Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Kropek 101 dzięki za odpowiedź. No to kiedy spróbuję. A wiesz jakie objawy ma zużyty drążek? Jak mnie śledzisz, to wiesz że nie mogę uporać się z stukaniem z przodu, a mam wszystko wymienione. Luz na włączonym silniku mam znikomy, przy kręceniu kierownicą. Podczas manewrów parkingowych nie ma szans na stukanie, ale podczas jazdy, nawet 5 km/h tłucze jak głupie. U teściowej w Pandzie był luz na końcówce i stuki były identyczne, w porównaniu do tego kiedy występują. U mnie końcówki są dobre, ale luz gdzieś tam jest, jak ruszam kołami w powietrzu, więc albo drążki, albo magiel. Wolałbym aby to było przyczyną, czyli zużyte drążki. Chociaż magiel podobno też ma regulację.
Szczerze to nie wiem, jak się umawiałeś z mechanikiem. Mój zawsze dzwoni i ustalamy co i z jakiej półki cenowej wyminiamy. Na początku może być trochę sztywniej, ale z czasem sie ubiją. Jak widzisz, a właściwie czujesz, że coś jest nie tak z autem to wal do gościa i pytaj co jest grane.
Jak u siebie wymieniłem amorki to również miałem przez chwilę trochę twardo z tyłu, ale teraz jest OK. Oczywiście nie oczekuj luksusu, jak w Mercedesie no bo nasze Mazdy są dosyć sztywne
.
Jak u siebie wymieniłem amorki to również miałem przez chwilę trochę twardo z tyłu, ale teraz jest OK. Oczywiście nie oczekuj luksusu, jak w Mercedesie no bo nasze Mazdy są dosyć sztywne
Marcis
Magiel będziesz słyszał przy kołach na ziemi i zgaszonym silniku gdy robisz energiczne ruchy kierownicą prawo lewo jakby w podłogę ktoś stukał. Drążki to też odgłos pod podłogą ale tak bardziej w bok od magla. 2 te same usterki mogą dać inny objaw więc trudno stwierdzić.
Diagnza tylko z kanału żeby upewnić się na 100%
Końcówka drążka stuka na dziurawych drogach praca koła góra dół
Drążek gdy skrecasz kołem podnieś wóz i szarp kołem jak do skrętu musisz wyczuć luz ale to są mm więc jest trudne najlepiej złapać za drążek gdzie siedzi w tej gumie...
Magiel będziesz słyszał przy kołach na ziemi i zgaszonym silniku gdy robisz energiczne ruchy kierownicą prawo lewo jakby w podłogę ktoś stukał. Drążki to też odgłos pod podłogą ale tak bardziej w bok od magla. 2 te same usterki mogą dać inny objaw więc trudno stwierdzić.
Diagnza tylko z kanału żeby upewnić się na 100%
Końcówka drążka stuka na dziurawych drogach praca koła góra dół
Drążek gdy skrecasz kołem podnieś wóz i szarp kołem jak do skrętu musisz wyczuć luz ale to są mm więc jest trudne najlepiej złapać za drążek gdzie siedzi w tej gumie...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Wymień tuleję i potem dopiero sprawdź czy dalej zgrzypi ci sprężyna może dzwięk się niesie od tulei.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Właśnie akurat ta tuleja jest od wahacza z drugiej strony. Czyli rozumiem ze jest ona wymienialna? Mam nadzieję iz wahacz nie bedzie zbytnio zuzyty i tuleja nie bedzie siedziała luzno bo nowy wahacz to widze wogole ciezko dostać (kosztuje pewnie krocie). A wracając do sprężyny to moze bardziej poduszki sie już zuzyly i skrzypi...
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
Czy mógłby ktoś dla mnie sprawdzić, czy z przodu dotykając amortyzator czuć luz przy szybkim uciskaniu przodu auta? Jeśli ktoś może, to proszę o sprawdzenie. Do tej pory nie znalazłem przyczyny stukania w aucie. Czytałem już na forach Focusa, bo ich jest więcej i lipa.
Ja miałem podobne stukanie przy każdej prędkości, na byle nierówności. Najgorzej było na płytach jumbo, czy kocich łbach. Był lekko wylany amortyzator, a łożysko amora rozsypało się w rękach przy demontażu.
To nie było takie typowe metaliczne, ale "głuche" stukanie
Podjedź do dobrego warsztatu, to zajmie im diagnoza 5 minut, a jak nie będziesz pewny to zostaw auto w celu wyeliminowania usterki. Jeśli coś wymienią źle to będzie ich kłopot. Będą szukać tak długo aż znajdą
To nie było takie typowe metaliczne, ale "głuche" stukanie
Podjedź do dobrego warsztatu, to zajmie im diagnoza 5 minut, a jak nie będziesz pewny to zostaw auto w celu wyeliminowania usterki. Jeśli coś wymienią źle to będzie ich kłopot. Będą szukać tak długo aż znajdą
Robiłem to. Odwiedziłem 3 stacje i na wszystkich stwierdzili że jest ok. Z przodu siedzą ori forda amory już drugi komplet. Mam też stare kyb i stuki te same. Wymienione wszystkie tuleje i gumy. Poduszek to mam kilka z garażu i łożysk. Ciągle to samo. Wszystkie śruby sprawdzone, na sankach też. Łączniki nowe i gumy stabilizatora, sworznie i końcówki.
hmm.
Powiem Ci że mi coś ostatnio z przodu też coś postukuje, ale na tyle cicho że można o tym zapomnieć.
Zawieszenie sztywne, układ kierowniczy zwarty, a jak ostatnio wymieniałem łącznik stabilizatora z tyłu to też nic nie było z kanału widać. Wszystkie gumy OK.
Stwierdziłem że nie ma sensu szukać dziury w całym i temat zostawiam, dopóki nie zacznie się mocniejsze stukanie.
Kiedyś znajomy jeździł ze stukaniem ponad pół roku, ale w innym samochodzie. Żaden mechanik nie był w stanie stwierdzić co jest nie tak. W końcu zaczęło tak walić że pierwsza wizyta w serwisie i od razu znaleźli usterkę
Powiem Ci że mi coś ostatnio z przodu też coś postukuje, ale na tyle cicho że można o tym zapomnieć.
Zawieszenie sztywne, układ kierowniczy zwarty, a jak ostatnio wymieniałem łącznik stabilizatora z tyłu to też nic nie było z kanału widać. Wszystkie gumy OK.
Stwierdziłem że nie ma sensu szukać dziury w całym i temat zostawiam, dopóki nie zacznie się mocniejsze stukanie.
Kiedyś znajomy jeździł ze stukaniem ponad pół roku, ale w innym samochodzie. Żaden mechanik nie był w stanie stwierdzić co jest nie tak. W końcu zaczęło tak walić że pierwsza wizyta w serwisie i od razu znaleźli usterkę
Poduszki są ok. Silnik sztywno siedzi i pracuje cicho. Ostatnio jest dużo zimniej i głośniej sutka. Kupiłem ori forda od Focusa, no ale przecież one się raczej niczym nie różnią. Pozatym, mam drugie ori też forda i jest identycznie.
Ma ktoś może stare amortyzatory gdzieś na wierzchu? Mam wrażenie że amory od Focusa są dłuższe i to może być powodem stuków. Chodzi mi o, odległość siłownika tłoczka gdy jest maksymalnie wyciągnięty. Gdyby ktoś mógł sprawdzić, byłbym wdzięczny.
Witam mądre głowy, słysze odgłos stukania w okolicy prawego przedniego koła przy szybkich ruchach kierownicą i na krawężnikach. Amortyzatory i łączniki z przodu wymienione podejrzewam ze odgłos dochodzi stąd
to maglownica? w gre wchodzi jakas regeneracja albo regulacja? domyślam sie że to przeglądu nie przejdzie ale mam jeszcze miesiąc czasu. 


- Od: 6 kwi 2017, 15:44
- Posty: 1
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 3 BK 2005 1.4 84 km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości