mazz777 napisał: "

Odradzam stosowania tych samych nakretek. Jest kilka istotnych przyczyn ktore za tym przemawiają.
Rożne twardosci materialow, mozliwosc uszkodzenia mechanicznego gniazd otworów mocujacych poprzez odmienną forme powierzchi styku nakretki z felgą, mozliwosc luzowania nakretek poprzez rożną twardosc bedącą przyczyną wygniatanie, odkrztalcenie powierzchni! A nawet w eksremalnych przypadkach szybsza korozja (utlenianie) powstajaca w przypadku poloczenia dwuch róznych materialow -niestety zapomnialem jak sie prawidlowo nazywa taki proces

...sorki za taką słowo twórczość: "będącą przyczyną"...

[/quote]"
mazz777 chyba sprzedaje nakrętki i chce na tym zrobić "żywotny interes"

Nakrętki, czy też śruby, należy zmieniać razem z felgami gdy mamy inne wgłębienie na śrubę w feldze aluminiowej a inne w stalowej. W maździe wgłębienie to jest stożkowe w jednej, jak i w drugiej. Przy zastosowaniu w maździe alufelg nieoryginalnych, lecz o tym samym rozstawie śrub, możemy się spotkać z wgłębieniem na śrubę kulistym (np wszystkie mercedesy), wtedy czynimy co powyżej. Wyjątkiem jest, gdy mamy nakrętki nieoryginalne nieprzelotowe za krótkie. Wtedy istnieje ryzyko ich uszkodzenia, gdyż felga stalowa jest cieńsza pomiędzy nakrętką a piastą, więc nakrętka musi być wkręcona głębiej i może zostać zerwana. W przypadku zastosowania oryginalnych zestawów niema takich problemów. Sprawdzone wielokrotnie, jestem mechanikiem-demontażystą-wulkanizatorem. Koniec.(kropka)
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1