Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gigi_ » 22 lip 2013, 11:28

cis3k napisał(a):Dużo kłopotów jest przy wymianie klocków i tarcz? Laik sobie poradzi ?:) Jakaś instrukcja może jest albo filmik? :)


Ja korzystałem z tych fotorelacji (przód i tył):
http://www.wildweasel.ca/HowTo/Auto/Maz ... stall.aspx
http://www.wildweasel.ca/HowTo/Auto/Maz ... stall.aspx

Nie ma za dużo problemu. Uważaj tylko przy zdejmowaniu/zakładaniu "sprężynki" dociskowej klocków żeby Ci nie wystrzeliła ;) Poza tym trochę się nasiłowałem ze zdjęciem samej tarczy bo się zapiekła/zabrudziła od środka. Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez cis3k » 22 lip 2013, 11:41

Gigi_ napisał(a):
cis3k napisał(a):Dużo kłopotów jest przy wymianie klocków i tarcz? Laik sobie poradzi ?:) Jakaś instrukcja może jest albo filmik? :)


Ja korzystałem z tych fotorelacji (przód i tył):
http://www.wildweasel.ca/HowTo/Auto/Maz ... stall.aspx
http://www.wildweasel.ca/HowTo/Auto/Maz ... stall.aspx

Nie ma za dużo problemu. Uważaj tylko przy zdejmowaniu/zakładaniu "sprężynki" dociskowej klocków żeby Ci nie wystrzeliła ;) Poza tym trochę się nasiłowałem ze zdjęciem samej tarczy bo się zapiekła/zabrudziła od środka. Powodzenia


Spróbujemy wymienić :) mam nadzieję że się uda :)
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 16:01
Posty: 44 (0/1)
Skąd: Banino
Auto: Mazda CX-9 TC 2017r.

Postprzez Bonek87 » 29 lip 2013, 19:49

Witam mam problem w lutym wymieniałem klocki i tarcze i od tamtego momentu po najechaniu na dziure czy tez na garba strasznie cos mi bije z tyłu (metaliczny dzwiek) jak zaciagne delikatnie reczny to odglos znika , chamulce były sprawdzane i sa dobrze zamonotwane , amortyzatory jak i całe zawieszenie tez były sprawdzane i wszystko jest ok . Klocki to Ferodo premier FDB 1931 a tarcze lucas , czy ktos miał problem z tymi klockami ? z tego co zauwarzylem mam duzy luz miedzy jarzmem a samym klockiem ok 8mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2012, 00:43
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Auto: Było
Mazda 3 BK 1.6 MZR Z6 2005

Jest
Mazda 3 BL
2009r.
2.2 150KM –> 190KM
MZR-CD

Postprzez beny1984 » 1 sie 2013, 22:56

Pewny jesteś, że klocki z tyłu sa prawidłowo zamontowane?? Tylne klocki maja taka motylkową sprężynkę utrzymującą je w odpowiednim położeniu. U mnie ta sprężyna była zniekształcona od korozji i wystarczyło ją trochę podgiąć i po kłopocie. Też miałem "metaliczne stukanie" z tyłu...ile się nastękałem zanim wpadłem, że to w zacisku stuka klocek <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez Bonek87 » 2 sie 2013, 12:36

Klocki montował mi znajoma który ma własny warsztat tak wiec raczej dobrze to zrobił . Klocek z ta sprężynka mam po zewnętrznej stronie , Jak ktoś może to niech sprawdzi jak to ma u siebie z góry dzięki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2012, 00:43
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Auto: Było
Mazda 3 BK 1.6 MZR Z6 2005

Jest
Mazda 3 BL
2009r.
2.2 150KM –> 190KM
MZR-CD

Postprzez beny1984 » 2 sie 2013, 16:27

Właśnie sęk w tym, że te klocki ze sprężynami montuje się po WEWNETRZNEJ stronie, na zewnątrz dajesz bez sprężyny... <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez Bonek87 » 6 sie 2013, 17:58

<jupi> Koniec męczarni zamiana miejscami klocków pomogła , dzięki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2012, 00:43
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Auto: Było
Mazda 3 BK 1.6 MZR Z6 2005

Jest
Mazda 3 BL
2009r.
2.2 150KM –> 190KM
MZR-CD

Postprzez Sowa88 » 18 sie 2013, 19:12

Panowie szukam nie za drogiego kompletu (tarcza i klocki na przód ) na razie znalazłem 2 opcje
1- ABE tarcze 150zł szt , klocki ABE 185zł klocki
2-TRW tarcze 148zł ,klocki ZIMMERMANN 126zł
Proszę o poradę

Dopisano 18 sie 2013, 19:13:

no i to do Madzi 3 z 2004r
Początkujący
 
Od: 16 maja 2013, 15:12
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: Bk 1.6 benzyna , sedan ,2004r

PostTen post został usunięty przez lukaszm 20 sie 2013, 12:03.
Powód: dubel

Postprzez Marek 161BD081 » 20 sie 2013, 11:47

Temat zadany w niewłaściwym dziale więc go przenoszę.

Proszę też o uzupełnienie profilu o model auta i lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez cis3k » 25 paź 2013, 14:02

Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 16:01
Posty: 44 (0/1)
Skąd: Banino
Auto: Mazda CX-9 TC 2017r.

Postprzez krzysM3BK » 6 sty 2014, 00:00

Pytania odnośnie wymiany klocków:
Przy wymianie z przodu trzeba według instrukcji wcisnąć tłoczek, jak to zrobić ? Da radę palcami ?
Z tyłu trzeba też cofnąć tłoczek, ale ponoć jest trudniej z tego co czytałem trzeba go wcisnąć obracając w prawo. Pytanie czy te obracanie w prawo jest konieczne czy można użyć ściski stolarskiego ?
Smarowanie: na pewno trzeba posmarować te wkręcane prowadnice czy coś jeszcze ?

Mam jeszcze jedno pytanie nie związane bezpośrednio chodzi o wymianę płynu hamulcowego, ktoś robił samodzielnie ? Nie mogę zalazłem nic na forum, w instrukcji serwisowej jest podane jak odpowietrzyć hamulce, i sprzęgło ale nie ma szczegółowego opisu wymiany całości płynu. Wie ktoś gdzie konkretnie w przypadku sprzęgła w którym miejscu znajduje się odpowietrznik, ryciny są trochę mało czytelne w instrukcji. I jeszcze pytanie o pompę ABS czy przy wymianie w warunkach domowych płyn zostanie też w niej wymieniony, gdzieś wyczytałem że istnieje potrzeba podłączenia komputera żeby otworzył zawory w pompie.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez digidy » 6 sty 2014, 00:39

kolego przy wymianie z przodu możesz właśnie użyć ścisku stolarskiego chyba że masz tyle siły w palcach :> natomiast z tyłu trzeba wciskać i jednocześnie wkręcać więc ścisk stolarski odpada ja do tej operacji kupiłem zestaw do wkręcania tłoczków za 30pln(będzie na przyszłość do innych furek) więc nie ma sensu robić przedziwnych konstrukcji i mordować się przy tym(chociaż polak zdolny jest i z tym sobie poradzi heh). Co do smarowania to prowadnice wystarczą resztę tylko starannie oczyścić. Co do płynu to ci nie odpowiem nie robiłem tego i nigdy specjalnie się nad tym nie zastanawiałem jak wiemy lobby motoryzacyjne jest silne i gdyby mogli kazaliby wymieniać co rok. Ale wydaje mi się że ktoś z forum wymieniał samodzielnie bo był taki temacik jakis czas temu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez krzysM3BK » 6 sty 2014, 01:19

Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez digidy » 6 sty 2014, 01:23

no dokładnie identyczne mam i robota jest przyjemnością naprawde polecam tym badziej że może przydać ci sie do innego auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez fornal » 11 sty 2014, 16:51

Obrazek
Obrazek
Wymiana konieczna?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2010, 18:38
Posty: 33
Skąd: Eindhoven NL
Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB
Mazda 6 GH 2.0 PB

Postprzez krzysM3BK » 11 sty 2014, 21:15

Ze zdjęcia ciężko wywnioskować.
Tarcze z przodu: nowe 25mm, 23 mm minimalna grubość
Tarcze z tyłu: nowe 11 mm, 9 mm minimalna grubość
Klocek powinien mieć nie miej niż 2 mm okładziny ciernej.
Zmierz i wszystko będzie jasne.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez krzysM3BK » 17 sty 2014, 00:02

Mam pytanie odnośnie tarcz i klocków jakie szły na pierwszy montaż.
Tarcze ponoć były ATA a klocki ?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez widmo82 » 27 sty 2014, 13:16

Hej. Mam pytanko.. w weekend jechałem kumpla Focusem 1.6 w dieslu 2008r i zauwazylem dosc dziwna rzecz. Wlozylem kluczyk do stacyjki i przekrecam. W tym samym czasie wciskam sprzeglo i zaczynam zmieniac bieg z 1 na wsteczny. W tym czasie auto zaczyna sie toczyc do tylu, zmiana pedału na hamulec i dalej sie toczy. Dopiero po 2max 3sec zadzialal hamulec. Dobrze ze nic za mna nie bylo. Co się dzieje?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez rafik256 » 27 sty 2014, 17:29

jak nie chciał załapać to pedał był twardy i "brał wysoko"?? po odpaleniu wszystko wróciło do normy?? jezeli tak to tak ma być. Uroki posiadania wspomagania układu hamulcowego.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron