Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Problem w tym ze ja mam widmo wydania 2500zł tj. 2 wahacze z aso po 1090 szt, 240 wymiana i ze 150 pewnie zbieżność. Chciałem kupic zamiennik ale zamówienie w dwóch sklepach części skończyło się suchym mejlem "przepraszamy, brak w magazynie"
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Dzisiaj sprawdziłem amortyzatory,wszystkie po 60-61%. Zawieszenie,brak luzów z przodu jak i z tył.Jak jadę po drodze na której występują poprzeczne nierówności(60-80km/h) lub w lesie(15-20km/h) na korzeniach w poprzek drogi wali jak szalone.Sam już nie wiem,może ten typ tak ma,lub opony są takie twarde(Bridgestone Turanza 205/55 R17). Normalnie na prostej drodze z niewielkimi nierównościami pracuje cicho.Zobaczę jak założę zimówki tzn.16,czy będzie jakaś różnica. Znajomy miał focusa,jeździł po serwisach i do końca coś waliło.Wku..... się i sprzedał
.
- Od: 11 cze 2012, 20:52
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BK Exclusive Z6 1.6 Pb (105KM) 2004
u mnie jest cichutko i u wielu użytkowników chyba też, więc ten typ tak chyba nie ma, szkoda że nawet ASO nie umie powiedzieć co się dzieje, a może mocowanie amortyzatora na górze się posypało
Powodzenia, trzymam kciuki, żeby udało się trafnie zdiagnozować

Powodzenia, trzymam kciuki, żeby udało się trafnie zdiagnozować
- Od: 3 wrz 2012, 12:44
- Posty: 46
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 2004
lukasz.MBK napisał(a):Witajcie, mam możliwość zakupienia sprężyn Eibach'a -30mm do mojej BK w cenie 360 zł, aktualnie mam w pełni sprawne seryjne zawieszenie, myślicie że warto?
No więc moje doświadczenia są następujące. Po zakupie auta wydawało mi się nieco wyższe niż seryjne i chyba poprzedni właściciel (Niemiec) zmienił sprężyny na jakieś "komfortowe", natomiast dorzucił do auta komplet wyżej wymienionych przez Ciebie sprężyn Eibach -30mm. Mając na uwadze trzymanie w zakrętach i wygląd auta wymieniłem sprężyny, tym bardziej że pokryłem tylko koszty wymiany. Wyglądowo: zupełnie ładniejsze auto, trakcja: o wiele lepsza, komfort jazdy: o wiele gorszy i boli na dziurach. Zaznaczam że miałem wyższe sprężyny niż seryjne i nie zamierzam wracać do poprzednich ale jeśli kiedyś przyjdzie mi wymienić chyba wrócę do seryjnej wysokości sprężyn. Chyba że do tego czasu w Polsce będzie więcej dróg równych niż tych dziurawych
Serdeczne dzięki za opisanie swoich odczuć, właściwie upewniłem się żeby zacząć od felg, zmienię na wiosnę 17" bankowo, wcześniej zamontuję rozpórki, jak będzie czegoś brakowało rozważę sprężyny ;p albo ubijemy deal'a i zamienimy się 
- Od: 3 wrz 2012, 12:44
- Posty: 46
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 2004
mmlolek napisał(a):Bridgestone Turanza 205/55 R17
jeśli się nie pomyliłeś, to masz nieco za "wysokie" opony
muszę powiedzieć, że zawieszenie trochę słuchać, głównie jak się jeździ wieczorem z zamkniętymi szybami. Dużo zależy od kół, na 15" zimówkach jest zauważalnie lepiej pod tym względem.
dla R16
lukasz.MBK napisał(a):Witajcie, mam możliwość zakupienia sprężyn Eibach'a -30mm do mojej BK w cenie 360 zł, aktualnie mam w pełni sprawne seryjne zawieszenie, myślicie że warto? Kuszą mnie pomimo ostatnich wydatków i brakiem luźnej gotówki, wciąż kuszą ;p
Hej, ja zakupiłem swoją M3 już w takiej konfiguracji od poprzedniego właściciela Einbach -30mm.
Powiem tak, auto prezentuje się mega fajnie (alu R16), jest sztywne, pewnie skręca nie buja, ale to nie na nasze drogi. Największą zmorą są progi zwalniające, już pogiąłem mocowania lewarka, a pod wyższe krawężniki w ogóle nie podjeżdżam bo szura osłonami. Powoli rozważam zamianę na seryjne, jednak komfort bierze górę.
lukasz.MBK napisał(a):Serdeczne dzięki za opisanie swoich odczuć, właściwie upewniłem się żeby zacząć od felg, zmienię na wiosnę 17" bankowo, wcześniej zamontuję rozpórki, jak będzie czegoś brakowało rozważę sprężyny ;p albo ubijemy deal'a i zamienimy się
alwin napisał(a):Największą zmorą są progi zwalniające, już pogiąłem mocowania lewarka, a pod wyższe krawężniki w ogóle nie podjeżdżam bo szura osłonami. Powoli rozważam zamianę na seryjne, jednak komfort bierze górę.
Wyjątkowo progi przejeżdżam bezkolizyjnie, ale krawężniki i inne przeszkody wybieram już ostrożniej
Jak to jest z ustawianiem zbieznosci po wymianie amortyzatorow na przodzie? Bezwzgledny obowiązek czy też ewentualne zalecenie? Niby 100zl ale piechotą nie chodzi. Opony i reszta zawieszenia w stanie db+
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Jak to jest z ustawianiem zbieznosci po wymianie amortyzatorow na przodzie? Bezwzgledny obowiązek czy też ewentualne zalecenie? Niby 100zl ale piechotą nie chodzi. Opony i reszta zawieszenia w stanie db+
Jak wymieniałeś tylko amortyzatory to myślę że nie musisz robić zbieżności, chyba że wymieniałeś też np: końcówki drążków.
- Od: 3 wrz 2012, 12:44
- Posty: 46
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 2004
Co do zbieżności są 2 szkoły:
-nie były ruszane końcówki drążków = nic nie trzeba robić
-każda ingerencja w zawieszeniu wymaga sprawdzenia całej geometrii i ew korekty
ogólnie trafiłem na mechaników popierających tą pierwszą opcje, po 8 tyś km zjadło mi 2,5 mm bieżnika, jednak ze zbieżności zrobiła się lekka rozbieżność
-nie były ruszane końcówki drążków = nic nie trzeba robić
-każda ingerencja w zawieszeniu wymaga sprawdzenia całej geometrii i ew korekty
ogólnie trafiłem na mechaników popierających tą pierwszą opcje, po 8 tyś km zjadło mi 2,5 mm bieżnika, jednak ze zbieżności zrobiła się lekka rozbieżność

akostarek napisał(a):mmlolek napisał(a):Bridgestone Turanza 205/55 R17
jeśli się nie pomyliłeś, to masz nieco za "wysokie" opony
muszę powiedzieć, że zawieszenie trochę słuchać, głównie jak się jeździ wieczorem z zamkniętymi szybami. Dużo zależy od kół, na 15" zimówkach jest zauważalnie lepiej pod tym względem.
No tak,pomyliłem rozmiar.Chodzi oczywiście o 205/55 R16

- Od: 11 cze 2012, 20:52
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BK Exclusive Z6 1.6 Pb (105KM) 2004
Mam pytanie odnośnie tulei wahacza przedniego (tylnej). Mianowicie mam ją do wymiany i zastanawiam się jaką rolę w kwestii tego typu części (niby mało skomplikowanej) odgrywa producent. Rozumiem że mogę też prawdopodobnie skorzystać z części do focusa ale bardziej mnie interesuje czy wymieniał ktoś i czy może się wypowiedzieć odnośnie żywotności tego elementu? Znalazłem poniższe aukcje (niestety po jakimś czasie te linki zapewne będą mało przydatne ale teraz mogą być użyteczne;)
http://allegro.pl/mazda-3-5-tuleja-waha ... 56840.html
http://allegro.pl/mazda-3-5-tuleja-waha ... 45562.html
http://allegro.pl/mazda-3-5-tuleja-waha ... 97288.html
Mianowicie w pierwszych dwóch ten sam sprzedawca nawet się nie pofatygował żeby zmienić zdjęcie
Trzecia jest typowo ekonomiczna. Jakieś doświadczenia w tej kwestii? Pzdr!



Mianowicie w pierwszych dwóch ten sam sprzedawca nawet się nie pofatygował żeby zmienić zdjęcie
maiłem tak jak Dominooo, kupuj do Mazdy, w Focusie jest chyba inny gwint, było strone czy dwie wczesniej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości