Krzywde tarcze, dziwny problem.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez todi » 7 kwi 2017, 17:23

Witajcie.
Mam dziwny problem w swojej trójce, a mianowicie miałem bicie na kierownicy podczas hamowania więc padło na przetoczenie tarcz (tarcze firmy textar, na których zrobione było 50k km od nowości), wiadomo jak przetoczenie tarcz to i nowe klocki, również firmy textar.
Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy, lecz nie na długo, po około 2000 km znów pojawiło się bicie na kierownicy podczas hamowania, czym to może być spowodowane?
Dodam, że podczas 'docierania części' zachowałem szczególną uwagę z siłą hamowania itp.
W ogóle zauważyłem, że takie rzeczy zaczęły się dziać, kiedy w zimę uderzyłem kołem w krawężnik, felgę miałem skrzywioną, czy to może być wina krzywej piasty?
Proszę o rady na ten temat bądź ewentualną diagnozę, aaa i dodam jeszcze, że tokarz powiedział, że jedna strona byłą delikatnie krzywa.
Czekam na wszelkie rady, pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez hak64 » 7 kwi 2017, 19:07

Najpierw ustal, czy masz krzywą tarczę, czy piastę, a może wahacz? Bicie kierownicy może być spowodowane każdą z tych wad. Po uderzeniu w krawężnik skrzywienie tarczy raczej odpada, zwykle krzywią się po wjechaniu w głąbszą kałużę zwłaszcza po gwałtownym hamowaniu (są wtedy rozgrzane).
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez todi » 8 kwi 2017, 14:34

Tarcza była przetaczania tak jak pisałem, po przekroczeniu objawy zniknęły, po 2000km znów się pojawiły.
Jak sprawdzić piastę oraz wahacz? Unikam kałuż na rozgrzanych tarczach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez talk_about85 » 8 kwi 2017, 18:15

Piaste sprawdza sie czujnikiem zegarowym. Widzialem ze odbywalo sie to gdy na aucie byly zalozone nowe tarcze prosto z pudelka czyli wyglada na to ze nie mozna tego robic majac zalozone stare. Z tego co wiem z rozmowy z mechanikiem piasta przed pomiarem musi byc idealnie wyczyszczona z rdzy. Jak sprawdza sie wahacz moze ktos bedzie wiedzial.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez uszol90 » 12 kwi 2017, 18:01

co ma wahacz do bicia tarczy? Tarcze raz odkształcone dalej będą się odkształcać takie moje zdanie...
spróbuj jeszcze zamienić koła (tył na przód ...) może problem jest z którąś oponą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Gamboa » 19 kwi 2017, 12:43

gdyby piasta była krzywa to biłoby momentalnie. moim zdaniem miałeś słabo wyczyszczonbą powierzchnie piasty i tarczy, tam powstała rdza i pcha tarcze powodując bicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323