Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marcin255 » 6 sie 2011, 14:39

gruby1402 napisał(a):Dzieki Blumek za bardzo wyczerpujaca odpowiedz <spoko> a wymiary klockow ? Tego nie ma w instrukcji :D

Kolego ogarnij się to jest forum tu wymieniamy się wiedzą ,opiniami a nie walniesz pytanko i wszyscy już lecą podać ci info na tacy bo leniwość nie pozwala poszukać <czytaj>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez gruby1402 » 6 sie 2011, 16:36

Ok masz racje <glupek2> sam sobie wymierzylem kare ! sorki
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 23:20
Posty: 15
Skąd: Krakow NH Belfast
Auto: Mazda 3 1.6 2005 TS

Postprzez alexandra » 8 wrz 2011, 10:18

Witam
Muszę pilnie wymienić tarcze i klocki w mazdzie 3(1,6 benzyna z 2005r.). Na forum polecacie klocki Ferodo Premier. Jakie tarcze dobrać do tych klocków? Zastanawiałam się nad tarczami ATE. Czy dobre będzie takie połączenie?
dziękuję :)
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 10:37
Posty: 12
Auto: Mazda 3, HB z 2005r., 1,6 benzyna

Postprzez marcin255 » 8 wrz 2011, 15:07

Będzie ,OK
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez alexandra » 8 wrz 2011, 15:35

Ok, dziękuję :)
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 10:37
Posty: 12
Auto: Mazda 3, HB z 2005r., 1,6 benzyna

Postprzez fajek » 26 wrz 2011, 20:39

Kto pyta nie bladzi, czy z tylu aby wymienic klocki trzeba odkrecic caly zacisk? Czy do wkrecenia tloczkow potrzeba specjalnego klucza czy wystarczy nimbus czy ewentualnie mala zabka? Za szybkie podpowiedzi z gory wielkie dzieki.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 14:10
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1,6 D 109KM

Postprzez Blumek » 26 wrz 2011, 21:04

fajek napisał(a): Czy do wkrecenia tloczkow potrzeba specjalnego klucza

Tylnych ogólnie tak ale można sobie poradzić bez specjalnego klucza.
fajek napisał(a):czy wystarczy nimbus

Imbus nr 7 do okręcenia prowadnic (tulei)
fajek napisał(a):czy z tylu aby wymienic klocki trzeba odkrecic caly zacisk

Wygodniej odkręcić zacisk. ale czy trzeba to nie pamiętam
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez dstaff » 27 wrz 2011, 20:31

Jesli chodzi o klocki to tylko i wylacznie Motorcraft sa drogie ale warte swojej ceny mialem taka przygode z klockami wymienilem raz cos piskalo ciagle wymienilem na inne stukot w kole okazalo sie ze brak sprezyn wymienilem 3ci raz w ciagu miesiaca na orginalne i nie ma problemu
Tarcz jeszcze nie wymienialem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 12:53
Posty: 25
Skąd: Sztutowo / Mierzeja Wiślana
Auto: Mazda 3 1,6 Di Turbo 2004

Postprzez digidy » 27 wrz 2011, 21:12

dodam ze swej strony ze klocki Bosch do M3 tez warte zakupu mam je już od prawie 20 tysi i mogę cos o nich napisać:
– nie piszczą
– nie pylą
– bardzo dobrze hamują autko(poprzednie były oryginalne z logiem mazdy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez mikaaeel » 27 wrz 2011, 23:53

zrobione 26 tys. na tarczach przód Lucas i klockach Breck i tył tarcze oryginalne i klocki Breck, hamulce jak żyleta, może co jakiś czas coś tam popisknie ale bardzo skutecznie hamują, dla porównania tata mam ma w hondzie hrv nowe tarcze Lucas i klocki Ferrodo i działają gorzej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:37
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6b 2004

Postprzez digidy » 28 wrz 2011, 00:02

miałem kiedyś w corolli klocki Ferodo zapamiętałem je bo piszczały jak oszalałe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez marcin255 » 28 wrz 2011, 07:18

digidy napisał(a):miałem kiedyś w corolli klocki Ferodo zapamiętałem je bo piszczały jak oszalałe


Drugie auto i którys komplet Ferodo ale Premier i nic nigdy nie zapiszczało.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez fajek » 9 paź 2011, 18:59

Mam pytanie zwiazane z hamulcami. Wlasnie wczoraj wymienilem klocki hamulcowe z tylu, wymiana przebiegla normalnie tzn. sciagnolem zaciski, odczepilem linke hamulca recznego, wyciagnolem stare klocki, wkrecilem tloczki, wlozylem nowe klocki i zamontowalem zaciski. Wynikl maly problem, pedal hamulca jest strasznie miekki i ucieka mi troche do podlogi przy hamowaniu, co prawda wczesniej troche go kilkakrotnie ponaciskalem i byl twardy ale za chwile znow jest miekki, efekt jest taki jakby byly zapowietrzone hamulce, zadnego wycieku plynu nie mam wszystko jest suche. Przy wkrecaniu tloczkow otworzylem zbiorniczek z plynem wiec mysle ze prawidlowo. Czy jest mozliwe ze teraz po wkreceniu tloczkow hamulce sie zapowietrzyly? Czy mosza sie tylko ulozyc ? Jezeli ktos ma jakies doswiadczenie w tej materii to prosze o pomoc za ktora, z gory dziekuje.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 14:10
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1,6 D 109KM

Postprzez Mibay » 24 gru 2011, 16:14

Hmm pękła mi lewa tarcza :/ szykuje się do wymiany. Hmm jaką firmę rozważać ? Oczywiście z klockami.


Bosch, TRW, ATE ? czy może jakąś inną ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Blumek » 24 gru 2011, 16:20

EBC :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez tomek-waw » 24 gru 2011, 22:12

Mibay napisał(a):Bosch, TRW, ATE ? czy może jakąś inną ?

Tarcze ATE, klocki TRW.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Mibay » 27 gru 2011, 16:08

Dzi@dek napisał(a):
Mibay napisał(a):Bosch, TRW, ATE ? czy może jakąś inną ?

Tarcze ATE, klocki TRW.


Najlepsze rozwiązanie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Mibay » 27 gru 2011, 22:47

EDIT:

czy TRW i LUCAS to nie to samo ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez tomek-waw » 27 gru 2011, 23:19

Jasne że to samo. TRW przejął Lucasa ( mój błąd ) Chodziło mi o tarcze ATE ( pierwszy montaż i bardzo dobre ) :) i klocki TRW.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Marcosss » 11 sty 2012, 13:08

Zdecydowanie EBC. Ewentualnie ATE. TRW i Boscha odradzam.
Marcosss
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323