Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Seraf napisał(a):będę jechał 10 września do wro to Ci przywiozę te 4 śruby
Ja dziś bez Madzi jak bez ręki a co do 10.09
wracam 17-18 .09
edit: do wymiany wahacz wzdłużny , komplet z piastą ( M3 2008 30 tys.km 500 zł.) mój jest krzywy
( uderzenia jakie dostała widoczne na zdjęciach ) , poprzedni właściciel
zapewniał ,że wymieniony , ja pie...ę 
edit: do wymiany wahacz wzdłużny , komplet z piastą ( M3 2008 30 tys.km 500 zł.) mój jest krzywy




Witam.
W mojej trójce trzeszczy zawieszenie na nierównościach ,najbardziej słychać z tyłu .Doszedłem do tego że są to tuleje drążka tylnego poprzecznego dolnego .Wykręciłem ten drążek i nasmarowałem specjalnym środkiem do gumy ,ale nic to na razie nie dało .Nadal trzeszczy jak ruszam nim. Luzów wydaje mi się że nie ma . Da się to jakoś nasmarować, czy trzeba wymienić tuleje na nowe i czy ciężko jest wybić stare i wbić nowe ?W necie są po 25zł to wychodzi 100zł za tył ,a jeszcze nie patrzyłem co trzeszczy z przodu.
Z góry dziękuje za podpowiedzi.
W mojej trójce trzeszczy zawieszenie na nierównościach ,najbardziej słychać z tyłu .Doszedłem do tego że są to tuleje drążka tylnego poprzecznego dolnego .Wykręciłem ten drążek i nasmarowałem specjalnym środkiem do gumy ,ale nic to na razie nie dało .Nadal trzeszczy jak ruszam nim. Luzów wydaje mi się że nie ma . Da się to jakoś nasmarować, czy trzeba wymienić tuleje na nowe i czy ciężko jest wybić stare i wbić nowe ?W necie są po 25zł to wychodzi 100zł za tył ,a jeszcze nie patrzyłem co trzeszczy z przodu.
Z góry dziękuje za podpowiedzi.
- Od: 9 maja 2012, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.
Witam,
Na corocznym badaniu technicznym powiedziano mi, ze mam do wymiany tylne tuleje przedniego wahacza. Na juz. W warsztacie, w ktorym robilem przegladc (W-Wa, Auto Crew na Sikorskiego) powiedzieli, ze moga zrobic, sprawdzili ceny tych tuleji i wyszlo ~200zl.
Dzwonilem jeszcze do Jaksy dowiedziec sie jak ceny u nich jednak powiedziano mi, ze oni tych tuleji w ogole nie wymieniaja, nie wiedza w ogole, ze sie da i moga wymienic caly wahacz za 400+.
I teraz moje pytanie o co chodzi? Czytalem w tym watku, ze ludzie wymieniali te tuleje i nie bylo potrzeby wymiany calego wahacza. Moglby ktos bardziej rozwinac temat?
pozdr,
radm
Na corocznym badaniu technicznym powiedziano mi, ze mam do wymiany tylne tuleje przedniego wahacza. Na juz. W warsztacie, w ktorym robilem przegladc (W-Wa, Auto Crew na Sikorskiego) powiedzieli, ze moga zrobic, sprawdzili ceny tych tuleji i wyszlo ~200zl.
Dzwonilem jeszcze do Jaksy dowiedziec sie jak ceny u nich jednak powiedziano mi, ze oni tych tuleji w ogole nie wymieniaja, nie wiedza w ogole, ze sie da i moga wymienic caly wahacz za 400+.
I teraz moje pytanie o co chodzi? Czytalem w tym watku, ze ludzie wymieniali te tuleje i nie bylo potrzeby wymiany calego wahacza. Moglby ktos bardziej rozwinac temat?
pozdr,
radm
- Od: 4 lut 2012, 15:17
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2004
Ogólnie mazda (ASO) nie wymienia tych tulei tylko cały wahacz. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie byś zakupił te tuleje i wymienił je bez zmiany wahacza. Ja osobiście wymieniłem na TRW i nie narzekam.
Należy pamiętać że w przypadku TRW trzeba również dobrać inne śruby mocujące tuleje do budy auta
Należy pamiętać że w przypadku TRW trzeba również dobrać inne śruby mocujące tuleje do budy auta
Ostatnio edytowano 7 sie 2012, 16:31 przez Seraf, łącznie edytowano 1 raz
prosze mi rozwinac watek z ta sruba. jaka ma byc konkretnie?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
W oryginalnej mazdowskiej śrubie oraz tuleji wachacza jest gwint drobnozwojowy (nie wiem jaki skok).
W zamienniku tuleji (silentblocku) jest większy skok gwintu więc oryginalnej śruby nie wkręcisz tylko musisz kupić 4 nowe.
Widziałem gdzieś całe zestawy silenblocków ze śrubami w pudełku.
PS
Nie wiem czy wszystkie zamienniki tak mają, ale wiadomo, że na pewno TRW i Lemfoerder.
W zamienniku tuleji (silentblocku) jest większy skok gwintu więc oryginalnej śruby nie wkręcisz tylko musisz kupić 4 nowe.
Widziałem gdzieś całe zestawy silenblocków ze śrubami w pudełku.
PS
Nie wiem czy wszystkie zamienniki tak mają, ale wiadomo, że na pewno TRW i Lemfoerder.
całkiem niedawno pisałem (viewtopic.php?p=2365399#p2365399), że TRW ma w ofercie dwie tuleje, jedna przeznaczona dla forda, druga dla mazdy. Różnica jest w skoku gwintu.
Więc albo jeszcze do niedawna była tylko tuleja do Focusa ze skokiem 1,5, albo jest coś nie tak w katalogach itd.
LEMFÖRDER też ma w ofercie dwie różne tuleje dla Focusa i Mazdy.
Więc albo jeszcze do niedawna była tylko tuleja do Focusa ze skokiem 1,5, albo jest coś nie tak w katalogach itd.
LEMFÖRDER też ma w ofercie dwie różne tuleje dla Focusa i Mazdy.
ja zamowilem caly wahacz trw. czy mam kupowac jakies sruby jeszcze bo w zestawie nie ma. jesli tak to jakie i gdzie 
Ostatnio edytowano 10 wrz 2012, 18:46 przez tradeitdamn, łącznie edytowano 1 raz
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
akostarek napisał(a):Więc albo jeszcze do niedawna była tylko tuleja do Focusa ze skokiem 1,5,
moja miała 1.75


tradeitdamn napisał(a):ja kupilem caly wahacz trw. czy mam kupowac jakies sruby jeszcze bo w zestawie nie ma. jesli tak to jakie i gdzie
Powinny śruby pasować oryginalne .
Witam
Moja Madzia zaczyna niedomagać w zawieszeniu – na głębszych uskokach słychać głuche puknięcia w okolicy prawego przedniego i tylniego koła (z lewej strony cichsze). Zacząć od łączników czy jakieś inne sugestie?
Moja Madzia zaczyna niedomagać w zawieszeniu – na głębszych uskokach słychać głuche puknięcia w okolicy prawego przedniego i tylniego koła (z lewej strony cichsze). Zacząć od łączników czy jakieś inne sugestie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości