Z tego co wiem regeneracja i demontaz oraz reszta czynnosci z tym zwiazanych ejst dosc trudna w przypadku M3 , przynajmniej w wersji 2.3. Czlowiek , ktory regenerowal nasze stwierdzil, ze za te pieniadze nigdy wiecej sie tego nie podejmie
Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
W 2.3 regenerowalismy przeguby to koszt tez wynosil okolo 750 zl sztuka, koszt nowych to bylo ok. 2000 zl / sztuka
Z tego co wiem regeneracja i demontaz oraz reszta czynnosci z tym zwiazanych ejst dosc trudna w przypadku M3 , przynajmniej w wersji 2.3. Czlowiek , ktory regenerowal nasze stwierdzil, ze za te pieniadze nigdy wiecej sie tego nie podejmie
Z tego co wiem regeneracja i demontaz oraz reszta czynnosci z tym zwiazanych ejst dosc trudna w przypadku M3 , przynajmniej w wersji 2.3. Czlowiek , ktory regenerowal nasze stwierdzil, ze za te pieniadze nigdy wiecej sie tego nie podejmie
mwist napisał(a):Witam,
Na wstepie jako nowy na forum witam wszystkich
Forum czytam od parunastu miesiecy i do tej pory znajdowalem potrzebne mi informacje do czasu jak wlasnie padly mi przeguby. Objawami bylo stukanie przy chamowanie i bardzo dziwne dzwieki przy przyspieszaniu. Po wizycie u diagnosty okazalo sie ze przeguby sa do wymiany.
I tutaj moje pytanie. Warsztat w warszawie zaproponowal mi regeneracje ponad 800 zl za sztuke + robocizna. Czy gdziekolwiek mozna kupic zamienniki lub zrobic to taniej?
Znalazlem cos takiego ale nie wiem czy to rozwiazuje sprawe:
http://motogop.com.pl/pl/przegub-mazda- ... -2003.html
Bardzo przepraszam za brak polskich znakow.
pozdrawiam,
mwist
Witam
Sprecyzuj proszę w miarę możliwości te dziwne dźwięki przy przyśpieszaniu oraz hamowaniu. Czy jeszcze jakoś inaczej Ci się to uszkodzenie przegubów objawiało?, np. podczas skręcania, lub w innych sytuacjach.
Z góry dzięki za dokładny opis
Pozdrawiam
Nuno
Witam,
Dzisiaj ruszając spod świateł, troszkę ostrzej niż zwykle zauważyłem, że koła podczas zrywania przyczepności zaczynają dziwnie uderzać, dodam, że miało to miejsce na mokrej nawierzchni. Wiecie co to może być? Czy może to być wina krzywej felgi?
Dzisiaj ruszając spod świateł, troszkę ostrzej niż zwykle zauważyłem, że koła podczas zrywania przyczepności zaczynają dziwnie uderzać, dodam, że miało to miejsce na mokrej nawierzchni. Wiecie co to może być? Czy może to być wina krzywej felgi?
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Czyli te uderzenia na mokrym to normalne?
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
No to jest temat bez końca, sam brałem w nim udział kiedyś. Uważam jednak że nie jest to do końca normalne, a już tym bardziej nie jest to odgłos działania TSC, To co jeżeli takie uderzanie koła występuje na oponie zimowej i letniej? na mokrym i suchym? na śniegu i lodzie? na lodzie chyba opona czy koło nie powinno się tak zachowywać, no i z wyłączonym TSC
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Ja mam wersję USA i u mnie chyba nie ma TCS (przynajmniej nie ma przycisku do wyłączenia TCS, tak jak to jest w wersji EU).
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
działanie TCS jest sygnalizowane kontrolką
adrian_rusinowicz napisał(a):Ja mam wersję USA i u mnie chyba nie ma TCS (przynajmniej nie ma przycisku do wyłączenia TCS, tak jak to jest w wersji EU).
No to zjawisko nie jest normalne. U mnie walenie występuje niezależnie na jakich oponach/felgach jestem i po czym jadę, i tak jak piszę na lodzie czy zbitym śniegu niby powinno koło się kręcić, w moim przypadku tłucze. Kolega Wicher ma na pewno racje w tym co pisze, no ale cholera znajdzie ktoś złoty środek na takie zachowanie auta/zawieszenia?
Ja oczywiście opisuje moje spostrzeżenia z wyłączonym TSC.
Było też tak że jak wcześniej poruszałem ten problem to tknęło mnie coś i dokręciłem śruby mocowania amortyzatora pod maską i problem na chwile niby ustał, paliłem gumę na asfalcie i piachu i koło nie podskakiwało. Pojechałem też do diagnosty i nic nie wyszło. Ale problem wrócił.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Dzisiaj sprawdzałem na suchej nawierzchni i jest to samo. Pamiętam, że w pierwszych dniach po zakupie, kiedy nie byłem przyzwyczajony do takiej mocy auta to bardzo często zrywało mi przyczepność przy ruszaniu i co najważniejsze żadnego uderzenia nie było więc te uderzenia na pewno nie są normalne.
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Ja tak patrze w przeszłość i staram sobie przypomnieć opinie w poprzednim temacie. Jednak sprawa ewidentnie leży gdzieś w budowie zawieszenia z przodu, a nie w zużytych elementach.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
nie wiem jak się to ma do dyskusji ale jesli docisnę z mniejsza mocą to cos tam podskoczy jeśli mocniej to po prostu koła piszczą
Generalnie kazde auto z przednim napedem tak ma. Im twardsze amortyzatory tym mniejsze tluczenie.
Jak auto ma duzo mocy to po prostu zerwie przyczepnosc i mieli ale jak ma powiedzmy troche ponad 100 KM to zrywa i zyskuje ta przyczepnosc naprzeminnie i powstaje efekt takiego tluczenia. Mialem tak w golfie , mam w M3 i wielu znajomych w swoich autach tez tak ma , moim zdaniem nie ma czym sie przejmwoac. Jezdzilem dzisiaj nowym audi a3 ( 700km przebiegu) i tez tak mialo.
Jak auto ma duzo mocy to po prostu zerwie przyczepnosc i mieli ale jak ma powiedzmy troche ponad 100 KM to zrywa i zyskuje ta przyczepnosc naprzeminnie i powstaje efekt takiego tluczenia. Mialem tak w golfie , mam w M3 i wielu znajomych w swoich autach tez tak ma , moim zdaniem nie ma czym sie przejmwoac. Jezdzilem dzisiaj nowym audi a3 ( 700km przebiegu) i tez tak mialo.
U mnie z zawieszeniem jest wszystko OK (tydzień temu byłem na przeglądzie), więc raczej to nie jest przyczyną, , jedyny mankament to delikatnie krzywa lewa felga z przodu.
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Moze konkretnie cos napisz? Sam nie wniosles nic do tematu. Bylem dzis w ASO i rozmawialem o tym , kazdy potwierdzil , ze w przednionapedowym aucie zawsze wystepuje taki motyw.
radzi89 napisał(a):Moze konkretnie cos napisz?
Napisałbym gdybym znał konkretną odpowiedz. Jeździłem wieloma autami i dopiero w tym się z takim czymś spotkałem.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Witam,
potrzebuje wymienić wahacze, a dokładnie silent-bloki. O ile mi wiadomo, nie można kupić samego silent bloka stąd moje pytanie o wymianę całego wahacza. Mowa o tylnych.
W ASO za sztukę powiedzieli prawie 1200pln.
Czy istnieją jakieś godne polecenia zamienniki? Jeśli tak, to jakie polecacie?
Dziękuję,
Kuba
potrzebuje wymienić wahacze, a dokładnie silent-bloki. O ile mi wiadomo, nie można kupić samego silent bloka stąd moje pytanie o wymianę całego wahacza. Mowa o tylnych.
W ASO za sztukę powiedzieli prawie 1200pln.
Czy istnieją jakieś godne polecenia zamienniki? Jeśli tak, to jakie polecacie?
Dziękuję,
Kuba
- Od: 21 paź 2011, 16:33
- Posty: 5
- Skąd: Krk
- Auto: Mazda 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości