
Olej do skrzyni biegów
Witam ,jestem po wymianie oleju w skrzyni 1.6 benzyna zmiana z FUCHS TITAN CYTRAC HSY 75W90 GL4/GL5 na Fordowski 75W90 BO, i powiem wam że jest rewelacja ,niporównywalni lepiej wchodzą biegi 1 i 2 ,wsteczny .Olej ford jest rzadszy ma kolor lekko pomarańczowy i nie pachnie jak olej .Po nocy gdy olej jest zimny biegi wchodzą bardzo leciutko na oleju Fuchs nie mogłem wbić jedynki kiedy było -10 .oleju wchodzi tak około 3,5 – 3,8 litra a wymiana jest banalnie łatwa ,potrzebny jest tylko kanał
.Olej zakupiłem na alledrogo po 25zł za litr ,ale cena wacha się w okolicach 50 zł za litr

- Od: 10 sty 2011, 19:13
- Posty: 24
- Skąd: Polska
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km
Zgodnie z instrukcją obsługi oleju do skrzyni wchodzi niecałe 3 litry i tyle wlałem ostatnio przy okazji wymiany.
Cena 25 zł za litr oleju Forda 75W90 jest bardzo dobra. Ja z "rabatem pracowniczym" zapłaciłem 84zł za 3 litry.
Cena 25 zł za litr oleju Forda 75W90 jest bardzo dobra. Ja z "rabatem pracowniczym" zapłaciłem 84zł za 3 litry.
RobertPi napisał(a):Zgodnie z instrukcją obsługi oleju do skrzyni wchodzi niecałe 3 litry i tyle wlałem ostatnio przy okazji wymiany.
W instrukcji jest czeski błąd 3,04 a powinno być 3,4 litra, potwierdzone w praktyce (przeczytaj wątek); Sprawdziłeś ile było starego oleju?
UWAGA: Olej rekomendowany do Forda nie może być stosowany do silników diesla Y6, gdzie wymagany jest pełny syntetyk.
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
Zlałem około 3 litrów, nie mierzyłem tego ale na pewno nie było to prawie 3,5. Nalałem 3 litry.
Ciekawe dlaczego do skrzyni od LF-a ma wchodzić 2,9 a do Z6 3,4.
Nie chcę się kłócić ale w moich starych Mazdach z silnikami b3 i b5 nigdy nie wchodziło więcej niż 3l.
A tak na marginesie czeski błąd byłby wtedy gdyby zamiast 3,4 było 4,3
.
Ciekawe dlaczego do skrzyni od LF-a ma wchodzić 2,9 a do Z6 3,4.
Nie chcę się kłócić ale w moich starych Mazdach z silnikami b3 i b5 nigdy nie wchodziło więcej niż 3l.
A tak na marginesie czeski błąd byłby wtedy gdyby zamiast 3,4 było 4,3
RobertPi napisał(a):Ciekawe dlaczego do skrzyni od LF-a ma wchodzić 2,9 a do Z6 3,4.
Może dlatego, że jest 6-ty bieg i jest bardziej "upchana"?
RobertPi napisał(a):Nie chcę się kłócić ale w moich starych Mazdach z silnikami b3 i b5 nigdy nie wchodziło więcej niż 3l.
ilość 3,5 l w silniku Z6 to nie jednostkowy przypadek, jeżeli przy wyminie zastosowano zasadę: przelanie oleju = max poziom oleju
RobertPi napisał(a):A tak na marginesie czeski błąd byłby wtedy gdyby zamiast 3,4 było 4,3.
Przy okazji, przecinek to też znak, a czeski błąd to przestawienie znaków obok siebie: 3,04 vs. 3,40
Twój przykład nie mieści się w definicji.
jak zrobisz inspekcję, to będziesz mógł ocenić czy poziom jest ok.,
może ta różnica to tolerancja między poziomem min i max?
- Załączniki
-
- Poziom oleju
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
Posiadam M3 BK z 2008 roku, silnik benzynowy 1,6. Zgodnie z instrukcją producent zaleca wymianę oleju w skrzyni biegów po osiągnięciu przebiegu 100 tys km. Czy ktoś z forumowiczów wymieniał ten olej? W odpowiedzi na moje zapytanie ASO Mazdy zaleca olej WSS-M2C200-D2. Czy polecacie jakiegoś konkretnego producenta? Dlaczego w silnikach Diesla nie trzeba wymieniać oleju?
Mówisz i masz – rzeczywistość generujesz każdym czynem.
- Od: 16 lis 2012, 10:18
- Posty: 16
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB, 2008 r., dawniej Mazda 323 C
dużo osób wymieniało np.Mobilube 1 SHC 75W-90 , Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
Pytanie, czy naprawdę jest potrzeba wymieniać ten olej. Też miałem zamiar wymienić u siebie, ale sprawdziłem olej i jest czysty, nie jest przepracowany. Skrzynia działa prawidłowo, nic się z biegami nie dzieje. Temat zostawiłem.
Ojciec w starej 626 jeździł na oryginalnym oleju 19 lat bez wymiany, i wszystko było ok.
Jak kto uważa, sprawdź kondycję oleju i podejmij decyzję.
Pozdr
Ojciec w starej 626 jeździł na oryginalnym oleju 19 lat bez wymiany, i wszystko było ok.
Jak kto uważa, sprawdź kondycję oleju i podejmij decyzję.
Pozdr
A co myślicie o oleju MOTUL GEAR 300 75W90 do skrzyni z silnikiem Z6 1.6 105KM? Zgodnie ze specyfikacją powinien pasować http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=45 . Pytam, bo jestem bardzo zadowolony z oleju silnikowego tej firmy, a teraz przymierzam się do wymiany w skrzyni biegów bo stuknęło już 114 000 km.
A co myślicie o oleju MOTUL GEAR 300 75W90 do skrzyni z silnikiem Z6 1.6 105KM? Zgodnie ze specyfikacją powinien pasować http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 7&brand=45 . Pytam, bo jestem bardzo zadowolony z oleju silnikowego tej firmy, a teraz przymierzam się do wymiany w skrzyni biegów bo stuknęło już 114 000 km.
Myślę, że właśnie tak zrobię tzn. sprawdzę jakość i stan oleju i jak będzie ok to zostawię. Mechanik do którego jeżdżę specjalizuje się właśnie w skrzyniach biegów (nawet ma z tego doktorat na politechnice
) więc jestem ciekawy co on powie...
Mówisz i masz – rzeczywistość generujesz każdym czynem.
- Od: 16 lis 2012, 10:18
- Posty: 16
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB, 2008 r., dawniej Mazda 323 C
Ja wymieniłem przy przebiegu 100 tyś km według zaleceń serwisowych, to nie majątek a zawsze spokój ducha
8 lat na tym samym oleju chyba wystarczy. Starzy mechanicy są zdania że w manualu jeździ się na fabrycznym przez 20 lat i nie trzeba wymieniać.
Olej w końcu dla spokoju wymieniłem. Zastosowałem Castrol Syntrax Universal Plus 75W90. Po 1000 km nie stwierdziłem żadnej różnicy w pracy skrzyni biegów. Ale przynajmniej mam spokój ducha 
Mówisz i masz – rzeczywistość generujesz każdym czynem.
- Od: 16 lis 2012, 10:18
- Posty: 16
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB, 2008 r., dawniej Mazda 323 C
aingeru napisał(a):(MOTUL GEAR 300 75W-90) polecany jest do Mazdy 3 z silnikiem 1.6 CD (Y6)
Do skrzyń w M3 są dwa typy oleju: do manuala i automatu.
Manual: benzyna ( SAE 75W-90 ), czy diesel ( SAE 75W-90 )
Automat: ATF M-V
Dziś Panowie wymieniłem olej na Mobila Mobilube SHC 75W-90. Nalałem około 3.3 L, czy to nie będzie za mała ilość oleju, do tego co Panowie mówicie 3.5 L ? Nie chciałem lać aż do przelania, ze względu takiego że nie byłem pewien czy akurat tyle będzie dobrze. Widzę że niektórzy leją nawet nie całe 3 L, i chyba jest ok ? 
tomek-waw napisał(a):Diesel – 1,9 l
Benzyna LF – 2,87 l
Benzyna ZJ i Z6 – 3,04 l
Za dużo = nie dobrze.
Benzyna ZJ i Z6 – powinno być 3,40 l w instrukcji jest podobno błąd, było to już wałkowane w tym wątku.
Zatem kolega Mibay nie musi się obawiać, że za dużo. Może nawet troszkę dolać.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość