Mazda3 (BK) – Opony letnie (dyskusja)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez samp30 » 23 kwi 2013, 17:09

Gigi_ napisał(a): :D Mi to bardziej wygląda na "niehigieniczne" przechowywanie w zimie i ślady rąk po zmianie kół :)

No dokładnie tak było, leżały w piwnicy całą zimę :). W tej chwili już są czyściutkie.Obrazek

Mam nadzieje, że to nie żaden problem z zaciskami :).
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:40
Posty: 29
Skąd: podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 Pb Sedan '05

Postprzez adimas10 » 27 kwi 2013, 14:40

Nie wiem czy to dobry dział ale zapytam, czy zmiana opon może mieć wpływ na odczucia odnośnie ciężkości pracy kierownicy (wspomagania)?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 14:19
Posty: 60
Skąd: TM/PZŃ
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB

Postprzez Lakcow91 » 27 kwi 2013, 15:57

Jasne, że może mieć:) Jak jest szersza opona to większy opór stawia.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez adimas10 » 27 kwi 2013, 17:36

Problem w tym, że rozmiarowo opona jest taka sama jak wcześniejsza, jedyna różnica to że nówki sztuki. Teraz nie wiem czy to takie subiektywne odczucie, czy może problem leży gdzieś głębiej.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 14:19
Posty: 60
Skąd: TM/PZŃ
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB

Postprzez Ralf2107 » 27 kwi 2013, 19:06

Lakcow91 napisał(a):Jasne, że może mieć:) Jak jest szersza opona to większy opór stawia.

Myślisz, że przy elektro-hydraulicznym wspomaganiu odczujesz jakąś różnicę ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez sotomiak » 25 mar 2014, 11:16

A jeździ ktoś w ogóle na oponach 215/50/R17 na oryginalnej feldze Mazdy rozmiar 17 która ma 6,5 cala szerokości ? Oczywiście Mazda 3 I generacji ?

Bo nie wiem czy jest sens zmieniać szerokość opony z 205/50/R17 na 215/50/R17 ???
Jakby nie patrzeć to tylko 1cm więcej w szerokości czy on coś zmieni i czy warto za to płacić 50 zł/oponę = 200 zł ????
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2012, 13:50
Posty: 35
Skąd: Warszawa / Wola
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06 Top Sport – Hatchback

Postprzez kropek101 » 25 mar 2014, 12:17

Ja bym nie zmieniał na szersze. Do oka będziesz miał różnicę poza tym to nikt nie bierze pod uwagę efektów ubocznych. Auto bardzie pływa w koleinach na szerokiej oponie, większe opory toczenia, inaczej zurzywa się zawieszenie i elementy napędu. Ja widzę w szerokiej oponie poza wizualnymi doznaniami więcej minusów niż plusów. Lepiej zainwestuj te 50zł w lepsze opony.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez tomek-waw » 25 mar 2014, 23:43

kropek101 napisał(a):poza wizualnymi doznaniami

Ale to właśnie o to chodzi :D

CezaR83 napisał(a):No i zakupiłem nowe kapcie

Dobry bieżnik, nie będzie opona ząbkowała.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez sotomiak » 26 mar 2014, 00:39

Jeszcze zmieniła się koncepcja :D

Teraz jestem blisko podjęcia decyzji , żeby kupić 215/45/R17 – i wychodzi 430zł/oponę ;)

Różnica w średnicy opony raczej niezauważalna :

Obrazek


Dobry pomysł z tymi 215/45/R17 ???
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2012, 13:50
Posty: 35
Skąd: Warszawa / Wola
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06 Top Sport – Hatchback

Postprzez tomek-waw » 26 mar 2014, 07:46

sotomiak napisał(a):215/45/R17

Miałem takie oponki( Yokohama Advan v103 ) .
Tu zdjęcia na feldze 17/7", ET45



Obrazek

Image167.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez sotomiak » 26 mar 2014, 10:14

Jedyna różnica to taka, że moja felga ma 6,5 cala szerokości – twoja ma 7 cali (ale według tabelek przy feldze 6,5cala mogę max założyć oponę szerokości 215, więc powinna pasować – tak mi się przynajmniej wydaje) – wygląda całkiem nieźle, tylko muszę pamiętać, że masz zawieszenie niższe niż standard w M3 ?

