
Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
ja mam te amortyzatory kupione dokładnie u tego sprzedawcy. Same amortyzatory rewelacja, jednak odboje nie pasują do łożyska amortyzatora i nie są nawet podobne do oryginału. W związku z tym musiałem kupić oddzielnie. Osłona to totalna porażka (bardzo delikatnie mówiąc). Jest za krótka w porównaniu z oryginałem (powinna być 2 razy dłuższa) i zrobiona z tandetnego twardego plastiku. Mało tego nie pasuje na mocowania łożyska i samego amortyzatora.
Podsumowując amortyzatory bardzo polecam ale osłony i odbojniki sugeruję kupić inne.
P.S. szczerze mówiąc jak wyjąłem z paczki te osłony i zobaczyłem ten chłam to się mocno wku....em.
Podsumowując amortyzatory bardzo polecam ale osłony i odbojniki sugeruję kupić inne.
P.S. szczerze mówiąc jak wyjąłem z paczki te osłony i zobaczyłem ten chłam to się mocno wku....em.
Witam wszystkich.
Jeżdzę już trochę z tym problemem i zaczyna mnie to denerwować ale od początku. Jadąc na nierównościach, po drodze piaskowej (nie dziurach, tylko powiedzmy lekkich garbach) słychać od strony lewego koła z przodu jakby głuchy dźwięk jakby coś się obijało. Natomiast przy powolnym wjeździe na górkę, podwyższenie skrzyżowania czy śpiącego policjanta tak jakby coś klikało (tutaj już obie strony z przodu). Lepiej jednak to słychać przy zjeździe z podwyższenia. Tak jakby był jakiś luz i dowalało no i tu właśnie zaczynają się schody.
Zawieszenie jest absolutnie bez luzów. Było sprawdzane na dwóch stacjach kontroli, nic nie wykazało. Byłem u mechanika i powiedział, że amorki mają lekki luz przy ruchach góra-dół kołem. Także wymieniłem amortyzatory na KYB razem z poduszkami i odbojami, osłonami. W między czasie wymieniłem też tuleje wahacza z przodu, bo jedna była prawie zerwana. Sworznie i wszystko inne bez luzów a klikanie i jakby głuche stuki jak były tak są.
Mój mechanik chyba też nie wie do końca co jest tego przyczyną, albo tego nie sprawdził jak powinien tylko zwalił winę na amory. Jestem umówiony za tydzień na porządne szarpanie wszystkim także powinien coś znaleźć ale chcę was spytać o zdanie, może coś mu podpowiem. Dodam też, że mam wrażenie jakby przy maksymalnym skręcie kół w lewo kierownica nie odbijała jak powinna do prostej. Tak jakby chciała zostać skręcona.
Jakieś pomysły, może ktoś miał podobnie?
Autko to mazda 3 2007, wersja kintaro.
Jeżdzę już trochę z tym problemem i zaczyna mnie to denerwować ale od początku. Jadąc na nierównościach, po drodze piaskowej (nie dziurach, tylko powiedzmy lekkich garbach) słychać od strony lewego koła z przodu jakby głuchy dźwięk jakby coś się obijało. Natomiast przy powolnym wjeździe na górkę, podwyższenie skrzyżowania czy śpiącego policjanta tak jakby coś klikało (tutaj już obie strony z przodu). Lepiej jednak to słychać przy zjeździe z podwyższenia. Tak jakby był jakiś luz i dowalało no i tu właśnie zaczynają się schody.
Zawieszenie jest absolutnie bez luzów. Było sprawdzane na dwóch stacjach kontroli, nic nie wykazało. Byłem u mechanika i powiedział, że amorki mają lekki luz przy ruchach góra-dół kołem. Także wymieniłem amortyzatory na KYB razem z poduszkami i odbojami, osłonami. W między czasie wymieniłem też tuleje wahacza z przodu, bo jedna była prawie zerwana. Sworznie i wszystko inne bez luzów a klikanie i jakby głuche stuki jak były tak są.
Mój mechanik chyba też nie wie do końca co jest tego przyczyną, albo tego nie sprawdził jak powinien tylko zwalił winę na amory. Jestem umówiony za tydzień na porządne szarpanie wszystkim także powinien coś znaleźć ale chcę was spytać o zdanie, może coś mu podpowiem. Dodam też, że mam wrażenie jakby przy maksymalnym skręcie kół w lewo kierownica nie odbijała jak powinna do prostej. Tak jakby chciała zostać skręcona.
Jakieś pomysły, może ktoś miał podobnie?
Autko to mazda 3 2007, wersja kintaro.
Niby objawy typowe dla sworznia
Ale znam niemalże identyczny przypadek jak opisujesz, gdzie po wymianie prawie całego zawieszenia winnym okazał się... przegub


Sprawdź tak jak radzi pawcio1017
Z mojej strony mogę dodać żebyś dobrze pozaglądał na tylne Tuleje wahacza przedniego silentblock.
U mnie lewy był tak wyrąbany że po odkręceniu rozpadł się. W środku całkowicie zerwany.
Wymieniłem go auto dalej ściągało jednak straciły się mega drgania. Było tak że jechałem i po dodaniu bądź odpuszczeniu gazu aż widziałem szarpnięcie kierownicą i cała buda drgała nic nie wskazywało że to te tuleje. Nie było widać uszkodzeń dopiero po szarpakach to wyszło na przeglądzie jak jedną zerwał do końca zaczęło się lekkie stukanie.
Wczoraj wymieniłem prawy silentblock który był niby ok. Z przeróbkami na mazdowskie śruby 2,5h roboty auto przestało ściągać a miałem kierownicę lekko w lewo (ściągało w prawo). Zostało mi poprawić zbieżność
i mogę śmigać jak dawniej.
Z mojej strony mogę dodać żebyś dobrze pozaglądał na tylne Tuleje wahacza przedniego silentblock.
U mnie lewy był tak wyrąbany że po odkręceniu rozpadł się. W środku całkowicie zerwany.
Wymieniłem go auto dalej ściągało jednak straciły się mega drgania. Było tak że jechałem i po dodaniu bądź odpuszczeniu gazu aż widziałem szarpnięcie kierownicą i cała buda drgała nic nie wskazywało że to te tuleje. Nie było widać uszkodzeń dopiero po szarpakach to wyszło na przeglądzie jak jedną zerwał do końca zaczęło się lekkie stukanie.
Wczoraj wymieniłem prawy silentblock który był niby ok. Z przeróbkami na mazdowskie śruby 2,5h roboty auto przestało ściągać a miałem kierownicę lekko w lewo (ściągało w prawo). Zostało mi poprawić zbieżność
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Mechanik też myślał o sworzniu, no ale przy wymianie amorów sprawdzał wszystko i mówił, że luzów nie ma. To samo mówili na stacjach, dlatego skłaniam się bardziej ku przegubie bo jego pewnie nie sprawdził. Tylko czy są to objawy przegubu zew. czy wew.? Zastanawiam się też czy w momencie uszkodzenia przegubu nie będzie on cały czas przeskakiwał. Samochód generalnie jeździ prosto. Tak jak pisałem wcześniej, zdarza mu się czasem ale nie zawsze jakby kierownica przy dużym skręcie w lewo nie chciała odbić i trzeba jej ciut pomóc żeby ruszyła. Silentblocki wymieniałem na TRW, pisałem o tym też, chyba że to inna tuleja. Ja wymieniałem taką:


Dokładnie te miałem na myśli żebyś sprawdził.
Sprawdzić przeguby możesz jednak objawy ich uszkodzenia są inne choć czasem zdarzają się dziwne odstępstwa od reguły.
Przegub wewnętrzny dawał by wibracje auta drgania kierownicy jak i całego auta tak jak krzywa półoś ten sam objaw.
Przegub zewnętrzny powinien ci tyrkotać podczas gdy przyśpieszasz-ruszasz i masz skręcone koła w prawo lub w lewo zależy który przegub jest uszkodzony, jak już jest mega uszkodzony to na prostych też się odezwie.
Za dużo opcji nie ma jak już i tak masz większość wymienioną.
Sworznie wahacza wystarczy malutki luz praktycznie nie widoczny a będą rąbać to samo z łącznikami stabilizatora. Tu pytanie ile to auto ma przejechane albo po jakich drogach ja mam ponad 220tyś i oryginały sworznie tak sztywne że ledwo można je ruszyć ręką.
Gumy stabilizatora sprawdzane? one mogą dać głuchy dźwięk.
No i na koniec co też może się przydarzyć każdemu mechanik coś za słabo dokręcił i ma luz na myśli mam poduszki amortyzatora.
Na odległość więcej chyba na myśl mi nie przyjdzie
Sprawdzić przeguby możesz jednak objawy ich uszkodzenia są inne choć czasem zdarzają się dziwne odstępstwa od reguły.
Przegub wewnętrzny dawał by wibracje auta drgania kierownicy jak i całego auta tak jak krzywa półoś ten sam objaw.
Przegub zewnętrzny powinien ci tyrkotać podczas gdy przyśpieszasz-ruszasz i masz skręcone koła w prawo lub w lewo zależy który przegub jest uszkodzony, jak już jest mega uszkodzony to na prostych też się odezwie.
Za dużo opcji nie ma jak już i tak masz większość wymienioną.
Sworznie wahacza wystarczy malutki luz praktycznie nie widoczny a będą rąbać to samo z łącznikami stabilizatora. Tu pytanie ile to auto ma przejechane albo po jakich drogach ja mam ponad 220tyś i oryginały sworznie tak sztywne że ledwo można je ruszyć ręką.
Gumy stabilizatora sprawdzane? one mogą dać głuchy dźwięk.
No i na koniec co też może się przydarzyć każdemu mechanik coś za słabo dokręcił i ma luz na myśli mam poduszki amortyzatora.
Na odległość więcej chyba na myśl mi nie przyjdzie
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Dobra podpowiem mechanikowi, żeby popatrzył ale typowych objawów dla przegubów, takich jak podałeś nie mam. Auto ma 112k km, z tym że nie jestem pierwszym właścicielem więc pewności nigdy mieć nie można
. Auto jeździ po Polskich drogach od nowości w zasadzie, kupione było tylko w de.
Może to faktycznie sworznie. Chociaż z prawej strony był już wymieniany jeszcze za poprzedniego właściciela.
No nic, może zasugeruję to co podaliście. Zobaczymy co znajdzie. Jestem umówiony za tydzień, dam znać co i jak. Znacie może w trójmieście jakieś porządnego i sprawdzonego mechanika od mazd?
Dzięki wielkie za pomoc.
Może to faktycznie sworznie. Chociaż z prawej strony był już wymieniany jeszcze za poprzedniego właściciela.
No nic, może zasugeruję to co podaliście. Zobaczymy co znajdzie. Jestem umówiony za tydzień, dam znać co i jak. Znacie może w trójmieście jakieś porządnego i sprawdzonego mechanika od mazd?
Dzięki wielkie za pomoc.
U mojej byłej m3 po długich poszukiwaniach okazało się że stukają klocki hamulcowe jak się je ruszyło to jeden cały latał w jarzmie po wymianie klocków i drutów mocujących stuki ustały 
Też mi to przyszło na myśl ale jakoś wydało mi się na przodzie mało prawdopodobne
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Dość słaba diagnoza wyszła. Bardzo duży luz mam na półośce po stronie pasażera. Po stronie kierowcy również ale mniejszy. Nie rozbierali tylko pokazali, że tłucze więc nie wiem czy przegub czy cała ośka. Mechanik też ma mieszane uczucia, bo mam wersję kintaro czyli z obniżonymi sprężynami eibacha. Mam wyminione amory na kyb i w momencie podniesienia auta na podnośniku sprężyny można obkręcać o 180 stopni a powinny nie dać się ruszyć. Chcą rozebrać ośki i zalać smarem, żeby sprawdzić czy się uciszy, żeby nie naciągać na koszta bez potrzeby.
Teraz pytanko, gdzie i mniej więcej za ile robią regeneracje półosiek? U mnie mówili o jakimś zakładzie w Białymstoku jeśli dobrze pamiętam. Chyba będę chciał podjechać do zakładu rekomendowanego na mazparts.pl, warto? Może oni coś innego powiedzą?
Teraz pytanko, gdzie i mniej więcej za ile robią regeneracje półosiek? U mnie mówili o jakimś zakładzie w Białymstoku jeśli dobrze pamiętam. Chyba będę chciał podjechać do zakładu rekomendowanego na mazparts.pl, warto? Może oni coś innego powiedzą?
Luz jest na pewno na samych półosiach (przegubach wewnętrznych) czy może aż w skrzyni? Najłatwiej będzie chyba i tak dorwać gdzieś używane ośki w dobrym stanie.
Co do sprężyn to musiałby się ktoś wypowiedzieć kto zagłębiał temat, czy do kintaro były inne amortyzatory czy zawieszenie różniło się tylko sprężyną. Jeżeli nie, to ewidentnie coś jest źle złożone (może sprężyny nie siedzą odpowiednio w gniazdach?)
Co do sprężyn to musiałby się ktoś wypowiedzieć kto zagłębiał temat, czy do kintaro były inne amortyzatory czy zawieszenie różniło się tylko sprężyną. Jeżeli nie, to ewidentnie coś jest źle złożone (może sprężyny nie siedzą odpowiednio w gniazdach?)

No właśnie nie wiem do końca gdzie, bo nie rozbierali. Z tego co chwytał to łapał zaraz za kołem za przegubem więc pewnie gdzieś z zewnątrz. Od jutra potrzebuje wozik, umówić się na rozebranie i smarowanie mogę dopiero od 7.09 i wtedy wiedział. Tak, tylko gdzie takie rzeczy szukać. Każdego szrota w okolicy nie da rady zwiedzić, a poza tym jak auto jest po kasacji to domyślam się, że ośki też dostały swoje.
W jakimś temacie wypowiadali się inni i pisali, że różnica to tylko sprężyny. Myślisz, że mechanik nie potrafiłby zrobić tak prostej czynności jak założenie sprężyn? Nie chce mi się za bardzo wierzyć, chociaż pewnie są kierunkowe. Jutro sprawdzę czy napisy na sprężynach, jeśli jakieś się uchowały nie są do góry nogami.
W jakimś temacie wypowiadali się inni i pisali, że różnica to tylko sprężyny. Myślisz, że mechanik nie potrafiłby zrobić tak prostej czynności jak założenie sprężyn? Nie chce mi się za bardzo wierzyć, chociaż pewnie są kierunkowe. Jutro sprawdzę czy napisy na sprężynach, jeśli jakieś się uchowały nie są do góry nogami.
Przy zakładaniu sprężyn nie da rady się pomylić. Dziwna sprawa że można nimi kręcić przecież aby przykręcić poduszkę to z przodu bez ściągacza ani rusz. A nie masz jakiejś samoróbki ciętej w garażu o zwój albo 2. Częsta metoda wieś tuningu.
Wrzucę wam fotkę różnica sprężyn z mojej ibizy i nic się nie kręci musiałem zakładać ściągaczem, amortyzatorów też nie wstawiałem krótszych a różnica gołym okiem widoczna.
Kolejna sprawa to luz na półosiach one muszą go mieć. Pytanie jaki jest u ciebie niech to mechanik doprecyzuje przecież jak jedziesz autem po dziurach nierównościach zakręty gdzie rozciąga lekko zawieszenie na boki półosie pracują na przegubach wewnętrznych inaczej coś by urwało.
Ja bym nie regenerował tylko kupił używkę nawet mam jedną w garażu.
Wrzucę wam fotkę różnica sprężyn z mojej ibizy i nic się nie kręci musiałem zakładać ściągaczem, amortyzatorów też nie wstawiałem krótszych a różnica gołym okiem widoczna.
Kolejna sprawa to luz na półosiach one muszą go mieć. Pytanie jaki jest u ciebie niech to mechanik doprecyzuje przecież jak jedziesz autem po dziurach nierównościach zakręty gdzie rozciąga lekko zawieszenie na boki półosie pracują na przegubach wewnętrznych inaczej coś by urwało.
Ja bym nie regenerował tylko kupił używkę nawet mam jedną w garażu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Nic nie ciąłem. Kurde dziwna sprawa, tak jakby faktycznie dużo za krótkie były że się kręcą. No bo nie wiem o co może chodzić. Jest wersja kintaro, są niebieskie ssprężyny. Wątpię żeby ktoś je ciął.
Wrócę z wakacji i pojadę do innego, bo Ci chyba nie do końca znajdą się na rzeczy. Tyle może żeby wrzucili mi ten smar do półosiek, to może będzie coś lepiej. Ewentualnie w jakim stanie masz tą półoś? To jest po stronie pasażera czy kkierowcy?
Wrócę z wakacji i pojadę do innego, bo Ci chyba nie do końca znajdą się na rzeczy. Tyle może żeby wrzucili mi ten smar do półosiek, to może będzie coś lepiej. Ewentualnie w jakim stanie masz tą półoś? To jest po stronie pasażera czy kkierowcy?
Półoś kompletna ale teraz patrze ty masz 2,0 Pb ja 1,6 ON
Ciężka sprawa z tym chyba że pod kintaro są katalogowo inne amortyzatory.
Ciężka sprawa z tym chyba że pod kintaro są katalogowo inne amortyzatory.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam,
czy ktoś z kolegów/koleżanek może mi podesłać numery części silentblockow/tulei wahacza przedniego ? Tylniej i przedniej. Niby znalazłem na allegro i na stronie Lamberforda – ale nie do końca jestem pewny czy będą pasować do Mazdy 3 BK 2007
http://allegro.pl/show_item.php?item=5585386371
Ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć czy powyższy zestaw będzie pasować ?
Zastanawiam sie jeszcze co ze śrubami ? Musze je też dokupić ?
Dzięki z góry za pomoc
czy ktoś z kolegów/koleżanek może mi podesłać numery części silentblockow/tulei wahacza przedniego ? Tylniej i przedniej. Niby znalazłem na allegro i na stronie Lamberforda – ale nie do końca jestem pewny czy będą pasować do Mazdy 3 BK 2007



Ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć czy powyższy zestaw będzie pasować ?
Zastanawiam sie jeszcze co ze śrubami ? Musze je też dokupić ?
Dzięki z góry za pomoc

Też zakładałem lemforder
Śruby musisz mieć nowe ponieważ jest różnica w gwincie ja u siebie przespawałem nakrętki i nie kupowałem jak nie chcesz się bawić to nie kombinuj tylko kupuj wraz z śrubami
Śruby musisz mieć nowe ponieważ jest różnica w gwincie ja u siebie przespawałem nakrętki i nie kupowałem jak nie chcesz się bawić to nie kombinuj tylko kupuj wraz z śrubami
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości