
Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady
Przepraszam, niedopatrzenie. 

- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Byłem przekonany, że są bo właśnie zmieniałem u siebie
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
A ja mam ciupnięte 120 tysi na jednych tarczach i klockach .Kupiłem na tym komplecie .
klocków jest jeszcze po jakieś 4mm .Jeszcze bym pośmigał na tym komplecie ale mam w świadomości 120 tyś przejechanych .Niestety za cholere nie wiem co tam było wsadzone.
Słuchajcie koledzy ,biorąc pod uwagę styl jazdy mojej żony(ta kobieta prawie w ogóle nie używa hamulców
) i czasami mój -długowieczność Hamulców w moim przypadku proszę o poradę co tam wsadziś .rozważam komplety
-tarcze TRW,klocki TRW
-tarcze ATE ,Klocki ATE
ewentualnie któras z tych tarcz do klocków bosch .
klocków jest jeszcze po jakieś 4mm .Jeszcze bym pośmigał na tym komplecie ale mam w świadomości 120 tyś przejechanych .Niestety za cholere nie wiem co tam było wsadzone.
Słuchajcie koledzy ,biorąc pod uwagę styl jazdy mojej żony(ta kobieta prawie w ogóle nie używa hamulców
-tarcze TRW,klocki TRW
-tarcze ATE ,Klocki ATE
ewentualnie któras z tych tarcz do klocków bosch .

4tygodnie temu zakładałem koledze komplet przód klocki TRW i tarcze TRW nic nie piszczy hamują dobrze. Poprzednio miał założone tarcze Brembo i obie były coś nie tak po miesiącu przy hamowaniu rzucało nimi.
Ja bym ci polecił TRW
TRW zakładam też do innych aut i jeszcze nie trafiłem na takie żeby były felerne.
Ja bym ci polecił TRW
TRW zakładam też do innych aut i jeszcze nie trafiłem na takie żeby były felerne.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
radzi89 napisał(a):Ja w swoich nie miałem a na 100% były fabryczne
Witam,
Odgrzebuje temat
Sam zainteresowałem się tymi sprężynkami w [jakich?] klockach.
Wygląda na to, że do Mazdy 3 były montowane 2 rodzaje klocków:
– tzw. ze sprężyną (na górze klocka wewnętrznego) np. Ferrodo FDB1931 oraz
– z zamkiem (takie jak na zdjęciu 8 strony wrzucił radzi89), np. Ferrodo FDB1540
Osobiście miałem te drugie, ale przez niedopatrzenie zamówiłem te pierwsze (Ate Ceramic)
Pozdrawiam
- Od: 27 paź 2014, 00:21
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 1.6 2004
Mazda Premacy 1.8 2002
Będą ci pasować. Miałem już w aucie jedne i drugie. Te z zamkiem spadły z tłoczka i stukały po ponad roku obecnie mam ze sprężynką i jest cisza. Nie będę chwalił bo są tacy co im sprężynki się odgieły i też stukało więc wszystko zależy na jakie trafisz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Zakładał już ktoś zestaw FREMAX CARBON + i klocki MASTER HPT
Ciekaw jestem jak się to spisuje ponieważ są to bardziej nawęglane tarcze (twardsze)
Standardowo większość zakłada się zwykłe brembo, trw itp.
W poniedziałek zakładam takie do mojej M3 i ciekaw jestem jak to się grzeje podczas mocnego hamowania np. z prędkości 150 do 50 czy też takie hamowania 100 do 0 z max siłą.
Pytania może i dziwne ale już spotkałem się z takim czymś jedno hamowanie,tarcze zostały przegrzane od tego czasu wyły po każdym dotknięciu hamulca.
Ciekaw jestem jak się to spisuje ponieważ są to bardziej nawęglane tarcze (twardsze)
Standardowo większość zakłada się zwykłe brembo, trw itp.
W poniedziałek zakładam takie do mojej M3 i ciekaw jestem jak to się grzeje podczas mocnego hamowania np. z prędkości 150 do 50 czy też takie hamowania 100 do 0 z max siłą.
Pytania może i dziwne ale już spotkałem się z takim czymś jedno hamowanie,tarcze zostały przegrzane od tego czasu wyły po każdym dotknięciu hamulca.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Widzę brak odzewu z tym zestawem tarcz.
Jutro wrzucę foty jak zdejmowałem tarcze masakra młotek 5kg nie dał rady i musiałem rozcinać może komuś się przyda wiedzieć co trzeba zrobić jak ciąć jeśli tarcze mu napuchną tak jak u mnie, szczególnie jeśli od nowości nigdy nie były zdejmowane.
Jutro wrzucę foty jak zdejmowałem tarcze masakra młotek 5kg nie dał rady i musiałem rozcinać może komuś się przyda wiedzieć co trzeba zrobić jak ciąć jeśli tarcze mu napuchną tak jak u mnie, szczególnie jeśli od nowości nigdy nie były zdejmowane.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):...Jutro wrzucę foty jak zdejmowałem tarcze masakra młotek 5kg nie dał rady i musiałem rozcinać może komuś się przyda wiedzieć co trzeba zrobić jak ciąć jeśli tarcze mu napuchną tak jak u mnie, szczególnie jeśli od nowości nigdy nie były zdejmowane.
Miałem podobny kłopot i zastosowałem poniższy sposób
https://www.youtube.com/watch?v=mtsTJCRljAs#t=63
Próbowałem tego jak po pierwszym podejściu z młotkiem nie poszło ale nie dało rady włożyłem śruby grubością na styk i je zerwało, potem poszły w ruch młotki o większym kalibrze a na koniec jak już nie wytrzymałem kontówka i dochodzę do wniosku że to najlepszy sposób bo nie zniszczyłem nawet 1/3 tarczy do metalu a robota zrobiona.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kątówka, to też dobry sposób. Wszystkie dobre, jeśli przynoszą pożądany efekt i przy okazji nie zniszczą innych elementów. 
wydziargane na petrowym SGS4
wydziargane na petrowym SGS4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości