Wspomaganie kierownicy -działanie, awarie i pytania
Jakiś czas temu miałem w nissanie problem ze wspomaganiem zapalała sie kontrolka i opory kręcenia były o wiele większe niż w aucie bez wspomagania. kilkukrotnie był kasowany błąd lecz problem powtarzał sięco jakiś czas. Na krótką metę pomagało szybkie wyłączenie auta jak było widać świecącą sie kontrolkę lecz nie zawsze dało sie zdążyć. Problem został całkowicie rozwiązany powymianie kolumny kierowniczej
MAZDA- BO TAK
- Od: 16 lut 2011, 19:24
- Posty: 82
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005
novek napisał(a):. Problem został całkowicie rozwiązany powymianie kolumny kierowniczej
nie dołuj chłopaka bo żona go z domu wyrzuci razem z autem...
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Narazie wyszlo,ze mam luz i do wymiany prawy drazek kierownicy,ale o tym wlasciwie wiedzialem juz od aso.Co ze wspomaganiem nie wiadomo.Na akcje naprawcza z tym problem sie nie lapie,poniewaz objete byly roczniki 07-09.Zona auta ma dosyc,ja powoli tez,pieniazki na spoiler ide aktualnie na naprawe.Latem robie prawo jazdy na motocykl...i tyle.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
-Walu$– bez urazy ale jesteś naszym "przypadkiem specjalnym " szczerze współczuje egzemplarza..
radzi89 napisał(a):-Walu$– bez urazy ale jesteś naszym "przypadkiem specjalnym " szczerze współczuje egzemplarza..
Dokładnie. Trójeczką jeżdżę od 4 lat (była po lekkim "dzwonku"). Leje tylko paliwo i śmiga aż miło. Nie zrażaj się do mazdy. Miałeś pecha na ten egzemplarz. Kiedyś też był pewien kolega "tollek", który powiesił wszystkie psy na tej marce.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
W pn dzwonie i spr.w aso vin,czy byly jakies akcje naprawcze.Dzis odebralem auto,drazek kierowniczy latal luzem i trzymal sie jedynie na uchwycie zabezpieczajacym czy jakos tak...niezle.Jest juz nowy,auto lepiej sie prowadzi.Wrocilem do domu – jakies nie wiem 8 km i bylo wszystko super.Mechanik tez wczesniej pojedzil i bylo dobrze.Wieczorem wyjechalem po zone,po 3 minutach nagle zapalila sie kontrolka i znow to samo.Mechanik powiedzial,ze wszystkie obejmy,zaczepy,kostki byly polamane i luzem..a panowie,ktorzy po stluczce robili auto,to skonczeni debile.Podopinal wszystko,podociskal,zalozyl obejmy,popoprawial i wszystko bylo ok,a wieczorem znow to samo.Niestety nie udalo mu sie podpiac w kompie pod pompe wspomagania,pod reszte bez problemu.Musze ja i tak sprawdzic.Nie mam pojecia co moze byc nie tak...eh,dzis pojawil sie pomysl zrobienia tego i sprzedania auta....ono nie ma granic w kosztach.Zrobie jedna rzecz,wychodzi druga.Zeby jeszcze bylo wiadomo co jest grane,czy jakas wiazka przepalona czy co... a tu nici.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
U mnie problem z wspomaganiem pojawil sie jakis tydzien temu. Zapalila sie kontrolka, ale wspomaganie bylo. Bylem u mechanikow, podlaczyli pod kompa i znalezli blad zasilania wspomagania. Przeczyscili styki. Problem znikl. Jednak kilka godzin pozniej zapalila sie kontrolka i nie mialem wspomagania. Bylem poza miastem i malo rak sobie nie polamalem na skrzyzowaniach. Po 20 kilku kilometrach wlaczyla sie sama, az do nastepnego ranka. Problem pojawil sie znowu w drodze do mechanikow. Na miejscu powiedzieli mi, ze ECU nie widzial wogole wskaznikow deski rozdzielczej (zegarow itd). Zdziwili sie, ze mialem ABS. Znowu przeczyscili wszystko i dziala.
Mieliscie kiedys taki problem? Wczoraj przy odpalaniu, przez kilka sekund znowu nie mialem wspomagania i zapalila sie kontrolka.
Mieliscie kiedys taki problem? Wczoraj przy odpalaniu, przez kilka sekund znowu nie mialem wspomagania i zapalila sie kontrolka.
- Od: 16 gru 2011, 13:12
- Posty: 15
- Auto: Mazda3, 1.6 diesel (PSA)
Podbijam bo mogłeś nie zauważyć :
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=154206.0
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=154206.0
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
Witam
Moja Mazda po sprawdzeniu vin łapie się na tą akcję serwisową i tu nasuwa się pytanie czy ta akcja nadal trwa???.
W styczniu byłem w aso Mazdy na w pięcie pod komputer (kontrolka engine) ale serwis nie był zachwycony moim autem bo z USA inne oprogramowanie a to ma trzy sondy lambda itd i ogólnie to oni nie serwisują aut z za oceanu.. bo ASO Mazda Europa a Mazda USA to dwie różne rzeczy...
Moja Mazda po sprawdzeniu vin łapie się na tą akcję serwisową i tu nasuwa się pytanie czy ta akcja nadal trwa???.
W styczniu byłem w aso Mazdy na w pięcie pod komputer (kontrolka engine) ale serwis nie był zachwycony moim autem bo z USA inne oprogramowanie a to ma trzy sondy lambda itd i ogólnie to oni nie serwisują aut z za oceanu.. bo ASO Mazda Europa a Mazda USA to dwie różne rzeczy...
- Od: 25 lis 2011, 22:31
- Posty: 17
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 3BK 2.0-150KM A/T 2008
USA LPG Stag 300ISA II, Hana 2000
Waneta_PL napisał(a):Witam
Moja Mazda po sprawdzeniu vin łapie się na tą akcję serwisową i tu nasuwa się pytanie czy ta akcja nadal trwa???.
W styczniu byłem w aso Mazdy na w pięcie pod komputer (kontrolka engine) ale serwis nie był zachwycony moim autem bo z USA inne oprogramowanie a to ma trzy sondy lambda itd i ogólnie to oni nie serwisują aut z za oceanu.. bo ASO Mazda Europa a Mazda USA to dwie różne rzeczy...
Jeśli akcja serwisowa trwa nadal to serwis Mazdy bez względu na to czy auto jest EU czy USA ma obowiązek wymiany wadliwej pompy wspomagania.
Mi na początku też mówili że aut zza oceanu nie zrobią, ale jednak, z akcji serwisowej skorzystałem (pomimo braku problemów ze wspomganiem)
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
A jak to jest ze starszymi rocznikami wyposażonymi w pompy elektro-hydrauliczne (2005/2006)? Kierowco radź sobie sam? W dodatku w tych artykułach pisza: "Programem zostanie objętych kilka określonych wersji, wyprodukowanych w okresie pomiędzy 2 kwietnia 2007 roku a 30 listopada 2008 roku: to pierwsza generacja modelu Mazda3 z wysokoprężnym silnikiem MZ-CD 1.6". Z tego co wiem to są silniki Y6 (PSA). Co z modelami z wcześniejszych lat?
- Od: 16 gru 2011, 13:12
- Posty: 15
- Auto: Mazda3, 1.6 diesel (PSA)
Ja wczoraj bylem w ASO w Łodzi..jakos,ze wczesniej pomogli ze sonda lambda,mysle,ze dadza rade teraz.
Diagnostyka nic nie dala,poniewaz komp nie chcial im(nie tylko im)skomunikowac sie z systemem wspomagania.Sprawdzili bezpieczniki i sa ok.Nie wiadomo czy to problem z elektryka pompy czy co innego... ogolem-ECU nie komunikuje sie z sys.wspomagania.Po weekendzie musze zostawic im auto i beda sie do niego dobierac,sprawdza wszystkie zlacza,kabelki i inne pierdoly.Mam nadzieje,ze to jakis drobiag...nie wiem czego moge sie spodziewac.
^Modele wczesniejsze sie na to nie lapia.
Mi powiedzieli,ze pompy wsp.i ogolem elektryka sa cholernie delikatne,i czesto ulegaja uszkodzeniu.
Diagnostyka nic nie dala,poniewaz komp nie chcial im(nie tylko im)skomunikowac sie z systemem wspomagania.Sprawdzili bezpieczniki i sa ok.Nie wiadomo czy to problem z elektryka pompy czy co innego... ogolem-ECU nie komunikuje sie z sys.wspomagania.Po weekendzie musze zostawic im auto i beda sie do niego dobierac,sprawdza wszystkie zlacza,kabelki i inne pierdoly.Mam nadzieje,ze to jakis drobiag...nie wiem czego moge sie spodziewac.
^Modele wczesniejsze sie na to nie lapia.
Mi powiedzieli,ze pompy wsp.i ogolem elektryka sa cholernie delikatne,i czesto ulegaja uszkodzeniu.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Współczuje Ci Walu$, sam pewnie też chciałbym się pozbyć auta, które sprawia tyle problemów, ale może warto, jak już do ASO oddajesz, żeby sprawdzili je tak jakby sprawdzali auto przed zakupem. Może było bite bardziej niż powiedział Ci sprzedawca, a sam nie do końca dobrze sprawdziłeś jego stan i teraz wychodzą różne dziwne problemy. Niech ASO powie Ci co jeszcze jest w nim do zrobienia, bo jak pozbędziesz się problemów, to autkiem będziesz śmigał kilka ładnych lat bezawaryjnie.
Ostatnio edytowano 26 mar 2012, 21:49 przez Jericho, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 paź 2011, 09:17
- Posty: 454 (0/2)
- Skąd: Zgierz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR
Prawda jest taka że, Mazdy sie nie psują same, to ludzie psują Mazdy
Własnie przed chwilą dostałem odpowiedz od ASO Olsztyn
"Akcje serwisowe wykonywane u Dealrów Mazdy w Polsce dotyczą tylko
aut
homologowanych na rynku europejskim."
Na kolejnego emaila z mojej strony ASO już nie raczyło odpisać:
A czy przypadkiem nie jest tak że każda Mazda 3 i 5 których numer VIN
jest ujęty w akcji serwisowej niezależnie od tego czy kupiona w Nemczech,
Francji, USA, jest serwisowana w Polsce???
Akcja dotyczy aut po numerze VIN , a nie po kraju pochodzenia...
"Akcje serwisowe wykonywane u Dealrów Mazdy w Polsce dotyczą tylko
aut
homologowanych na rynku europejskim."
Na kolejnego emaila z mojej strony ASO już nie raczyło odpisać:
A czy przypadkiem nie jest tak że każda Mazda 3 i 5 których numer VIN
jest ujęty w akcji serwisowej niezależnie od tego czy kupiona w Nemczech,
Francji, USA, jest serwisowana w Polsce???
Akcja dotyczy aut po numerze VIN , a nie po kraju pochodzenia...
- Od: 25 lis 2011, 22:31
- Posty: 17
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 3BK 2.0-150KM A/T 2008
USA LPG Stag 300ISA II, Hana 2000
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości