Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tamburyn » 14 wrz 2014, 15:02

Cześć,
zwracam się do Was z pytaniem, gdyż być może ktoś już spotkał się z podobnym problemem (a może tak ma być? <glupek2> ).

Coś po prawej stronie nadal wydaje dziwne dźwięki. Wg mnie prawy przód. Wszystko słyszalne przy niewielkich prędkościach na niedużych nierównościach (np. droga kamienista).
Takie dziwne plum blum, nie metaliczne. Czasem "strzela" tak gumowo przy zjeździe z krawężnika.
Poduszki i łożyska amortyzatorów zmienione. Auto na przeglądzie ponad 70% sprawności amortyzatorów po oby stronach na przedzie. Generalnie zawieszenie super chruper (przegląd coś koło 20 lipca br.).
Tył wykluczam z uwagi na fakt, iż zmieniłem w ostatnim czasie zarówno amortyzatory jak i poduchy + łożyska. Więc tył to raczej nie jest.

I w sumie mam 2 pytania :D

1) czy dobrze kojarzę, że ktoś kiedys wspominał o tym, że spręzyny w M3 są na tyle zaj ebiste, że nawet przy zużytym amortyzatorze tłumienie będzie ok? Tak coś kojarzę taką wypowiedź. A już naprawdę nic innego mi do głowy nie przychodzi.

2) czy przy 17 calowych standardowych kółkach, ciśnienie 2,2bara, też Wam wszystko podskakuje w samochodzie jak wjedziecie w studzienkę? Bo być może faktycznie wszystko trzyma sprężyna (zakładając, że temat dobrych sprężyn to nie był tylko sen a faktycznie wyczytany temat na forum). Albo przy takim ciśnieniu już na prawdę czuć wszystko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez petro » 14 wrz 2014, 15:24

tamburyn napisał(a):...Coś po prawej stronie nadal wydaje dziwne dźwięki. Wg mnie prawy przód. Wszystko słyszalne przy niewielkich prędkościach na niedużych nierównościach (np. droga kamienista).
Takie dziwne plum blum, nie metaliczne. Czasem "strzela" tak gumowo przy zjeździe z krawężnika.

Kiedyś miałem podobne odgłosy, takie właśnie niemetaliczne, dopóki nie odkryłem, że urwała się osłona amortyzatora i klepie o jego górną część przy przejeżdżaniu przez nierówności. :)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez tamburyn » 16 wrz 2014, 07:55

Być może tak by było, ale mechanik już rozbierał wszystko, bo zakładał nowe gniazdo amortyzatora i pewno by to wyczaił :)
Wczoraj w garażu postanowiłem użyć siły rąk własnych <oczko> Zrobiłem testa z dociskaniem z góry nadkola i jest wyczuwalna różnica.
Używając tej samej siły na oba amortyzatory, jeden jestem w stanie docisnąć kilka centymetrów a z drugiej strony ledwo co ruszy.
Przy tym "słabszym" nie ma bujania i wszystko od razu wraca do stanu wyjściowego, ale ewidentnie jest różnica między prawą a lewą stroną.
Dodatkowo przy przejeżdżaniu przez nierówności słychać "pompowanie" przy pracy zawieszenia.
Przy dojeździe do pasów (jak są te takie małe"progi" czerwone) strona po której siedzę ok, a druga wręcz jakby fruwała (przy prędkości ~60+ [wiem za szybko, ale to testy zawieszenia przecież] ;) ).

Amortyzator?
Pytam bo na stacji diagnostycznej to nie wychodzi, a nie chcę znowu kasy wydać, a się okaże, że to nie to <glupek2>

Edit:
auto śmiga, zakręty wybiera dobrze, bujania nie ma, jakby wszystko ok, ale już mnie wkur**&^& te dźwięki, nie mogę tak żyć ;)

Edit 2:
byłem na stacji diagnostycznej- prawy amortyzator umrzył, 25%,
nadchodzi wymiana <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez tamburyn » 22 wrz 2014, 08:30

Nowy pooost, żeby podbić temat.
Panowie, amortyzatory nowe założone. Żadnego skrzypienia, auto się trzyma jezdni jak potrzepane. Baaaajka <czarodziej>

Pukanie na nierównościach jak było tak jest dalej <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez piterus87 » 22 wrz 2014, 13:51

Być może masz luz na maglownicy. U mnie są podobne stuki, z tym, że jakby bardziej metaliczne. Wymieniłem sworznie, końcówki, łączniki, mocowania i łożyska amortyzatorów, a nadal jak stukało tak stuka :/ Dlatego obstawiam magiel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez tamburyn » 25 wrz 2014, 08:59

piterus87 napisał(a):Być może masz luz na maglownicy. U mnie są podobne stuki, z tym, że jakby bardziej metaliczne. Wymieniłem sworznie, końcówki, łączniki, mocowania i łożyska amortyzatorów, a nadal jak stukało tak stuka :/ Dlatego obstawiam magiel


Na przeglądzie Pan stwierdził, że jest luz ma maglu (i nie chciał podbić papierów!! :O ).
Pojechałem do mechanika, żeby "dokręcił śrubkę" i po wszystkim uznał, że taki luz jak jest to jakby go w ogóle nie było i że jest zaskoczony opinią Pana ze stacji diagnostycznej.
Zresztą tydzień temu byłem patrzeć na te amortyzatory na innej stacji i auto znowu było szarpane na wszystkie strony i nikt się do magla nie przyczepił.
Ponadto kojarzę wpis z tego forum, że na zgaszonym silniku w M3 są luzy na maglu, a wszystko później znika po odpaleniu auta, bo jakieś pompy, układy itd, itp (nie znam się ;) ).

Stukanie nie brzmi jak metaliczne. To jest takie coś jakby do plastikowego pudełka wrzucić gumową piłkę i się tym bawić, żeby ta kulka się od ścianek pudełka odbijała.

Dzisiaj rano wpadłem na inny trop (już zresztą poruszany). Przy delikatnym naciśnięciu hamulca problem CHYBA znika (nie wiem bo przejechałem 50 metrów w taki sposób ;) ). Kieruję się zatem na razie w stronę latających zacisków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez bora-23 » 26 wrz 2014, 13:52

Witam ja mam problem z doborem amortyzatorów do mojej mazdy,silnik 2.3 litra 171km wersja usa,katalog kayba brak,pomocy nie mam zamiaru wywalac 1000zl na amory,ktos moze mi pomoc?
bora-23
 

Postprzez oldwin » 26 wrz 2014, 19:09

bora-23 napisał(a):Witam ja mam problem z doborem amortyzatorów do mojej mazdy,silnik 2.3 litra 171km wersja usa,katalog kayba brak,pomocy nie mam zamiaru wywalac 1000zl na amory,ktos moze mi pomoc?


idą takie same na przód jak i tył co do 2.0 i 1.6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez bora-23 » 27 wrz 2014, 18:58

tez mi sie tak wydawało ale w katologu kayaby jest wykluczenie tego silnika,dzwonilem do kilku oficiajlnych dystrybutorów i stwierdzili ze moge je zalozyc ale jak cos sie stanie z nimi to mi gwarancji nie uznaja,gdyz jest to silnik ciezszy niz 1.6 i 2.0 wiec moge nie wytrzymac???
bora-23
 

Postprzez oldwin » 27 wrz 2014, 19:57

jeszcze nie.. ale powoli się przymierzam..

w serwisówce mazdy ma takie samo oznaczenie jak dla 1.6 i 2.0 np. prawy przedni ma BP4L-34-700 i idą do wszystkich BK, BL oraz 5 CR19.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez heldan » 28 wrz 2014, 09:05

Cześć, byłem wczoraj oglądać Mazdę 3 z 2003 roku z zamiarem zakupu. Tak się złożyło, że jechałem ze szwagrem i kolegom.

Właściciel auta pozwolił nam się przejechać, ale w 3 usiedliśmy na tylnej kanapie. Łącznie z 400 kg! Co się okazało mazda usiadła, i podczas jazdy słychać było nietypowy dźwięk tarcia opony, o nadwozie!

