Nakrętki /zaślepki na sruby do felg stalowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rudy rydz » 3 lis 2010, 12:31

Wałkujecie temat zwykłych nakrętek od 2 stron, ciekawe ile jeszcze osób zapyta czy takie mogą być albo które lepsze? To, co do tej pory w tym temacie zostało napisane – powinno w 100% wystarczyć tym co się zastanawiają nad nakrętkami przy zmianie alu na stalówki.

Podsumowując: zmieniasz alu na stalowe – zmieniasz też nakrętki (alu – zakryte, stalowe – otwarte).
Jak masz tylko komplet alu to sobie dokup do stalowych (to nie jest duży wydatek, 20 szt ok 50 pln), wystarczy sprawdzić jaki rozmiar potrzebujesz . Nie ma się co rozczulać. Ja tak zrobiłem, nakrętki są piękne czarne i jest git :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2010, 12:31
Posty: 229 (0/1)
Skąd: W-wa/Soko
Auto: 3 BK 05 | 1.6 B | HB

Postprzez tadziomaru1 » 7 lis 2010, 14:13

mazz777 napisał: " :D Odradzam stosowania tych samych nakretek. Jest kilka istotnych przyczyn ktore za tym przemawiają.
Rożne twardosci materialow, mozliwosc uszkodzenia mechanicznego gniazd otworów mocujacych poprzez odmienną forme powierzchi styku nakretki z felgą, mozliwosc luzowania nakretek poprzez rożną twardosc bedącą przyczyną wygniatanie, odkrztalcenie powierzchni! A nawet w eksremalnych przypadkach szybsza korozja (utlenianie) powstajaca w przypadku poloczenia dwuch róznych materialow -niestety zapomnialem jak sie prawidlowo nazywa taki proces <glupek2>
...sorki za taką słowo twórczość: "będącą przyczyną"... :P[/quote]"

mazz777 chyba sprzedaje nakrętki i chce na tym zrobić "żywotny interes" hahaha
Nakrętki, czy też śruby, należy zmieniać razem z felgami gdy mamy inne wgłębienie na śrubę w feldze aluminiowej a inne w stalowej. W maździe wgłębienie to jest stożkowe w jednej, jak i w drugiej. Przy zastosowaniu w maździe alufelg nieoryginalnych, lecz o tym samym rozstawie śrub, możemy się spotkać z wgłębieniem na śrubę kulistym (np wszystkie mercedesy), wtedy czynimy co powyżej. Wyjątkiem jest, gdy mamy nakrętki nieoryginalne nieprzelotowe za krótkie. Wtedy istnieje ryzyko ich uszkodzenia, gdyż felga stalowa jest cieńsza pomiędzy nakrętką a piastą, więc nakrętka musi być wkręcona głębiej i może zostać zerwana. W przypadku zastosowania oryginalnych zestawów niema takich problemów. Sprawdzone wielokrotnie, jestem mechanikiem-demontażystą-wulkanizatorem. Koniec.(kropka)
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Markopolo13 » 25 lis 2010, 22:27

Noooo, po przeczytaniu tych wszystkich postów, opracowań i dyskusji chyba zdecyduję się napisać pracę doktorską na temat nakrętek samochodowych w Maździe.

Popieram w pełni "rudy rydz" – To, co do tej pory w tym temacie zostało napisane –
powinno w 100% wystarczyć . <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2010, 10:19
Posty: 44
Skąd: Katowice
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
Czarna Perła

Postprzez Brunek » 27 lis 2010, 21:31

Witajcie!
Czy można wymienić nakrętki podczas gdy auto stoi na ziemi?? Czy trzeba go podnieść?
Nie chodzi mi o wymianę koła/kół bo wiadomo, że trzeba byłoby podnieść, chodzi mi jedynie o wymianę samych nakrętek, z używanych przy alusach do teraz stalówek.

Dzięki za info!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2010, 13:49
Posty: 76
Skąd: Warszawa / Bielany
Auto: Mazda 3 HB BL Sport DiSi i-stop 2011/2012 2.0 Benzyna

Postprzez Blumek » 27 lis 2010, 21:34

Spróbuj na własne ryzyko, jak ci się auto obsunie uszkodzisz albo felgę albo oponę albo nawet karoserie. W najgorszym wypadku połamiesz ręce albo nogi.
Bardzo ryzykowny zabieg.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez LookR » 28 lis 2010, 02:14

Brunek napisał(a):Witajcie!
Czy można wymienić nakrętki podczas gdy auto stoi na ziemi?? Czy trzeba go podnieść?
Nie chodzi mi o wymianę koła/kół bo wiadomo, że trzeba byłoby podnieść, chodzi mi jedynie o wymianę samych nakrętek, z używanych przy alusach do teraz stalówek.

Dzięki za info!


o rany... odkręcasz jedną "starą" nakrętkę i wkręcasz "nową do stalówek" i w ten sposób każdą następną śrubę. Chyba nie miałeś zamiaru odkręcić wszystkich na raz śrub i dopiero później zakład nowych...
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez Blumek » 29 lis 2010, 01:39

Luker81 o tym heh nie pomyślałem a takie to banalne...żeby od razu takie myśli złe. <zawstydzony>
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez tadziomaru1 » 29 lis 2010, 20:07

>o rany... odkręcasz jedną "starą" nakrętkę i wkręcasz "nową do stalówek" i w ten sposób każdą następną śrubę. Chyba nie miałeś zamiaru odkręcić wszystkich na raz śrub i dopiero później zakład nowych...[/quote]
No tak to tylko Blumek chciałby zrobić hahaha
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Blumek » 29 lis 2010, 22:53

:P <glupek2> <spoko>
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez arjot » 8 mar 2011, 17:13

Podbiję temat, z tym, że zapytam o nakrętki do felg aluminiowych.
Nie chcę korzystać z nakrętek otwartych, które siedzą sobie na zimówkach i są niepierwszej świeżości.
Rozumiem, że powinienem szukać stożkowych zamkniętych M12x1,5, jednak mam pytanie o wysokość tych nakrętek. Pamiętacie może? Pytam, bo znalazłem na alle nakrętki o wysokości 33mm i zastanawiam się czy nie będą groteskowo wystawać...
– przy okazji, ktoś o nich coś słyszał?
http://allegro.pl/nakretki-kute-aluminiowe-alu-mazda-toyota-ford-i1452311966.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez jz19 » 6 wrz 2011, 20:22

Do 16'' stalowych wystarcza śruby stożkowe M12x1,5?
Bo obecnie mam 17'' alufelgi na chromowanych śrubach i nie chce ich przez zimę niszczyć .
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 03:35
Posty: 81
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 3S Touring

Postprzez elessin » 16 lis 2011, 16:36

Jak już napisano powyżej do felg stalowych można zastosować nakrętki :
M12 x 1,5 L-16mm hex klucz 21 otwarte
Ciekawi tylko ta różnica ceny między allegro a oryginalnymi mazdowskimi --> w CarSpeed są za 20 PLN a w Andora Kraków za 27 zł za sztukę -- na allegro po 2 do 4zł max zł za sztukę. Przy jednej nakrętce nie problem..ale tu trzeba wymienić 20 szt..razem 400 zł na same nakrętki albo 40 zł . 10krotne przebicie to chyba dużo..
Chyba,że te mazdowskie są faktycznie jakieś inne ? Może ktoś ma zdjęcia oryginalnych nakrętek mazdowskich (rozmiar powyżej) i porównamy je z tymi z allegro ?

Pozdrawiam
Marek
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 22:11
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Sedan,2004, Top Sport

Postprzez CezaR83 » 16 lis 2011, 23:08

Co tu porównywać? jak ci sie cos z nimi stanie to co roku kupujesz nowe i przez 10 lat jesteś cały czas do przodu :D ja kupiłem rok temu po 2zł/szt i w tym roku je znowu zakładam. :) Dla mnie po przetestowaniu allegrowych nakrętek temat zamknięty :P
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez yama » 26 cze 2014, 15:46

aktualizacja a nie reklama :P
http://srubydofelg.pl/modele-samochodow ... t_501.html
sprawdzone do stalowych kilkukrotnie :), twardość 10.9, a nie 8.8 jak na allegro
a rdzewieją jak każde inne.
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323