Dobrze Ci się jeździło, bo wiem, że zmieniłeś na jeszcze szersze :D ???
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2012, 13:50
Posty: 35
Skąd: Warszawa / Wola
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06 Top Sport – Hatchback

Postprzez tomek-waw » 26 mar 2014, 13:58

sotomiak napisał(a):Dobrze Ci się jeździło, bo wiem, że zmieniłeś na jeszcze szersze

Na 17" jest optymalnie. :)
Teraz są 225x40x18" i koleiny dają znać o sobie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Pyton162 » 27 mar 2014, 19:02

jezdzil ktos z Was na feldze 17 , 7j; et 55 i mial opony 225/45/17 ? Bo nie wiem czy wejdą takie opony w nadkole a dokładnie zeby nie bylo za blisko amora . Mazda będzie dość konkretnie zglebiona
Pyton162
 

Postprzez tomek-waw » 27 mar 2014, 19:16

Od oryginalnej felgi 17"x6,5 ta nowa ( 17/7/et55 ) będzie o 9mm bardziej schowana do wewnatrz.
Teraz możesz zmierzyć ile masz miejsca do amorka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez peponiusz » 17 paź 2014, 14:19

Chciałbym zasięgnąć porady odnośnie zakupu opon letnich do mojej madzi, rozmiar 205/50R17.

Problemem jest ząbkowanie opon. Gdy kupowałem auto w 2010 r. założone były bridgestone, które musiałem zmienić ponieważ były wyząbkowane. W 2011 kupiłem i założyłem nowe Barum Bravuris 2 i w tym roku zaczęło się "buczenie" związane z wyząbkowaniem opon. Przełożyłem oponki z tyłu na przód, "buczenie" sie zmniejszyło ale nie jest to dla mnie satysfakcjonujące.
Proszę o radę jakie oponki kupić aby wyeliminować/zmnimimalizować zjawisko ząbkowania. Czytałem że problemem ząbkowania jest rzeźba bieżnika (im bardziej klocki bieżnika są oddalone od siebie tym ryzyko ząbkowania jest większe). Dodam że ciśnienie w oponach kontrolowałem (nie było zawyżone) amortyzatory są w pełni sprawne.

Ponieważ jazda w "bucządzej" maździe jest niezbyt przyjemna proszę o poradę jakie proponowalibyście opony aby były odporne na ząbkowanie, ja myślałem o Vredesteinach.
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2010, 12:28
Posty: 11
Skąd: Radymno
Auto: Mazda 3 TopSport 2004 (HB)
2,0 LF

Postprzez kropek101 » 17 paź 2014, 15:12

A jak ze zbieżność? Może gdzieś na dziurach przywaliłeś i ci teraz ząbkuje?!
Opona 205 nie jest taka szeroka Większość z nas ma 205.

Ja bym najpierw pojechał na dobrą diagnostykę najlepiej laserową. Ostatnio płaciłem za taką 90zł a sprawdzą ci na niej wszystko wyprzedzenia osi aż po nachylenia zawieszenia z dokładnością do 0,1mm
Wszystko masz czarno na białym pokazane na kompie wraz z wydrukiem geometrii i wiesz czego się trzymać.

W Seacie brało mi opony ustawiłem zbieżność na zwykłej geometrii i auto ściągało. Pojechałem na laserową to okazało się że było źle poustawiane na dodatek gościu od razu mi powiedział że mam rozjechane kąty nachylenia przez zużyte sprężyny czego na zwykłej nie potrafią sprawdzić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez peponiusz » 21 paź 2014, 09:27

Na diagnostykę się udam, chociaż wydaje mi się ze wszystko jest ok (auto nie ma 100 000 przebiegu, wcześniej jeździło w niemczech a ja nie szaleję na dziurach. Potwierdzeniem tego faktu jest to ze jak kupowałem auto opony tez były wyząbkowane.
Ponawiam pytanie o propozycje opon "odpornych" na ząbkowanie (Vredesteiny) ?
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2010, 12:28
Posty: 11
Skąd: Radymno
Auto: Mazda 3 TopSport 2004 (HB)
2,0 LF

Postprzez marcin255 » 21 paź 2014, 10:47

Nie ma takich , wszystko zależy od auta , geometrii zawieszenia i wbrew pozorom , ślamazarna jazda sprzyja ząbkowaniu , trzeba ostro po łukach popędzić to powoduje równomierne ścieranie opon
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez francesco_franco » 24 mar 2015, 19:59

Tak jak pisał Marcin nie ma opon odpornych na ząbkowanie. Zrób diagnostykę i masz wszystko na tacy. Dodam, że nawet jak będzie auto siedziało za dużo na jedną stronę, to może ząbkować opony, np. dwie różne wysokości sprężyn (pomijam przyczyny pęknięcie, zużycie etc.). Czynników jest dużo. Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez kropek101 » 1 kwi 2015, 17:29

Zakupiłem wczoraj do mojej M3 uniroyal rainsport3 nie wiem jak inni ale ja polecam są w miarę ciche oraz dobrze trzyma w zakretach
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323