Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez widmo82 » 27 mar 2010, 15:57

moja prosba zeby polaczyc te dwa watki: viewtopic.php?f=99&t=93993&p=1660858#p1660858
PS: wymiana przodu przy 67kkm ( 47kkm w .de 20kkm w .pl )
Ostatnio edytowano 31 mar 2010, 22:08 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 27 mar 2010, 16:41

Ja kupiłem komplet Ferodo Premier 311 zł. z wysyłka
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bartex » 27 mar 2010, 18:41

moja mazda 3 ma przebieg 80.00 wimieniałem komplet przód i tył (tył był oryginalny jeszcze).
zamontowałem boscha klocki na tył i na przód zrobiłem300km jak na razie super + wymiana płynu hamulcowego.
-----------------------------------------------
pozdrawiam:
Bartex
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2013, 21:39
Posty: 62
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active

Postprzez lukassz22 » 27 mar 2010, 19:41

marcin255
pytałem przy ilu kilomerach wymieniałeś, a jak pytanie za trudne to nie musisz odpowiadać
lukassz22
 

Postprzez marcin255 » 27 mar 2010, 20:30

w manualu nie ma---- zależy jak jeździsz ,jak hamujesz ,jakiej marki masz klocki itp.itd
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez uszatyy » 28 mar 2010, 00:55

co sadzicie o lookasie na tyl? cena hurtowa 110zl za komplet
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez BUrdoror » 8 kwi 2010, 12:03

Ja czekam na przesylke z HAWK HPS. Jak dojda, i zaloze – napisze jak sie sprawuja i czy sa glosne :)
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Krisek » 9 kwi 2010, 19:13

HPS

a

HPS+

to rozne klocki ...

HPS sa jak normalne klocki ... tylko lepsze .... Bardzo je Lubialem jedna wada ... to ze kiedy sa zimne slabo lapia ... gorace staja deba :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez mikah » 22 kwi 2010, 18:54

co sądzicie o klockach TRW na przód, warto? cena 155 zł
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 21:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Postprzez chudymud » 22 kwi 2010, 22:44

TRW to masowka, robią najlepsze pasy do aut i poduszki powietrzne... jak z klockami? Nie mam pojęcia, ale polecam EBC BRAKES. DObry stosunek jakość-cena, nie piszczą i długo żyją :)
EMCZY --> kliknij obrazek koleś!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez fly29 » 23 kwi 2010, 21:32

Własnie wymieniłem klocki ferodo na przód ,TRW na tył jak narazie brzytwa.pozdro
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 12:41
Posty: 45
Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005

Postprzez BUrdoror » 28 kwi 2010, 15:11

HPSy mialem zalozone przez 30 min. Na rqazie musialem je zdjac, bo przy hamowaniu strasznie halasowaly. Tak, jakby bily o tarcze. Tarcza przetoczona oczywiscie. Gosc z warszatu stwierdzil, ze akurat te klocki nie sa do mojego samochodu i nie sa identyczne z oryginalami. Zadzwonilem do polskiego dystrubutoara HAWK z zapytaniem o model do mojej Mazdy. Okazuje sie, klocki jak najbardziej powinny pasowac. Albo mechanik dal ciala, albo zle przetoczone tarcze, albo faktycznie cos jest nie tak z dopasowaniem. Na przetoczonych tarczach smigaja wciaz stare klocki. I nic nie bije. Odwiedze chyba ASO, bo mam ostatnio dziwne i niezbyt przyjemne doswiadczenia warsztatami, w ktorych pracuje 3 mechanikow.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Młody » 6 maja 2010, 13:04

Jeśli chodzi o TRW to tarcze są bardzo przywoite ale te z indeksem wyrobu LUC. TRW kupiło lucasa i produkuje wyroby w starych fabrykach Lucasa, głownie w GB.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 07:52
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF

Postprzez marcin255 » 6 maja 2010, 16:07

Jeszcze raz napiszę Ferodo Premier – wszystkie 4 rewelacja
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez janik.marek » 9 cze 2010, 13:29

czy da się "ŹLE" założyć klocki? w zeszłym roku wymieniono mi przód – śmigają bez problemu do dzisiaj, a w ubiegłym tygodniu tył i pojawił się po paru dniach problem; na wszelakich nierównościach (ładnie słychać na kostce brukowej i ograniczeniach) coś dzwoni w kole; przy hamowaniu objaw ustępuje;
łączniki stab. z tyłu wymienione (inaczej ale też dzwoniły) więc to nie to; wyczytałem, że klocek może być źle założony, ma "luz", brakuje "blaszki"?
stąd moje pytanie co może być nie tak, mechanika będę cisnął (twierdzi że luzu nie ma) bo nic nie dzwoniło przed wymianą; czy ktoś się spotkał z takim problemem? z góry dzięki!!
Początkujący
 
Od: 31 paź 2008, 13:22
Posty: 25
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 MZ-CD, 2005

Postprzez Vege » 9 cze 2010, 15:02

Brembo z ferodo się nie lubią (przreabiałem w Hondzie – pisk), z ferodo to tylko premier, nie kupuj DS – to wyczynowe klocki, muszą być dobrze rozgrzane, z Hawk nie kożystałem (wada jak DS, dwa drogie). Na EBC bardzo się zawiodłem – piliły jak złe (nie tylko moje odczucie). Osobiście polecam tarcze Zimmerman (półka Brembo za połowę ceny) i klocki akebono, albo ferodo (japońskie tańsze). Jeszcze nie wiem jak w Maździe ale w Hondzie z klockami kiedyś 3 razy jeździłem wymieniać – okazało się że Honda w ciągu roku 3 razy zmieniła dostawcę zacisków i klocki ciut się różniły – także jak masz możliwość – wyjmij starę i zanim zamówisz porównaj z katalogiem.

Vege
Początkujący
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 Sedan

Postprzez dstaff » 19 cze 2010, 20:07

witam
ja kupilem tydzien temu TRW na przod i spisuja sie swietnie w mojej madzi 1.6 ale z tego co wiem w magdach gdzie byly montowane jakies bardziej sportowe tarcze nie spisuja sie najlepiej do mocniejszych wersji smialo mozna polecic EBC Green Stuff jezdzilem na nich w omedze v6 204 koniki bylo swietnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 12:53
Posty: 25
Skąd: Sztutowo / Mierzeja Wiślana
Auto: Mazda 3 1,6 Di Turbo 2004

Postprzez BUrdoror » 20 cze 2010, 03:02

janik.marek napisał(a):czy da się "ŹLE" założyć klocki? w zeszłym roku wymieniono mi przód – śmigają bez problemu do dzisiaj, a w ubiegłym tygodniu tył i pojawił się po paru dniach problem; na wszelakich nierównościach (ładnie słychać na kostce brukowej i ograniczeniach) coś dzwoni w kole; przy hamowaniu objaw ustępuje;
łączniki stab. z tyłu wymienione (inaczej ale też dzwoniły) więc to nie to; wyczytałem, że klocek może być źle założony, ma "luz", brakuje "blaszki"?
stąd moje pytanie co może być nie tak, mechanika będę cisnął (twierdzi że luzu nie ma) bo nic nie dzwoniło przed wymianą; czy ktoś się spotkał z takim problemem? z góry dzięki!!


No i jak sie skonczyla sprawa. Mam dokladnie identyczny problem. Z tym, ze mechanik twierdzi, ze to amortyzator i nie chce slyszec, ze zle klocki zalozyl :| . Amortyzator bede wymienial na poczatku lipca. dzwiek, ktory opisales zgadza sie z moim przypadkiem. I tak samo przestaje dzwonic podczas hamowania. Dzieje sie to tylko w tylnym prawym kole.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez janik.marek » 20 cze 2010, 11:54

BUrdoror napisał(a):No i jak sie skonczyla sprawa. Mam dokladnie identyczny problem. Z tym, ze mechanik twierdzi, ze to amortyzator i nie chce slyszec, ze zle klocki zalozyl :| . Amortyzator bede wymienial na poczatku lipca. dzwiek, ktory opisales zgadza sie z moim przypadkiem. I tak samo przestaje dzwonic podczas hamowania. Dzieje sie to tylko w tylnym prawym kole.


Witam, niestety da się źle założyć klocki :D
po paru dniach jazdy i rosnącej irytacji – dzwoniło już ciągle, nie tylko na nierównościach (ok Kraków jest dziurawy i "pofalowany" więc może dlatego ;) ) wróciłem do mechanika;
tak jak u Ciebie, twierdził, że to na pewno nie "źle założone klocki"; po sprawdzeniu "wszystkiego co mogłoby dzwonić" (amory miałem sprawdzone tydzień wcześniej i wymienione przód/tył łączniki stab.), ściągnął prawe tylne koło i okazało się, że o ile zewnętrzny klocek nie miał żadnego luzu to wewnętrzny bardzo ładnie sobie "gonił" wzdłuż tarczy, niczym niedociśnięty!; zakładający zasugerował się "dziurkami i wypustkami", które notabene nie pasowały!; zamiana klocka zewnętrznego (ten miał "sprężynkę") i wewnętrznego miejscami załatwiła sprawę; no i lewa strona auta również była do poprawki;

do dzisiaj nie wiem czy w związku z tym te klocki są do mazdy czy bardziej uniwersalne i przy okazji spasowały do mazdy ;) ale auto hamuje b.dobrze i nic nie dzwoni, więc już nie wnikam;
jeśli wymieniałeś klocki to pocisnąłbym o ich sprawdzenie – przy Tobie; powodzenia!
M.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2008, 13:22
Posty: 25
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 MZ-CD, 2005

Postprzez radzi89 » 20 cze 2010, 15:37

Ja montowalem niedawno klocki i tarcze EBC. Tarcze TurboGroove a klocki Green Stuff. Przejechalem narazie 2 tys kilometrow i poki co jestem bardzo zadowolony. Wczesniej mialem je w innym autku i tez spisywalo sie ok. Jedyny minus to zwiekszone pylenie ale zawsze tak jest w przypadku wierconych i nacinanych tarcz wiec bylem na to przygotowany. Serdecznie polecam,
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323