Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kropek101 » 22 sty 2015, 22:30

Nie wiem kto produkuje seryjne ale mają wybite że powstały w Polsce. Nawet firma KYB chwali się że co 4auto ma ich amory więc wielkie prawdopodobieństwo że i mazda je ma.
Obecnie mam zrobione 20-30tyś na KYB i nie narzekam
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kropek101 » 17 lut 2015, 20:18

Co to tym sądzicie.

Od początku opiszę problem. Kupiłem auto już parę lat temu i miałem nim przygodę dostałem prosto po prawym kole jakoś od tego czasu kojarzę drgania całego auta. Zrobiłem tak 70tyś km sprawdzałem dosłownie wszystko i całe auto było ok. Jednak drgania samochodu zaczynały być coraz bardziej uciążliwe do wczoraj.
Z tymi drganiami było tak jadąc na niskich biegach było to słabo odczuwalne dopiero 4-5 bieg przyśpieszając targało kierownicą i całym autem regularne drgania aż do osiągnięcia prędkości.

Gdy jechałem np 130-140km/h i odpuszczałem całkiem gaz było szarpnięcie kierownicą prawo-lewo
Auto zwalniało były drgania.

wymieniłem nawet półoś podejrzewałem że jest uszkodzona na przegubie wewnętrznym bądź skrzywiona po uderzeniu niestety nie pomogło. Dodatkowo auto ściągało w prawo mimo ustawionej zbieżności.
Po jakimś czasie przyzwyczaiłem się i odpuściłem temat nie było widać uszkodzeń no i stwierdziłem niestety był dzwon już tak zostanie to auto.

Wczoraj wymieniałem tarcze hamulcowe z przodu nie można było ich zdjąć. Najpierw zabrałem się za stronę od kierowcy waliłem jak opętany młotkami, w końcu użyłem kątówki i cięcie. Z prawą stroną nawet się nie bawiłem tylko od razu kątówa.

Teraz sedno sprawy dziś jadę do pracy auto nie drga, może delikatnie jednak to wyraźnie wina poduszki silnika ponieważ i na biegu jałowym czuć lekkie wibracje. Mogłem puścić kierownicę i mazda idzie idealnie prosto. Wracając z pracy łącznie po 35km powoli wracają mi wibracje na kierownicę i coś czuję że wszystko wróci do stanu pierwotnego o ile nie będzie gorzej.

Macie na to jakieś rady wychodzi na to że jednak jest szansa wyelminowania tego drgania tylko co to może być całe przednie zawieszenie sprawne jest cisza nic mi nie stuka. zero luzów.

Mi tylko łożyska przychodzą na myśl tylko że podczas zmiany tarcz specjalnie je sprawdzałem brak luzów nie mają oporów w toczeniu, nie tykają, nie huczą. Poza tym po 70 tyś powinny się dawno rozlecieć gdyby nimi rzucało.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marcin255 » 17 lut 2015, 20:38

zdeformowane , uszkodzone piasty ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez petro » 17 lut 2015, 20:49

Jak zamontowałeś nowe tarcze hamulcowe, to przyjrzałeś się czy nie mają bicia?

wydziargane na petrowym SGS4
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez kropek101 » 17 lut 2015, 21:03

Tarcze nie biją podczas hamowania 60-0km/h nic nie drga na pedale hamulca kierownica też jest sztywno.
Wiem jak drgają krzywe tarcze. Piasty są równe wszystko dobrze poczyszczone nie ma mowy żeby coś zostało pod nowymi tarczami na piastach. Trcze też toczyłem/obracałem nimi wszystko równe.

Chodzi mi właśnie o to że jadąc do pracy nic nie drgało dopiero wracając czuję że drgania powracają i zaczynam myśleć o łożyskach. Szczególnie o lewym od kierowcy tam biłem mocno młotkiem może ono jest winne. tarcza nie chciała zejść być może pociągło lekko łożysko teraz wraca na swoje miejsce tak jak problem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marcin255 » 26 lut 2015, 13:12

jakby wypiaskować i pomalować polataja trochę ?
Coś mnie kusi – 30 do tych 18 kół :)
Załączniki
20150220215.jpg
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Gigi_ » 26 lut 2015, 13:31

marcin255 napisał(a):jakby wypiaskować i pomalować polataja trochę ?
Coś mnie kusi – 30 do tych 18 kół :)


Marcin jakbyś był zainteresowany mam takie same tylko w o wiele lepszym stanie. Swoją drogą niezły zbieg okoliczności bo właśnie godzine temu zostały zdjęte z auta. Sprawują się bardzo dobrze, ale wracam do seryjnych bo dziecko w drodze i pewnie narazie bardziej doceni komfort na dziurach niż przyczepność w zakrętach i wygląd ;) Jak coś daj znać na priv.

P.S. Jednak upewniłem się, że sprężyny które kupiłem na aucie nie są seryjne bo auto sterczy nienaturalnie wysoko :/ wiecie może sprężyny jakiej firmy są montowane przez fabrykę? Ma ktoś może u siebie normalne (czyt. nieobniżane) Kayaby i mógły podesłać zdjęcie prześwitu między kołem a nadkolem? lub ewentualnie podać w cm.. będę wdzięczny! Pozdro!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez Gigi_ » 3 mar 2015, 12:38

Orientuje się ktoś jakiej firmy są sprężyny fabryczne (oczywiście oprócz logo mazdy)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez Mercier » 7 mar 2015, 18:58

Witam

Nie moglem znalezc tematu o amortyzatorach w dziale Mazda 3 wiec pozwole sobie zalozyc nowy. Jesli takowy istnieje, prosilbym o przeniesienie postu.

Musze wymienic amortyzatory przedni i zdecydowalem sie na:
http://allegro.pl/amortyzatory-kayaba-m ... 80441.html

Chciałem spytac glownie o to, czy amortyzatory sprzedawane na allegro w dobrych cenach to oryginaly? Ogladalem jakis czas temu program o tym, ze podobno jestesmy zalewani podrobkami czesci samochodowych, ktore maja trwalosc ponizej 50% w stosunku do oryginalow a cena na aukcjach jest o 200zl nizsza niz w wiekszosci sklepow.

Dodatkowo- czy kayaba to dobry wybor?

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez Paolo » 8 mar 2015, 11:17

W tej cenie co wrzuciłeś spokojnie kupisz u swojego mechanika i masz gwarancję w razie w.
Poza tym patrz na aukcje czy cena jest za sztukę czy za komplet.
Ja w tamtym roku zmieniłem wszystkie na kyb i jestem zadowolony – polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez Mercier » 8 mar 2015, 12:35

U wszystkich mechanikow, z ktorymi rozmawialem koszt to 280zl sztuka plus te poduszki itd. dajace lacznie 650zl wiec roznica jest jednak spora (ok ~30%).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez kropek101 » 8 mar 2015, 13:51

Różnica spora ale tak jak to pisał poprzednik masz gwarancję. Zakładając samemu już jej nie masz, W maździe mam nowy przód tył i jest ok jednak jak się ma pecha na felerne części to pół roku temu założyłem w moim drugim aucie całe kompletne zawieszenie, po przeglądzie w ubiegłym miesiącu amory przód mają 50% wybity sworzeń wahacza i 2 tuleje. Na szczęście mi ma kto podbić że to zakładał.
kupując amortyzatory dostajesz kartę gwarancyjną na której musi podbić się warsztat a wątpię że masz w domu takową pieczątkę chyba że z kartofla
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Gamboa » 8 mar 2015, 16:28

witam. mam pytanie odnośnie amorków.
mam amory dobre, na ostatnim badaniu około 70 procent.
ale mam problem, otóż w prawym [jakim?] amorku z górnej gumy spadła mi osłona. podniosłem auto kiedyś i ją wbiłem spowrotem. ale znowu spadła. czy musze rozbierać cały amortyzator zmieniać gumy i założyc spowrotem, czy moge jakoś to prowizorycznie zrobić, np okleić gume izolacją i wbić osłone jeszcze raz,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez krzysM3BK » 8 mar 2015, 21:30

Witam
mam pytanie, czy po wymianie tylnych tulei wahacza przedniego trzeba ustawiać zbieżność ?


Tuleje wymienione 2 x LEMFORDER z wymianą wyszło 534 zł
Chociaż z tego co mówił mechanik Lemfordesd się popsuł i polecał Moog i coś jeszcze na M ale już nie pamiętam.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 20 mar 2015, 15:37 przez krzysM3BK, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez kalesoon » 8 mar 2015, 21:42

krzysM3BK napisał(a):Witam
mam pytanie, czy po wymianie tylnych tulei wahacza przedniego trzeba ustawiać zbieżność ?


Tak, trzeba.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez krzysM3BK » 8 mar 2015, 21:47

A ile tak przyjemność może kosztować ?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez kalesoon » 8 mar 2015, 22:06

Na stacji diagnostycznej w moim mieście mi powiedział facet, że za ustawienie zbieżności biorą 90zł. W polecanym przez znajomych zakładzie, ponoć najlepszym w mieście – do 150zł.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez adidom » 8 mar 2015, 22:18

U mnie 150 zł kosztuje i właśnie mnie to czeka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez kropek101 » 9 mar 2015, 18:31

U mnie ustawienie laserowe zbieżności jednej osi 99zł wraz z sprawdzeniem kątów nachylenia kół, wyprzedzenia w razie gdyby auto było bite itp. wszystko ładnie wyświetlone na monitorze do wglądu dla klienta.
Ciekaw jestem ile sobie będą śpiewać za pomiar i ustawienie na płycie w 3D bo takową mieli w tym roku zakupić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Piotrex44 » 16 mar 2015, 19:14

No i stało sie stuka spod maski juz nawet na prostej drodze.
Ta czarna tuleja oznaczona żólta strzalka przylega do karoseri czerwona strzalka i w czasie jazdy stukaja o siebie i czarna rowniez przemieszcza sie w tym gnieździe karoseri.
Pilne pytanie czy do naprawy wystarczy i bedzie pasowac to : http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora ... 23840.html
i czy nic sie nie urwie bo do mechanika mam 20km w dodatku droga z dziurami:(

z góry serdecznie za pomoc.
Załączniki
stukanie.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2015, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323