Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez radzi89 » 13 paź 2011, 12:14

W 2.3 regenerowalismy przeguby to koszt tez wynosil okolo 750 zl sztuka, koszt nowych to bylo ok. 2000 zl / sztuka

Z tego co wiem regeneracja i demontaz oraz reszta czynnosci z tym zwiazanych ejst dosc trudna w przypadku M3 , przynajmniej w wersji 2.3. Czlowiek , ktory regenerowal nasze stwierdzil, ze za te pieniadze nigdy wiecej sie tego nie podejmie :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Nuno » 14 paź 2011, 20:58

mwist napisał(a):Witam,

Na wstepie jako nowy na forum witam wszystkich :)

Forum czytam od parunastu miesiecy i do tej pory znajdowalem potrzebne mi informacje do czasu jak wlasnie padly mi przeguby. Objawami bylo stukanie przy chamowanie i bardzo dziwne dzwieki przy przyspieszaniu. Po wizycie u diagnosty okazalo sie ze przeguby sa do wymiany.

I tutaj moje pytanie. Warsztat w warszawie zaproponowal mi regeneracje ponad 800 zl za sztuke + robocizna. Czy gdziekolwiek mozna kupic zamienniki lub zrobic to taniej?

Znalazlem cos takiego ale nie wiem czy to rozwiazuje sprawe:
http://motogop.com.pl/pl/przegub-mazda- ... -2003.html

Bardzo przepraszam za brak polskich znakow.

pozdrawiam,
mwist


Witam
Sprecyzuj proszę w miarę możliwości te dziwne dźwięki przy przyśpieszaniu oraz hamowaniu. Czy jeszcze jakoś inaczej Ci się to uszkodzenie przegubów objawiało?, np. podczas skręcania, lub w innych sytuacjach.
Z góry dzięki za dokładny opis :)
Pozdrawiam
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez adrian_rusinowicz » 19 paź 2011, 23:40

Witam,
Dzisiaj ruszając spod świateł, troszkę ostrzej niż zwykle zauważyłem, że koła podczas zrywania przyczepności zaczynają dziwnie uderzać, dodam, że miało to miejsce na mokrej nawierzchni. Wiecie co to może być? Czy może to być wina krzywej felgi?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 16:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Wicher » 20 paź 2011, 00:16

Było niedawno na forum, na mokrym to normalne w każdym aucie, którym jeździłem, opony zrywają przyczepność, ściągają wodę, łapią przyczepność, kawałeczek dalej znowu mokro i tracą przyczepność...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez adrian_rusinowicz » 20 paź 2011, 18:24

Czyli te uderzenia na mokrym to normalne?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 16:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez MichalWin » 20 paź 2011, 18:33

Ten dziwny odgłos to było zadziałanie TCS (od ang. Traction control system). W innych samochodach nazywa się to ASR czyli System kontroli trakcji.
Jest to jak najbardziej normalne w Mazdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 15:32
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1,6+LPG 2007

Postprzez Blumek » 20 paź 2011, 19:41

No to jest temat bez końca, sam brałem w nim udział kiedyś. Uważam jednak że nie jest to do końca normalne, a już tym bardziej nie jest to odgłos działania TSC, To co jeżeli takie uderzanie koła występuje na oponie zimowej i letniej? na mokrym i suchym? na śniegu i lodzie? na lodzie chyba opona czy koło nie powinno się tak zachowywać, no i z wyłączonym TSC
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez adrian_rusinowicz » 20 paź 2011, 21:33

Ja mam wersję USA i u mnie chyba nie ma TCS (przynajmniej nie ma przycisku do wyłączenia TCS, tak jak to jest w wersji EU).
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 16:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez akostarek » 20 paź 2011, 21:36

działanie TCS jest sygnalizowane kontrolką
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Blumek » 20 paź 2011, 22:20

adrian_rusinowicz napisał(a):Ja mam wersję USA i u mnie chyba nie ma TCS (przynajmniej nie ma przycisku do wyłączenia TCS, tak jak to jest w wersji EU).

No to zjawisko nie jest normalne. U mnie walenie występuje niezależnie na jakich oponach/felgach jestem i po czym jadę, i tak jak piszę na lodzie czy zbitym śniegu niby powinno koło się kręcić, w moim przypadku tłucze. Kolega Wicher ma na pewno racje w tym co pisze, no ale cholera znajdzie ktoś złoty środek na takie zachowanie auta/zawieszenia?
Ja oczywiście opisuje moje spostrzeżenia z wyłączonym TSC.
Było też tak że jak wcześniej poruszałem ten problem to tknęło mnie coś i dokręciłem śruby mocowania amortyzatora pod maską i problem na chwile niby ustał, paliłem gumę na asfalcie i piachu i koło nie podskakiwało. Pojechałem też do diagnosty i nic nie wyszło. Ale problem wrócił.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez adrian_rusinowicz » 20 paź 2011, 23:12

Dzisiaj sprawdzałem na suchej nawierzchni i jest to samo. Pamiętam, że w pierwszych dniach po zakupie, kiedy nie byłem przyzwyczajony do takiej mocy auta to bardzo często zrywało mi przyczepność przy ruszaniu i co najważniejsze żadnego uderzenia nie było więc te uderzenia na pewno nie są normalne.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 16:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Blumek » 20 paź 2011, 23:29

Ja tak patrze w przeszłość i staram sobie przypomnieć opinie w poprzednim temacie. Jednak sprawa ewidentnie leży gdzieś w budowie zawieszenia z przodu, a nie w zużytych elementach.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez marcin255 » 20 paź 2011, 23:40

nie wiem jak się to ma do dyskusji ale jesli docisnę z mniejsza mocą to cos tam podskoczy jeśli mocniej to po prostu koła piszczą
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 20 paź 2011, 23:52

Generalnie kazde auto z przednim napedem tak ma. Im twardsze amortyzatory tym mniejsze tluczenie.
Jak auto ma duzo mocy to po prostu zerwie przyczepnosc i mieli ale jak ma powiedzmy troche ponad 100 KM to zrywa i zyskuje ta przyczepnosc naprzeminnie i powstaje efekt takiego tluczenia. Mialem tak w golfie , mam w M3 i wielu znajomych w swoich autach tez tak ma , moim zdaniem nie ma czym sie przejmwoac. Jezdzilem dzisiaj nowym audi a3 ( 700km przebiegu) i tez tak mialo.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez adrian_rusinowicz » 21 paź 2011, 01:10

U mnie z zawieszeniem jest wszystko OK (tydzień temu byłem na przeglądzie), więc raczej to nie jest przyczyną, , jedyny mankament to delikatnie krzywa lewa felga z przodu.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 16:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Blumek » 21 paź 2011, 01:30

Boże jakie wy głupoty piszecie, na temat tego uderzania.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez radzi89 » 21 paź 2011, 09:52

Moze konkretnie cos napisz? Sam nie wniosles nic do tematu. Bylem dzis w ASO i rozmawialem o tym , kazdy potwierdzil , ze w przednionapedowym aucie zawsze wystepuje taki motyw.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 21 paź 2011, 19:50

radzi89 napisał(a):Moze konkretnie cos napisz?

Napisałbym gdybym znał konkretną odpowiedz. Jeździłem wieloma autami i dopiero w tym się z takim czymś spotkałem.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez kubakuba » 3 lis 2011, 18:46

Witam,
potrzebuje wymienić wahacze, a dokładnie silent-bloki. O ile mi wiadomo, nie można kupić samego silent bloka stąd moje pytanie o wymianę całego wahacza. Mowa o tylnych.
W ASO za sztukę powiedzieli prawie 1200pln.

Czy istnieją jakieś godne polecenia zamienniki? Jeśli tak, to jakie polecacie?

Dziękuję,
Kuba
Początkujący
 
Od: 21 paź 2011, 16:33
Posty: 5
Skąd: Krk
Auto: Mazda 3

Postprzez marcin255 » 3 lis 2011, 18:49

TRW JBU635 -BU635
cena: 32.89


Silentblock wahacza
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323