Zablokowane tylne koło => zablokowany tłoczek

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotrex44 » 7 mar 2015, 21:46

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 3 1.6 04r.
Niestety zaniepokoiła mnie 1 rzecz mianowicie lewe tylne koło bardzo ciężko chodzi, przy ruszaniu aż delikatnie tył samochodu siada na amorkach, po przejechaniu 5-6km i praktycznie nieużywaniu hamulców tarcza jest mocno gorąca, pozostałe 3 zimne.Podniosłem samochód i 1 ręką nie ma możliwości zakrecić kołem, chwytajac 2 rękami da się nim poruszyć choć opornie to idzie.
Poluzowałem linkę przy ręcznym, odkręciłem koło i linka od ręcznego na pewno odbija bo zrobił sie luz linki przy zacisku, tarcze są chyba nowe TRW bo nie mają wżerów od klocków i teraz mam pytanie:
Jak mogę szybko sprawdzić co jest winowajcą bo forum przebuszowałem i wydaje się że winowajcą prawdopodobnie jest zanieczyszczony,zapieczony tłoczek lub niestety łożysko.
Czy da się jakoś za pomocą np. nożyka odepchać klocki od tarczy?
wiem że może to wyda się śmieszne ale nigdy nie miałem do czynienia z klockami także nie zabieram sie nawet do rozbierania hamulców.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2015, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2004

Postprzez tomi911 » 7 mar 2015, 21:54

Jeśli to zblokowane klocki nie trzymają tarczę, to już po przejechaniu kilkuset metrów tarcza będzie Cię parzyć – znajomy tak miał w swoim Oplu i chcąc sprawdzić temperaturę tarczy tak sobie łapę poparzył, że aż czerwona była O_o
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez kropek101 » 8 mar 2015, 13:10

Niestety przydało by się zrzucić zacisk i sprawdzić jak się toczy piasta.
Moim zdaniem zajechane łożysko. Gdybyś miał chwycony zacisk tak mocno jak to opisujesz że aż tył siada w dół to tak jak by jazda na zaciągniętym ręcznym po max 10km musiało by się aż zadymić z klocków a tarcza by świeciła. Więc stawiam na zatarte łożysko
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Piotrex44 » 9 mar 2015, 00:51

dziś po przejechaniu kontrolowanym około 100km stwierdzam że tarcie ustaje tzn. czuć różnice przy ruszaniu oraz samochód już tak szybko sie nie zatrzymuje po wrzuceniu na luz.Po ciągłej jeździe 30km felga jest lekko ciepła, tarcza gorąca. Co ważne tył już nie siada przy ruszaniu i na postoju da się przemieścić pojazd w 1 osobę, wcześniej było bardzo ciężko. Także będę obserwował ale jak narazie idzie wszystko w dobrą stronę.
Kolejny kłopot na głowie bo check się zapalił :( nie odczułem błędu także mam nadzieję że to nic poważnego, elm327 bluetooth już zamówiony także okaże się co jest winowajcą.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2015, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2004

Postprzez kropek101 » 9 mar 2015, 18:27

A sprawdziłeś klocki żeby ci się nie okazało że opór zmalał wraz z grubością klocka hamulcowego.Tylko dobrze sprawdź.
Zmieniałem u kolegi zacisk który był zapieczony i podczas hamowania było słyszalne tyrkotanie hamulca. Niby klocki były ok od strony zewnętrznej koła klocek jak nowy patrzymy na ten od wewnętrznej a tam listek 2mm
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez francesco_franco » 9 mar 2015, 22:19

Tak szukałem pukania przy hamowaniu. Zrzuciłem wszystko, zacisk, klocki, sanki. Sprawdziłem piastę, ok. Potem montaż sanek. ok. potem montaż klocków i zacisku. Wtedy okazało się, że klocek się rusza, a drugi ciężko odbija. Wszystko przeczyściłem i po problemie.

Co do klocków, tak jak pisze kropek101, mój kolega w avensis miał, a raczej nie miał klocków, ale tylko od wewnątrz :D więc należy to dokładnie sprawdzić.

Taki mały myk. Odkręć koło, dociśnij tarczę na dwie śruby i wtedy kręć, zobacz czy coś trzyma. Będziesz lepiej widział bez koła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Piotrex44 » 9 mar 2015, 23:38

Jutro lub pojutrze zabieram sie za te kolo mimo ze klocek z zewnetrznej jest ok. Jutro sprawdze rowniez ten blad check takze jak nie znajde odpowiedzi na lamach forum bede pytal was. Najgorsze jest zawsze po zakupie auta bo wychodza wszelakie wodotryski o ktorych sprzedajacy nie informuje, bo to ze check sie zapala po 300km jazdy od kupna to raczej nie przypadek tylko blad byl wykasowany chyba nawet zwyklym odpieciem aku bo ten 2 pamieciowy licznik dystansow byl na 0 przy zakupie.
Civic z 95r. dzis sprzedany takze mam nadzieje madzia nie zawiedzie, jestem z tych co dba o samochody i nie katuje silnika. Hania 6 latek i zadnych awari nie mialem,glupie kable wn byly orginaly mimo ze hania 20letnia w tym 10lat na gazie.
ps. U was tez jest zawieszenie takie bardziej twarde, a moze to wina opon 205x55x16" bo cisnienie chyba ok bo jest wszedzie 1.8bara.
Edit: z tela pisze i wpisalo mi 17" a sa 16" post poprawilem.
Ostatnio edytowano 10 mar 2015, 00:35 przez Piotrex44, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2015, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2004

Postprzez marcin255 » 10 mar 2015, 00:01

ma byc 2.2 i opony 205/50/17
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Piotrex44 » 10 mar 2015, 20:16

problem rozwiązany przyczyną zapewne był zapieczony tłoczek, klocki są praktycznie identyczne na 2 kołach. Tarcia już praktycznie nie ma i tarcza po przejechaniu 2-3km jest delikatnie ciepła.
Dziś dotarł do mnie elm327 bt i check świeci się z 2 błędów:
-p2096
-p2097
z tego co doczytałem to za uboga mieszanka, auto jest na lpg więc stąd może być problem (wizyta u gazownika mnie czeka)
jeździłem troszkę z telem na programie piston i co mnie niepokoiło to:
-chwilowa korekta najwyższa jaką widziałem była ponad 20% zarówno + jak i –
-korekta wtrysku praktycznie cały czas oscyluje na + od 4 do 6% czasami pokazuje 0
czy to jazda na pb czy na lpg nie robi różnicy i wyniki sa praktycznie takie same.
Wiem że to nieodpowiedni dział ale już nie chciałem zakładac nowego tematu, po prostu chce sie tylko zapytac czy ta uboga mieszanka wpływa na te korekty? i dlaczego na pb i lpg korekta jest praktycznie taka sama.
(te korekty były sprawdzane jak błedy check były wykasowane)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2015, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2004

Postprzez marcin255 » 10 mar 2015, 21:03

Piotrex44 napisał(a):ps. U was tez jest zawieszenie takie bardziej twarde, a moze to wina opon 205x55x16" bo cisnienie chyba ok bo jest wszedzie 1.8bara.
Edit: z tela pisze i wpisalo mi 17" a sa 16" post poprawilem

też ma być 220 kPa ( 2.2 bar) a zimówki przód 220 tył 240
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Piotrex44 » 24 mar 2015, 20:08

winowajcą blokowania koła był zablokowany tłoczek a wszystko przez to że osłona gumowa tłoczka była porwana i dostały się nieczystości.Mechanior mówił że klocki do wymiany bo "przypalone są i się rozlecą"
Wymieniona również poduszka amortyzatora z przodu, ta okrągła blaszka była całkowicie rozwalona tak że poducha waliła po karoserii. Niestety po wymianie poduszki mam mocne drgania podczas hamowania i na pewno to z tego koła bo w czasie wolnej jazdy słychać ocieranie klocka tzn. nie jednostajne tylko takie jakby tarcza była krzywa.Dziwna sprawa bo przed wymianą poduszki nie było tego problemu.
w dodatku w czasie jazdy mocno szumi z tyłu i coś mi stuka z prawej z tyłu:( auto 3 tyg. od kupna i tak nagle wszystko wychodzi:( o rudej wole nie wspominac..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2015, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2004

Postprzez kropek101 » 24 mar 2015, 20:29

To nie sprawdzałeś co kupujesz!
Szum z tyłu to może być problem łożyskiem, przypuszczam że przez ten hamulec smar z łożyska wytopilo powinno się unormowac jak nie to wymiana.
Jeśli wcześniej nie stukalo możesz mieć luźny klocek przejedź się po dziurach z zaciągniętym ręcznym na 1 ząbek i będzie wiadomo co jest problemem.
Co do drgań mechanik mógł coś źle poskładać niech poprawia
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Piotrex44 » 25 mar 2015, 13:26

co do szumu to mam nadzieję że to wina opon więc przerzutka tył na przód powinna wyjaśnić czy to jest przyczyną. stuk z tyłu jest po prawej a zapieczony tłoczek był po lewej takze obstawiam coś z zawieszeniem bo koło jest nawet delikatnie niżej niż po przeciwnej stronie.
jeśli szumią łożyska to wyczuje luz łapiąc za koło góra-dół? lub poprzez kręcenie kołem?
Patrzyłem alledrogo no i ceny mocno nie odstraszają za piasty z łożyskiem bo za ok 200zł już można dorwać jakieś co ma nawet firmę np. GSP lub tańsze JAPAN LINE. W poprzednim aucie zawsze wszystko kupywałem z wyższej półki no ale w planach jest sprzedaż mazdy za około pół roku.
Sprawdzałem co kupuje ale nic sie nie działo jedynie troszeczkę trzymał ten tłoczek ale sprzedawca mówił że ręczny trzeba tylko poluzować. Kupiłem za 16,5tys z 1,5rocznym gazem i przebiegiem 186tys. ogólnie była odpicowana, silnik czyszczony chyba wacikami.Z tego co mi sie wydaje to samochód był nieużywany bo było wszystko takie zastane, gałka zmiany biegów ciężko chodziła a teraz po zrobieniu 1tys km już chodzi normalnie.
Mechanik mówił że to fajne samochody,silniki mało awaryjne itp. ale blachy to jak w polonezie fso.
Fakt ma racje bo wszędzie praktycznie gdzie nie zajrzeć to albo nalocik rudy albo jakiś mini pryszczyk.
troszkę sie rozpisałem, pozdrawiam

Edit:
Właśnie wróciłem z przeglądu przyczyna szumu została ustalona a mianowicie kręcąc kołami opony chodzą góra-dół tzn. nie są okrągłe i diagnosta mówił że przez to jest szum.(zapewne samochód nie był używany przez jakiś czas przed zakupem tak jak myslałem i stąd przez stanie opony szlak trafił)
Oraz stwierdził że do wymiany sworzeń wahacza (o ile dobrze pamietam) prawy przód.
A reszta ok, amorki na poziomie 80-85%.
O drganiach kierownicy nie wspominałem mu także tego nie sprawdzał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2015, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323