Olej do skrzyni biegów
Ja mam Motula, kilka osob z forum rowniez ostatnio wybralo Motula. Przejechalem z nim jakies 2 tysiace wiec ciezko go oceniac ale wszystko jest w jak najlepszym pozadku. Mam pelne zaufanie do produktow Motula i zdecydowanie moge go polecic.
Moj kolega jest jego przedstawicielem wiec nie mam z tym problemow. Inna sprawa, ze pogloski o podrobkach kraza na temat wszystkich firm nie tylko Motula...
trochę mnie ciśnie a motula nie ma nigdzie w krk "od reki" – motula gear 300 już używałem (w hondzie) ale mam z półki middle premium dostępne są tylko te dwa. o podróbkach mobili dość głośno w sieci – ponoć tak często ich kopiują ze co roku zmieniają opakowanie 
chyba jednak kupie ten valvoline. po odliczeniu vatu i rabatach w IC ten valvoline wychodzi po 34zł litr

chyba jednak kupie ten valvoline. po odliczeniu vatu i rabatach w IC ten valvoline wychodzi po 34zł litr
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Łączę wątek z wcześniej poruszanym na temat oleju do skrzyni biegów.
ok szybka relacja po 1000km używania. jak można wyczytać wyżej zdecydowałem się nie kupować oleju w ASO Mazdy z racji tajemnicy jaką owiany jest producent (nie wiadomo kto go produkuje) oraz zaporową ceną 0.5 litrowych butelek (48zł do 60zł w zależności od serwisu). Olej valvoline gl5 75w90 kupiłem sam w Inter Cars.
Po wymianie różnicy w zachowaniu skrzyni biegów nie ma absolutnie żadnej – chodzi tak samo jak chodziła. ani głośniej, ani ciszej, jest tak samo. czyli dobrze
całkowity koszt:
wymiana w aso: 70 zł
+
cena oleju 3 x 34,80 (netto) : 104,40 zł (netto) *
=
174,40 zł
*) ja wziąłem na fakturę i poszło w koszty. dla osób fizycznych operujących w cenach brutto do ceny oleju doliczyć trzeba 23% VAT podatek 24,01zł – Wartość towaru z podatkiem 128,41zł
wymiany w aso jak najbardziej TAK – szybko, czysto i sprawnie – wiedzą gdzie jest korek
gdzie odkręcić żeby wylać i gdzie wlać nowy. oczywiście że można w norautach i feuvertach taniej ale tu jeszcze wpisują do kompa więc jest wiarygodna historia auta ze jednak było zmienione.
overall zaoszczędziłem ~200zł. chyba warto kupować samemu olej (jak się wie który) i filtry ?
Po wymianie różnicy w zachowaniu skrzyni biegów nie ma absolutnie żadnej – chodzi tak samo jak chodziła. ani głośniej, ani ciszej, jest tak samo. czyli dobrze
całkowity koszt:
wymiana w aso: 70 zł
+
cena oleju 3 x 34,80 (netto) : 104,40 zł (netto) *
=
174,40 zł
*) ja wziąłem na fakturę i poszło w koszty. dla osób fizycznych operujących w cenach brutto do ceny oleju doliczyć trzeba 23% VAT podatek 24,01zł – Wartość towaru z podatkiem 128,41zł
wymiany w aso jak najbardziej TAK – szybko, czysto i sprawnie – wiedzą gdzie jest korek
overall zaoszczędziłem ~200zł. chyba warto kupować samemu olej (jak się wie który) i filtry ?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
to również jest w instrukcji, do LF chyba niecałe 3 litry, ale sprawdź dla pewności 
Odświeżę trochę temat. Pojechałem dzisiaj wymienić olej w skrzyni (manual) i jestem nieco zaskoczony. W instrukcji jest napisane, że do skrzyni manualnej wchodzi 3,04l a tymczasem u mnie zmieściło się praktycznie 3,4l.
Z mojego doświadczenia z innymi samochodami wiem, że olej do skrzyni dolewa się do momentu dopóki nie zacznie się wylewać korkiem co z resztą jak sprawdziłem przed chwilą pokrywa się z zapisami w serwisówce Haynesa:
TRANSAXLE OIL REPLACEMENT[A26M-R]
,d051511800100
1. Park the vehicle on level ground.
2. Remove the under cover.
3. Remove the drain plug with the washer.
4. Drain the oil into a suitable container.
5. Install a new washer and the drain plug.
6. Remove the oil level plug with washer and add the
specified amount and type of oil through the oil
level plug hole until the level reaches the bottom
of the oil level plug hole.
Co o tym sądzicie? Dodam, że skrzynia chodzi tak jak przed wymianą czyli bardzo dobrze.
Z mojego doświadczenia z innymi samochodami wiem, że olej do skrzyni dolewa się do momentu dopóki nie zacznie się wylewać korkiem co z resztą jak sprawdziłem przed chwilą pokrywa się z zapisami w serwisówce Haynesa:
TRANSAXLE OIL REPLACEMENT[A26M-R]
,d051511800100
1. Park the vehicle on level ground.
2. Remove the under cover.
3. Remove the drain plug with the washer.
4. Drain the oil into a suitable container.
5. Install a new washer and the drain plug.
6. Remove the oil level plug with washer and add the
specified amount and type of oil through the oil
level plug hole until the level reaches the bottom
of the oil level plug hole.
Co o tym sądzicie? Dodam, że skrzynia chodzi tak jak przed wymianą czyli bardzo dobrze.
Potwierdzam, mi też więcej weszło (3,5 l.) niż podano w instrukcji, cała opercja trwała niestety dwa razy dłużej
Następnego dnia musiłem dokupić jeszcze jedną butelczynę
W instrukcji obsługi jest czeski błąd – dla silnika Z6 pojemność skrzyni biegów to 3,4 litra
Ilość oleju spuszczonego też była mniej więcej taka sama.

W instrukcji obsługi jest czeski błąd – dla silnika Z6 pojemność skrzyni biegów to 3,4 litra
Ilość oleju spuszczonego też była mniej więcej taka sama.
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
No tak właśnie myślałem, że jest błąd w instrukcji – dzięki za potwierdzenie 

Ja nic takiego nie dawałem.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Jeżeli podkładka jest w dobrym stanie to nie ma potrzeby jej wymieniać. Jak będzie mocno sfatygowana to jest szansa że coś tam przecieknie. Generalnie dla spokoju możesz wymienić, zazwyczaj jest to zwykła podkładka miedziana albo aluminiowa. Ja nie zmieniałem bo była ok.
witam ,znalazem ciekawy temat oleju do mazdy mps wychodzi z niego ze olej w mazdzie 3 z forda spisuje sie bardzo dobrze ;
Numer fabryczny: 97SXM2C200AA
FORD – Specyfikacja WSD-M2C200-C
oto link;
http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f= ... e&start=40
Numer fabryczny: 97SXM2C200AA
FORD – Specyfikacja WSD-M2C200-C
oto link;
http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f= ... e&start=40
- Od: 10 sty 2011, 19:13
- Posty: 24
- Skąd: Polska
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km
A co to znaczy olej z Forda ? Olej ma spełniać konkretne wymagania a nie pasować do jakiegoś samochodu. Równie dobrze można kupić olej do Mercedesa.
Tak na marginesie Ford olejów nie robi tylko je sprzedaje czasami jako Motorcraft i tyle.
Tak na marginesie Ford olejów nie robi tylko je sprzedaje czasami jako Motorcraft i tyle.
nie kazdy olej spelniajacy konkretne wymagania jest dobrym olejem ,ja zalalem skrzynie olejem fuchs spelniajacym wymagania mojej skrzyni GL-4/GL-5 i co kicha biegi wchodza bardzo ciezko gdy na zewnatrz jest zimno bo jest bardziej gesty niz oryginaln zlany ze skrzyni .Mazda tez nie produkuje swych oleji a sprzedaje je pod swim szyldem z logo firmy ,czy ten olej forda to motorcraft mozliwe ale nikt sie pod tym nie podpisue.
tak jak total nie podpisuje sie na dexeli , jest to poprostu olej Mazda

- Od: 10 sty 2011, 19:13
- Posty: 24
- Skąd: Polska
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km
miro.rogi napisał(a):nie kazdy olej spelniajacy konkretne wymagania jest dobrym olejem ,ja zalalem skrzynie olejem fuchs spelniajacym wymagania mojej skrzyni GL-4/GL-5 i co kicha biegi wchodza bardzo ciezko gdy na zewnatrz jest zimno bo jest bardziej gesty niz oryginaln zlany ze skrzyni .
Olej przepracowany, pozbawiony w dużej części swoich właściwości zawsze będzie rzadszy niż nowy o tej samej lepkości i będzie mniej podatny na ujemne temperatury.
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
tu masz racjęlę lecz nowe oleje też rórznią się płynnością ,jestem właśnie w korespondencji z panem Piotrem ,http://zmienolej.pl/ i on sam sprawdzał właśnie płynnośc przekładniowych oto odpowiedź :
No i wystawiłęm na mróz na całą noc Amsoil MTG i CYTRAC-a i jeszcze 2 oleje 75W90 i Amsoil MTG GL-4 płynął zdecydowanie lepiej więc chyba jednak GL-4 jest dużo lżejszy ale kosztuje więcej.....
Tak że olej olejowi nie równy
No i wystawiłęm na mróz na całą noc Amsoil MTG i CYTRAC-a i jeszcze 2 oleje 75W90 i Amsoil MTG GL-4 płynął zdecydowanie lepiej więc chyba jednak GL-4 jest dużo lżejszy ale kosztuje więcej.....
Tak że olej olejowi nie równy
- Od: 10 sty 2011, 19:13
- Posty: 24
- Skąd: Polska
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km
Są różnice zmrożonych olei, jeśli chodzi o gęstości (przed uzyskaniem temp. roboczej), ale nie na tyle abyś odczuł znaczącą różnicę w pracy skrzyni tuż po uruchomieniu.
Inna sprawa, że skrzynie w M3 są dobre, ale "ciasne" i często użytkownicy mówią o miękkim oporze we wrzuceniu w szczególności 1 i 2 biegu.
Jesienią zmieniłem olej w skrzyni (na Fuchs) i nie widzę różnicy przy wybieraniu biegów przed i po wymianie, co prawda garażuję auto i może nie nakłada się dodatkowa sprawa gęstnienia oleju, ale też jest opór, o którym mówiłem na zimnym silniku.
Możesz pomachać trochę lewarkiem, przed uruchomieniem silnika, podczas mrozów, na pewno trochę pomoże.
Inna sprawa, że skrzynie w M3 są dobre, ale "ciasne" i często użytkownicy mówią o miękkim oporze we wrzuceniu w szczególności 1 i 2 biegu.
Jesienią zmieniłem olej w skrzyni (na Fuchs) i nie widzę różnicy przy wybieraniu biegów przed i po wymianie, co prawda garażuję auto i może nie nakłada się dodatkowa sprawa gęstnienia oleju, ale też jest opór, o którym mówiłem na zimnym silniku.
Możesz pomachać trochę lewarkiem, przed uruchomieniem silnika, podczas mrozów, na pewno trochę pomoże.
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości