Dziwne "plastikowe" stukanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez piterus87 » 22 sty 2015, 13:27

Witaj w klubie :) Ja w ciągu roku zdążyłem już wymienić wszystkie tuleje i część wahaczy z tyłu, sworznie, łączniki, końcówki drążków, łożyska i mocowania amorów... a jak kupowałem auto to wszystko było cacy... Takie mamy piękne drogi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez some1 » 22 sty 2015, 16:26

A ja przez 4 lata nie wymieniłem nic poza stukającą nie wiadomo skąd poduszą przedniego amortyzatora ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez jaketherake » 22 sty 2015, 20:22

Żeby nie było że marudzę: przez prawie cały rok od zakupu M3 wydałem na sprawy pozaeksploatacyjne (paliwo, ubezpieczenie, mycie, itp.) całe ...19 zł na litr oleju na dolewki (mega promocja w ASO, dolałem 500ml na 13tys km), więc ogólnie jestem z Madzi bardzo zadowolony.
Tym bardziej, że znalazłem już amorki w cenie niemal 3 krotnie niższej, niż mi zaproponowano w ASO <lol>
A plastikowe stukanie odkąd wiadomo skąd pochodzi stało się odrobinę mniej irytujące, choć tylko trochę...
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez piterus87 » 22 sty 2015, 20:58

some1 napisał(a):A ja przez 4 lata nie wymieniłem nic poza stukającą nie wiadomo skąd poduszą przedniego amortyzatora ;)

Pojeździłbyś trochę po olsztyńskich drogach to myślę że musiałbyś wymienić o wiele więcej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez jaketherake » 22 sty 2015, 21:36

Muszę się zgodzić z kolegą: o dokopanie amorom w M3 podejrzewam właśnie pod-olsztyńską drogę.
Siostra pomieszkuje w Bartągu i jadąc w odwiedziny skręciliśmy pod samym Olsztynem za wcześnie, co skończyło się przejażdżką jakąś drogą-tarką o długości 6-7km... W życiu nie widziałem czegoś takiego, amory też pewnie nie, coś jakby 15 min jazdy po leżących policjantach z dziurami między przeszkodami :|
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez dawid.9s » 23 sty 2015, 00:07

Hm... ja wsadziłem kolejne 3 stówki w tylne zawieszenie a dziwne stukanie na nierównościach nie zniknęło...

Jestem niemal pewny że to w okolicach nadkola... Nie jest to zamek klapy ani siłowniki (jechałem z otwartą klapą. Nie jest to półka ani trzymanie oparcia.
Nie jest to wg mechaników nic w zawieszeniu bo wszystko sztywne gumy całe wymienione co trzeba było.

Niestety dźwięk luźnego elementu nadal jest. Jadąc po "polskich" drogach praktycznie słychać to cały czas.
Czy ktoś znalazł jeszcze jakąś przypadłość naszych trójek w tym temacie?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez boroszlezsko » 23 sty 2015, 10:26

hmmm, a wykluczyłeś lewarek? u mnie też coś stuka i obstawiam właśnie to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 20:58
Posty: 82 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06/07

Postprzez dawid.9s » 23 sty 2015, 19:20

Tak wykluczyłem lewarek :) Koło zapasowe też.

Dlatego po prostu nie wierze że coś tam jeszcze siedzi. Chyba rozbiorę całą tapicerkę na wiosnę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez marcin255 » 24 sty 2015, 08:51

Ewidentnie jak zimno puka mocniej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dawid.9s » 24 sty 2015, 15:21

U mnie ciągle tak samo, to jest takie jakby drganie; nie stuka tak jak np wyrobione gumy wahacza. Odgłos nie przypomina "ciężkich" uderzeń tylko takie popukiwanie... :/

Zastanawiam się co jest jeszcze po lewej stronie w nadkolach.... może mocowanie wpływu do wlewu?
Pod tapicerka nie ma chyba nic poza kablami od anteny (ale to nie dźwięk gumy).

Spróbuje nagrać ten dźwięk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez Marcis » 24 sty 2015, 16:41

piterus87 napisał(a):
some1 napisał(a):A ja przez 4 lata nie wymieniłem nic poza stukającą nie wiadomo skąd poduszą przedniego amortyzatora ;)

Pojeździłbyś trochę po olsztyńskich drogach to myślę że musiałbyś wymienić o wiele więcej ;)


Kolego jestem prawie co tydzień w Olsztynie bo dziewczyna tam studiuje i powiem Ci że szkoda mi samochodu na wasze drogi. Warsztaty to pewnie nie narzekają na pustki:P I do tej pory myślałem że Olsztyn to najbardziej dziurawe miasto, dopóki nie byłem w Lublinie bo jeżdżę ciężarówką.

A co do tych stukań to nie lepiej jak ktoś prowadzi auto i skombinować stetoskop i znaleźć miejsce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 24 sty 2015, 21:05

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dawid.9s » 25 sty 2015, 00:55

marcin255
u mnie tego rodzaju stuki były jak miałem do wymiany silentblocki
Obrazek
chodź ciężko przez film odgadnąć.

Swoje nagranie wrzucę jutro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez marcin255 » 25 sty 2015, 10:02

oba nowe :|
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 29 sty 2015, 21:07

[quote="marcin255"]oba nowe :|[

Marcinie u mnie auto ma ponad 200tyś i nie było nic robione w zawieszeniu. Coś mi z przodu zaczęło stukać, myślałem że to właśnie to bo po oględzinach ta część wydawała się zużyta. Kupiłem od razu na dwie strony bo pomyślałem że i tamta się odezwie. po wymianie stuki pozostały, a po 2 tyś zauważyłem że przy hamowaniu ściąga mi do lewej. Okazało się że koło chodzi przód/tył i ta część przy takim śmiesznym przebiegu się rozwaliła, Ori były dobre a stuki to amory bo też są nie zmieniane, nigdy bym nie pomyślał że to one. A samochód mam ze szwajcarii.
ten rozwalony amor wydaje dźwięki jakby ktoś stukał mi młoteczkiem bardzo szybko w zawieszenie. Dlatego nigdy bym nie pomyślał że to może być on. Dzieje się tak przy spadku koła w dół i wznoszeniu się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 29 sty 2015, 21:37

Czyli co , po 2 tys.padła tuleja czy piszesz ,że amory . auto wytrzepane na maxa z każdej strony , jedyne co pozostaje to amory bo maja 75 tys.km
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 29 sty 2015, 22:35

amory mam jeszcze z przebiegiem ponad 200 tyś, a po 2 tyś padła ta tuleja, ale to tylko lewa, prawa jeździ do dziś. Niepotrzebnie też wymieniałem łożyska amora bo myślałem że też one stukają, wtedy miałem własnie amora wyjętego i jak go chwyciłem to ręką bez większego problemu mogłem go wciskać. Sprawny amor jak się chce wcisnąć to trzeba dwoma rękoma i oprzeć o ziemię, a po puszczeniu wraca do góry, a u mnie już zostawał. No ale przebieg zrobił swoje, tylko że przez to że amory wydają takie stuki jak zepsute zawieszenie to nie potrzebie wymieniłem dobre części. Lepiej posprawdzaj dokładnie czy nic innego nie masz zepsutego tym bardziej że te zawieszenie nie jest trudne i skomplikowane. A co śmieszne w Mazdzie jest twarde zawieszenie w porównaniu do niemieckich aut i jak pojedziesz sprawdzić amory na stacji to pokaże że są jeszcze niby ok przez to ze są twarde sprężyny i auto nie pływa. Brat miał w xedosie stuki w zawieszeniu a wszystko nowe okazało się że amory na stacji mają około 60% w końcu założył inne używki na sprawdzenie i ucichło. jak masz sworznie, tuleje sztywne i bez luzu, to polecam Ci tak. Wyjmij amora i zbadaj jego sprawność. Czasochłonne jest i wiadomo się nie chce, ale może przez to będziesz mądrzejszy co Ci stuka i będziesz wiedział czy to amor czy gdzie indziej szukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez jaketherake » 30 sty 2015, 13:37

U mnie identyczne objawy (coś jakby miarowe pukanie młotkiem z ogumowaną główką) i podobna przyczyna: puka amor prawy tylny. Przy oględzinach zewnętrznych nie widać nic niepokojącego, ale po wyjęciu i mocniejszym naciśnięciu w połowie suwu pojawia się opór i wygląda, że to powoduje pukanie. Zaczął pukać przy ok. 90tys. przebiegu.

Edyta: Tak dla potomności dodam, że dzisiaj zostały wymienione amory tylne na nowe (SACHS) i problem ze stukanie/pukaniem ustąpił. Co ciekawego podczas rocznego badania technicznego została zrobiona diagnostyka amortyzatorów i wyszło 56% na tym konkretnym pukającym, natomiast żadnych zewnętrznych objawów wciąż na nim nie było.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez marcin255 » 18 lut 2015, 23:39

Coraz bardziej jestem skłonny uznać ,że padł któryś amor z przodu , auto niepewnie się prowadzi- pływa i te stuki do tego , chyba czas na zmianę 75 tys.km po Wrocku mogło już skończyć amory .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 19 lut 2015, 21:42

Jak już jest mocno wytłuczony to im zimniej pewnie Ci więcej stuka:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323