Mazda3 (BK) – felgi/opony, dobór – (jakie wchodzą bez problemu)
Na moje rozeznanie tematu jest spora szansa, że obie ładnie siądą, ale więcej pewności mam co do tej osiemnastki. Porównałem ją parametrami z reksiami, które na seryjnej piaście siedzą bardzo przyjemnie.
Według obliczeń, z uwagi na szerokość JR wyjdzie na zewnątrz o nieco ponad 2cm (22,7mm) w stosunku do reksi. Na przedniej osi będzie to już nieznacznie, acz wprawionym okiem zauważalnie ponad obrys, ale tył na bank będzie jeszcze w obrysie.
Według obliczeń, z uwagi na szerokość JR wyjdzie na zewnątrz o nieco ponad 2cm (22,7mm) w stosunku do reksi. Na przedniej osi będzie to już nieznacznie, acz wprawionym okiem zauważalnie ponad obrys, ale tył na bank będzie jeszcze w obrysie.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Dzięki za zainteresowanie.
Kuszą mnie te 18''.
Zastanawiam się czy nic nie będzie obcierało przy pełnym skręcie.
Jaki jest maksimum dla ET, by koło nie wystawało zbytnio za obrys?
jaki rozmiar opon na te 18''
Przy okazji, gdyby ktoś szukał informacji na temat opon, felg rozmiarach itd.
http://rozmiaropon.pl/tires/mazda/3/2004#1
Kuszą mnie te 18''.
Zastanawiam się czy nic nie będzie obcierało przy pełnym skręcie.
Jaki jest maksimum dla ET, by koło nie wystawało zbytnio za obrys?
jaki rozmiar opon na te 18''
Przy okazji, gdyby ktoś szukał informacji na temat opon, felg rozmiarach itd.
http://rozmiaropon.pl/tires/mazda/3/2004#1
Patrząc po tym jak na mojej BK siadają reksie to myślę że przy feldze 18" 8j każde ET mniejsze niż 38 będzie istotnie wystawało poza. Tak jak jest w tej feldze fabrycznie, czyli z ET50 niby jest jeszcze w moim egzemplarzu 1,5-2cm zapasu, ale w przypadku szerszej felgi zapas ten zostanie siłą rzeczy spożytkowany. Stąd dla 9j będzie to pewnie offset nie mniejszy jak 40 a dla bezpieczeństwa szukałbym 42. Mowa oczywiście o szukaniu rozwiązań bezinwazyjnych.
Teraz jeszcze jedna drobna sprawa – biorąc pod uwagę informacje które podlinkowałeś warto się zastanowić w różnicach konstrukcyjnych (piasty etc) pomiędzy wersjami silnikowymi. Sądzę, że mogą one dodać jakieś milimetry w jedną lub drugą stronę. Niby detal, a czasem robi różnicę, że ta sama felga na dieslu siądzie ładnie a na benzynie niekoniecznie, albo odwrotnie.
Co do rozmiaru opon w przypadku 18" to było to już omawiane.
Racjonalny wybór sprowadza się do 225/40/18 lub 215/45/18.
Pierwsze wygląd drugie komfort. Można oczywiście jeszcze kombinować inaczej (szerzej,wyżej) ale to po co zakłamywać rzeczywistość i budzik?
Teraz jeszcze jedna drobna sprawa – biorąc pod uwagę informacje które podlinkowałeś warto się zastanowić w różnicach konstrukcyjnych (piasty etc) pomiędzy wersjami silnikowymi. Sądzę, że mogą one dodać jakieś milimetry w jedną lub drugą stronę. Niby detal, a czasem robi różnicę, że ta sama felga na dieslu siądzie ładnie a na benzynie niekoniecznie, albo odwrotnie.
Co do rozmiaru opon w przypadku 18" to było to już omawiane.
Racjonalny wybór sprowadza się do 225/40/18 lub 215/45/18.
Pierwsze wygląd drugie komfort. Można oczywiście jeszcze kombinować inaczej (szerzej,wyżej) ale to po co zakłamywać rzeczywistość i budzik?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Wiesz, dopóki nie przymierzysz konkretnego egzemplarza na piastę, dopóty możemy teoretyzować i podpierać się wirtualnymi kalkulacjami. Jeżeli felga jest z gatunku "must have" to w akcie desperacji zawsze możesz zrolować nadkole, ale takie rzeczy robi się zwykle gdy spas do zrobienia jest naprawdę spory, a tutaj sprawa się pewnie rozejdzie o milimetry
Myślę, że koledzy IGI czy chudymud będą tutaj mieli najlepsze rozeznanie, więc uderz do nich na PW.
Tak jak pisałem jest spora szansa, że ta felga siądzie, bo przesunięcie na zewnątrz (względem reksa, który wchodzi bez kłopotów na każdą wersję 3 BK) z uwagi na szerokość i ET to raptem i aż 22,7mm. Ale jak sam wspominałeś to nie jedyne rzeczy, które będzie trzeba mieć na uwadze decydując się na kupno. To czy koło nie będzie przy skręcie obcierać lub dobijać to również wymaga uwagi przy feldze non-oem
Reksie to już trochę zgrana płyta – będąc szczerym to sam się ich ostatnio pozbyłem i na wiosnę planuję coś z innej beczki – ale przynajmniej można je zarzucać w ciemno i zrobią swoją robotę.
Myślę, że koledzy IGI czy chudymud będą tutaj mieli najlepsze rozeznanie, więc uderz do nich na PW.
Tak jak pisałem jest spora szansa, że ta felga siądzie, bo przesunięcie na zewnątrz (względem reksa, który wchodzi bez kłopotów na każdą wersję 3 BK) z uwagi na szerokość i ET to raptem i aż 22,7mm. Ale jak sam wspominałeś to nie jedyne rzeczy, które będzie trzeba mieć na uwadze decydując się na kupno. To czy koło nie będzie przy skręcie obcierać lub dobijać to również wymaga uwagi przy feldze non-oem
Reksie to już trochę zgrana płyta – będąc szczerym to sam się ich ostatnio pozbyłem i na wiosnę planuję coś z innej beczki – ale przynajmniej można je zarzucać w ciemno i zrobią swoją robotę.

-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Koledzy chciałem do Mazdy 3 Bk z 2006 r. założyć alufelgi 15 do których pasowałyby opony 195/65 R15 jakiego rozmiaru powinienem szukać? Rozstaw śrub to chyba 5x114,3 jak z resztą?
Cześć, pytanie. Opony letnie mam w rozmiarze 205/55 16 a na zimę kupiłem 205/60 16. Problem w tym, że tetaz nie wiem do końca czy te opony będą pasowały. W sieci szukałem odpowiedzi lecz były różne opinie. Nie chodzi i tylko o to czy się zmieszczą a tez oto czy nie będzie problemu z prędkościomierzem. Czy ktoś jeździ na takim rozmiarze?
kocinskip napisał(a):Cześć, pytanie. Opony letnie mam w rozmiarze 205/55 16 a na zimę kupiłem 205/60 16. Problem w tym, że tetaz nie wiem do końca czy te opony będą pasowały. W sieci szukałem odpowiedzi lecz były różne opinie. Nie chodzi i tylko o to czy się zmieszczą a tez oto czy nie będzie problemu z prędkościomierzem. Czy ktoś jeździ na takim rozmiarze?
Przy założeniu że montujesz na tą samą felgę i masz seryjną sprężynę oraz sprawny komplet amortyzatorów to nowe opony siądą bez kłopotów i nic Ci nie powinno obcierać. Różnica w średnicy to raptem 2cm a na seryjnym zawieszeniu zapas jest dużo większy. Przekłamanie licznika -3,14% co oznacza, że na nowych kapciach będzie Ci zaniżał. Zresztą miałem przez chwile takie opony na swojej która miała wówczas -4cm w dół i nic nie przycierało.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Tak, będę zakładał na te same felgi. Dzięki za odpowiedź. Co do tego przekłamania licznika, rozumiem że wystarczy sprawdzić o ile mi km/h źle pokazuje i pamiętać żeby nie przekraczać prędkości, czy są większe tego konsekwencje?
petro napisał(a):Średnica – 15"
Szerokość – 6J
Rozstaw otworów 5x114.3
ET 40 – 52,5
Otwór centr. 67,1 mm
Dzięki.
kocinskip napisał(a):Co do tego przekłamania licznika, rozumiem że wystarczy sprawdzić o ile mi km/h źle pokazuje i pamiętać żeby nie przekraczać prędkości, czy są większe tego konsekwencje?
No będziesz musiał sobie korygować w głowie ten odczyt. Na szczęście ustawodawca w kwestii karania za przekroczenie prędkości stosuje te dopuszczalne +/-10km/h będące marginesem błędów.
Druga sprawa to być może korekty będą wymagały ustawienia dotyczące spalania w opcjach komputera pokładowego

-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Cześć!!!!
Trochę odskoczę od tematu. Na zimę kupiłem do Mazdy3 15" stalówki, osobno opony i do szczęścia brakuje mi tylko nakrętek. Na lato mam oryginalne alufelgi 16".
Tutaj moje pytanie:
19mm czy 21mm
O tyle głupie, bo nie znalazłem nigdzie żadnych różnic między tymi średnicami nakrętek do felgi.
W ori mam 21mm nakrętki, ale tam jest sporo miejsca dla nakrętki, w stalówkach mam tego miejsca jeszcze więcej. Więc czy 19mm czy 21mm nakrętki to aż taka różnica, czy można swobodnie na stalówkach mieć te 19mm.
Pozdrawiam
Trochę odskoczę od tematu. Na zimę kupiłem do Mazdy3 15" stalówki, osobno opony i do szczęścia brakuje mi tylko nakrętek. Na lato mam oryginalne alufelgi 16".
Tutaj moje pytanie:
19mm czy 21mm
O tyle głupie, bo nie znalazłem nigdzie żadnych różnic między tymi średnicami nakrętek do felgi.
W ori mam 21mm nakrętki, ale tam jest sporo miejsca dla nakrętki, w stalówkach mam tego miejsca jeszcze więcej. Więc czy 19mm czy 21mm nakrętki to aż taka różnica, czy można swobodnie na stalówkach mieć te 19mm.
Pozdrawiam
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Kupuję aktualnie felgi stalowe do swojej M3, teoretycznie wszystkie parametry znam, mam tylko wątpliwości co do jednego czyli wielkości otworu centrującego. Zalecany jest 67,1 ale w wątku o oponach czy w tym nawet (już się gubię), wiedzę że niektórzy pisali, że kupili 67 i hula. Poprostu ktoś niedokładnie pisze i ma na myśli 67 czy faktycznie wejdą i 67 i 67,1. Pytanie o tyle dla mnie ważne, że wybór tych z otworem 67 jest dużo większych (wśród tych w dobrym stanie na allegro) niż tych z 67,1. A poza tym przy aukcjach z otworem 67 często jest napisane, że pasują do mojej M3. I trochę już jestem w tym zagubiony.
- Od: 12 lut 2013, 13:25
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: M3 1.6 benzyna BK, 2006
Taka różnica że obie felgi wejdą na piastę gorzej wiosną jak przyjdzie zdejmować
Wiosną drewniany klocek, młotek i zdejmowanie bo "przymarzła" do piasty.

Wiosną drewniany klocek, młotek i zdejmowanie bo "przymarzła" do piasty.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Felgi stalowe:
– średnica 15"
– szerokość 6,00J
– osadzenie ET52,5 oraz ET50
– rozstaw śrub 5x114.3
– otwór centralny 67,1
Opony: 195/65 R15
... na pewno PASUJĄ do Mazda 3 BK 1.6 benzyna :–)
A tutaj dowód na to:
viewtopic.php?f=471&t=194113
– średnica 15"
– szerokość 6,00J
– osadzenie ET52,5 oraz ET50
– rozstaw śrub 5x114.3
– otwór centralny 67,1
Opony: 195/65 R15
... na pewno PASUJĄ do Mazda 3 BK 1.6 benzyna :–)
A tutaj dowód na to:
viewtopic.php?f=471&t=194113
Możesz brać w ciemno z GG/GY do BK i w drugą stronę w zasadzie jeszcze nie było przypadku aby komuś z felunkiem nie zagrało – chyba że w tamtej szóstce piasty były przekute 
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości