Stuki przy zmianie biegów i puszczaniu sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jajo » 12 kwi 2013, 11:16

Witam wszystkich. Mam mały problem z Mazdą 3 1.6 benz. z 2004 r 86.000 km, a mianowicie ze skrzynią biegów lub sprzęgłem. Konkretnie, to przy ruszaniu na 1 i puszczaniu sprzęgła gdzieś przed połową długości skoku pedału słychać głuche puknięcie. Dzieje się to także na wyższych biegach, czasami nawet przy zmianie 2>--3-->4, a także gdy w czasie jazdy auto szarpie na 1 i 2.W czasie bardzo delikatnego puszczania sprzęgła tego nie ma. I nie jest to uzbrajanie ABS-u, ponieważ nie jest to jednorazowe puknięcie. Byłem z tym w dwóch najbardziej polecanych na tym forum podwarszawskich serwisach Mazdy.W pierwszym nie wiedzieli o co chodzi, a w drugim stwierdzili, że to stoper skrzyni biegów, ale i jego wymiana nic nie dała. Niby skrzynia i sprzęgło chodzą ok, ale strasznie drażni mnie to stukanie. Czy ktoś miał lub ma podobny problem? Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkiego rodzaju sugestie.
jajo
 

Postprzez marcin255 » 12 kwi 2013, 11:34

Poduszki silnika,skrzyni sa OK ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez 3mm3 » 12 kwi 2013, 19:23

Sprawdź przegub wewnętrzny czy nie ma dużych luzów.
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2013, 17:52
Posty: 40
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.

Postprzez Nuno » 13 kwi 2013, 08:09

jajo napisał(a):Czy ktoś miał lub ma podobny problem? Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkiego rodzaju sugestie.

Pewnie Ci to nie pomoże, ale u mnie też przez pewien okres po zakupie auta występował ciężki do zlokalizowania metaliczny stuk mający miejsce zaraz po zmianie lub redukcji biegu. Gdyby spróbować zobrazować dźwięk przypominał on metaliczne, lekko stłumione "obijanie się metalowej rurki o inny metalowy element".Czasami występował o zwielokrotniony – klilku krotnie (jedno większe pukniecie i dwa delikatniejsze). Przeglądałem w poszukiwaniu stuku dosłownie wszystko-koła, zawieszenie, elementy przekazywania napędu, wydech. Wymieniłem olej w skrzyni, łożysko podpory prawego przegubu wewnętrznego. Sugerowano mi zwrócić uwagę na poduszki zawieszenia silnika, lecz według oględzin były w dobrym stanie więc się jeszcze wstrzymałem z ich wymianą. Zastanawiałem się czy przyczyną nie jest luz na przegubie wewnętrznym. Ale firma zajmująca się regeneracją przegubów według mojego opisu stwierdziła, iż charakterystyka jest inna podczas usterki tego elementu.
Po jakimś czasie dziwnym trafem, dźwięk sam zaniknął i przestałem wracać do tego tematu. Do tej pory nie mam zielonego pojęcia, co mogł być jego przyczyną. Być moze u mnie to była jakaś błacha sprawa, w każdym razie takich dziwnych dzwięków nie można bagatelizować, tyko w miarę możliwośći próbować diagnozować.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 16:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez zax » 28 lip 2017, 11:52

Cześć!
Czy ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu?
Zauważyłem że identyczny dźwięk jest na tym filmiku na Youtube.
https://youtu.be/-EYVsyVff2M
W mojej Mazdzie występuje to w identycznym momencie jak w pierwszym poście.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2017, 11:48
Posty: 2 (1/0)
Auto: Mazda 3 2004
2.0 150KM
B+G

Postprzez Marcis » 2 sie 2017, 01:57

U mnie pomogło po wymianie tej małej poduszki skrzyni. Mam wrażenie że lepiej mi wchodzą biegi, na pewno jest o wiele ciszej, silnika prawie nie słychać przy normalnej jeździe no i brak tych stuków. Tam jeszcze mam taki głuchy stuk, ale to jak bardzo szybko puszczę sprzęgło, nie ruszając, tylko szarpiąc, ale mi się wydaje że to docisk bo jeszcze mam sprzęgło w oryginale. Poduszka to yamato za 119 zł. Na oryginalnej żadnych oznak zużycia nie widziałem, ale jednak coś było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 11 sie 2020, 21:14

Mam problem z metalicznym stukaniem przy zmianie kierunku jazdy.
Jeśli jadę do przodu, zatrzymuje się i włączam wsteczny, ruszam i jest pojedyncze walnięcie.
Oczywiście tego nie czuć, tylko słychać.
Tak samo działa to i w drugą stronę.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Poduszki wszystkie 3 sprawdziłem, nie wydaje mi się by było coś z nimi nie tak.
Półosie raczej są ok.
Zastanawia mnie to, że jeśli auto jest podniesione, to wyczuwam luz w skrzyni, gdy kręcę półosią w jedną i drugą stronę, ale nie wiem czy tak ma być.
Jakieś sugestię?

Dopisano 11 sie 2020, 22:14:

Mam problem z metalicznym stukaniem przy zmianie kierunku jazdy.
Jeśli jadę do przodu, zatrzymuje się i włączam wsteczny, ruszam i jest pojedyncze walnięcie.
Oczywiście tego nie czuć, tylko słychać.
Tak samo działa to i w drugą stronę.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Poduszki wszystkie 3 sprawdziłem, nie wydaje mi się by było coś z nimi nie tak.
Półosie raczej są ok.
Zastanawia mnie to, że jeśli auto jest podniesione, to wyczuwam luz w skrzyni, gdy kręcę półosią w jedną i drugą stronę, ale nie wiem czy tak ma być.
Jakieś sugestię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez RobertPi » 11 sie 2020, 21:36

Poduszki silnika i skrzyni sprawdziłeś czyli podniosłeś silnik i wyjąłeś poduszkę?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Marcis » 12 sie 2020, 03:14

Zgadza się,lewa pod aku jest cała i sztywna,
Prawa olejowa była zmieniana jakiś czas temu, bo ze starej wylałsię olej i były wibracje.
W weekend wyjąłem tąmałą i nic nie widać.
Jedynie jak sprawdzałem łapką to jest bardzo miękka.
No ale z drugiej strony raczet nie generowałyby głośnego metalowego stuku.
Przy otwartej szybie jest to głośne pojedyncze metaliczne stuknięcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez zadra » 12 sie 2020, 14:13

Nie wiem dokładnie jakie macie rozwiązanie mechanizmu wysprzęglania, ale może wysprzęglik zawiesza się i łapa po chwili od puszczenia nogą sprzęgła odobija z takim jak opisany skutkiem.
Chyba powinno jednak lekko szarpać, ale po wstępnym zasprzęgleniu takie dobicie mogłoby nie być tak bardzo odczuwalne..
Może jest jeszcze inna przyczyna.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Marcis » 12 sie 2020, 16:06

Sprzęgło nie dawno robiłem, bo docisk miał krzywe słoneczko już.
Wymieniłem cały zestaw i sprzęgło pracuje tak lekko, że palcem można wciskać, ale i przed wymianą był ten sam objaw, więc to nie tutaj tkwi problem niestety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323