Sposób na łożysko
Wiatm!!
Podczas jazdy dosyć mocno wyje mi z tyłu samochodu. Najprawdopodobniej jest to łożysko ale dla pewności chciałbym to sprawdzić. Czy istnieje jakiś łatwy sposób sprawdzenia tego czy to aby łożysko??
pozdrawiam
Podczas jazdy dosyć mocno wyje mi z tyłu samochodu. Najprawdopodobniej jest to łożysko ale dla pewności chciałbym to sprawdzić. Czy istnieje jakiś łatwy sposób sprawdzenia tego czy to aby łożysko??
pozdrawiam
- Od: 21 lut 2007, 20:33
- Posty: 31
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r
W porządnym serwisie ( nie koniecznie ASO ), albo stacji kontroli pojazdów powinni mieć rozpędówkę ( urządzonko co Ci rozpędzi podniesione kółko na luzie ) i wszystko będzie jasne. W pierwszej kolejności jednak pierwszą podejrzaną jest opona, zwłaszcza wyząbkowana.
mam ten sam objaw na poczatku myslalem ze to lozyska bo strasznie z tylu wyje, wrzucilem auto na podnosnik zakrecilem kolami a tu cichutko tylko lekkie szorowanie klockow o tarcze, po ogledzinach obydwu opon okazalo sie ze wewnetrzna krawedz obu opon jest wyzabkowana. Czy ktos wie jaka jest przyczyna owego wyzabkowania?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 13 kwi 2008, 14:10
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 1,6 D 109KM
Właśnie wróciłem z przekładki kół z tyłu na przód.
Po odkręceniu [jakich?] kół na oponach są widoczne nierówności a mianowicie:
od strony wewnętrznej opony struktura bieżniku jest taka, że jedna "kostka" bieżnika jest mniej wytarta a druga więcej.
Po założeniu ich na przód "wycie" ustało z tyłu a pojawiło się z przodu
Z waszych postów wynika, żę to wina amortyzatorów ale dwa tygodnie temu byłem na przeglądzie i wyszło, że amorki są ok. Czyżby handlarz założył mi jakieś feralne gumy??
Ważne, że dzięki forum znowu zaoszczędziłem bo już miałem zamawiać łożysko
Po odkręceniu [jakich?] kół na oponach są widoczne nierówności a mianowicie:
od strony wewnętrznej opony struktura bieżniku jest taka, że jedna "kostka" bieżnika jest mniej wytarta a druga więcej.
Po założeniu ich na przód "wycie" ustało z tyłu a pojawiło się z przodu

Z waszych postów wynika, żę to wina amortyzatorów ale dwa tygodnie temu byłem na przeglądzie i wyszło, że amorki są ok. Czyżby handlarz założył mi jakieś feralne gumy??
Ważne, że dzięki forum znowu zaoszczędziłem bo już miałem zamawiać łożysko
- Od: 21 lut 2007, 20:33
- Posty: 31
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r
Myslicie ze to amortyzatory, przejechalem moja madzia 30 k km od nowego po niemieckich autostradach i troche po Polsce, myslalem ze to moze cos z geometria. A propos opon, moze to lezy po stronie opon czyzby bridgestone zamiast robic dobre opony przerzucilo sie na prezerwatywy
ja robilem przeglad w styczniu i tez bylo wszystko oki, nic trzeba bedzie te amorki sprawdzic na jakies maszynce chyba ze ktos ma jakie inne doswiadczenia w tej kwesti.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 13 kwi 2008, 14:10
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 1,6 D 109KM
Obstawiam, że za hałas odpowiadają opony ("prawdopodobnie wyząbkowane"), dość powszechna przypałość w dobie tzw. aktywnych ukladów zawieszenia. A jezęli chodzi o bridgeston to faktycznie jest coś na rzeczy u mnie w trójce po przebiegu około 24 000km starasznie wyły.
komolubi napisał(a):Obstawiam, że za hałas odpowiadają opony ("prawdopodobnie wyząbkowane"), dość powszechna przypałość w dobie tzw. aktywnych ukladów zawieszenia
tez tak mialem w swojej 3-ce. Niestety to chyba przypadlosc i nie za bardzo mozna cos z tym zrobic. Ale ciekawe-tez na Bridgestonach...mialem je fabryczne...pewnie jak wszyscy lub wiekszosc:)
Sprawdzilem amorki co prawda recznie nacisnowszy tyl auta, samochod idzie wdol a potem do gory i koniec, zadnego bujania wiec na oko amortyzatory sa oki (ale i tak pojade na test zeby bylo na 100% pewnosci). Przyjrzalem sie 2 mazdom 3 ktore staly na parkingu, i co zobaczylem, obie mialy wewnetrzne krawedzie zjechane i obie byly na Bridgestone Turanza czyli fabryczne, czyzby zoltki za bardzo przejely sie formula 1 i tam wkladaja swoja cala wiedze a dla mas robia kondony ktore nie wytrzymuja 30k km. Tak sobie mysle ze jednak problem nie lezy w amortyzatorach czy tez w zbieznosci ale w tych kondonach od bridgestone, czy po wymianie opon buczenie ustaje i czy nie scina nowych opon?Pytanie kieruje do tych co juz opony wymienili i juz przejechali na nich pare k km.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 13 kwi 2008, 14:10
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 1,6 D 109KM
fajek napisał(a):Sprawdzilem amorki co prawda recznie nacisnowszy tyl auta, samochod idzie wdol a potem do gory i koniec, zadnego bujania wiec na oko amortyzatory sa oki (ale i tak pojade na test zeby bylo na 100% pewnosci). Przyjrzalem sie 2 mazdom 3 ktore staly na parkingu, i co zobaczylem, obie mialy wewnetrzne krawedzie zjechane i obie byly na Bridgestone Turanza czyli fabryczne, czyzby zoltki za bardzo przejely sie formula 1 i tam wkladaja swoja cala wiedze a dla mas robia kondony ktore nie wytrzymuja 30k km. Tak sobie mysle ze jednak problem nie lezy w amortyzatorach czy tez w zbieznosci ale w tych kondonach od bridgestone, czy po wymianie opon buczenie ustaje i czy nie scina nowych opon?Pytanie kieruje do tych co juz opony wymienili i juz przejechali na nich pare k km.
pozdrawiam
Ja wymieniłem oponki na BF GOODRICH g-FORCE PROFILER 205/50 R17 i cicho jak makiem zasiał, podobnie na zimówkach też nowe zakupione w minionym sezonie zimowym Fulda 205/55 R16, jak dotychczas po kilu tyś przebiegu nie widze jakiegoś nierównomiernego zużycia. Wygląda na to że Bridgestone są jakeś niefajne
mtaranti napisał(a):wyząbkowane opony takie już jest zawieszenie mazdy 3 z tyłu!!!
mialem to samo z zabkowaniem opon w innym samochodzie (nie byla to mazda) z tylu i z przodu, zmienilem opony na inne (tamte byly ogolnie lipne jakiejs nieznanej marki) przypadlosc znikla jak reka odjal samochod byl cichy.
obecnie w mojej trojce jezdze na pirelkach i nic nie jest wyzabkowane
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Ja również potwierdzam, takie zjawisko, tylko że w innym samochodzia, głównym winowajcą znowu okazały się opony Bridgestone.
Samochód z tyłu miał wyząbkowaną oponę, pojechałem do stacji diagnostycznej sprawdziłem amortyzatory i okazały się dobre, zmieniłem wszystkie 4 opony na Michelin i cisza jak makiem zasiał.
Moim zdaniem to w 95% wina opon, oczywiście może się zdarzyć że i amortyzatory są słabe, ale szumienie i wyząbkowana opona to wina opon Bridgestone.
Coś się popsuły te oponki, a chciałem sobie na lato kupić właśnie Turanze 300, ale w takiej sytuacji Bridgestone będę omijał szerokim łukiem.
Samochód z tyłu miał wyząbkowaną oponę, pojechałem do stacji diagnostycznej sprawdziłem amortyzatory i okazały się dobre, zmieniłem wszystkie 4 opony na Michelin i cisza jak makiem zasiał.
Moim zdaniem to w 95% wina opon, oczywiście może się zdarzyć że i amortyzatory są słabe, ale szumienie i wyząbkowana opona to wina opon Bridgestone.
Coś się popsuły te oponki, a chciałem sobie na lato kupić właśnie Turanze 300, ale w takiej sytuacji Bridgestone będę omijał szerokim łukiem.
Właściciel Pięknej M6
- Od: 19 kwi 2008, 16:46
- Posty: 77
- Skąd: Łódź, Pabianice
- Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009
Witam jak w tytule ,podejrzewałem felgi ,opony i okazało sie ,że felga krzywa opona wybrzuszona i uszkodzony amor w prawym przednim kole ( drogi PL ) , po wymianie wszystkiego , buczenie nadal jest i teraz pytanie czy to łożysko -jak potwierdzić jak wykluczyć ?
Felga wyprostowana ,amory nowe przód opony nowe ,geometria zrobiona wsio wyważone i teraz gorzej bo to buczenie jest lepiej słyszalne , pojawia sie przy ok 60 km/h i zanika powyżej 80 km/h
Jakies pomysły ?
Felga wyprostowana ,amory nowe przód opony nowe ,geometria zrobiona wsio wyważone i teraz gorzej bo to buczenie jest lepiej słyszalne , pojawia sie przy ok 60 km/h i zanika powyżej 80 km/h
Jakies pomysły ?
Takie cos ?
http://www.fox.rzeszow.pl/LOZYSKO-KOLA- ... 3898,37614).aspx
jedno czy oba ? Czy w tym modelu jest cos takiego jak łozysko mocowania amortyzatora , tak kojarze ,że wymieniłem amor bo mechanio stwierdził , że koło lata i to amor po wymianie niby koło nie lata ale buczy-huczy
http://www.fox.rzeszow.pl/LOZYSKO-KOLA- ... 3898,37614).aspx
jedno czy oba ? Czy w tym modelu jest cos takiego jak łozysko mocowania amortyzatora , tak kojarze ,że wymieniłem amor bo mechanio stwierdził , że koło lata i to amor po wymianie niby koło nie lata ale buczy-huczy
cała piastę ? tutaj
http://www.samli.pl/product_info.php?product_id=156386
samo łożysko .
albo
http://www.fox.rzeszow.pl/PIASTA-PRZOD- ... 82%29.aspx
http://www.samli.pl/product_info.php?product_id=156386
samo łożysko .
albo
http://www.fox.rzeszow.pl/PIASTA-PRZOD- ... 82%29.aspx
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości