Mazda3 (BK) – felgi/opony, dobór – (jakie wchodzą bez problemu)
Panowie mam jeszcze jedno pytanie
dzwoniąc i szukając felg stalowych 16" powiedziano mi, że o uzywanych moge zapomnieć bo zaczęli je produkowac w 2009 roku... toz to prawda ?
Czy ktoś z Was wie gdzie dostać uzywane stalowe 16" ?
dzwoniąc i szukając felg stalowych 16" powiedziano mi, że o uzywanych moge zapomnieć bo zaczęli je produkowac w 2009 roku... toz to prawda ?
Czy ktoś z Was wie gdzie dostać uzywane stalowe 16" ?
zoom zoom
- Od: 7 mar 2009, 16:07
- Posty: 55
- Skąd: Łódź/Warszawa
- Auto: In progres
np. takie Ci będą na 100% pasować:
http://moto.allegro.pl/item812128807_nowe_5x114_3_mitsubischi_mazda_kia_hyundai_okazja.html

cult1 napisał(a):np. takie Ci będą na 100% pasować:http://moto.allegro.pl/item812128807_nowe_5x114_3_mitsubischi_mazda_kia_hyundai_okazja.html
dzięki za link ale na 100% ET 46 i będzie to pasować ? bo jeśli tak to z ET 45 jest sporo tego na rynku, ale wydawało mi się, że musi byc 52.5... ?
zoom zoom
- Od: 7 mar 2009, 16:07
- Posty: 55
- Skąd: Łódź/Warszawa
- Auto: In progres
Kolega dostał takie info o BL:
To samo jest w BK
N1CO napisał(a):15x6J ET(50)
16x6,5J ET(50)
17x7J ET(52,5)
Opony
195/65 R15
205/55 R16
205/50 R17"
To samo jest w BK
siechu napisał(a):cult1 napisał(a):np. takie Ci będą na 100% pasować:http://moto.allegro.pl/item812128807_nowe_5x114_3_mitsubischi_mazda_kia_hyundai_okazja.html
dzięki za link ale na 100% ET 46 i będzie to pasować ? bo jeśli tak to z ET 45 jest sporo tego na rynku, ale wydawało mi się, że musi byc 52.5... ?
był gdzieś post kolegi Culta1, który pozwolę sobie zacytować:
"Przy 16" :
rozstaw śrub: obowiązkowo 5 x 114,3
szerokość: 6-6,5
ET: 42-52,5 (lepiej bliżej maxa)
średnica piasty: obowiązkowo 67,1"
Ja kupiłem 16" z ET 45 i wszystko gra....
Tak jak pisalem w wersji USA 2,0 tarcze hamulcowe sa mneijsze i wchodza tam 15 
czyli w M3 lepsze będą :
http://moto.allegro.pl/item808869019_6_5x16_5x114_3_nowe_felgi_stalowe_previa_toyota.html bo tu ET50
niż :
http://moto.allegro.pl/item813391067_6_ ... ensis.html ?

niż :

zoom zoom
- Od: 7 mar 2009, 16:07
- Posty: 55
- Skąd: Łódź/Warszawa
- Auto: In progres
Jeżdzę w zimie na 16/55/205 (stalówki), a w lecie 17/55/205 (alumy). Muszę powiedzieć, że "16" są optymalne na zime, ale w rozstawie 195. "205" są po prostu za szerokie na duże śniegi oraz błoto i się "slizgają" podczas wjeżdzania w śnieg, a zwłaszcza podczas wjeżdzania na zaśniezone krawężniki. Podobnie wyglada sprawa przy ruszaniu w "błocie", bardzo mokrej trawie i stromych podjazdach.
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Cześć,
Od nie dawna jestem szczęśliwym posiadaczem M3
Kupiłem na stalowych zimówkach 16", ale zbliża się wiosna a potem lato, więc czas pomyśleć o letnich oponach a co za tym idzie jakieś aluminiowe felgi.
Teraz pytanie, pozostać przy 16" czy lepiej założyć 17" (i czy nie stwarza to jakichś problemów)?
Od nie dawna jestem szczęśliwym posiadaczem M3
Kupiłem na stalowych zimówkach 16", ale zbliża się wiosna a potem lato, więc czas pomyśleć o letnich oponach a co za tym idzie jakieś aluminiowe felgi.
Teraz pytanie, pozostać przy 16" czy lepiej założyć 17" (i czy nie stwarza to jakichś problemów)?
Kto ma japońca ten jeździ do końca :–)
Chcesz być gwiazdą jeździj mazdą :-D ;–)
Chcesz być gwiazdą jeździj mazdą :-D ;–)
- Od: 2 mar 2010, 01:34
- Posty: 17
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 2.0L 6MT MZR TOP Black
na 17 duzo ladniej sie prezentuje i na pewno lepiej prowadzi. W polsce ludzi emaja tendencje do upychania jak najmniejszej felgi do auta w obawie o dziury. Szczerze powiem, ze jesli kupimy dobre felgi to przy 17 dziury nie sa im takie straszne. Jesli jednak kupisz jakies tanie chinskie felgi to sobie odpusci bo beda to pieniadze wyrzucone w bloto...
to ja się dołączę do tematu- nie chcę zaczynać nowego stricte dla 1.6 wersji.. dojrzałem finansowo do kupna felg aluminiowych... zastanawiam się czy iść na 16'' aluminiowe czy pozostać przy 15'' – pytanie do forumowiczów –
– komfort – czy rzeczywiście jest różnica odczuwalna
– spalanie – czy przy tak niewielkiej różnicy średnicy zmienia się spalanie?
– osiągi – podstawowe pytanie – czy do 1.6 pakować 16'' ? jestem w stanie odczuć różnicę?
tak jak radzi89 stwierdził – bez sensu jest kupowanie czegos taniego chińskiego – pytanie, słyszeliście, macie felgi dezent lub aez? jakieś impresje?
– komfort – czy rzeczywiście jest różnica odczuwalna
– spalanie – czy przy tak niewielkiej różnicy średnicy zmienia się spalanie?
– osiągi – podstawowe pytanie – czy do 1.6 pakować 16'' ? jestem w stanie odczuć różnicę?
tak jak radzi89 stwierdził – bez sensu jest kupowanie czegos taniego chińskiego – pytanie, słyszeliście, macie felgi dezent lub aez? jakieś impresje?
Hej,
W kwestii komfortu moze nie bede sie wypowiadl bo mi zuplenie nie przeszkadza jazda na 17
. Wydaje mi sie, ze spokojnie mozna wejsc w 16 na lato.
Nie miej obaw o spadek osiagow. Przy tym rozmiarze nie odczujesz roznicy. Ewentualnie troche lepsze prowadzenie
. Firmy, ktore wymieniles sa calkiem znane wiec mysle, ze z ich jakoscia nie ma wielkich problemow. Osobiscie nie mialem takich felg ale mysle, ze powinno byc wszystko wporzadku.
Na pewno moge polecic Aez, Tomason , Dotz ze serdeniej polki oraz OZ, Borbet, z wyzszej
Moze wielu nie spodoba sie to stwierdzenie ale na felgach nie warto oszczedzac
Duzo wiecej potem kosztuje prostowanie itd......
PS: W spalaniu tez nie bedzie zauwazalnej roznicy
W kwestii komfortu moze nie bede sie wypowiadl bo mi zuplenie nie przeszkadza jazda na 17
Nie miej obaw o spadek osiagow. Przy tym rozmiarze nie odczujesz roznicy. Ewentualnie troche lepsze prowadzenie
Na pewno moge polecic Aez, Tomason , Dotz ze serdeniej polki oraz OZ, Borbet, z wyzszej
PS: W spalaniu tez nie bedzie zauwazalnej roznicy
dzięki za odp.
wiesz, generalnie, mając spory budżet raczej bym się nie zastanawiał – bo w gruncie rzeczy 500 złotych wiecej do felg daje dużą różnicę, a przecież to tylko 2 baki i plyn do spryskiwaczy..
gorzej jak trzeba kupic 16'' i opony do nich.. to już daje spory rachunek
a co do opon to to szczególnie jest rzecz na której chyba nie warto oszczędzać. ostatnio jak sobie pododawałem składowe to wygląda na to, że koło 2,5 tysiąca trzeba będzie spuścić.
17''... musi ładnie wyglądać
wiesz, generalnie, mając spory budżet raczej bym się nie zastanawiał – bo w gruncie rzeczy 500 złotych wiecej do felg daje dużą różnicę, a przecież to tylko 2 baki i plyn do spryskiwaczy..
gorzej jak trzeba kupic 16'' i opony do nich.. to już daje spory rachunek
17''... musi ładnie wyglądać
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości