Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomek-waw » 15 wrz 2013, 00:56

Esiek napisał(a):Jest głośne. Przy każdej dziurze mam taki pusty dźwięk jak najadę kołem. Wahacze, drążki – wszystko wymieniłem na nowe przy okazji przeglądu. Dwóch mechaników sprawdzało zawieszenie (w tym stacje diagnostyczna) i jest perfect. Cóż, Mazda 3 to nie klasa premium


viewtopic.php?f=471&p=2709431#p2709431
Sytuacja dość częsta, problem w mocowaniu amorka ( górne mocowanie, zestaw naprawczy )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Mazdzia3 » 17 wrz 2013, 23:00

Może ktoś podesłać symbole oryginalnych części (+ew. polecane zamienniki)
2xTylny wahacz poprzeczny
2xTuleja tylna przedniego wahacza
2xSworzeń przedni
Tarcze+klocki przód/tył
Drążki i łączniki

-Chcę zerknąć do świnki czy ta akcja przed zimą nie zagłodzi mojej świnki :)
Początkujący
 
Od: 10 paź 2011, 14:51
Posty: 23
Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07

Postprzez Marcis » 9 paź 2013, 13:38

Ostatnio wymieniałem z tyłu dolne wahacze przednie tzw. "cukierki" i chcę ostrzec wszystkich by nie kupowali wahaczy lub przed zakupem zmierzyli je. Ja kupiłem w sklepie i okazało się że występuje jeden rodzaj. Po założeniu i przejechaniu się, auto jeździło bokiem gdy na asfalcie było trochę piasku. Okazało się że rozstaw w długości jest krótszy o 0.5cm przez to zmieniła się zbieżność z tyłu. Tulejki w nowych i starych wahaczach są takie same, więc je przebiłem. do tego wystarczy imadło, młotek i odpowiednia nasadka, wymiana jest prosta. Zachęcam by nie kupować wahaczy tylko same tulejki, by uniknąć nerwów i niepotrzebnego wydatku pieniędzy.

Dopisano 9 paź 2013, 13:38:

Ostatnio wymieniałem z tyłu dolne wahacze przednie tzw. "cukierki" i chcę ostrzec wszystkich by nie kupowali wahaczy lub przed zakupem zmierzyli je. Ja kupiłem w sklepie i okazało się że występuje jeden rodzaj. Po założeniu i przejechaniu się, auto jeździło bokiem gdy na asfalcie było trochę piasku. Okazało się że rozstaw w długości jest krótszy o 0.5cm przez to zmieniła się zbieżność z tyłu. Tulejki w nowych i starych wahaczach są takie same, więc je przebiłem. do tego wystarczy imadło, młotek i odpowiednia nasadka, wymiana jest prosta. Zachęcam by nie kupować wahaczy tylko same tulejki, by uniknąć nerwów i niepotrzebnego wydatku pieniędzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 9 paź 2013, 13:50

ładne buty , nie dało się zwrócic wahacza ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kropek101 » 9 paź 2013, 19:14

Pewnie wymieniałeś tylko z jednej strony dlatego taki problem bo chyba jak byś za jednym razem wymienił obie str. i ustawił zbieżność to te 0,5cm nie zrobiło by żadnej różnicy.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dominooo » 9 paź 2013, 22:34

A wogóle ustawiałeś zbieżność po wymianie? ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Marcis » 10 paź 2013, 18:55

kupiłem dwa i dwa wymieniłem. zwrócić nie mogłem bo "część używana" a po co mi robić zbieżność i pchać się w kolejne koszta, jak przebiłem tylko tulejki. wymiary teraz są te same i auto prowadzi się tak jak powinno. nie będe już pewnie wymieniał całości tylko tulejki, bo nie wiem czy kupię przedmiot w oryginalnym wymiarze i przepłacam. Nerwów miałem że <klotnia> tym bardziej że na drugi dzień miałem jechać w trasę. Napisałem o tym żebyście wy mieli to na uwadze. Teraz geometrii moim zdaniem nie trzeba bo odziwo tuleje są te same, bo mierzyłem je i przebiłem, auto jedzie bardzo dobrze i prosto i już nie skrzypi;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Dominooo » 10 paź 2013, 23:32

Z tego co ja wiem, to po wymianie tuleji tym bardziej w wahaczach powinno się ustawiać zbieżność. Jak wahacz jest cały zdemontowany to skąd masz pewność, że zbieżność jest taka sama jak przed odkręceniem? Przeciez tam trzeba odkręcić śruby którymi się reguluje ustawianie zbieżności.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Marcis » 12 paź 2013, 15:42

Ja tam żadnych śrub od zbieżności nie odkręcałem, może coś Ci się pomyliło:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Michał Leśniak » 17 paź 2013, 17:03

[quote="Marcis"]Ostatnio wymieniałem z tyłu dolne wahacze przednie tzw. "cukierki" i chcę ostrzec wszystkich by nie kupowali wahaczy lub przed zakupem zmierzyli je. Ja kupiłem w sklepie i okazało się że występuje jeden rodzaj. Po założeniu i przejechaniu się, auto jeździło bokiem gdy na asfalcie było trochę piasku. Okazało się że rozstaw w długości jest krótszy o 0.5cm przez to zmieniła się zbieżność z tyłu. Tulejki w nowych i starych wahaczach są takie same, więc je przebiłem. do tego wystarczy imadło, młotek i odpowiednia nasadka, wymiana jest prosta. Zachęcam by nie kupować wahaczy tylko same tulejki, by uniknąć nerwów i niepotrzebnego wydatku pieniędzy.

nie za bardzo rozumiem, czy chodzi o wahacz tył poprzeczny ?..... "cukierek" to chyba potocznie Tuleja wahacza tylnego – wzdłużnego,
mamy jeszcze w tył zawieszeniu
– kość" wahacz tylny poprzeczny dolny,
– banan – wahacz poprzeczny górny
– wahacz tylny poprzeczny

jak piszesz, że nie pasuje to pisz jaka firma, żeby inni od razu wiedzieli czego unikać przy zakupie

jestem na kupnie włąśnie tulei "cukierków", czy poniższe FEBI do Focusa będą pasowały do Mazdy
http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza ... 31346.html

ostatnio kupowałem kość-wahacz tył poprzeczny dolny oryginał ford i pasował....gdzie się nie spojrzy pod pod spodem to ford
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 12:08
Posty: 46
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 1,6 benz 2004

Postprzez widmo82 » 17 paź 2013, 23:25

Ktos pamieta ile wynosi grubosc oryginalnej tarczy hamulcowej na przod?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 18 paź 2013, 08:03

25 mm przód 11 mm tył
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 18 paź 2013, 21:25

marcin: nietypowe pytanie... czy tarcze były identyczne we wszystkich mazdach (poza MPS) w tym 1.4l i BL?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez buczos » 18 paź 2013, 22:12

widmo82 w zależności od wersji były różne rozmiary. Tarcze w 2.0/2.3 są większe niż w 1.6. (przód 300mm vs 278mm? tył 280mm vs 265mm?) Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził jeszcze na 100% te rozmiary :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Marcis » 19 paź 2013, 17:52

Michał Leśniak napisał(a):
Marcis napisał(a):Ostatnio wymieniałem z tyłu dolne wahacze przednie tzw. "cukierki" i chcę ostrzec wszystkich by nie kupowali wahaczy lub przed zakupem zmierzyli je. Ja kupiłem w sklepie i okazało się że występuje jeden rodzaj. Po założeniu i przejechaniu się, auto jeździło bokiem gdy na asfalcie było trochę piasku. Okazało się że rozstaw w długości jest krótszy o 0.5cm przez to zmieniła się zbieżność z tyłu. Tulejki w nowych i starych wahaczach są takie same, więc je przebiłem. do tego wystarczy imadło, młotek i odpowiednia nasadka, wymiana jest prosta. Zachęcam by nie kupować wahaczy tylko same tulejki, by uniknąć nerwów i niepotrzebnego wydatku pieniędzy.

nie za bardzo rozumiem, czy chodzi o wahacz tył poprzeczny ?..... "cukierek" to chyba potocznie Tuleja wahacza tylnego – wzdłużnego,
mamy jeszcze w tył zawieszeniu
– kość" wahacz tylny poprzeczny dolny,
– banan – wahacz poprzeczny górny
– wahacz tylny poprzeczny

jak piszesz, że nie pasuje to pisz jaka firma, żeby inni od razu wiedzieli czego unikać przy zakupie

jestem na kupnie włąśnie tulei "cukierków", czy poniższe FEBI do Focusa będą pasowały do Mazdy
http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza ... 31346.html

ostatnio kupowałem kość-wahacz tył poprzeczny dolny oryginał ford i pasował....gdzie się nie spojrzy pod pod spodem to ford


Nie to nie to. On miał 27 cm cały. Był duży. Wygląda jak wielkie ogniwo łańcucha, taki kształt ma.
Jest on z tyłu w zawieszeniu na dole. Tam jest wahacz co siedzi w nim sprężyna i obok ten co mam na myśli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 19 paź 2013, 19:59

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez giebutowska » 20 paź 2013, 12:18

Zamienniki tu sie na pewno sprawdza!
giebutowska
 

Postprzez Marcis » 21 paź 2013, 15:10

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 21 paź 2013, 16:34

Te wymieniałem i nie było problemu
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 22 paź 2013, 13:28

a u mnie było źle a stare miałem ori. Dlatego przebiłem tuleje same.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323