Czy to normalne w mazdach? Użytkownik montował plastikowe nadkola, czy możliwe, że coś było źle zrobione – czy to wina zawieszenia? Co mogło być nie tak z tym autem?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 19:55
Posty: 5
Auto: Jeszcze brak

Postprzez marzzz » 28 wrz 2014, 11:01

heldan napisał(a):Co mogło być nie tak z tym autem? , w 3 usiedliśmy na tylnej kanapie. Łącznie z 400 kg!


sam sobie odpowiedziałeś :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:15
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Luboń
Auto: 3 BK

Postprzez kropek101 » 28 wrz 2014, 11:07

Większość producentów zakłada że statystyczny użytkownik pojazdu waży 85kg x3 to masz 255kg łącznie na tylnej kanapie a nie 400kg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Gamboa » 28 wrz 2014, 11:48

no ale gdyby jechało 3 gości z tyłu plus bagaż też wyszłoby z 400 kg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez kropek101 » 28 wrz 2014, 12:17

Z tego co sprawdzałem o ile moje dane się nie mylą to np. sedan ma
1335kg wraz z wszystkimi płynami, olejami,pełnym bakiem + kierowca bo tak to jest obliczane
1770kg to masa całkowita
435kg zostaje nam na 4 osoby + bagaż

Kolega heldan posadził 3 osoby 400kg na tył + kierowca to według danych auto już było przeładowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez heldan » 28 wrz 2014, 12:51

Ok, zgadzam się z Wami. Mało to my nie ważymy i to na pewno nie jest ok.

Ale z drugiej strony na co dzień rodzinnie jeździmy Oplem Astrą, Fordem Focusem (notabene ta sama płyta) i Skodą Fabią I! Nigdy nam się nic takiego nie zdarzyło.

Rozumiem zalecaną ładowność, ale to co się stało wywarło na mnie nie małe wrażenie – co jeśli będę chciał przewieźć sobie autem płytki do łazienki – rozumiem, że Mazda się do tego nie nadaje? Czy może jednak z tą było coś nie tak?

Zastanawia mnie, czy jak właściciel robił nadkola i wstawiał plastiki, to coś nie zostało zrobione źle.

@Kropek101 – czyli skoro bagażnik był pusty to w zasadzie problem nie powinien wystąpić? Bo dwa razy policzyłeś kierowcę. A ja w zasadzie też 400 policzyłem z kierowcą.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 19:55
Posty: 5
Auto: Jeszcze brak

Postprzez kropek101 » 28 wrz 2014, 13:20

No tak masz rację że 2x policzyłem kierowcę.

No już nie będę tego wyliczał ale według danych powinieneś spokojnie 50kg do bagażnika załadować.
Jest opcja że już sprężyny mogą być słabsze i dlatego to tarło dolicz sobie nierówności na drodze im więcej załadujesz tym bardziej auto pływa i bardziej je dobija do dołu.
Oglądałeś opony? Szerokość ET i profil może były jakieś inne niż mają być i dlatego obcierało

Tak na marginesie ja do swojej mazdy (sedan) nie miałem okazji ładować więcej jak 150-170kg do bagażnika + 2 osoby z przodu. Już przy takiej wadze tyłem siedziała ale nic nie tarło, poza tym silnik nie za bardzo radzi sobie z większym załadowaniem szczególnie w góry.

A np.mam ibizę tam ładowałem po 500kg na tył że auto miało zderzak 5cm od asfaltu + 2 osoby z przodu bak pod korek i nie tarło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez digidy » 28 wrz 2014, 14:33

śmiać mi sie chce z waszych wywodów <lol> ta mazda po prostu ma zużytą zawieche i tyle wiele razy miałem zapakowany bagażnik + komplet pasażerów i nigdy nie miałem takich przygód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez heldan » 28 wrz 2014, 14:42

Zastanawiam, się nad jej zakupem. Myślicie, że jak wstawię na ASO Forda to stwierdzą co tam się stało. Powiedzmy, że byłby to argument do wynegocjowania kosztów naprawy...
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 19:55
Posty: 5
Auto: Jeszcze brak

Postprzez digidy » 28 wrz 2014, 15:13

nie bardzo widzę sens wstawiania takiego auta do aso po to aby stwierdzić że masz do wymiany amory ewentualnie sprężyny a jeżeli poprzedni właściciel nie dbał(a śmiem twierdzić że tak jest, realia sprzedaży aut w naszym kraju) o zawieszenie to wszystkie tuleje metalowo gumowe w wahaczach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323