Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Seraf » 10 cze 2013, 13:24

Jak już masz nowe amorki to tylko mocowanie i łożysko amortyzatora. Zestaw SACHS w pierwszym lepszym sklepie:
zestaw naprawczy mocowania amortyzatora
62 zł a to x 2 czyli około 120 zł tak więc mega drogie to to nie jest. Robocizna może pochłonąć więcej.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez szweiki » 10 cze 2013, 23:18

Lepiej wymienić wszystko za jedna wymiana i mieć spokój jak wymienić amorki a po jakimś czasie ponownie demontować bo poduszki lub łożysko się rozpadło. A części nie są drogie więc warto zrobić wszystko raz a dobrze .
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez tui » 11 cze 2013, 12:07

Przed wczoraj jeździłem trochę po lasach konkretnie na rybach z synem. Wczoraj zauważyłem z tyłu metaliczny stukot na wertepach dość głośny. Godzinne oględziny z kumplem na kanale auta, sprawdziliśmy przód i tył zawieszenia wszystko bez luzów drążki stabilizatora ok, wydech też się trzyma, z bagażnika też wygrzebałem wszystko i sprawdziłem dojazdówkę. Wracając do domu zauważyłem że dźwięk się pojawia jak najadę lewym (tym od kierowcy) tylnym kołem na studzienkę, prawym jest ok. Może macie jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić? Jak się dostać do mocowania amortyzatora tylnego, muszę boczek w bagażniku rozebrać (może ktoś zna linka jak to zrobić)? Co to może być?
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 00:38
Posty: 23
Auto: Mazda 3, 1,6 benzyna, 2005 mazda 3 BN 2018

Postprzez Gigi_ » 11 cze 2013, 12:38

tui napisał(a): Jak się dostać do mocowania amortyzatora tylnego, muszę boczek w bagażniku rozebrać (może ktoś zna linka jak to zrobić)? Co to może być?


Tutaj znajdziesz fotorelację z wymiany amorków tylnych. Mocowanie odkręcasz z zewnątrz. Może to poduszka..
viewtopic.php?f=114&t=133043
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/3)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez tui » 11 cze 2013, 13:32

Dziękuję za podpowiedź a dźwięki są metaliczne jakby coś się urwało lub obijało na wertepach.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 00:38
Posty: 23
Auto: Mazda 3, 1,6 benzyna, 2005 mazda 3 BN 2018

Postprzez Seraf » 11 cze 2013, 15:08

uszy mocowania amortyzatora potrafią czasem pęc/pęknąć i wtedy są takie bajki.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez beny1984 » 11 cze 2013, 19:14

Sprawdź czy to metaliczne stukanie występuje tez podczas hamowania (zacisnięte zaciski hamulców). Ja miałem taki "metaliczny stukot", który ustepował podczas hamowania. Okazało się, że w tylnej osi w jednym z zacisków wewnętrzny klocek (ten od strony nadkola) nie trzymał się prawidłowo na sprężynce ustalającej jego pozycję. Sprężyna ze starości przerdzewiała i lekko się ugięła, a to powodowało stukot, którego za nic nie skojarzyłbym z zaciskiem hamulcowym...dopiero jak kolegę posadziłem za kółkiem, a sam usiadłem z tyłu i otworzyłem drzwi żeby posłuchać tego "zjawiska", wtedy wpadłem na to że stukanie dochodzi ewidentnie z zacisku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez tui » 12 cze 2013, 09:38

Dziś podjadę chyba na stację diagnostyczną niech popatrzą, nie wiem czy to dobry pomysł ale sam więcej chyba już nie zdiagnozuje, koła i amortyzatora na razie nie rozbierałem. Dziękuję za pomoc.

Dopisano 13 cze 2013, 07:37:

Dziękuję za pomoc jeszcze raz, okazało się że pęknięta była sprężyna. Musiałem tego nie zauważyć a teraz czeka mnie wymiana obu, mechanik mówi że inaczej auto będzie krzywo stało.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 00:38
Posty: 23
Auto: Mazda 3, 1,6 benzyna, 2005 mazda 3 BN 2018

Postprzez tui » 16 cze 2013, 17:43

Zawieszenie naprawione ale mam małe wątpliwości bardzo proszę o pomoc w miarę możliwości. Samochód po wymianie obu sprężyn na nowe stoi z pochyleniem 1,5 cm tzn mierzone od środka osi koła i od ziemi do najwyższego punktu błotnika, przy obu pomiarach wychodzi różnica 1,5 cm po między lewym tylnym kołem a prawym. Czy taka różnica jest dopuszczalna? Miały być zamontowane sprężyny Kayaba ale jak zajrzę pod samochód to lewa sprężyna ma napis KYB i jakiś numer a prawa jest czyta bez żadnej sygnatury. Ktoś się orientuje czy obie sprężyny powinny mieć sygnatury producenta czy tylko jedna ma w komplecie napis? Zastanawiam się czy aby na pewno obie są tego samego producenta bo martwi mnie ta różnica w wysokości zawieszenia.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 00:38
Posty: 23
Auto: Mazda 3, 1,6 benzyna, 2005 mazda 3 BN 2018

Postprzez beny1984 » 17 cze 2013, 23:35

Witam,
Kod producenta z numerem seryjnym powinien byc wybity na każdej sprężynie. Dziwne, ze u ciebie jest logo KYB z numerem tylko na jednej spreżynie. Która strona jest niżej zawieszona względem podłoża, ta gdzie masz sprezynę KYB, czy ta gdzie jest ta sprężyna "NO NAME"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez corky1 » 18 cze 2013, 20:21

tui napisał(a):Dziękuję za pomoc jeszcze raz, okazało się że pęknięta była sprężyna. Musiałem tego nie zauważyć a teraz czeka mnie wymiana obu, mechanik mówi że inaczej auto będzie krzywo stało.

Mam u siebie ten sam problem – odpadł jeden zwój na samym dole i stąd hałas. Czy można z taką sprężyną jeździć? Mieszkam za granicą i tutejszy mechanik przejrzał całe zawieszenie i nic nie znalazł (pewnie nie zaglądał do sprężyn :| ), a wolałbym to naprawić w Polsce. Rozumiem, że najlepiej wymienić obie sprężyny? Jaki byłby w przybliżeniu koszt, najlepiej u polecanego mechanika w Warszawie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 593 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez lukaszm » 18 cze 2013, 20:23

z tego co się orientuję to jazda z uszkodzoną sprężyną do bezpiecznych nie należy.

Dopisano 19 cze 2013, o 18:54:

hejka okazało się dziś na przeglądzie że mam do wymiany tylne tuleje wahaczy przednich mechanik polecał tuleje jakieś firmy LEMFOERDER ktoś ma założone powiedział mi cenę 140zł szt. to chyba to: http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... r-34526-01

Dopisano 19 cze 2013, o 19:07:

z tego co zauważyłem to kilku z was je montowało jak wrażenia dużo km już wytrzymały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez beny1984 » 19 cze 2013, 23:53

Montowałem u siebie te tuleje ze 3 miesiące temu. Z tym, że ja zdecydowalem się na tuleje TRW bo zasłyszałem u mechaników, że Lemforder stosuje słabej jakości gumę właśnie w tych tulejach i potrafią się szybko rozlecieć – nie wiem, nie sprawdzałem, zasłyszałem <co?> Po wymianie tych tulei auto sztywniejsze i pewniej się prowadzi w zakretach. Do firmy TRW mam zaufanie bo w BJ-tce sporo części TRW stosowałem i nie było problemów. Jak coś to tu masz link do aukcji, z której ja kupiłem:

http://allegro.pl/tuleja-wahacza-przod- ... 48330.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez lukaszm » 20 cze 2013, 13:19

samemu to wymieniłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Gigi_ » 20 cze 2013, 14:23

lukaszm napisał(a):hejka okazało się dziś na przeglądzie że mam do wymiany tylne tuleje wahaczy przednich mechanik polecał tuleje jakieś firmy LEMFOERDER ktoś ma założone powiedział mi cenę 140zł szt. to chyba to: http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... r-34526-01

Dopisano 19 cze 2013, o 19:07:

z tego co zauważyłem to kilku z was je montowało jak wrażenia dużo km już wytrzymały?


Poczytaj w tym wątku, kilka stron wcześniej temat był już poruszany:
viewtopic.php?f=471&t=127269&start=460

tradeitdamn podpowiadał jakąś mobilną prasę. Mój mechanik zdejmował wahacz. Ja mam właśnie firmy LEMFOERDER i od jakichś 10 tysięcy km bez zarzutu.. ale powinno wytrzymać jeszcze przynajmniej kolejne 50 ;) ciężko na tym etapie powiedzieć coś na temat wytrzymałości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/3)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez tui » 20 cze 2013, 14:58

Kod producenta z numerem seryjnym powinien byc wybity na każdej sprężynie. Dziwne, ze u ciebie jest logo KYB z numerem tylko na jednej spreżynie. Która strona jest niżej zawieszona względem podłoża, ta gdzie masz sprezynę KYB, czy ta gdzie jest ta sprężyna "NO NAME"?


Mierzyłem kilka razy i wychodzi że sprężyna no name jest nieco wyżej nie jest to duża różnica jak pisałem wcześniej bo pomiary robiłem na różnych parkingach ale ok 7-8 mm czyli chyba by było ok. Mechanik zobowiązał się ją wymienić na Kayabę na własny koszt z tym że dziś dzwonił że kayaba jest niedostępna i kicha. Ma pomyśleć i odezwać się za parę dni. Czuję że jak nie znajdzie kayaby to tak zostanie, ja mu powiedziałem że obojętnie już którą wymieni oby dwie były tego samego producenta.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 00:38
Posty: 23
Auto: Mazda 3, 1,6 benzyna, 2005 mazda 3 BN 2018

Postprzez lukaszm » 20 cze 2013, 15:07

Gigi_ dzięki za podpowiedź :) nie będę kombinował niech się mechanik męczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez beny1984 » 20 cze 2013, 22:54

lukaszm napisał(a):samemu to wymieniłeś?


Wymieniałem u zaprzyjaźnionego mechanika. Samemu dałoby rade ale trzeba mieć podnośnik...

Dopisano Cz, 20 cze 2013, 22:58:

tui napisał(a):
Kod producenta z numerem seryjnym powinien byc wybity na każdej sprężynie. Dziwne, ze u ciebie jest logo KYB z numerem tylko na jednej spreżynie. Która strona jest niżej zawieszona względem podłoża, ta gdzie masz sprezynę KYB, czy ta gdzie jest ta sprężyna "NO NAME"?


Mierzyłem kilka razy i wychodzi że sprężyna no name jest nieco wyżej nie jest to duża różnica jak pisałem wcześniej bo pomiary robiłem na różnych parkingach ale ok 7-8 mm czyli chyba by było ok. Mechanik zobowiązał się ją wymienić na Kayabę na własny koszt z tym że dziś dzwonił że kayaba jest niedostępna i kicha. Ma pomyśleć i odezwać się za parę dni. Czuję że jak nie znajdzie kayaby to tak zostanie, ja mu powiedziałem że obojętnie już którą wymieni oby dwie były tego samego producenta.


Ja bym wstawił sprężyny tego samego producenta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez Dabi » 29 cze 2013, 09:02

A ja mam pytanie co do zwrotnicy przód w m3 czy są 2 rodzaje ? Wczoraj kupiłem prawą strone przód i okazała sie zupelnie inna czy możliwe że dieasel i benzyna mają inne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez Marcis » 7 lip 2013, 13:47

Mi się wydaje że nie tylko diesel czy benzyna ale i od pojemności silnika mogą być inne np: 1.4 i 2.0

Przy jakich nierównościach można rozpoznać zużyty sworzeń? Nie moge dojść co się u mnie stało z przodem. Kupiłem Madzię wszystko było pięknie. Zaczeło coś stukać wymieniłem z przodu łączniki i było ok na 100km, potem inne stuki sprawdzam i tuleje wachacza, znowu jakieś 100 km spokoju i wymieniłem łożyska amortyzatora i znowu tyle km spokoju i znowu coś stuka na przodzie z obu stron i te same stuki.
Stuki pojawiają się tylko gdy koło spada nagle w dziurę lub podnosi przy niskiej prędkości słychać głośniej. Jak jedzie się szybko tego nie ma. Miał ktoś taki objaw?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323