Problem z tarczami i klockami hamulcowymi.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez chaos36 » 19 sie 2013, 01:30

Witam

Mój problem zaczął się od tego że podczas wyjazdu za granice padło mi łożysko w lewym przednim kole. Zakupiłem łożysko razem z piasta i dałem polskiemu mechanikowi na obczyźnie do wymiany. Podczas powrotu do Polski podczas hamowania zaobserwowałem bardzo duże "bicie" na kierownicy. Dodatkowo w lewym przednim kole klocek hamował tylko na powierzchni połowy tarczy. Po sprawdzeniu u diagnosty postanowiłem wymienić tarcze i klocki. Po wymianie najpierw pojawił się problem ocierającego klocka ( przy małej prędkości słychać było co sekundę wyraźne ocieranie). Po rozebraniu i ponownym złożeniu ocieranie ustało jednak klocek łapał tylko górną część tarczy a po przejechaniu ok 500km połowę, do tego słychać na wybojach jak klocki obijają się o tarczę co bardzo denerwuje.

I teraz mam pytania:

1. Czy złe wprasowanie łożyska może być przyczyną nierównomiernego docisku klocka do tarczy?
2. Czy pozbycie się metalowych blaszek na klockach ( mechanik stwierdził że do niczego nie są potrzebne a mogą powodować nierówny docisk do tarczy) może powodować objawy stukania klocków.
3. Do czego dokładnie służą te sprężynki do zacisków i czy złe ich zamontowanie może powodować objawy stukania klocków.

Dodam że auto dobrze hamuje, nie ściąga przy hamowaniu ani nie ma już drgań kierownicy.
Dziękuję z góry za pomoc.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2013, 01:15
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Di Turbo 2004r.

Postprzez Marcis » 20 sie 2013, 17:54

1. Nie.
2. Te blaszki informują że klocek jest zdarty i należy wymienić na nowe.
3. Po to by klocek był poprawnie założony na zacisku.
Zrób zdjęcie to Ci powiem czy dobrze masz założone.
Obcierać Ci może osłona wokół tarczy bo może przy montażu klocków ktoś ją przegiął i ociera o tarcze.
jeśli klocek źle się ściera to znaczy że tłoczek hamulcowy lub prowadnice w zacisku są zapieczone. Należy je przeczyścić i nasmarować . Inaczej blokują koło i źle ścierają się klocki.
Prawda jest taka że jak ktoś robi u kogoś hamulce to co wymiana klocków powinno się sprawdzić czy tłoczek dobrze chodzi i prowadnice, ale nikt tego nie robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323