Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Nie wiem kto produkuje seryjne ale mają wybite że powstały w Polsce. Nawet firma KYB chwali się że co 4auto ma ich amory więc wielkie prawdopodobieństwo że i mazda je ma.
Obecnie mam zrobione 20-30tyś na KYB i nie narzekam
Obecnie mam zrobione 20-30tyś na KYB i nie narzekam
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Co to tym sądzicie.
Od początku opiszę problem. Kupiłem auto już parę lat temu i miałem nim przygodę dostałem prosto po prawym kole jakoś od tego czasu kojarzę drgania całego auta. Zrobiłem tak 70tyś km sprawdzałem dosłownie wszystko i całe auto było ok. Jednak drgania samochodu zaczynały być coraz bardziej uciążliwe do wczoraj.
Z tymi drganiami było tak jadąc na niskich biegach było to słabo odczuwalne dopiero 4-5 bieg przyśpieszając targało kierownicą i całym autem regularne drgania aż do osiągnięcia prędkości.
Gdy jechałem np 130-140km/h i odpuszczałem całkiem gaz było szarpnięcie kierownicą prawo-lewo
Auto zwalniało były drgania.
wymieniłem nawet półoś podejrzewałem że jest uszkodzona na przegubie wewnętrznym bądź skrzywiona po uderzeniu niestety nie pomogło. Dodatkowo auto ściągało w prawo mimo ustawionej zbieżności.
Po jakimś czasie przyzwyczaiłem się i odpuściłem temat nie było widać uszkodzeń no i stwierdziłem niestety był dzwon już tak zostanie to auto.
Wczoraj wymieniałem tarcze hamulcowe z przodu nie można było ich zdjąć. Najpierw zabrałem się za stronę od kierowcy waliłem jak opętany młotkami, w końcu użyłem kątówki i cięcie. Z prawą stroną nawet się nie bawiłem tylko od razu kątówa.
Teraz sedno sprawy dziś jadę do pracy auto nie drga, może delikatnie jednak to wyraźnie wina poduszki silnika ponieważ i na biegu jałowym czuć lekkie wibracje. Mogłem puścić kierownicę i mazda idzie idealnie prosto. Wracając z pracy łącznie po 35km powoli wracają mi wibracje na kierownicę i coś czuję że wszystko wróci do stanu pierwotnego o ile nie będzie gorzej.
Macie na to jakieś rady wychodzi na to że jednak jest szansa wyelminowania tego drgania tylko co to może być całe przednie zawieszenie sprawne jest cisza nic mi nie stuka. zero luzów.
Mi tylko łożyska przychodzą na myśl tylko że podczas zmiany tarcz specjalnie je sprawdzałem brak luzów nie mają oporów w toczeniu, nie tykają, nie huczą. Poza tym po 70 tyś powinny się dawno rozlecieć gdyby nimi rzucało.
Od początku opiszę problem. Kupiłem auto już parę lat temu i miałem nim przygodę dostałem prosto po prawym kole jakoś od tego czasu kojarzę drgania całego auta. Zrobiłem tak 70tyś km sprawdzałem dosłownie wszystko i całe auto było ok. Jednak drgania samochodu zaczynały być coraz bardziej uciążliwe do wczoraj.
Z tymi drganiami było tak jadąc na niskich biegach było to słabo odczuwalne dopiero 4-5 bieg przyśpieszając targało kierownicą i całym autem regularne drgania aż do osiągnięcia prędkości.
Gdy jechałem np 130-140km/h i odpuszczałem całkiem gaz było szarpnięcie kierownicą prawo-lewo
Auto zwalniało były drgania.
wymieniłem nawet półoś podejrzewałem że jest uszkodzona na przegubie wewnętrznym bądź skrzywiona po uderzeniu niestety nie pomogło. Dodatkowo auto ściągało w prawo mimo ustawionej zbieżności.
Po jakimś czasie przyzwyczaiłem się i odpuściłem temat nie było widać uszkodzeń no i stwierdziłem niestety był dzwon już tak zostanie to auto.
Wczoraj wymieniałem tarcze hamulcowe z przodu nie można było ich zdjąć. Najpierw zabrałem się za stronę od kierowcy waliłem jak opętany młotkami, w końcu użyłem kątówki i cięcie. Z prawą stroną nawet się nie bawiłem tylko od razu kątówa.
Teraz sedno sprawy dziś jadę do pracy auto nie drga, może delikatnie jednak to wyraźnie wina poduszki silnika ponieważ i na biegu jałowym czuć lekkie wibracje. Mogłem puścić kierownicę i mazda idzie idealnie prosto. Wracając z pracy łącznie po 35km powoli wracają mi wibracje na kierownicę i coś czuję że wszystko wróci do stanu pierwotnego o ile nie będzie gorzej.
Macie na to jakieś rady wychodzi na to że jednak jest szansa wyelminowania tego drgania tylko co to może być całe przednie zawieszenie sprawne jest cisza nic mi nie stuka. zero luzów.
Mi tylko łożyska przychodzą na myśl tylko że podczas zmiany tarcz specjalnie je sprawdzałem brak luzów nie mają oporów w toczeniu, nie tykają, nie huczą. Poza tym po 70 tyś powinny się dawno rozlecieć gdyby nimi rzucało.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Tarcze nie biją podczas hamowania 60-0km/h nic nie drga na pedale hamulca kierownica też jest sztywno.
Wiem jak drgają krzywe tarcze. Piasty są równe wszystko dobrze poczyszczone nie ma mowy żeby coś zostało pod nowymi tarczami na piastach. Trcze też toczyłem/obracałem nimi wszystko równe.
Chodzi mi właśnie o to że jadąc do pracy nic nie drgało dopiero wracając czuję że drgania powracają i zaczynam myśleć o łożyskach. Szczególnie o lewym od kierowcy tam biłem mocno młotkiem może ono jest winne. tarcza nie chciała zejść być może pociągło lekko łożysko teraz wraca na swoje miejsce tak jak problem.
Wiem jak drgają krzywe tarcze. Piasty są równe wszystko dobrze poczyszczone nie ma mowy żeby coś zostało pod nowymi tarczami na piastach. Trcze też toczyłem/obracałem nimi wszystko równe.
Chodzi mi właśnie o to że jadąc do pracy nic nie drgało dopiero wracając czuję że drgania powracają i zaczynam myśleć o łożyskach. Szczególnie o lewym od kierowcy tam biłem mocno młotkiem może ono jest winne. tarcza nie chciała zejść być może pociągło lekko łożysko teraz wraca na swoje miejsce tak jak problem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
jakby wypiaskować i pomalować polataja trochę ?
Coś mnie kusi – 30 do tych 18 kół
Coś mnie kusi – 30 do tych 18 kół
marcin255 napisał(a):jakby wypiaskować i pomalować polataja trochę ?
Coś mnie kusi – 30 do tych 18 kół
Marcin jakbyś był zainteresowany mam takie same tylko w o wiele lepszym stanie. Swoją drogą niezły zbieg okoliczności bo właśnie godzine temu zostały zdjęte z auta. Sprawują się bardzo dobrze, ale wracam do seryjnych bo dziecko w drodze i pewnie narazie bardziej doceni komfort na dziurach niż przyczepność w zakrętach i wygląd
P.S. Jednak upewniłem się, że sprężyny które kupiłem na aucie nie są seryjne bo auto sterczy nienaturalnie wysoko :/ wiecie może sprężyny jakiej firmy są montowane przez fabrykę? Ma ktoś może u siebie normalne (czyt. nieobniżane) Kayaby i mógły podesłać zdjęcie prześwitu między kołem a nadkolem? lub ewentualnie podać w cm.. będę wdzięczny! Pozdro!
Witam
Nie moglem znalezc tematu o amortyzatorach w dziale Mazda 3 wiec pozwole sobie zalozyc nowy. Jesli takowy istnieje, prosilbym o przeniesienie postu.
Musze wymienic amortyzatory przedni i zdecydowalem sie na:
http://allegro.pl/amortyzatory-kayaba-m ... 80441.html
Chciałem spytac glownie o to, czy amortyzatory sprzedawane na allegro w dobrych cenach to oryginaly? Ogladalem jakis czas temu program o tym, ze podobno jestesmy zalewani podrobkami czesci samochodowych, ktore maja trwalosc ponizej 50% w stosunku do oryginalow a cena na aukcjach jest o 200zl nizsza niz w wiekszosci sklepow.
Dodatkowo- czy kayaba to dobry wybor?
Pozdrawiam!
Nie moglem znalezc tematu o amortyzatorach w dziale Mazda 3 wiec pozwole sobie zalozyc nowy. Jesli takowy istnieje, prosilbym o przeniesienie postu.
Musze wymienic amortyzatory przedni i zdecydowalem sie na:

Chciałem spytac glownie o to, czy amortyzatory sprzedawane na allegro w dobrych cenach to oryginaly? Ogladalem jakis czas temu program o tym, ze podobno jestesmy zalewani podrobkami czesci samochodowych, ktore maja trwalosc ponizej 50% w stosunku do oryginalow a cena na aukcjach jest o 200zl nizsza niz w wiekszosci sklepow.
Dodatkowo- czy kayaba to dobry wybor?
Pozdrawiam!
W tej cenie co wrzuciłeś spokojnie kupisz u swojego mechanika i masz gwarancję w razie w.
Poza tym patrz na aukcje czy cena jest za sztukę czy za komplet.
Ja w tamtym roku zmieniłem wszystkie na kyb i jestem zadowolony – polecam.
Poza tym patrz na aukcje czy cena jest za sztukę czy za komplet.
Ja w tamtym roku zmieniłem wszystkie na kyb i jestem zadowolony – polecam.
Różnica spora ale tak jak to pisał poprzednik masz gwarancję. Zakładając samemu już jej nie masz, W maździe mam nowy przód tył i jest ok jednak jak się ma pecha na felerne części to pół roku temu założyłem w moim drugim aucie całe kompletne zawieszenie, po przeglądzie w ubiegłym miesiącu amory przód mają 50% wybity sworzeń wahacza i 2 tuleje. Na szczęście mi ma kto podbić że to zakładał.
kupując amortyzatory dostajesz kartę gwarancyjną na której musi podbić się warsztat a wątpię że masz w domu takową pieczątkę chyba że z kartofla
kupując amortyzatory dostajesz kartę gwarancyjną na której musi podbić się warsztat a wątpię że masz w domu takową pieczątkę chyba że z kartofla
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
witam. mam pytanie odnośnie amorków.
mam amory dobre, na ostatnim badaniu około 70 procent.
ale mam problem, otóż w prawym [jakim?] amorku z górnej gumy spadła mi osłona. podniosłem auto kiedyś i ją wbiłem spowrotem. ale znowu spadła. czy musze rozbierać cały amortyzator zmieniać gumy i założyc spowrotem, czy moge jakoś to prowizorycznie zrobić, np okleić gume izolacją i wbić osłone jeszcze raz,
mam amory dobre, na ostatnim badaniu około 70 procent.
ale mam problem, otóż w prawym [jakim?] amorku z górnej gumy spadła mi osłona. podniosłem auto kiedyś i ją wbiłem spowrotem. ale znowu spadła. czy musze rozbierać cały amortyzator zmieniać gumy i założyc spowrotem, czy moge jakoś to prowizorycznie zrobić, np okleić gume izolacją i wbić osłone jeszcze raz,
Witam
mam pytanie, czy po wymianie tylnych tulei wahacza przedniego trzeba ustawiać zbieżność ?
Tuleje wymienione 2 x LEMFORDER z wymianą wyszło 534 zł
Chociaż z tego co mówił mechanik Lemfordesd się popsuł i polecał Moog i coś jeszcze na M ale już nie pamiętam.
Pozdrawiam
mam pytanie, czy po wymianie tylnych tulei wahacza przedniego trzeba ustawiać zbieżność ?
Tuleje wymienione 2 x LEMFORDER z wymianą wyszło 534 zł
Chociaż z tego co mówił mechanik Lemfordesd się popsuł i polecał Moog i coś jeszcze na M ale już nie pamiętam.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 20 mar 2015, 15:37 przez krzysM3BK, łącznie edytowano 1 raz
Na stacji diagnostycznej w moim mieście mi powiedział facet, że za ustawienie zbieżności biorą 90zł. W polecanym przez znajomych zakładzie, ponoć najlepszym w mieście – do 150zł.
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
U mnie ustawienie laserowe zbieżności jednej osi 99zł wraz z sprawdzeniem kątów nachylenia kół, wyprzedzenia w razie gdyby auto było bite itp. wszystko ładnie wyświetlone na monitorze do wglądu dla klienta.
Ciekaw jestem ile sobie będą śpiewać za pomiar i ustawienie na płycie w 3D bo takową mieli w tym roku zakupić.
Ciekaw jestem ile sobie będą śpiewać za pomiar i ustawienie na płycie w 3D bo takową mieli w tym roku zakupić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
No i stało sie stuka spod maski juz nawet na prostej drodze.
Ta czarna tuleja oznaczona żólta strzalka przylega do karoseri czerwona strzalka i w czasie jazdy stukaja o siebie i czarna rowniez przemieszcza sie w tym gnieździe karoseri.
Pilne pytanie czy do naprawy wystarczy i bedzie pasowac to :
http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora ... 23840.html
i czy nic sie nie urwie bo do mechanika mam 20km w dodatku droga z dziurami:(
z góry serdecznie za pomoc.
Ta czarna tuleja oznaczona żólta strzalka przylega do karoseri czerwona strzalka i w czasie jazdy stukaja o siebie i czarna rowniez przemieszcza sie w tym gnieździe karoseri.
Pilne pytanie czy do naprawy wystarczy i bedzie pasowac to :

i czy nic sie nie urwie bo do mechanika mam 20km w dodatku droga z dziurami:(
z góry serdecznie za pomoc.
- Od: 3 mar 2015, 15:35
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości