Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez SiN4don » 4 mar 2016, 11:12

CLAU napisał(a):No to dla 2004 roku Febi nie ma w katalogu tego wahacza.

Zadzwoń do ASO i zapytaj po VINie jaki numer cześci potrzebujesz. W Foxie taki wahacz kosztuje 190zł więć może w ASO będzie podobna cena ?

http://www.fox.rzeszow.pl/MAZDA_MAZDA-3 ... i(3,253282,).aspx


Pytałem w ASO – cena za 1 sztukę to... uwaga... 878,00 PLN <rotfl>
Cóż, coś wykombinuję. Cena w FOX na szczęście jest w miarę sensowna. Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Marcis » 4 mar 2016, 22:44

marcin255 napisał(a):amory raczej nie – poduszki amorów , swoją drogą dziwne 2 x wymieniałem amory na kyb raz poduszki SACHS 802 460 nic takiego nie miałem , poduchy luzu nie miały tylko łożyska zgrzytały nieprzyjemnie przy skręcie



Problem z tym że w ostatnich 2 tygodniach kupiłem łożyska i poduchy kyb. Stukaly od razu, więc myślałem że wadliwa partia i dałem na reklamację i wzielem sachs, problem ten sam, wnerwilem się i wzielem same poduchy bo może coś źle zrobiłem i dalej czuć duży luz przy naciskaniu na auto nawet lekko. Już dalem nawet podkładki między amorem i poducha ale nic to nie zmienia. Rozebralem to może już 15 razy. Zostały tylko nowe amore KyB które mało co przejechały. I też taka ciekawostka. Stuki są prawie cały czas, byli każda drobna nierówność. Ale jak po wielkich nierownosciach prędkością pieszego, stuków nie ma. I też na nie równej drodze przy prędkości 90km tłucze, a przy 140 prawie wcale. Im bardziej docisniete auto i delikatny ruch stukania nie ma.

Podpowie ktoś coś? Bo wczoraj znowu zmieniłem poduche i zupełnie zero reakcji. Byłem na stacji, diagnosta stwierdził że wszystko jest idealnie. Tylko jest ten luz na górze, ale nie wie dlaczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 10 mar 2016, 23:01

Dwie opcje stuka ci coś innego albo za słabo dokręcasz śrubę amortyzatora i tyle. Tłok amortyzatora spiera się na poduszce a z drugiej strony przykręcasz śrubę tam nie ma żadnej filozofii.

Może to głupie ale jak dokręcasz śrubę samym kluczem 21 czy blokujesz tłok z amortyzatora imbusem i klucz bez zblokowania nie dociągniesz tej śruby prawidłowo.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Marcis » 11 mar 2016, 14:23

U mnie na amorze jest 19. Kupiłem specjalny imbus bo zwykłe się gieły. Jak chce mocno dokręcic to już w amorze imbus się obraca. Pneumatem ostatnio dokręcałem. Diagnosta stwierdził że to albo poducha, albo amor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 11 mar 2016, 16:03

Sprawdzałeś jaki jest amortyzator poza diagnostyką podczas wymiany poduszki?

Jeśli nie zrób tak zdemontuj amortyzator postaw go na 10-15minut w pionie i nie ruszaj. Następnie wciśnij go parę razy. Poczujesz że idzie lekko i nagle ma opór lub różnice w ściskaniu dziwny przeskok wymień na nowy. Zawsze po odstawieniu na jakiś czas jak już amor pada jest przeskok lub idzie lekko za pierwszym razem . Następne wciśnięcia ruszają olej i gaz co powoduje że znika przeskok i się wyrównuje jego praca, sprawny powinien iść od początku do końca tak samo.
Już tyle razy rozbierałeś to 1x więcej różnicy ci nie zrobi.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Marcis » 15 mar 2016, 18:08

Rozebralem kilka dni temu. Okazało się że padły amory. Lewy ma luz w wysokiej pozycji, dlatego przy dużej szybkośći nie stukał, a prawy ma jakąś nieszczelnośc, bo skrzeczy czasami. Stukot był niemalże metalowy i nawet na równej drodze. Dziękuję wszystkim za pomoc:–)

Szukam amortyzatorów i znalazłem na stronie fordsklep komplet przód pisze ze producent ford w cenie coś ponad 400 zł co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 21 mar 2016, 19:18

Może ktoś mi powiedzieć czy amory motorcraft od forda są dobrej jakości? Nie chce kyb po tym jak po niskim przebiegu padły oba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 21 mar 2016, 20:41

Ja mam KYB i zrobiłem na nich po naszych dziurach 50tyś. Niedawno zmieniałem poduszki amortyzatorów u siebie i sprawdzałem amortyzatory i były ok
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marcin255 » 21 mar 2016, 21:02

Ja na KYB zrobiłem 65 tys i dopiero padły
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 21 mar 2016, 21:55

Poduszki, czy łożyska? Bo poduszki raczej się nie zużywają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 22 mar 2016, 19:40

Poduszki wraz z łożyskami masz rację poduszki są pancerne ich akurat bym nie musiał zmieniać. Mimo to zazwyczaj i tak wymienia się komplet ponieważ często są razem pakowane jako zestaw.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marcin255 » 22 mar 2016, 22:53

łożyska fabryczne padły przy 130 k.km chrobotało przy skręcie

Dopisano wtorek, 22 marca 2016, 21:54:

Marcis napisał(a):Poduszki, czy łożyska? Bo poduszki raczej się nie zużywają.

amortyzatory kyb
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 22 mar 2016, 23:08

Kupiłem od Focusa amortyzatory motorcrafta czyli montowane i dedykowane po gwarancji do Forda. Jutro będą to założę i zobaczymy. Liczyłem to KYB mi padła po około 40 tys. Dlatego nie zdecydowałem się na nie jeszcze raz. Być może trafiłem nieszczęśliwie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 22 mar 2016, 23:41

wiem ,że były dostępne ' Odrzuty " z produkcji pełno ich było na al.... , w warsztacie był przedstawiciel kyb i pokazywał nam różnice , błędy w spawaniu , tulejowaniu coś tam jeszcze i nikt nie wiedział jak trafiły do dystrybucji :D . Wiem to bo sam miałem taki co nie wchodził do mocowani i był owalny dlatego ten facet przyjechał.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 23 mar 2016, 11:41

To może coś mi się tak trafiło. Na stacji diagnostycznej wyszło że są dobre. Były twarde jak trzeba tylko miały luz w górnej pozycji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Mazz » 25 mar 2016, 00:09

Jakie wy macie te przebiegi że wam siadają amory ?
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2013, 22:16
Posty: 37
Skąd: Gdańsk

Postprzez Marcis » 25 mar 2016, 14:59

U mnie padły ori dopiero przy około 170 tys założyłem kyb i dobrze było przez 30-40 tys. Później tłukło metalicznie tak jakby zawieszenie, ale okazało się że to amory taki dźwięk wydawały. Teraz mam 233tyś kupiłem amortyzatory forda i tylko muszę je założyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 25 mar 2016, 20:26

U mnie tak samo przy jakoś 180 tyś padł przód i śmieszna sprawa puścił nie na dziurach tylko na autostradzie. Tył niecałe 200tys wytrzymał obecnie ponad 232 tyś.auto mam praktycznie od nowości. Według mnie to i tak mały przebieg ponieważ rozbijam go na 2 czasem 3 auta i teraz moto.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez marecki3 » 25 mar 2016, 22:01

U mnie przód musiałem wymienić przy 178,5k, obecnie 190k i tył nadal OK.
Wychodzi na to, że te amory wytrzymują do 180k. Przynajmniej można przypuszczać, że licznik nie kręcony <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez michaskow » 25 mar 2016, 23:08

Ja też właśnie mam 178 tys i w tym tygodniu kupiłem amortyzatory kyb na przód i czekają na montaż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2015, 23:23
Posty: 72 (1/9)
Skąd: Kraków
Auto: 2023-... – Mazda 3 BN 2.0 120KM 2018r.
2015-2023 – Mazda 3 BK 1.6D 90KM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323