Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady
moja prosba zeby polaczyc te dwa watki: viewtopic.php?f=99&t=93993&p=1660858#p1660858
PS: wymiana przodu przy 67kkm ( 47kkm w .de 20kkm w .pl )
PS: wymiana przodu przy 67kkm ( 47kkm w .de 20kkm w .pl )
Ostatnio edytowano 31 mar 2010, 22:08 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
moja mazda 3 ma przebieg 80.00 wimieniałem komplet przód i tył (tył był oryginalny jeszcze).
zamontowałem boscha klocki na tył i na przód zrobiłem300km jak na razie super + wymiana płynu hamulcowego.
zamontowałem boscha klocki na tył i na przód zrobiłem300km jak na razie super + wymiana płynu hamulcowego.
-----------------------------------------------
pozdrawiam:
Bartex
pozdrawiam:
Bartex
- Od: 30 kwi 2013, 21:39
- Posty: 62
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active
marcin255
pytałem przy ilu kilomerach wymieniałeś, a jak pytanie za trudne to nie musisz odpowiadać
pytałem przy ilu kilomerach wymieniałeś, a jak pytanie za trudne to nie musisz odpowiadać
-
lukassz22
w manualu nie ma---- zależy jak jeździsz ,jak hamujesz ,jakiej marki masz klocki itp.itd
TRW to masowka, robią najlepsze pasy do aut i poduszki powietrzne... jak z klockami? Nie mam pojęcia, ale polecam EBC BRAKES. DObry stosunek jakość-cena, nie piszczą i długo żyją 
HPSy mialem zalozone przez 30 min. Na rqazie musialem je zdjac, bo przy hamowaniu strasznie halasowaly. Tak, jakby bily o tarcze. Tarcza przetoczona oczywiscie. Gosc z warszatu stwierdzil, ze akurat te klocki nie sa do mojego samochodu i nie sa identyczne z oryginalami. Zadzwonilem do polskiego dystrubutoara HAWK z zapytaniem o model do mojej Mazdy. Okazuje sie, klocki jak najbardziej powinny pasowac. Albo mechanik dal ciala, albo zle przetoczone tarcze, albo faktycznie cos jest nie tak z dopasowaniem. Na przetoczonych tarczach smigaja wciaz stare klocki. I nic nie bije. Odwiedze chyba ASO, bo mam ostatnio dziwne i niezbyt przyjemne doswiadczenia warsztatami, w ktorych pracuje 3 mechanikow.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Jeszcze raz napiszę Ferodo Premier – wszystkie 4 rewelacja
czy da się "ŹLE" założyć klocki? w zeszłym roku wymieniono mi przód – śmigają bez problemu do dzisiaj, a w ubiegłym tygodniu tył i pojawił się po paru dniach problem; na wszelakich nierównościach (ładnie słychać na kostce brukowej i ograniczeniach) coś dzwoni w kole; przy hamowaniu objaw ustępuje;
łączniki stab. z tyłu wymienione (inaczej ale też dzwoniły) więc to nie to; wyczytałem, że klocek może być źle założony, ma "luz", brakuje "blaszki"?
stąd moje pytanie co może być nie tak, mechanika będę cisnął (twierdzi że luzu nie ma) bo nic nie dzwoniło przed wymianą; czy ktoś się spotkał z takim problemem? z góry dzięki!!
łączniki stab. z tyłu wymienione (inaczej ale też dzwoniły) więc to nie to; wyczytałem, że klocek może być źle założony, ma "luz", brakuje "blaszki"?
stąd moje pytanie co może być nie tak, mechanika będę cisnął (twierdzi że luzu nie ma) bo nic nie dzwoniło przed wymianą; czy ktoś się spotkał z takim problemem? z góry dzięki!!
- Od: 31 paź 2008, 13:22
- Posty: 25
- Skąd: KRK
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 MZ-CD, 2005
Brembo z ferodo się nie lubią (przreabiałem w Hondzie – pisk), z ferodo to tylko premier, nie kupuj DS – to wyczynowe klocki, muszą być dobrze rozgrzane, z Hawk nie kożystałem (wada jak DS, dwa drogie). Na EBC bardzo się zawiodłem – piliły jak złe (nie tylko moje odczucie). Osobiście polecam tarcze Zimmerman (półka Brembo za połowę ceny) i klocki akebono, albo ferodo (japońskie tańsze). Jeszcze nie wiem jak w Maździe ale w Hondzie z klockami kiedyś 3 razy jeździłem wymieniać – okazało się że Honda w ciągu roku 3 razy zmieniła dostawcę zacisków i klocki ciut się różniły – także jak masz możliwość – wyjmij starę i zanim zamówisz porównaj z katalogiem.
Vege
Vege
witam
ja kupilem tydzien temu TRW na przod i spisuja sie swietnie w mojej madzi 1.6 ale z tego co wiem w magdach gdzie byly montowane jakies bardziej sportowe tarcze nie spisuja sie najlepiej do mocniejszych wersji smialo mozna polecic EBC Green Stuff jezdzilem na nich w omedze v6 204 koniki bylo swietnie
ja kupilem tydzien temu TRW na przod i spisuja sie swietnie w mojej madzi 1.6 ale z tego co wiem w magdach gdzie byly montowane jakies bardziej sportowe tarcze nie spisuja sie najlepiej do mocniejszych wersji smialo mozna polecic EBC Green Stuff jezdzilem na nich w omedze v6 204 koniki bylo swietnie
- Od: 12 paź 2009, 12:53
- Posty: 25
- Skąd: Sztutowo / Mierzeja Wiślana
- Auto: Mazda 3 1,6 Di Turbo 2004
janik.marek napisał(a):czy da się "ŹLE" założyć klocki? w zeszłym roku wymieniono mi przód – śmigają bez problemu do dzisiaj, a w ubiegłym tygodniu tył i pojawił się po paru dniach problem; na wszelakich nierównościach (ładnie słychać na kostce brukowej i ograniczeniach) coś dzwoni w kole; przy hamowaniu objaw ustępuje;
łączniki stab. z tyłu wymienione (inaczej ale też dzwoniły) więc to nie to; wyczytałem, że klocek może być źle założony, ma "luz", brakuje "blaszki"?
stąd moje pytanie co może być nie tak, mechanika będę cisnął (twierdzi że luzu nie ma) bo nic nie dzwoniło przed wymianą; czy ktoś się spotkał z takim problemem? z góry dzięki!!
No i jak sie skonczyla sprawa. Mam dokladnie identyczny problem. Z tym, ze mechanik twierdzi, ze to amortyzator i nie chce slyszec, ze zle klocki zalozyl
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
BUrdoror napisał(a):No i jak sie skonczyla sprawa. Mam dokladnie identyczny problem. Z tym, ze mechanik twierdzi, ze to amortyzator i nie chce slyszec, ze zle klocki zalozyl. Amortyzator bede wymienial na poczatku lipca. dzwiek, ktory opisales zgadza sie z moim przypadkiem. I tak samo przestaje dzwonic podczas hamowania. Dzieje sie to tylko w tylnym prawym kole.
Witam, niestety da się źle założyć klocki
po paru dniach jazdy i rosnącej irytacji – dzwoniło już ciągle, nie tylko na nierównościach (ok Kraków jest dziurawy i "pofalowany" więc może dlatego
tak jak u Ciebie, twierdził, że to na pewno nie "źle założone klocki"; po sprawdzeniu "wszystkiego co mogłoby dzwonić" (amory miałem sprawdzone tydzień wcześniej i wymienione przód/tył łączniki stab.), ściągnął prawe tylne koło i okazało się, że o ile zewnętrzny klocek nie miał żadnego luzu to wewnętrzny bardzo ładnie sobie "gonił" wzdłuż tarczy, niczym niedociśnięty!; zakładający zasugerował się "dziurkami i wypustkami", które notabene nie pasowały!; zamiana klocka zewnętrznego (ten miał "sprężynkę") i wewnętrznego miejscami załatwiła sprawę; no i lewa strona auta również była do poprawki;
do dzisiaj nie wiem czy w związku z tym te klocki są do mazdy czy bardziej uniwersalne i przy okazji spasowały do mazdy
jeśli wymieniałeś klocki to pocisnąłbym o ich sprawdzenie – przy Tobie; powodzenia!
M.
- Od: 31 paź 2008, 13:22
- Posty: 25
- Skąd: KRK
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 MZ-CD, 2005
Ja montowalem niedawno klocki i tarcze EBC. Tarcze TurboGroove a klocki Green Stuff. Przejechalem narazie 2 tys kilometrow i poki co jestem bardzo zadowolony. Wczesniej mialem je w innym autku i tez spisywalo sie ok. Jedyny minus to zwiekszone pylenie ale zawsze tak jest w przypadku wierconych i nacinanych tarcz wiec bylem na to przygotowany. Serdecznie polecam,
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości