Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Z tym wahaczem jest problem, sam miałem do wymiany bo tuleja się nie trzymała.
Nie ma zamienników. Najtaniej udało mi się znaleźć za 1100 zl(na allegro od jakiegoś gościa handlującego częściami do mazdy), był na zamówienie i trzeba było wpłacić 30% zaliczki ,a czas oczekiwania ponad tydzień.
Zamawiałem też od forda focusa za 200 zl(używany na allegro). Wahacz był w rewelacyjnym stanie,ale niestety nie pasował.
Nie ma zamienników. Najtaniej udało mi się znaleźć za 1100 zl(na allegro od jakiegoś gościa handlującego częściami do mazdy), był na zamówienie i trzeba było wpłacić 30% zaliczki ,a czas oczekiwania ponad tydzień.
Zamawiałem też od forda focusa za 200 zl(używany na allegro). Wahacz był w rewelacyjnym stanie,ale niestety nie pasował.
- Od: 29 wrz 2011, 01:58
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3 2.0 benzyna
2004
może warto rozważyć regenerację wahacza, jeśli nie jest pokrzywiony itd?
w tylnym zawieszeniu mazdy3 istnieje możliwość regulacji, sprawdzałeś dokładnie ten wahacz ?
- Od: 25 lis 2011, 22:31
- Posty: 17
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 3BK 2.0-150KM A/T 2008
USA LPG Stag 300ISA II, Hana 2000
A skąd mamy to wiedzieć?
Uzupełnij w profilu nieco więcej informacji to coś będzie można pomyśleć.
To co gość oferuje to do trójki z lat 2009-2011 jest. Więc jeżeli masz taką, to możesz podzwonić do niego – telefon przecież podał.
Swoją drogą kupowanie używek zawieszenia chyba mija się z celem. Nawet nie sprawdzisz, czy krzywe nie jest, gwarancji zero, a potem tylko problemy.
Uzupełnij w profilu nieco więcej informacji to coś będzie można pomyśleć.
To co gość oferuje to do trójki z lat 2009-2011 jest. Więc jeżeli masz taką, to możesz podzwonić do niego – telefon przecież podał.
Swoją drogą kupowanie używek zawieszenia chyba mija się z celem. Nawet nie sprawdzisz, czy krzywe nie jest, gwarancji zero, a potem tylko problemy.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Witam.
Mam taki problem, moja M3 trochę podczas tych mrozów postała i ostatnio jak wsiadłem, usłyszałem podczas przejeżdżania przez "śpiących policjantów" zgrzyt przedniego zawieszenia. Dźwięk jest jakby ocierały się o siebie rurki amortyzatora (nie wiem jak je prawidłowo nazwać
), albo inny metal o metal.
Co może być tego przyczyną?
Miałem w grudniu mały remoncik zawieszenia, ale skupiał się on głównie na tyle, z przodu oprócz tylnych tulei było wszystko w porządku. Czy to po prostu kwestia mrozów i jak po ocieleniu będzie cicho, to nie ma się czego obawiać?
Mam taki problem, moja M3 trochę podczas tych mrozów postała i ostatnio jak wsiadłem, usłyszałem podczas przejeżdżania przez "śpiących policjantów" zgrzyt przedniego zawieszenia. Dźwięk jest jakby ocierały się o siebie rurki amortyzatora (nie wiem jak je prawidłowo nazwać
Co może być tego przyczyną?
Miałem w grudniu mały remoncik zawieszenia, ale skupiał się on głównie na tyle, z przodu oprócz tylnych tulei było wszystko w porządku. Czy to po prostu kwestia mrozów i jak po ocieleniu będzie cicho, to nie ma się czego obawiać?
- Od: 16 maja 2010, 18:15
- Posty: 45
- Skąd: Stolica
- Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)
Na razie mało jeżdżę, bo dwa tygodnie temu dopiero co ze stołu operacyjnego zlazłem.
Zgrzyty są tylko na garbach, ale za każdym razem.
Amortyzatory w grudniu na przeglądzie na poziomie 70-75% i żadnych wycieków. Jutro będę miał spory kawałek do przejechania i zobaczymy jak się trochę zawieszenie rozrusza, czy po wjeździe na osiedle znów będzie hałasować czy też nie.
Zgrzyty są tylko na garbach, ale za każdym razem.
Amortyzatory w grudniu na przeglądzie na poziomie 70-75% i żadnych wycieków. Jutro będę miał spory kawałek do przejechania i zobaczymy jak się trochę zawieszenie rozrusza, czy po wjeździe na osiedle znów będzie hałasować czy też nie.
- Od: 16 maja 2010, 18:15
- Posty: 45
- Skąd: Stolica
- Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)
Macinek napisał(a):Na razie mało jeżdżę, bo dwa tygodnie temu dopiero co ze stołu operacyjnego zlazłem.
Zgrzyty są tylko na garbach, ale za każdym razem.
Amortyzatory w grudniu na przeglądzie na poziomie 70-75% i żadnych wycieków. Jutro będę miał spory kawałek do przejechania i zobaczymy jak się trochę zawieszenie rozrusza, czy po wjeździe na osiedle znów będzie hałasować czy też nie.
proponuje poczekać do ciepłych dni jak to nie ustąpi skrzypienie , auto na podjazd jeden pod auto dwóch z góry naciska i szukać skrzypienia ale w tych mrozach bardzo duzo aut ma z tym problemy
Częstym przypadkiem skrzypienia zawieszenia w samochodach, z którymi miałem do czynienia były gumy stabilizatora. Nie dosyć, że pukało to jeszcze skrzypiało jak guma była zużyta. W takim okresie jak teraz jest to bardzo możliwe- wilgoć, mróz.
Początek jazdy (przejazd przez osiedle) i zgrzyt w wiadomym miejscu. Po godzince, na innym osiedlu i już cisza. Powrót do domu i na "rodzimych" garbach też cisza.
Wynika z tego, że brud i zima robią swoje. Zobaczymy co będzie jak znów trochę postoi
Wynika z tego, że brud i zima robią swoje. Zobaczymy co będzie jak znów trochę postoi
- Od: 16 maja 2010, 18:15
- Posty: 45
- Skąd: Stolica
- Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)
Witam wszystkich
moja mazda miała niestety ostatnio nieprzyjemną przygodę – inny kierujący postanowił zaparkować w prawych drzwiach. Po drodze zahaczył o tylne prawe koło, z tego względu przed naprawą poprosiłem o test geometrii pojazdu.
Wyszło to:

Czy ktoś mógłby mi pomóc zinterpretować te wyniki? W ASO twierdzą, że wszystko jest ok.
Aha, w ramach naprawy została wymieniona prawa tylna alufelga i piasta koła.
Pozdrawiam
Marcin
moja mazda miała niestety ostatnio nieprzyjemną przygodę – inny kierujący postanowił zaparkować w prawych drzwiach. Po drodze zahaczył o tylne prawe koło, z tego względu przed naprawą poprosiłem o test geometrii pojazdu.
Wyszło to:

Czy ktoś mógłby mi pomóc zinterpretować te wyniki? W ASO twierdzą, że wszystko jest ok.
Aha, w ramach naprawy została wymieniona prawa tylna alufelga i piasta koła.
Pozdrawiam
Marcin
- Od: 27 cze 2010, 19:24
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 1.6 Y6 CiTD 2008
hmm, wartości graniczne brali jak dla samochodu z pełnym bakiem, mi się wydaje, że tył masz do poprawy (zbieżność nie mieści się w granicach, pochylenie LT też). Na tym wydruku w kolumnie pomiar końcowy gwiazdką zaznacza się chyba wartość przekraczającą zalecane.
akostarek napisał(a):hmm, wartości graniczne brali jak dla samochodu z pełnym bakiem, mi się wydaje, że tył masz do poprawy (zbieżność nie mieści się w granicach, pochylenie LT też). Na tym wydruku w kolumnie pomiar końcowy gwiazdką zaznacza się chyba wartość przekraczającą zalecane.
Dzięki za odpowiedź.
W czasie sprawdzania auto było przed naprawą, w zasadzie myślę, że powinienem jeszcze raz to sprawdzić. Bo jak dla mnie, to ta prawa strona (uderzona) jest poza wartościami granicznymi.
Bak był zalany do mniej więcej 3/4, więc to akurat chyba ok.
- Od: 27 cze 2010, 19:24
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 1.6 Y6 CiTD 2008
Witam, mam pytanko, mam swoja madzię 2 mce, wersja sedan i coś mi się wydaje że tył auta za bardzo podskakuje na nierównościach, byłem na stacji diagnostycznej ,mówia ze zawieszenie jest ok, amorki tez, więc dziwia mnie te objawy, w poprzednim aucie( seat leon) nie miałem czegos takiego, czy to jest wina kubatury auta,że to jest sedan, czy może inne amorki założyć, trochę to jest denerwujące, może cos poradzicie?
Łączę z Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie .
Łączę z Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie .
- Od: 10 gru 2011, 18:09
- Posty: 34
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 3, 1,6 benz sedan 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości