Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania
a czy slychac u ciebie jest jakis dzwiek ( swist/ gwizd tej pompy) czy nie??
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
Połączyłem temat z już istniejącym
Który olej do wspomagania bylby najlepszy?
CASTROL ATF MULTIVEHICLE DEXRON SP-III
Millers MILLERMATIC DM ATF DEXTRON III
VALVOLINE MAXLIFE ATF DEXRON IIE III IIIH VI ATF+3
MOTUL DEXRON III
MOBIL ATF 320 DEXTRON III
VALVOLINE ATF DEXRON IIE, III ,MERCON
Mannol Dexron III
CASTROL ATF MULTIVEHICLE DEXRON SP-III
Millers MILLERMATIC DM ATF DEXTRON III
VALVOLINE MAXLIFE ATF DEXRON IIE III IIIH VI ATF+3
MOTUL DEXRON III
MOBIL ATF 320 DEXTRON III
VALVOLINE ATF DEXRON IIE, III ,MERCON
Mannol Dexron III
- Od: 18 lut 2013, 23:28
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 2.0 16v 150PS benzyna
dandan94 napisał(a):Który olej do wspomagania bylby najlepszy?
CASTROL ATF MULTIVEHICLE DEXRON SP-III
Millers MILLERMATIC DM ATF DEXTRON III
VALVOLINE MAXLIFE ATF DEXRON IIE III IIIH VI ATF+3
MOTUL DEXRON III
MOBIL ATF 320 DEXTRON III
VALVOLINE ATF DEXRON IIE, III ,MERCON
Mannol Dexron III
To ja sie podepne ktory polecicie i ile wreszcie wchodzi tego płynu , ktos napisał wczeniej ze serwis mowi 3L
Sa jakiś rożnice w
Motul atf VI Dexron VI a Motul Dexron III ?
czy DEXELIA ATF M-III można zamówić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym?
Jutro mnie czeka wymiana
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Witam, chciałbym odnowić temat. Mam podobny problem jak autor postu. Sporadycznie zapala mi się kontrolka wspomagania podczas manewrowania (nie zawsze), wspomaganie cały czas działa, kontrolka znika po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu. Pytanie, czy kombinować z tą taśmą z czujnikiem skrętu i ponosić koszta, czy może nie ruszać póki co i tak jeździć? W sumie to tylko kontrolka, reszta działa jak trzeba.
- Od: 12 lut 2013, 12:56
- Posty: 4
- Skąd: dolnośląskie
- Auto: Mazda CX-7, 2.2 MZR-CD 173KM, 2010
Witam. Właśnie dzisiaj zapaliła mi się kontrolka wspomagania kierownicy. Wspomaganie pracowało. Po wyłączniu silnika i włączeniu wszystko wróciło do normy. Czy macie może zdjęcie czujnika skrętu kierownicy albo taśmy? Chętnie zobaczę jak to wygląda.
-
De_eL
spr w ASO czy nie lapiesz sie na akcje serwisową
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
O jakiej akcji serwisowej Kolega pisze? Generalnie zauważyłem, że kontrolka zapala się przy niskich prędkościach. Nigdy nie pojawia się w normalnej jeździe. Zapala się gdy jadę na 1 biegu i manewruję.
-
De_eL
Hej,
info które może się Wam bardzo przydać.
Miałem taki problem z mazda 3 2004 2.0 benzyna HB z zapalającą się kontrolką wspomagania kierownicy. Pojawiało się to nie za każdym razem jak cofałem do tyłu (np parkowanie) ale wspomaganie działało. Poza tym baaardzo rzadko zaświecała się przy jeździe do przodu. Czasem przy szybkich manewrach, skręcaniu kołami następowało osłabienie wspomagania.
Znalazłem na zagranicznym forum wzmiankę:
http://mazda3carpet.com/mazda-3-power-steering/
Ponieważ nie było ubytku płynu, zaświecało się raczej do tyły kiedy wolniejsze obroty a zatem mniejsze ładowanie. Poza tym wiedziałem, że mam słaby akumulator już bo w zimę klękał a wcześniej już się działo z kontrolką. Poza tym skoro od 2005 ponoć jest większa pojemność aku to zdecydowałem się na rozwiązanie. Tym bardziej, że mam gaz a to kolejny odbiornik prądu.
Rozwiązanie: Wymiana akumulatora na nowy i o nieco większej pojemności niż ten oryginalny w tym roczniku (2004)
Trzy tygodnie już od wymiany, żadnych problemów ze wspomaganiem.
Pozdrawiam
A.
info które może się Wam bardzo przydać.
Miałem taki problem z mazda 3 2004 2.0 benzyna HB z zapalającą się kontrolką wspomagania kierownicy. Pojawiało się to nie za każdym razem jak cofałem do tyłu (np parkowanie) ale wspomaganie działało. Poza tym baaardzo rzadko zaświecała się przy jeździe do przodu. Czasem przy szybkich manewrach, skręcaniu kołami następowało osłabienie wspomagania.
Znalazłem na zagranicznym forum wzmiankę:
http://mazda3carpet.com/mazda-3-power-steering/
Ponieważ nie było ubytku płynu, zaświecało się raczej do tyły kiedy wolniejsze obroty a zatem mniejsze ładowanie. Poza tym wiedziałem, że mam słaby akumulator już bo w zimę klękał a wcześniej już się działo z kontrolką. Poza tym skoro od 2005 ponoć jest większa pojemność aku to zdecydowałem się na rozwiązanie. Tym bardziej, że mam gaz a to kolejny odbiornik prądu.
Rozwiązanie: Wymiana akumulatora na nowy i o nieco większej pojemności niż ten oryginalny w tym roczniku (2004)
Trzy tygodnie już od wymiany, żadnych problemów ze wspomaganiem.
Pozdrawiam
A.
Witajcie,
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem trójki po FL 1,6 benzyna 105hp
Zastanawia mnie jedna rzecz – wspomaganie – czy jest aktywne?
Mam wrażenie, że jadąc szybko ponad 100km/h układ kierowniczy jest bardzo wrażliwy na każdy ruch kierownicy.
chciałem zapytac czy to normalne. W M6 wspomaganie jest jakby stopniowane...
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem trójki po FL 1,6 benzyna 105hp
Zastanawia mnie jedna rzecz – wspomaganie – czy jest aktywne?
Mam wrażenie, że jadąc szybko ponad 100km/h układ kierowniczy jest bardzo wrażliwy na każdy ruch kierownicy.
chciałem zapytac czy to normalne. W M6 wspomaganie jest jakby stopniowane...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Cześć
tak, czytałem wcześniej ten wątek...ale gościu w sklepie mnie namówił (sprawdził w "specjalistycznym programie" i wyszło mu, że Dextron II [czerowny] będzie git) – no to dobra, wziąłem...
chce dolać a tu zonk – tam jest sitko, i ten Dextron II przez to sitko nie idzie (jakby cokolwiek za gęsty)
zapytałem mechanika – zdjął sitko, wlał (proste..
pompa jak gwizdała, tak gwiżdże, a może nawet głośniej (chciałem dolać, bo gwizdała a płynu było poniżej min.)
teraz ten czerwony Dextron II jakby "wisi" u góry zbiorniczka (może niżej jest jakieś drugie sitko ?)
to, co było wcześniej (i czego było mało) było szare.
co powiecie ? płukać ?
Pozdr.
G.
tak, czytałem wcześniej ten wątek...ale gościu w sklepie mnie namówił (sprawdził w "specjalistycznym programie" i wyszło mu, że Dextron II [czerowny] będzie git) – no to dobra, wziąłem...
chce dolać a tu zonk – tam jest sitko, i ten Dextron II przez to sitko nie idzie (jakby cokolwiek za gęsty)
zapytałem mechanika – zdjął sitko, wlał (proste..
pompa jak gwizdała, tak gwiżdże, a może nawet głośniej (chciałem dolać, bo gwizdała a płynu było poniżej min.)
teraz ten czerwony Dextron II jakby "wisi" u góry zbiorniczka (może niżej jest jakieś drugie sitko ?)
to, co było wcześniej (i czego było mało) było szare.
co powiecie ? płukać ?
Pozdr.
G.
- Od: 2 lip 2013, 13:47
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 HB
Ja dokładnie rok temu wymieniałem płyn wspomagania układu kierowniczego z przyczyny głośnej pracy pompy, jak i również ze względu na nie ciekawy kolor płynu, który podchodził już pod kolor przechodzonego oleju silnikowego. Płyn wymieniłem na DEXELIA ATF M-V (czerwony) której weszło w układ około 1litry. Mimo, że po wymianie głośność pracy samej pompy specjalnie się nie zmieniła, to ucichły pojękiwania pompy podczas kręcenia kierownica podczas manewrów i znikną efekt nierównego odbijania kierownicy podczas wracania na proste koła.
Płynu nalałem do zbiorniczka na wysokość 2/3 pomiędzy min a max, tak że po rozgrzaniu poziom zrównuje się na MAX.
Płyn po roku użytkowania tylko lekko zmienił zabarwienie, lecz w dalszym ciągu jest czerwony, więc myślę, że układ był dobrze wypłukany a wspomaganie działa właściwie.
Płynu nalałem do zbiorniczka na wysokość 2/3 pomiędzy min a max, tak że po rozgrzaniu poziom zrównuje się na MAX.
Płyn po roku użytkowania tylko lekko zmienił zabarwienie, lecz w dalszym ciągu jest czerwony, więc myślę, że układ był dobrze wypłukany a wspomaganie działa właściwie.
Nuno
Odkopię trochę starocia bo dołączyłem do tego grona
Mianowicie:
Wsiadłem w autko, przejechałem 100 m i przestało działać wspomaganie kierownicy, plus świecąca się kontrolka. Odstawiłem auto, na drugi dzień spróbowałem, znowu to samo. Był to weekend więc w pon. do warsztatu. Przejechałem kilka km i 'dopiero' wspomaganie zaczęło się wyłączać/włączać. W 'moim' warsztacie nie mieli interfejsu/programu pod maździe (autko mam od roku, wcześniej jeździłem do nich z hondą). Dolali tylko płynu i polecili bym sprawdził czy coś się zmieniło. Zmieniła się co najwyżej częstotliwość wyłączania/włączania wspomagania. Pojechałem więc do warsztatu typowo zajmującego się diagnostyką, elektryką itd. Jak na złość wspomaganie wtedy działało i nie udało się błędu wymusić. Jest to moja Isza przygoda z komputerem wcześniej Hondę zestawem kluczy mogłem naprawiać to co potrafiłem więc proszę się nie śmiać jak coś palnę
To co sczytaliśmy z historii:
1. Kod usterek – ABS
ABS (CAN)
Kod usterki: C1306
Czujnik kąta skręt
– Brak możliwości kalibracji
2. Kod usterek – Komfort
Zestaw wskaźników CAN
Kod usterki: U0131
Połączenie CAN ze sterownikiem wspomagania kierownicy
– Niesprawny obwód prądowy komunikacji
3. Kod usterek – Komfort
Zestaw wskaźników CAN
Kod usterki: U2516
Podzespół CAN (w sterowniku)
– System wyłączony z powodu nieprawidłowości
Kod usterki: U0131
Połączenie CAN ze sterownikiem wspomagania kierownicy
– Niesprawny obwód prądowy komunikacji
THE END
Wskazuje to na coś jednoznacznie? Pompa, elektryka pompy, czujnik kąta skrętu? Da się tu coś wykluczyć? Dobrać się do pompy, sprawdzić styki? Za kąt skrętu też się brać czy ewentualny przegląd i uporanie się z pompą wyeliminuje błąd czujnika? Bo, że to wszystko wynika z czujnika kąta skrętu jakoś nie wierzę i już się pomału godzę na wymianę pompy
Dodam jeszcze, że żadnych objawów pompa nie dawała i nie daje. Chodziła i chodzi cichutko, wokół czyściutko, jak działa wspomaganie to kierownicę małym paluszkiem można kręcić. Dodam jeszcze taki zbieg okoliczności bo aż nie wierzę, że to może mieć związek: Isze wyłączenie wspomagania miało miejsce po tym jak na włączonym silniku zatrzymałem się by dolać płynu do spryskiwacza. Trochę, niewiele chlapnąłem gdzieś na bok bo nie miałem lejka...
Jutro się zgłoszę z tymi błędami do zaufanego przeze mnie warsztatu ale pomyślałem, że zapytam się specjalistów w temacie Maździ...i nie tylko
Wsiadłem w autko, przejechałem 100 m i przestało działać wspomaganie kierownicy, plus świecąca się kontrolka. Odstawiłem auto, na drugi dzień spróbowałem, znowu to samo. Był to weekend więc w pon. do warsztatu. Przejechałem kilka km i 'dopiero' wspomaganie zaczęło się wyłączać/włączać. W 'moim' warsztacie nie mieli interfejsu/programu pod maździe (autko mam od roku, wcześniej jeździłem do nich z hondą). Dolali tylko płynu i polecili bym sprawdził czy coś się zmieniło. Zmieniła się co najwyżej częstotliwość wyłączania/włączania wspomagania. Pojechałem więc do warsztatu typowo zajmującego się diagnostyką, elektryką itd. Jak na złość wspomaganie wtedy działało i nie udało się błędu wymusić. Jest to moja Isza przygoda z komputerem wcześniej Hondę zestawem kluczy mogłem naprawiać to co potrafiłem więc proszę się nie śmiać jak coś palnę
To co sczytaliśmy z historii:
1. Kod usterek – ABS
ABS (CAN)
Kod usterki: C1306
Czujnik kąta skręt
– Brak możliwości kalibracji
2. Kod usterek – Komfort
Zestaw wskaźników CAN
Kod usterki: U0131
Połączenie CAN ze sterownikiem wspomagania kierownicy
– Niesprawny obwód prądowy komunikacji
3. Kod usterek – Komfort
Zestaw wskaźników CAN
Kod usterki: U2516
Podzespół CAN (w sterowniku)
– System wyłączony z powodu nieprawidłowości
Kod usterki: U0131
Połączenie CAN ze sterownikiem wspomagania kierownicy
– Niesprawny obwód prądowy komunikacji
THE END
Wskazuje to na coś jednoznacznie? Pompa, elektryka pompy, czujnik kąta skrętu? Da się tu coś wykluczyć? Dobrać się do pompy, sprawdzić styki? Za kąt skrętu też się brać czy ewentualny przegląd i uporanie się z pompą wyeliminuje błąd czujnika? Bo, że to wszystko wynika z czujnika kąta skrętu jakoś nie wierzę i już się pomału godzę na wymianę pompy
Dodam jeszcze, że żadnych objawów pompa nie dawała i nie daje. Chodziła i chodzi cichutko, wokół czyściutko, jak działa wspomaganie to kierownicę małym paluszkiem można kręcić. Dodam jeszcze taki zbieg okoliczności bo aż nie wierzę, że to może mieć związek: Isze wyłączenie wspomagania miało miejsce po tym jak na włączonym silniku zatrzymałem się by dolać płynu do spryskiwacza. Trochę, niewiele chlapnąłem gdzieś na bok bo nie miałem lejka...
Jutro się zgłoszę z tymi błędami do zaufanego przeze mnie warsztatu ale pomyślałem, że zapytam się specjalistów w temacie Maździ...i nie tylko
- Od: 12 gru 2014, 11:36
- Posty: 43 (1/1)
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb
Półtorej roku temu wspomaganie w Mazdzi w magiczny sposób zaczęło działać....do teraz.
Bez zbędnego pitolenia co i jak mam po prostu konkretne pytanie.
Komputer nie widzi pompy wspomagania więc albo padnięta jest elektryczna część pompy bądź na co się jeszcze łudzę nie dochodzi napięcie do pompy (jakiś przetarty kabek, wtyczka itd. bezpiecznik oczywiście sprawdzony). I tu moje pytanie. Czy i jak mogę sprawdzić domowym sposobem (miernikiem np.) czy dochodzi napięcie do pompy? Dobierałem się kiedyś do pompy, są tam trzy wtyczki, wiele pinów. Czy ktoś potrafiłby mi powiedzieć, które dokładnie sprawdzić? Albo gdzie mogę szukać informacji na ten temat? 'Mój' zaufany warsztat nie podejmie się tej naprawy, mają za słaby komputer i choć są znani z regeneracji pomp to tych elektro-hydraulicznych od mazd nie ruszają i muszę autko dać do nowego warsztatu. Stąd chcę sam na ile mogę ocenić, że faktycznie trzeba tą pompę wymienić a nie tylko kabelek złączyć.
Bez zbędnego pitolenia co i jak mam po prostu konkretne pytanie.
Komputer nie widzi pompy wspomagania więc albo padnięta jest elektryczna część pompy bądź na co się jeszcze łudzę nie dochodzi napięcie do pompy (jakiś przetarty kabek, wtyczka itd. bezpiecznik oczywiście sprawdzony). I tu moje pytanie. Czy i jak mogę sprawdzić domowym sposobem (miernikiem np.) czy dochodzi napięcie do pompy? Dobierałem się kiedyś do pompy, są tam trzy wtyczki, wiele pinów. Czy ktoś potrafiłby mi powiedzieć, które dokładnie sprawdzić? Albo gdzie mogę szukać informacji na ten temat? 'Mój' zaufany warsztat nie podejmie się tej naprawy, mają za słaby komputer i choć są znani z regeneracji pomp to tych elektro-hydraulicznych od mazd nie ruszają i muszę autko dać do nowego warsztatu. Stąd chcę sam na ile mogę ocenić, że faktycznie trzeba tą pompę wymienić a nie tylko kabelek złączyć.
- Od: 12 gru 2014, 11:36
- Posty: 43 (1/1)
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb
Rozłącz konektory przy pompie psiknij czymś na gniazda, bo być może złącza zaśniedziały, co jest dosyć częstym przypadkiem z uwagi na jej felerne umiejscowienie – nad pompą jest wlew zbiorniczka z płynem do wycieraczek i każda kolejna "nieuważna" dolewka kończy się tym, że płyn spływa na pompę 
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
No właśnie tak mniej więcej mam zamiar zrobić w weekend. Z drugiej strony jak ok. rok temu oglądałem pompę (dwa razy kleiłem zbiornik spryskiwacza, dwa przetwornica ksenonu więc zderzak już w 5 min. prawie ściągam
) to te wtyczki, gniazda ładnie wyglądały.
Jeszcze jedno pytanie mi się urodziło. Przeglądam sobie książkę serwisową (workshop manual). Elektryk ze mnie słaby ale coś tam kumam. Czy na schematach elekt. EHPAS CONTROLE MODULE to jest właśnie pompa?
Sprawdzić wtyczkę 1 czy dochodzi zasilanie do pompy?
Sprawdzić wtyczkę 3 jeżeli chcę sprawdzić czy sygnał z czujnika skrętu dochodzi?
Jeszcze jedno pytanie mi się urodziło. Przeglądam sobie książkę serwisową (workshop manual). Elektryk ze mnie słaby ale coś tam kumam. Czy na schematach elekt. EHPAS CONTROLE MODULE to jest właśnie pompa?
Sprawdzić wtyczkę 1 czy dochodzi zasilanie do pompy?
Sprawdzić wtyczkę 3 jeżeli chcę sprawdzić czy sygnał z czujnika skrętu dochodzi?
- Od: 12 gru 2014, 11:36
- Posty: 43 (1/1)
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb
Witam i proszę o pomoc, bo ta pompa mnie wykończy.
Pompa po regeneracji ponieważ wyła. Ponoć w części elektrycznej dużo szlamu. Mienione co trzeba pompa wraca i.... po ruszeniu kierownicą znowu wyje. Kiedy ustawie kierownicę w pozycji na wprost zazwyczaj wycie ustaje, jednak wystarczy że delikatnie ruszę kierownica i wycie wraca. Czasami w trakcie powolnego kręcenia kierownicą słychać jak pompa przyspiesza i zwalnia (jęknie i ucichnie). Kiedy pompa zaczyna wyć kierownica daje się kręcić bardzo lekko. Przy jeździe z większą prędkością kręci się tak lekko, że jest to wręcz niebezpieczne bo praktycznie brak oporu na kierownicy.
kiedy odłączę od pompy wtyczkę z 2 przewodami (biały i fioletowy) pompa przestaje zwiększać obroty i wycie już się nie pojawia. Wymieniłem już ta wtyczkę licząc na słabej jakości połączenie, pomogło... na godzinę albo to tylko przypadek.
Gdzie szukać problemu?? czujnik położenia kierownicy?? Nie mam czym sie podłączyć do sterownika pompy... zakładać zderzak i szukać kogoś kto się podłaczy czymś lepszym niż ELM?
Pompa po regeneracji ponieważ wyła. Ponoć w części elektrycznej dużo szlamu. Mienione co trzeba pompa wraca i.... po ruszeniu kierownicą znowu wyje. Kiedy ustawie kierownicę w pozycji na wprost zazwyczaj wycie ustaje, jednak wystarczy że delikatnie ruszę kierownica i wycie wraca. Czasami w trakcie powolnego kręcenia kierownicą słychać jak pompa przyspiesza i zwalnia (jęknie i ucichnie). Kiedy pompa zaczyna wyć kierownica daje się kręcić bardzo lekko. Przy jeździe z większą prędkością kręci się tak lekko, że jest to wręcz niebezpieczne bo praktycznie brak oporu na kierownicy.
kiedy odłączę od pompy wtyczkę z 2 przewodami (biały i fioletowy) pompa przestaje zwiększać obroty i wycie już się nie pojawia. Wymieniłem już ta wtyczkę licząc na słabej jakości połączenie, pomogło... na godzinę albo to tylko przypadek.
Gdzie szukać problemu?? czujnik położenia kierownicy?? Nie mam czym sie podłączyć do sterownika pompy... zakładać zderzak i szukać kogoś kto się podłaczy czymś lepszym niż ELM?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość