Drgania przy ruszaniu Mazda 3 2004 1.6 Pb sedan

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gege85 » 9 lis 2012, 13:47

Witam,
Założyłem nowy temat gdyż po przeczytaniu forum nie znalazłem takiego który w pełni odzwierciedlał mój problem.

Od listopada 2011 jestem właścicielem Mazdy 3 2004 1.6 benzyna sedan obecnie 92 tyś km. Kupiłem auto po rodzinie sprowadzone z Niemiec w 2010r z przebiegiem 80 tys. km

No i się zaczęło :)
mianowicie podczas ruszania odczuwalne było nieduże uderzenie na sprzęgle podczas puszczania pedału sprzęgła a dochodziło z okolic przedniego prawego koła. Najbardziej odczuwalne było na 1 i 2 biegu. Do tego biegi „haczą” przy i wrzucaniu 1,2, i 3 (najgorzej zmiana 1 na 2- bywa czasem że trzeba na dwa razy z przesprzęgleniem). 1 bieg mogę wbić dopiero po zatrzymaniu auta, nawet przy minimalnym ruchu kół nie da się wbić 1 biegu a w porównaniu z inna M3 wiem że taka możliwość powinna być. Więc wizyta u mechanika. Diagnoza: „prawa półoś do wymiany + pewnie sprzęgło” że cała półoś + sprzęgło to dość droga impreza zasięgnąłem opinii innego mechanika. Powiedział że na te objawy można by zacząć od tańszych rzeczy. Powiedział że na pewno jest luz na łożysku prawej półosi i można zacząć od jego wymiany a jeśli chodzi o biegi to na razie wymiana oleju. Jako że nikt nic nie robił przy aucie wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne. Dziwna rzeczą było to że spuszczono prawie 4litry oleju ze skrzyni a powinno tam być ok. 3.1[l] <co?>

Również wymienione zostało także łożysko prawej podpory półosi. Biegi nieznacznie polepszyły się a uderzenie na sprzęgle zniknęło ale niestety tylko na około 2tygodnie. Potem wszystko było jak przedtem i jak się okazało to nie jest wina łożyska tylko jest za luźna podpora półosi (oprawa łożyska – otwór na łożysko jest za duży, wyrobił się)
Jako, że mechanik powiedział że z tym można jeździec więc dałem sobie spokój. Ale niestety od pewnego czasu zauważyłem że te drgania nasilają się. Teraz przy ruszaniu przy dużym obciążeniu (np. na wzniesieniu lub 4-5 osób w aucie) drgania na przedniej osi można porównać z uślizgiem przednich kół przy ruszaniu na mokrym asfalcie (takie podskakiwanie przodu jakby się miło jajowate o nie okrągłe koła z przodu),
I tu pytanie i prośba do użytkowników M3 (szczególni z Krakowa) czy ktoś miał podobne problemy, może wie jakie są tego przyczyny zna się na tym, może oglądnie to...

Mam swoje przemyślenia na ten temat jeśli się mylę przyjmę wszystkie uwagi i sugestie... mianowicie:

1- jeśli chodzi o biegi to chyba rzeczywiście może byś to sprzęgło. Ktoś je przypalił biegi ciężko chodziły próbował to ratować nadmierną ilością oleju w skrzyni a teraz po prostu sprzęgło się kończy mimo że bierze +/– w połowie wysokości ale czytałem na forum że takie przypadki się zdarzały

2- a luz na podporze było już klejone nie pomogło, myślałem o tym żeby wymienić samą podporę ale nie występuje ona jako osobna część tylko razem z półosią, więc może używka tylko czy to jest rozbieralne??? i czy nie trafi się jeszcze bardziej zużyty element.

Jeśli Ktoś ma jakieś własne przemyślenia doświadczenia pomysły chętnie poczytam...
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 21:01
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2004 sedan 1.6 Pb

Postprzez radzi89 » 9 lis 2012, 15:41

Sam napisales najlepsza diagnoze – polos do wymiany. Jedyna alternatywa to regeneracja lecz nie jest ro dluhotrwale rozwiazanie. Co do skrzyni obawiam sie, ze to moze byc cos powazniejszego niz tylko sprzeglo...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez tradeitdamn » 9 lis 2012, 21:48

co do zacinania się biegów to w hondach jest to klasyczna przypadłość. z tego co widzę na obrazku to system jest ten sam. w civicach VII gen zazwyczaj pomaga regulacja linek (ew wymiana)

Obrazek
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez gege85 » 11 lis 2012, 12:13

Co do skrzyni obawiam sie, ze to moze byc cos powazniejszego niz tylko sprzeglo...

radzi89 możesz rozwinąć temat

Dopisano 27 lut 2013, 09:40:

tradeitdamn dzięki za obrazek. regulacja pomogła i o dziwo dostęp jest prostszy niż się wydaje (jakby nie mazda hahaha ). Byłem w ASO na Conrada. Problem drgań rozwiązany półoś-> luz na wielowypuście, można z tym jeździć ale chyba wymienię. wyciek płynu chłodniczego też się znalazł. Przy montażu gazu nie dokręcili dokładnie opaski.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 21:01
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2004 sedan 1.6 Pb

Postprzez d155 » 16 maja 2013, 19:45

Mam podobny problem jak gege85. Diagnoza wyrobiona obudowa łożyska podpory półosi. W związku z tym mam pytanie do którego roku produkcji półoś prawa w maździe 3 była taka sama. Czy np będzie pasować od samochodu wyprodukowanego w 2007 roku. Czy półosie w benzynie i w dieselu są takie same?
Początkujący
 
Od: 16 maja 2013, 19:18
Posty: 9
Skąd: Łódzkie
Auto: mazda3, BK, Z6(1.6), HB'03.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323