Mazda3 2.3l – pompa wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mich33 » 5 maja 2009, 14:18

Witam,
Mam podobny problem, kupilem mazde 2005 rok, sprowadzana ze stanow, silnik 2,3 l. pompa wspomagania buczala od poczatku, ale slyszalem ze ten typ tak ma, wiec zaczalem sie przyzwyczajac, niestety w zimie calkiem wysiadla, wiec sprowadzilem ze stanow nowa pompe, ktora zostala zamontowana w ASO i zaprogramowana (dla tych ktorzy pytaja o kod starej pompy, otoz byl potrzebny ze starej pompy, bez tego dziala, ale swieci sie ciagle kontrolka wspomagania). a wiec po zamontowaniu i zaprogramowaniu nowej pompy, zalanej olejem takim jaki podaje producent w instrukcji pompa dalej buczy :/. jezdzilem juz z nia po kilku " ekspertach " bo ci z ASO tez za wiele nie wiedza, poza zwyklym " ten typ tak ma "..... tyle ze kolega ma taka sama mazde i u niego pompy nie slychac – a na pewno dziala. moze ktos z was bedzie w stanie doradzic, zostalem z 2 sprawnymi pompami, a to buczenie jest slyszalne niezaleznie od ustawienia kierownicy i mocno irytujace. z gory dzieki.
mich33
 

Postprzez Depi » 5 maja 2009, 15:05

Jak masz 2 sprawne, to może się jakoś dogadamy? :)

Ile kosztuje sprowadzana ze stanów?
Początkujący
 
Od: 17 mar 2005, 15:29
Posty: 10
Skąd: Wawa
Auto: na razie Peżot

Postprzez Krisek » 5 maja 2009, 19:33

Lemy tak slychac pompe we wszystkich mazdach znajomych slychac tak samo !

Ostatnio na TM3 czytalem trzy posty w nowych 2008 mazdach o padnietych wspomaganiach ...

My mamy elektryczno/hydrauliczne wspomaganie .. wiec bedzie buczec musi buczec ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Kamil Sieprawski » 6 maja 2009, 21:19

Witam na forum, zasilam szergi użytkowników z wyjącymi pompami wspomagania. Mam ten sam problem, silnika nie słychać tylko pompę -mega drażniące, czy u was też trzeba radio ustawić na volume powyżej 10 żeby ją zagłuszyć na postoju? Pompe miałem wymienioną po kolizji i w zimie wyła tak głośno, że szlak mnie trafiał. Wysłałem do regeneracji, bo podobno wilgoć się do niej dostała i łożyska zaśniedziały i z tąd podobno te dzwięki, pompa wróciła z nowymi łożyskami, uszczelniłem kostki i połączenia. Pompa pracuje ciszej, ale i tak głośno, nie wiem czy może czujnik skrętu, moduł sterujący?? jak macie jakieś rozwiązanie to napiszcie bo już się zastanawiam czy nie da się zwykłej pompy hydraulicznej założyć z M6 2.0
Kamil Sieprawski
 

Postprzez Krisek » 6 maja 2009, 21:27

tak jak pisalem jest to normalne ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez arekl » 19 maja 2009, 21:54

Witam. Czy możecie mi panowie napisać gdzie można dokonać takiej renowacji pompy. lub podać telefon kontaktowy do takiej firmy ;> ?
arekl
 

Postprzez Kamil Sieprawski » 21 maja 2009, 20:11

Witam ja regenerowałem w olsztynie u Poniewierki tel. 600-921-546. Oczywiście głową nie ręczę :) to indywidualna sprawa, podaje tylko namiary.
Kamil Sieprawski
 

Postprzez seth222 » 10 lut 2010, 13:10

Witam
Mam problem z wspomaganiem kierownicy w mojej mazdzie 3 sport z 2006 2.0 benzyna. Objawy: pojawianie sie kontrolki co jakis czas power stering malfunction, czasami zawiesza sie wspomaganie kierownicy , pozatym przy szybkim odbijaniu kierownicy z lewa na prawo na poczatku czuc duzy opor. Zczytałem błedy z auta, rezultat: C1278 Steering Wheel Angle 1and 2 Signal Faulted. Czy miał moze ktos z was podobny problem? Jakies wskazówki? W mazdzie zdiagnozowano ze uszkodzony jest Spring Clock (angielska nazwa poniewaz bylo to w mazdzie w anglii). Po wymianie nadal ten sam objaw. Warto nadmienic ze wymieniłem rownież akumulator i płyn wspomagania ale to rowniez nie dało rezultatu. Prosze o pomoc
----------

Ja proszę o używanie Opcji "Szukaj"! Lub przeglądanie 9 str z tematami,przed założeniem nowego! Bo następnym razem będę koszował bez słowa.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2010, 12:59
Posty: 4

Postprzez emilioestewez » 10 lut 2010, 15:30

A nie miałeś może rozpinanego zawieszenia ? Ja miałem taki problem jak w Corollce na serwisie delikatnie przesunęli mi sanki. Finał bym taki że DSC głupiało i zgłaszało błędy odczytując dziwaczne kąty z sensorów. Mało tego zaczynało "łapać" przez to koła w dziwnych momentach... Ten zmienny opór czujesz podczas kręcenia kierą podczas jazdy czy postoju ?
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez seth222 » 10 lut 2010, 18:59

Wiesz to moze jest w tym duzo racji... autko bylo lekko uderzone z przodu ale jezdzilem tak przez rok i teraz w swięta w polsce postanowilem to naprawic. Wiec caly przod byl rozebrany i lekko naciagali podłużnice w lewą strone. Objawy zaczely sie bezposrednio po tej naprawie ale poniewaz tego samego dnia wyjezdzalem za granice nie bylo czasu zeby wrocic do tego zakladu. Opór sprawdzalem tylko na postoju ale tak jak pisalem zdarza ze przy szybkim skrecie w czasei jazdy nie dziala wspomaganie. jak sobie poradziles z tym zawieszeniem w corolli?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2010, 12:59
Posty: 4

Postprzez emilioestewez » 10 lut 2010, 19:43

Sanki mają sporo luzu do regulacji.Oni to po prostu źle ustawili po złożeniu (auto nie było nigdzie walone). Wkur... się zdrowo na nich i ustawili mi porządnie sanki razem ze zbieżnością chyba w pół godziny :) Grubszy błąd w ustawieniu widać bo kierownica wtedy jest lekko skręcona na prostych kołach. Mniejszego nie wychwycisz na oko a czujniki będą głupieć. Jeżeli to jest to co mówię to nie ma stresu – niech Ci to ustawi ktoś kto ma na ten temat zielone pojęcie i będzie dobrze.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez seth222 » 10 lut 2010, 21:38

Dzwoniłem juz do mojego mechanika. Obadam sprawe i napisze czy pomoglo. Dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 10 lut 2010, 12:59
Posty: 4

Postprzez emilioestewez » 11 lut 2010, 12:01

No pewnie. Daj znać bo sam jestem ciekawy jak sprawa wygląda.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Kuti83 » 12 lut 2010, 01:05

Też mam podobny problem, przy szybkich ruchach kierownicą czuć opór w pierwszym momencie, kręcąc "normalnie" oporu nie ma. Do tej pory myślałem że jest zwązane z tym że wymieniałem pompę elektro-hydrauliczną wspomagania i nie skonfigurowałem jej w serwisie (świeci kontrolka). Ale też miałem zdejmowaną kołyskę i mozliwe że ma to wpływ na czujniki skrętu – tylko gdzie te czujniki? w maglownicy? Setth 222 miałeś coś robione z pompą wspomagania ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 15:22
Posty: 62
Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor

Postprzez seth222 » 12 lut 2010, 11:50

Pojechalem na reklamacje do mazdy zanim zabralem sie do ustawiania tych sanek. Powiedzieli mi ze jak zmieniali ten clock spring to wgrali stare oprogramowanie i teraz po wgraniu nowego pomoglo. Na poczatku nie wierzylem wiec wziolem autko na testy i powiem wam ze jezdze od dwoch dni i jest wszystko ok. Pompy wspomagania nie ruszalem, oprocz wymiany płynu wspomagania. Jesli wada powroci dam znac, narazei wyglada ze ok
Początkujący
 
Od: 10 lut 2010, 12:59
Posty: 4

Postprzez emilioestewez » 12 lut 2010, 12:20

Czyli pozamiatane.Co za czasy cholera.Żeby bez kawałka kodu już nawet samochody nie dawały rady prosto jeździć .. :|
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez krzychu » 18 gru 2014, 10:55

Cześć

Od kilku dni obserwuje dziwne zachowanie wspomagania kierownicy.
Kierownica jest jakby sztywniejsza, ciężej chodzi, wspomaganie jest ale wyraźnie słabsze. W obie strony tak samo. Charakterystyczne jest to że jak skręcę do oporu czy w jedną czy w drugą stronę to pamiętam, że zawsze wyraźnie była rekcja, takie jakby odbicie kierownicy a teraz tego nie ma. Auto ma przejechane około 90tyś km.

Jak sądzicie to raczej pompa, czy przekładnia (to się chyba maglownica nazywa) ? czy jako laik jestem w stanie zrobić jakiś test aby coś potwierdzić lub wykluczyć?

I wiedząc, że to jedno z nich oddawalibyście auto do ASO czy do serwisu który się specjalizuje w serwisowaniu układu kierowniczego? Jeżeli to drugie to jaki warsztat polecacie?

P.S. Jakieś 3 lata temu byłem w ASO na akcji serwisowej przeczyszczenia układu wspomagania kierownicy i wymiany jakiś parciejących przewodów.


Będę wdzięczy za uwagi i podzielenie się Waszym doświadczeniem.

pozdr
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 13 lis 2004, 20:05
Posty: 26
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez sprinter » 19 gru 2014, 17:38

Niech ktos pokreci kierownica,a Ty posluchaj czy pompa nie wyje/ wydaje dziwnych dzwiekow, mysle ze to powinno pomoc zdiagnozowac czy pompa jest okej ;)
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2012, 19:42
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 110 km 2004r.

Postprzez luszkin » 15 lut 2015, 13:25

Witam, właśnie padła mi pompa wspomagania. Po podpięciu do kompa okazało się,że padła elektronika. Pytanie, czy można rozebrać pompę i wymienić samą elektronikę. I czy w ogóle ta część pompy jest do kupienia? Na allegro są tylko używki całych pomp lub zestawy naprawcze, ale bez silniczka i elektroniki.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 paź 2014, 21:52
Posty: 11
Auto: Mazda 3 sedan aut. 2l Pb 2007 USA
Mazda Cx-5 aut. 2,5l 2016 Canada
Chrysler T&C 3,8l USA 2003
Honda VTX 1300 USA
Hyundai 2l aut. USA 2002

Postprzez kropek101 » 15 lut 2015, 16:51

musisz kupić całość, z tego co jest dostępne to tylko zestawy naprawcze części mechanicznej.
Jeśli włożysz używkę nie pamiętam teraz dokładnie ale jak się nie mylę to potrzebna jest adaptacja w ecu
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323