko
zio napisał(a):jakby problem byl ze sprzeglem nie byl bys w stanie wogole wrzucic biegu...
Jezeli sprzeglo slabo dziala to moze z tarcza cos sie stalo. W nadzych madziach sprzeglo jest hydrauliczne – jescze nie spotkalem sie z takim przypadkiem, ale moze jest zapowietrzone? – sprawdz czy masz ply w zbiorniczku


Kwestia jest taka ze samo w sobie sprzeglo dziala, czyli na wcisnietym pedale i wrzuconym biegu auto nie jedzie.Moze delikatnie sie slizga juz w trakcie jazdy.Za to pedal dziala zdecydowanie ciezej niz bylo to wczesniej + wrzucanie biegow na odpalonym silniku jest bardzo bardzo trudne.
Pedal odbija nie zapada sie ,a plyn jest w zbiorniczku.Zreszta hamulce dzialaja dobrze , bo hydraulika sprzegla wlasnie z tego samego plynu korzysta co hamulcowy prawda ?

Moje pytanie czy w takiej sytuacji jest potrzeba wymiany calego sprzegla ? Czy to cos innego :–/

PostNapisane: 14 kwi 2009, 12:02
przez cult1
Gustliko napisał(a):wrzucanie biegow na odpalonym silniku jest bardzo bardzo trudne.

Sprawdź stan poduszek pod silnikiem. Może coś z którąś jest nie tak bo to typowy objaw takiej usterki

PostNapisane: 14 kwi 2009, 14:05
przez Gustliko
I jeszcze mi powiesz ze objawia sie to takze metalicznym stuknieciem po zmianie biegu przy przyspieszaniu ?
Wlasnie takie stukniecie raz kiedys mi sie zdarzalo przy samym ruszaniu na skreconych kolach...

wyczytalem o tym na watku
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ef5c355a34
– marakus napisal "Głównie przy zmianach biegów, gdy otwierasz i zamykasz sprzęgło. Wtedy silnik dociąża/odciąża poduszkę i może być słychać stuknięcie jak jest zużyta " .

Wszystkie serwisy powiedzialy mi ze sprzeglo do wymiany , ze docisk itp.
Dzieki wielkie przyjze sie temu teraz bardziej.

ps.idzie poznac jakos ze poduszka jest zuzyta ?

PostNapisane: 14 kwi 2009, 20:46
przez cult1
poduszka to taki element gumowo-metalowy. Ma na celu amortyzację silnika właśnie na części gumowej. W twoim przypadku może być np. oberwana. Ciężko mi opisać jak to dokładnie wygląda. Wybierz się do jakiegokolwiek zakładu choćby "pana Henia" :), poproś o sprawdzenie. Oni już z doświadczenia określą Ci czy jest z nimi jakiś problem czy nie :)

PostNapisane: 24 kwi 2009, 08:45
przez Gustliko
Yo,

Bylem w ASO tym razem juz fizycznie.
Powiedziano mi ze na pewno bedzie do wymiany wysprzeglik w ramach jakiejs akcji (pomimo ze wyglada jakby dzialal w calym swoim zakresie) Jesli okarze sie ze wysprzeglik mogl spowodowac problem ze sprzeglem , sprzeglo rowniez zostanie wymienione.Slizga sie,tarcza dostala, wiec chyba i tak i tak musi byc nowe.
Samochod zostawilem , bede wiedzial w nastepnym tygodniu.

Nie ukrywam iz cieszylbym sie niezmiernie jesli cala ta sprawa zostanie zalatwiona bezgotowkowo...

Pzdr

sprzęgło – pytania/ problemy /hałasy

PostNapisane: 6 sie 2010, 17:30
przez Bolo124
Witam

Mazda 3 1,6 diesel 2005 95 tyś.
Problem; po odpaleniu samochodu przy NIE WCIŚNIĘTYM sprzęgle słychać lekkie wycie/świergotanie, natomiast po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Po ponownym puszczeniu sprzęgła słychać to delikatne wycie,świergotanie dalej.
Czy tak ma być, czy coś się może dzieje? A jak się coś dzieje, to co to może być?

Proszę o odpowiedź, strasznie mnie ten dźwięk irytuje i nie wiem co mam zrobić.

Re: świergotanie sprzęgła

PostNapisane: 9 sie 2010, 08:25
przez ericsson1
Hej, powiedz mi czy jadąc na biegu też dochodzą dziwne dżwięki?

Re: świergotanie sprzęgła

PostNapisane: 11 sie 2010, 08:04
przez Bolo124
raczej nie ,tylko na postoju

Re: świergotanie sprzęgła

PostNapisane: 12 sie 2010, 13:53
przez ericsson1
Może to łożyska w skrzyni na wałku sprzęgłowym

Re: świergotanie sprzęgła

PostNapisane: 12 sie 2010, 20:40
przez Bolo124
chyba tak .
trzeba jezdzić aż się rozleci

Re: ciezka praca sprzegla i skrzyni biegow – przyczyny ?

PostNapisane: 30 lis 2012, 19:39
przez czysio
Podłączę się pod temat. Mam tak , stałem na światłach kiedy chciałem ruszyć nie mogłem wbić biegu. Teraz biegi bardzo ciężko mi wchodzą a sprzęgło się ślizga podczas jazdy. Dodam , że wcześniej stukała mi poduszka pod silnikiem jak ruszałem , teraz już nie. Problem w tym , że jestem za granicą i nie bardzo mam jak ją zrobić. Dzwoniłem do mechanika i mówił , że u mnie powinno być hydrauliczne więc poduszka w takim przypadku nie ma nic wspólnego z tymi objawami , przy lince tak. Trochę dziwne , że tak z dnia na dzień , jechałem i nagle padło. Co wy na to?

Re: ciezka praca sprzegla i skrzyni biegow – przyczyny ?

PostNapisane: 30 lis 2012, 20:24
przez iwon44
Moim zdaniem skoro sprzęgło się ślizga nie ma co gdybać tylko trzeba je wymienić, bo w końcu nie ruszysz z miejsca. Podobne przypadki jak Twój były gdy zapowietrzało się sprzęgło, zużywał docisk.

Re: ciezka praca sprzegla i skrzyni biegow – przyczyny ?

PostNapisane: 1 gru 2012, 16:29
przez czysio
Ok. Dzięki , jutro sprawdzę czy nie jest zapowietrzone. Jeśli nie to muszę się jakoś doturlać do Polski na święta i naprawić. Pozdrawiam.

Re: ciezka praca sprzegla i skrzyni biegow – przyczyny ?

PostNapisane: 1 gru 2012, 21:41
przez iwon44
Skoro biegi wchodzą ciężko, sprzęgło się ślizga to chcesz ryzykować podróż do Polski? Może się okazać że w pewnym momencie nie dasz rady wjechać na wzniesienie i w końcu źle to się skończy dla samej skrzyni biegów. Nie masz w okolicy żadnego fachowego warsztatu?