Nieefektywne działanie układu hamulcowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukaszm » 4 lis 2012, 11:50

problem jest taki żeby nie uszkodzić pompy ABS. Wrzuconych zostało kilka poradników, a tak na prawdę nadal nie wiadomo który jest OK. Jest tu jakiś mechanik...? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 4 lis 2012, 12:29

nie wiem o co pytasz masz jak na tacy opis jak to sie robi , co jeszcze ci potrzebne , jak masz takie wątpliwości jedź do ASO
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 4 lis 2012, 13:34

marcin255 napisał(a):nie wiem o co pytasz masz jak na tacy opis jak to sie robi , co jeszcze ci potrzebne , jak masz takie wątpliwości jedź do ASO


W jednym każą bez zapłonu w innym z włączonym zapłonem, więc gdzie masz ten idealny opis jak na tacy? Myślisz że w ASO pracują tylko najlepsi mechanicy? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 4 lis 2012, 13:47

marcin255 napisał(a):dokładnie , odkręcasz śrubkę – lewy przód pompujesz dolewasz jednocześnie -jak płyn czysty to prawy przód , potem lewy tył i prawy tył 30 min i po robocie.

tak JA robiłem ,żyję auto całe jakiej jeszcze chcesz instrukcji ? Bez zapłonu i innych cudów.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 4 lis 2012, 16:22

Ja również odpowietrzałem bez włączonego zapłonu, było to już ze dwa lata temu i wszystko jest ok do rej pory.

Co do awarii to przyczyn może być sporo... Może to być pompa, może to być serwo hamulcowe... Ciężko powiedzieć. Byłeś na stacji diagnostycznej ? Tam mogą sprawdzić efektywność hamulców. Przede wszystkim to jesteś pewien, że coś jest nie tak :) ? Może przesiadka z innego auta sprawia takie wrażenie ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez mazz777 » 5 lis 2012, 20:06

Niedawno również wymieniałem plyn Hamulcowy, a ze mam tylko ABS wszytko odbyło sie bez problemów... no może poza tym ze urwałem jeden odpowietrznik na tylnym zacisku. :P
Byl zapieczony i niestety...
Nowy zacisk to koszt okolo 550zl udało mi sie kupić używany za 100zl w idealnym stanie.

Przy wymianie płynu warto wymienić odpowietrzniki. W mojej mazdzie na tylnej osi byly M10 a na przedniej mniejsze M8.

Do odpowietrzenie układu używałem pompy próżniowej. Kupiłem cos takiego bo odpowietrzanie przy użyciu pedała hamulca w układzie ABS jest raczej niewskazane. Poniżej link do podobnej pompy...
http://allegro.pl/jonnesway-kpl-do-wymi ... 14871.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez len » 12 lis 2012, 00:30

tomek-waw napisał(a):Od najbliższego od pompy.


Dodam, że zaczyna się od jak najdalej położonego hamulca względem pompy, tak w serwisie robili i na youtube też tak było.

Dla potomnych dodam, że break master cylinder czyli pompa hamulcowa była do wymiany.

Mechanik nie mógł załatwić i powiedział, że tylko w ASO mogę dostać, więc podjechałem do ASO i pytam a tam cena 428.27 funtów + robocizna, więc usiadłem by ochłonąć i zacząłem szukać lokalnie gdzie mają car breakers, zadzwoniłem i mieli na szczęście za cenę 43 funtów więc kupiłem, dokupiłem płyn hamulcowy i pojechałem do mechanika, wymienił pompę, wymienił płyn hamulcowy oraz dodatkowo płyn przy sprzęgle też bo jest połączony z pompą.
Teraz hamuje tak jak kupowałem samochód, czyli super :)

Dodam, że jeden litr starczył spokojnie na wymianę.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez tomek-waw » 12 lis 2012, 01:40

len napisał(a):Dodam, że zaczyna się od jak najdalej położonego hamulca względem pompy,

tylko w przypadku auta bez ABS.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323