Mazda 3 2.3 2005 – metaliczny szmer przy spadku obrotów z ok. 3000 do 2000

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez konradzach » 23 mar 2012, 11:25

Hej,

Mam pytanie odnośnie silnika 2.3 w Mazdzie 3 z 2005 roku, przebieg 50000 mil . Silnik pracuje bez zarzutu, równomiernie i cicho. Przy przyspieszaniu od czasu do czasu słychać krótki , prawie niewyczuwalny metaliczny szmer , przy puszczeniu gazu na biegu gdy prędkość obrotowa spada z ok. 3000 do 2000 słychać jakby szmer, szum , lekko metaliczny ( jest już zdecydowanie bardziej słyszalny ). Odgłos ten nie występuje poniżej 2000 obr i nie występuje na biegu jałowym.

Moim zdaniem odgłos ten dochodzi z komory silnika, gdzieś raczej bliżej prawej strony ale może tylko mi się wydaje.

Wprawdzie wybiorę się do mechanika ale może macie podobne doświadczenie i jest to coś "standardowego" ? Do tej pory jeździłem dieslami i nie wiem , może ten typ tak ma :)

pozdrawiam i z góry dziękuję za wyrozumiałość, jestem jeszcze "Mazdolaikiem" :)
Konrad
konradzach
 

Postprzez SPIDER-ek » 23 maja 2013, 22:54

Mam również 2.3 2005 wer USA. 49tyś mil

Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika z identyczną objawą był wstawiany, tylko że u mnie mocno się nasiliło to, że myślałem że się coś rozleci.

Naprawa:
kompresor klimy – regeneracja
rolka napinacza paska klinowego
pasek klinowy
łozysko koła przód
nabicie klimy/czyszczenie układu

koszt 3300zł :(

Suma sumarum, cicho, samochód jakby dostał wigoru, i przestał mulić. Przy odpalaniu już wkońcu nie ma efektu zająknięcia, jakby sie odpalało starego diesla -bo taki był efekt.
SPIDER-ek
 

Postprzez lukaszm » 23 maja 2013, 23:35

konradzach Zakładaj proszę w przyszłości swoje wątki w odpowiednim dziale.

Przenoszę do Podwozie.

Napisz coś więcej o problemie (nagraj dźwięk) bo na chwilę obecną ciężko cokolwiek powiedzieć.

Pozdrawiam lukaszm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

PostTen post został usunięty przez Gość 24 maja 2013, 15:57.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 24 maja 2013, 15:56.
Powód: OT

Postprzez Wojtek » 24 maja 2013, 15:56

Panowie,
1. moderator mial racje zwracajac uwage na nieodpowiednie miejsce zalozenia tego tematu...
2. zgodnie z zalozeniami forum i "wiszaca" na ten temat informacja w kazdym dziale, sami powinniscie zwrocic na to swoja uwage... i pisac tam, gdzie powinniscie...
viewtopic.php?f=114&t=149469
i jak widac, to nie jest moderatora wymysl... :>

3. prosze zapoznac sie jeszcze raz z regulaminem na naszym forum... zwlaszcza punkt 1.6
Jezeli chcecie i oczekujecie od nas latwego dostepu do informacji na forum, to niestety wiaze sie to z dyskomfortem, ze ktos tutaj stara sie i trzyma porzadek...

4. Prosze takze o uzywanie znakow interpunkcyjnych czyli przecinki i wolne miejsca (spacje), gdyz czytajac pierwszy post mam maly metlik... i wiele niejasnosci... patrzac na dane jakie sa, to wynika, ze cos szumi... :| nie ma precyzyjnego okreslenia lub chocby nagrania audio, na podstawie ktorego moznaby cos stwierdzic...
Prosze pamietajcie, ze im wiecej danych na wejsciu, tym dokladniej mozna okreslic (na odleglosc) przyczyne...
ja wrozka nie jestem... <oczy>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323