Nakrętki /zaślepki na sruby do felg stalowych
nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jest na wyposazeniu klucz 21, zreszta kupilem czarne nakretki z tego powodu ze mam czarne felgi na zime i nie przewiduje kołpaków
podaje ci link do aukcji
http://allegro.pl/nakretki-do-kol-felg- ... 70713.html
jak kupowalem w lecie to byly po 2 zł teraz widze ze zdrozały
podaje ci link do aukcji

jak kupowalem w lecie to byly po 2 zł teraz widze ze zdrozały
- Od: 5 lip 2010, 20:01
- Posty: 40
- Skąd: lubelskie
- Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA
jak pisalem w zeszlym roku, mam alu 16" i stalowe 15" i nakretki z alu sa pelne, nie da sie dokrecic dobrze na stalowe kola, wiec kupilem przelotowe (z dziurka) sferyczne i jest ok, takze zawczasu se dokupcie zeby 2x do wulkanizatora nie latac
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Byłem dzis na mieście i pytałem o nakrętki do stalowych................
w Intercarsie strzelili do mnie kwota 6zł za SZT!!
w Inter-teamie juz lepiej 4.3zł/szt
ale w ostateczności kupiłem na Allegro za 2zł/szt
i do tego czarne!
w Intercarsie strzelili do mnie kwota 6zł za SZT!!

w Inter-teamie juz lepiej 4.3zł/szt
ale w ostateczności kupiłem na Allegro za 2zł/szt
Może i pasują ja juz nie bede wnikał, ale wole mieć komplet kół z nakrętkami ( bo to same nakrętki a nie śruby
), do alusów mam srebrne zamknięte a te będą czarne sferyczne 
Tak 20szt
http://allegro.pl/show_item.php?item=1246525703
Tak 20szt

Ja zamówiłem M12x1,5 L-16mm hex 21 (czarna) Nie ma takich w aukcji ale pisałem do nich i mały byc w tym tygodniu dostępne wiec przy płatności napisałem jakie konkretnie maja byc...
Tym ze 3 nie ma w spisie w aukcji to nic nie znaczy
ważne ze zgadza sie rozmiar 
Panowie proszę o wyjaśnienie bo już się pogubiłem moja 3 z 2005 będzie miała już wbudowane śruby i muszę zakupić nakrętki czy śruby mam kupić. I jaki rozmiar?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm napisał(a):Panowie proszę o wyjaśnienie bo już się pogubiłem moja 3 z 2005 będzie miała już wbudowane śruby i muszę zakupić nakrętki czy śruby mam kupić. I jaki rozmiar?
dokupuje się nakrętki, bo śruby są na stałe. ja kupiłem M12*1,5 L-16 hex-21 czarne i jutro zakładam.
Witajcie!
Czy jeżeli wymieniałem oponki z letnich aluminiowych felg oryginalnych 17" Mazda na zimowe felgi stalowe 16" i pasowały nakrętki srebrne z felg alu to kupowalibyście te o których piszecie? Zastanawiam się nad tym właśnie. Panowi montujący felgi na zimę powiedzieli, że nakrętki od letnich alu powinny pasować i tak też się okazało. Mam pewne obawy, aby mi felgi nie spadły, bo słyszałem, że oryginalne nakrętki z alu są krótkie. Co polecacie zrobić? Nie chciałbym, aby mi oryginalne srebrne nakrętki zardzewiały.
Dodatkowo teraz po wymianie słyszę czasami takie dziwne obcieranie w okolicach przednich kół, nie wiem czym to może być spowodowane. Generalnie już przejechałem od wymiany ok. 50 km i wszystko jest ok.
Czy na stalowe obręcze używacie kołpaków?
Dzieki za rady.
Czy jeżeli wymieniałem oponki z letnich aluminiowych felg oryginalnych 17" Mazda na zimowe felgi stalowe 16" i pasowały nakrętki srebrne z felg alu to kupowalibyście te o których piszecie? Zastanawiam się nad tym właśnie. Panowi montujący felgi na zimę powiedzieli, że nakrętki od letnich alu powinny pasować i tak też się okazało. Mam pewne obawy, aby mi felgi nie spadły, bo słyszałem, że oryginalne nakrętki z alu są krótkie. Co polecacie zrobić? Nie chciałbym, aby mi oryginalne srebrne nakrętki zardzewiały.
Dodatkowo teraz po wymianie słyszę czasami takie dziwne obcieranie w okolicach przednich kół, nie wiem czym to może być spowodowane. Generalnie już przejechałem od wymiany ok. 50 km i wszystko jest ok.
Czy na stalowe obręcze używacie kołpaków?
Dzieki za rady.
- Od: 11 kwi 2010, 13:49
- Posty: 76
- Skąd: Warszawa / Bielany
- Auto: Mazda 3 HB BL Sport DiSi i-stop 2011/2012 2.0 Benzyna
Jak jest z nakrętkami pływającymi? Kiedy, gdzie i dlaczego (nie)?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Używam tych samych nakrętek, ponieważ ich kształt (powierzchnia styku) jest taki sam, jak kształt wgłębienia w felgach stalowych i żadne tarcie tu nie występuje. Robię to już drugi sezon i nie ma żadnego problemu. Jak ktoś chce, może dokupić nakrętki stalowe, na pewno nie jest to złe rozwiązanie. Mój zaprzyjaźniony mechanik twierdzi, że w ogóle nie ma takiej potrzeby. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów związanych ze stosowaniem tych nakrętek.
- Od: 12 cze 2009, 20:32
- Posty: 439
- Skąd: Radom
- Auto: mazda 3 1,6 DI 2006 HB-była.
Jest... toyota
przez enkai » 31 paź 2010, 12:51
Jak jest z nakrętkami pływającymi? Kiedy, gdzie i dlaczego (nie)?
nakretki plywajace stosuje sie w przypadku prawidlowego rozmiaru otworu centralnego ale z nieprawidlowym rostawem otorow mocujacych. Jest scisle okreslony zakres tolerancji stosowania nakretek plywajacych. (niepamietam dokladnie ale jest to kika milimetrow)
przez donleon » wczoraj, 22:54
Używam tych samych nakrętek, ponieważ ich kształt (powierzchnia styku) jest taki sam, jak kształt wgłębienia w felgach stalowych i żadne tarcie tu nie występuje. Robię to już drugi sezon i nie ma żadnego problemu. Jak ktoś chce, może dokupić nakrętki stalowe, na pewno nie jest to złe rozwiązanie. Mój zaprzyjaźniony mechanik twierdzi, że w ogóle nie ma takiej potrzeby. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów związanych ze stosowaniem tych nakrętek.
Rożne twardosci materialow, mozliwosc uszkodzenia mechanicznego gniazd otworów mocujacych poprzez odmienną forme powierzchi styku nakretki z felgą, mozliwosc luzowania nakretek poprzez rożną twardosc bedącą przyczyną wygniatanie, odkrztalcenie powierzchni! A nawet w eksremalnych przypadkach szybsza korozja (utlenianie) powstajaca w przypadku poloczenia dwuch róznych materialow -niestety zapomnialem jak sie prawidlowo nazywa taki proces

...sorki za taką słowo twórczość: "będącą przyczyną"...
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
Miałem w ręce oryginalne nakrętki Mazdy do alu i stalowych . Nie ma żadnej róznicy w kształcie stożka ani kącie pochylenia płaszczyzny styku. Podstawowa róznica to taka, że nakretki do stalówek są otwarte więc nie ma niebezpieczeństwa uszkodzenia w trakcie przykręcania na zbyt długiej srubie a brak chromu wynika z faktu, że koła stalowe mają być przykryte kołpakami więc na zewnątrz nie widać brzydkich czarnych nakrętek. Być może zrobione są z materiału o różnej twardości ale tego "na oko" nie widać
.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości