Ciężka praca skrzyni biegów
ale skoro ani razu nie zauważyłem ślizgania na 4 czy 5 biegu to należy się tym sprzęgłem zająć ? ciężko było się przyzwyczaić (trudno wbić się w ten krótki moment kiedy puszczasz sprzęgło i trzeba dodać gazu na 1 i 2 biegu) ale jakoś jeżdżę, w sumie już mi to nie przeszkadza jakoś strasznie.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
a jeśli jednak chciałbym się zająć aby niżej brało to rozumiem, że wymiana sprzęgła czy jakaś regulacja ?
jesteś w stanie pi * oko określić koszty ? ciekawe co kolega wyżej u mechanika usłyszy ...
jesteś w stanie pi * oko określić koszty ? ciekawe co kolega wyżej u mechanika usłyszy ...
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
bjorm napisał(a):czyli jak łapie mi wysoko (względem podłogi) czyli zaraz po naciśnięciu sprzęgła to oznacza że sprzęgło się kończy ?
Mi sie wydawalo ze to sformulowanie oznacza iz przy wcisnietym sprzegle gdy zaczynamy go puszczac i przy samej gorze samochod rusza wtedy mozna podejrzewac ze cos z nim nie tak ale moze zle interpretowalem.
talk_about85 napisał(a):bjorm napisał(a):czyli jak łapie mi wysoko (względem podłogi) czyli zaraz po naciśnięciu sprzęgła to oznacza że sprzęgło się kończy ?
Mi sie wydawalo ze to sformulowanie oznacza iz przy wcisnietym sprzegle gdy zaczynamy go puszczac i przy samej gorze samochod rusza wtedy mozna podejrzewac ze cos z nim nie tak ale moze zle interpretowalem.
Piszecie o tym samym.
bjorm napisał(a):wymiana sprzęgła
... to chyba razem z dwumasą trzeba wymieniać? A komplet sprzęgła z kołem dwumasowym to chyba koszt coś koło 2k zł. (dla diesli)
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
właśnie zdałem sobie z tego sprawę więc opierając się na doświadczeniach innych mazdowiczów oraz na fakcie, że nie mam ślizgania, staram się o tym nie myśleć by nie wywołać wilka z gąszczu 
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Podsumowując. Sprzęgło powinno brać w polowie drogi pedała (tak przynajmniej ja sie z tym zawsze spotykałem) , a co do ewentualnej wymiany to z tego co mi wiadomo nie trzeba wymieniac razem z kołem dwumasowym. Ciężkie wchodzenie pierwszych dwóch biegów to norma w naszych madziach. Nie ma powodów do obaw. Także jedyne co możesz mieć do wymiany to sprzęglo a dowiesz sie na 100 % jadąc do dobrego mechanika.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
w sumie nie myślałem wtedy o sprzęgle ale mechanik polecany na forum, który wymieniał mi rozrząd jechał po mnie mazdą moją jakieś 20-30km, zapytałem go czy jest coś na co zwrócił uwagę podczas jazdy, wspomniał tylko o kole pasowym, o biegach czy sprzęgle ani mru mru, jutro jadę wymienić filtry i olej (inny mechanik) więc podpowiem mu żeby obadał sprzęgło.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
U mnie jak i u was biegi wchodziły średnio , raz lepiej a raz gorzej. No ale sprzęgło padło mi nagle bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów. Co prawda stukała mi poduszka ale to nie miało wpływu na to , że jadąc sobie zatrzymałem się na światłach i kiedy chciałem ruszyć to nagle nie mogłem wrzucić jedynki , reszta biegów to samo. Następnego dnia nie mogłem wjechać pod górę bo sprzęgło się ślizgało , madzia to moje kolejne auto z listy i nigdy wcześniej nie miałem takiej sytuacji żeby padło tak nagle bez objawów wcześniejszych. Pozdro
- Od: 28 kwi 2012, 20:02
- Posty: 23
- Skąd: Radom/Vejle-Danmark
- Auto: Mazda 3 1.6 touring 2005
Miałam dokłądnie to samo. Dwójka wchodzi ciężko (w zimie szczególnie),
trochę lepiej jak auto się rozgrzeje, ale nadal nie tak dobrze jak inne biegi.
Wymieniłam olej w skrzyni biegów, sprzęgło i dwumasę.
A dwójka nadal ciężko wchodzi. Chyba czas przywyknąć.
trochę lepiej jak auto się rozgrzeje, ale nadal nie tak dobrze jak inne biegi.
Wymieniłam olej w skrzyni biegów, sprzęgło i dwumasę.
A dwójka nadal ciężko wchodzi. Chyba czas przywyknąć.
kacha napisał(a):Wymieniłam olej w skrzyni biegów, sprzęgło i dwumasę.
ile taka "przyjemność" i na jakich częściach, kosztuje ?
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
kacha napisał(a):Wymieniłam olej w skrzyni biegów, sprzęgło i dwumasę.
Ojoj dwumase i sprzęgło?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
a ja bym sprawdził cięgna zmiany biegów. ktoś już chyba na forum tego poszukiwał 

akostarek napisał(a):a ja bym sprawdził cięgna zmiany biegów. ktoś już chyba na forum tego poszukiwał
ja
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
kacha napisał(a):Miałam dokłądnie to samo. Dwójka wchodzi ciężko (w zimie szczególnie),
trochę lepiej jak auto się rozgrzeje, ale nadal nie tak dobrze jak inne biegi.
Wymieniłam olej w skrzyni biegów, sprzęgło i dwumasę.
A dwójka nadal ciężko wchodzi. Chyba czas przywyknąć.
Z ciężej wchodzącą dwójką to chyba w tym modelu standard i tym nie należy się zbytnio przejmować.
U mnie jest identycznie, również po zmianie oleju w skrzyni nie zauwazyłem większych zmian.
Skrzynia w madzi odznacza się ogólną precyzyjnością której nie doświadczyłem w innych autach, może to też poniekąd jest tego wina, że przy dwójce czuć delikatny opór i nie wolno się z nią szarpać.
Nuno
akostarek napisał(a):a ja bym sprawdził cięgna zmiany biegów. ktoś już chyba na forum tego poszukiwał
bo to jest wina cięgna. to urok wszystkich japonczyków. w ho9ndzie jest tak samo. ciegno bliżej kierowcy podczas swojej pracy lekko się wyciąga i taki efekt ze jest wrażenie haczenia 2-ki. w H wymiana zalecana co 100kkm. ja mam taki sam objaw haczenia z 1>2 w mojej maździe ale jako mi to bardzo nie przeszkadza.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Witam,
Mogę tylko potwierdzić regułę, że ten typ tak ma... U mnie z 1>2 w tą zimę też ciężko wchodził bieg, a nawet potrafił lekko zgrzytnąć jak na siłę chcę wrzucić. Wystarczy rozgrzać płyny i wszystko wraca do normy. Przy obecnych temperaturach 2-ka lepiej wchodzi po odpaleniu. Zamierzam wymienić niedługo olej przekładniowy po poprzednim właścicielu. Po wymianie odpiszę czy jest ewidentna różnica.
Mogę tylko potwierdzić regułę, że ten typ tak ma... U mnie z 1>2 w tą zimę też ciężko wchodził bieg, a nawet potrafił lekko zgrzytnąć jak na siłę chcę wrzucić. Wystarczy rozgrzać płyny i wszystko wraca do normy. Przy obecnych temperaturach 2-ka lepiej wchodzi po odpaleniu. Zamierzam wymienić niedługo olej przekładniowy po poprzednim właścicielu. Po wymianie odpiszę czy jest ewidentna różnica.
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
Mazda jest po wymianie oleju przekładniowego. Zastosowałem olej "Motul Gear 300 SAE 75W90". Według producenta do silnika 2.0 LF wejdzie 2,87L...w rzeczywistosci wchodzi 3L. Praca skrzyni biegów jest zdecydowanie lepsza – biegi wchodzą precyzyjniej i bez oporów. Jeżeli ktoś ma problem z haczącą się "dwójką", polecam wymianę oleju w skrzyni.
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości