Ciężka praca skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bjorm » 6 gru 2012, 11:48

ale skoro ani razu nie zauważyłem ślizgania na 4 czy 5 biegu to należy się tym sprzęgłem zająć ? ciężko było się przyzwyczaić (trudno wbić się w ten krótki moment kiedy puszczasz sprzęgło i trzeba dodać gazu na 1 i 2 biegu) ale jakoś jeżdżę, w sumie już mi to nie przeszkadza jakoś strasznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez tomek-waw » 6 gru 2012, 11:55

bjorm napisał(a):ani razu nie zauważyłem ślizgania na 4 czy 5 biegu to należy się tym sprzęgłem zająć

Możesz nie dotykać się do niego jak Ci nie przeszkadza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez bjorm » 6 gru 2012, 11:59

a jeśli jednak chciałbym się zająć aby niżej brało to rozumiem, że wymiana sprzęgła czy jakaś regulacja ?
jesteś w stanie pi * oko określić koszty ? ciekawe co kolega wyżej u mechanika usłyszy ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez tomek-waw » 6 gru 2012, 12:38

bjorm napisał(a): że wymiana sprzęgła czy jakaś regulacja

Regulacji niet. Wymiana.
Sprzęgło w granicach 400-500, wymiana ok. 400-500.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez talk_about85 » 6 gru 2012, 20:06

bjorm napisał(a):czyli jak łapie mi wysoko (względem podłogi) czyli zaraz po naciśnięciu sprzęgła to oznacza że sprzęgło się kończy ?


Mi sie wydawalo ze to sformulowanie oznacza iz przy wcisnietym sprzegle gdy zaczynamy go puszczac i przy samej gorze samochod rusza wtedy mozna podejrzewac ze cos z nim nie tak ale moze zle interpretowalem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez tomek-waw » 6 gru 2012, 20:24

talk_about85 napisał(a):
bjorm napisał(a):czyli jak łapie mi wysoko (względem podłogi) czyli zaraz po naciśnięciu sprzęgła to oznacza że sprzęgło się kończy ?


Mi sie wydawalo ze to sformulowanie oznacza iz przy wcisnietym sprzegle gdy zaczynamy go puszczac i przy samej gorze samochod rusza wtedy mozna podejrzewac ze cos z nim nie tak ale moze zle interpretowalem.

Piszecie o tym samym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez SiN4don » 6 gru 2012, 21:34

bjorm napisał(a):wymiana sprzęgła


... to chyba razem z dwumasą trzeba wymieniać? A komplet sprzęgła z kołem dwumasowym to chyba koszt coś koło 2k zł. (dla diesli)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez bjorm » 6 gru 2012, 21:55

właśnie zdałem sobie z tego sprawę więc opierając się na doświadczeniach innych mazdowiczów oraz na fakcie, że nie mam ślizgania, staram się o tym nie myśleć by nie wywołać wilka z gąszczu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Bartoliniusz » 6 gru 2012, 22:02

Podsumowując. Sprzęgło powinno brać w polowie drogi pedała (tak przynajmniej ja sie z tym zawsze spotykałem) , a co do ewentualnej wymiany to z tego co mi wiadomo nie trzeba wymieniac razem z kołem dwumasowym. Ciężkie wchodzenie pierwszych dwóch biegów to norma w naszych madziach. Nie ma powodów do obaw. Także jedyne co możesz mieć do wymiany to sprzęglo a dowiesz sie na 100 % jadąc do dobrego mechanika.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez bjorm » 6 gru 2012, 22:11

w sumie nie myślałem wtedy o sprzęgle ale mechanik polecany na forum, który wymieniał mi rozrząd jechał po mnie mazdą moją jakieś 20-30km, zapytałem go czy jest coś na co zwrócił uwagę podczas jazdy, wspomniał tylko o kole pasowym, o biegach czy sprzęgle ani mru mru, jutro jadę wymienić filtry i olej (inny mechanik) więc podpowiem mu żeby obadał sprzęgło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez czysio » 7 gru 2012, 19:35

U mnie jak i u was biegi wchodziły średnio , raz lepiej a raz gorzej. No ale sprzęgło padło mi nagle bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów. Co prawda stukała mi poduszka ale to nie miało wpływu na to , że jadąc sobie zatrzymałem się na światłach i kiedy chciałem ruszyć to nagle nie mogłem wrzucić jedynki , reszta biegów to samo. Następnego dnia nie mogłem wjechać pod górę bo sprzęgło się ślizgało , madzia to moje kolejne auto z listy i nigdy wcześniej nie miałem takiej sytuacji żeby padło tak nagle bez objawów wcześniejszych. Pozdro
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 20:02
Posty: 23
Skąd: Radom/Vejle-Danmark
Auto: Mazda 3 1.6 touring 2005

Postprzez kacha » 19 gru 2012, 16:36

Miałam dokłądnie to samo. Dwójka wchodzi ciężko (w zimie szczególnie),
trochę lepiej jak auto się rozgrzeje, ale nadal nie tak dobrze jak inne biegi.
Wymieniłam olej w skrzyni biegów, sprzęgło i dwumasę.
A dwójka nadal ciężko wchodzi. Chyba czas przywyknąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2011, 15:36
Posty: 441 (4/9)
Skąd: WWA
Auto: Hyundai i30
MZ TS 250/1 30-letnia

Postprzez bjorm » 19 gru 2012, 16:43

kacha napisał(a):Wymieniłam olej w skrzyni biegów, sprzęgło i dwumasę.

ile taka "przyjemność" i na jakich częściach, kosztuje ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez widmo82 » 19 gru 2012, 16:46

kacha napisał(a):Wymieniłam olej w skrzyni biegów, sprzęgło i dwumasę.

Ojoj dwumase i sprzęgło? :( Co się działo?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez akostarek » 19 gru 2012, 21:57

a ja bym sprawdził cięgna zmiany biegów. ktoś już chyba na forum tego poszukiwał <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bjorm » 19 gru 2012, 22:22

akostarek napisał(a):a ja bym sprawdził cięgna zmiany biegów. ktoś już chyba na forum tego poszukiwał <nie powiem>

ja ;) tak mi powiedzieli w ASO na zapytanie o ciężkie biegi, nie wymieniałem poźniej tego elementu bo wpuszczenie trochę oleju poprawiło pracę więc pewnie tam jest problem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Nuno » 20 gru 2012, 07:59

kacha napisał(a):Miałam dokłądnie to samo. Dwójka wchodzi ciężko (w zimie szczególnie),
trochę lepiej jak auto się rozgrzeje, ale nadal nie tak dobrze jak inne biegi.
Wymieniłam olej w skrzyni biegów, sprzęgło i dwumasę.
A dwójka nadal ciężko wchodzi. Chyba czas przywyknąć.


Z ciężej wchodzącą dwójką to chyba w tym modelu standard i tym nie należy się zbytnio przejmować.
U mnie jest identycznie, również po zmianie oleju w skrzyni nie zauwazyłem większych zmian.
Skrzynia w madzi odznacza się ogólną precyzyjnością której nie doświadczyłem w innych autach, może to też poniekąd jest tego wina, że przy dwójce czuć delikatny opór i nie wolno się z nią szarpać.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez tradeitdamn » 20 gru 2012, 20:33

akostarek napisał(a):a ja bym sprawdził cięgna zmiany biegów. ktoś już chyba na forum tego poszukiwał <nie powiem>


bo to jest wina cięgna. to urok wszystkich japonczyków. w ho9ndzie jest tak samo. ciegno bliżej kierowcy podczas swojej pracy lekko się wyciąga i taki efekt ze jest wrażenie haczenia 2-ki. w H wymiana zalecana co 100kkm. ja mam taki sam objaw haczenia z 1>2 w mojej maździe ale jako mi to bardzo nie przeszkadza.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez beny1984 » 13 kwi 2013, 13:04

Witam,
Mogę tylko potwierdzić regułę, że ten typ tak ma... U mnie z 1>2 w tą zimę też ciężko wchodził bieg, a nawet potrafił lekko zgrzytnąć jak na siłę chcę wrzucić. Wystarczy rozgrzać płyny i wszystko wraca do normy. Przy obecnych temperaturach 2-ka lepiej wchodzi po odpaleniu. Zamierzam wymienić niedługo olej przekładniowy po poprzednim właścicielu. Po wymianie odpiszę czy jest ewidentna różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez beny1984 » 26 kwi 2013, 03:43

Mazda jest po wymianie oleju przekładniowego. Zastosowałem olej "Motul Gear 300 SAE 75W90". Według producenta do silnika 2.0 LF wejdzie 2,87L...w rzeczywistosci wchodzi 3L. Praca skrzyni biegów jest zdecydowanie lepsza – biegi wchodzą precyzyjniej i bez oporów. Jeżeli ktoś ma problem z haczącą się "dwójką", polecam wymianę oleju w skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323