Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mmlolek » 14 sie 2012, 21:37

U mnie niby też wszystko dobrze ,wymieniłem tuleje z tył,gumy na stabilizatorze,trochę piszczały teraz cicho.Jednak gdy jadę po trelince lub wybrakowanym(łatanym) asfalcie słychać delikatne stukanie.Na początku myślałem że to może nadkola są luźne,ale po bliższych oględzinach raczej odpada.Teraz już sam nie wiem czy to zawieszenie ma taką charakterystykę i po prostu tak głośno pracuje.Jest to bardzo irytujące, w poniedziałek przejadę się na stację zbadać amortyzatory.
Jeszcze jedno,czy w przednim zawieszeniu oprócz tulei,drążków są jakieś sworznie które mogą hałasować?
Czy łożyska amortyzatorów można wymienić samemu,jeśli okazały by się być zużyte(aktualny przebieg to 105000 km) i jakiej firmy kupić?
EDIT
Ściągnąłem z sieci dokuji mazda ,po dokładnej analizie oprócz tulei i końcówek drążków nic tam nie ma.Czyli z przodu muszę sprawdzić ewentualnie te końcówki.
Co do łożysk amortyzatorów po bliższej analizie to sam raczej bym tego nie zrobił,trzeba wyciągnąć amortyzator ze sprężyną.Lepiej zrobić to przy wymianie na nowe,jedna robota.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2012, 20:52
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BK Exclusive Z6 1.6 Pb (105KM) 2004

Postprzez Mrj » 20 sie 2012, 22:11

A ja mam taki problem że przy małych prędkościach (pierwszy i początek drugiego biegu) na wybojach (takich że np. prawy tył auta jest niżej od reszty) trzeszczy tylne zawieszenie a dokładniej chyba prawy tył. Co to może być? Amortyzator? Na przeglądzie amortyzator był sprawny chyba w około 80% i mechanik mówił żeby przed zimą go wymienić na wszelki wypadek. Czy to może być to?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 15:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez marcin255 » 20 sie 2012, 22:19

Mrj napisał(a): Na przeglądzie amortyzator był sprawny chyba w około 80% i mechanik mówił żeby przed zimą go wymienić na wszelki wypadek


Ta a nowy ma 85 % ;P ,posprawdzaj wahacze
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Mrj » 20 sie 2012, 22:24

Sorry pomyłka, nie w tę stronę, sprawny w 30% :P
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 15:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez rodomb » 22 sie 2012, 22:30

Witam,
Panowie bede wymienial z tylu amortyzatory bo na przegladzie wyszlo ze jeden ma 26% sprawnosci.
Czy trzeba kupic cos jeszcze oprocz amortyzatorow?
Czy podczas wymiany amortyzatorow warto wymienic cos jeszcze?

Dzieki za pomoc
Pozdro
Roman
Początkujący
 
Od: 11 sty 2010, 14:58
Posty: 24
Skąd: Plock
Auto: Mazda CX-30 Hikari, 2021r
Mazda 3, 1.6b 2007r.

Postprzez Seraf » 22 sie 2012, 23:12

trzeba sprawdzić czy odboje, osłony i guma w mocowaniu amortyzatora nie są zużyte.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez eMiZet » 23 sie 2012, 19:14

Wylal mi jeden amortyzator przedni, ostatnio troche się spłukałem z kasy, mój mechanik zaproponował mi zamiennik jakaś tanioche SRL czy SERVICE PARTS za 150zł z wymianą i chodzi mi po głowie taki własnie zakup. Wiem że powinno wymieniać się parami, ale w śwince pusto. Mój drugi amorek ponoć w stanie bdb. Czy kupując taki tani zamiennik na dodatek 1szt. skończy się to niemal pewną szybką wymianą obu? Czy też spokojnie można pojezdzic do wiosny te 20-30tyś ?
Początkujący
 
Od: 3 sie 2012, 10:00
Posty: 21
Skąd: ??
Auto: M3 1.6 109KM '07

Postprzez marcin255 » 23 sie 2012, 20:38

eMiZet napisał(a):Czy kupując taki tani zamiennik na dodatek 1szt. skończy się to niemal pewną szybką wymianą obu?

oraz niekontrolowanym zachowaniem w zakrętach, na nierównościach i przy ostrym hamowaniu
poza tym wsio OK
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tradeitdamn » 1 wrz 2012, 12:02

Pytanie z serii zawieszenia koła i okolic:

Po 3 tygodniowym postoju auta w garazu na pierwszych kilkustet metrach slychac było jakby cos sie gdzies przytarło zatarło i cos w okolicy kół podczas obrotu wydawało dzwięk zardzewiałej żabki – takie rytmiczne powiązane z aktualną predkoscia "quiik....quiik....quiik....quiik....quiik....quiik"

Co posprawdzać?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez Seraf » 1 wrz 2012, 12:32

jeśli w garażu była wilgoć to mogły tarcze nalecieć rdzą i trochę popiskiwały skoro mówisz, że na kilkuset metrach jeśli objaw ustąpił to nie ma się czym przejmować.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez cbr » 5 wrz 2012, 21:10

Pytanie za 100pkt, spotkaliście się z tym, że przy próbie dokręcenia nakrętki łącznika stabilizatora śruba która jest wbudowana w niego obracała się, dopiero po zaciśnięciu podkładki z drugiej strony dało się trochę go dokręcić?
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez mazz777 » 6 wrz 2012, 00:02

Pytanie za 100pkt, spotkaliście się z tym, że przy próbie dokręcenia nakrętki łącznika stabilizatora śruba która jest wbudowana w niego obracała się, dopiero po zaciśnięciu podkładki z drugiej strony dało się trochę go dokręcić?

Tak, jest to normalne. Brak możliwości obrotu końcówka stabilizatora oznacza jej uszkodzenie. (zapieczenie)
Poniżej mam zdjęcie z montażu stabilizatora w mojej mazdzie gdzie dokręcając końcówkę musiałem z drugiej strony podtrzymać by sie nie obracała...

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez eMiZet » 6 wrz 2012, 09:59

Czy są jeszcze jakies częste problemy przy wymianie amortyzatorow na przodzie ?
Początkujący
 
Od: 3 sie 2012, 10:00
Posty: 21
Skąd: ??
Auto: M3 1.6 109KM '07

Postprzez plast » 6 wrz 2012, 13:21

U mnie właśnie takowe są może ktoś podpowie?
Otóż jestem po wymianie amorów z przodu, po geometrii, po przeglądzie itd. Wszystko idealnie było przez tydzień do wczoraj. Dziś jadąc rano stukanie w lewym kole na dziurach ( tylko na dziurach) jakby jazda bez zawieszenia !! <glupek2> Podjechałem więc do gościa co je wymieniał – stwierdził,że trzeba reklamować bo walnięty (nowy ma tydzień) , po czym udałem się na stację gdzie wczoraj robili mi przegląd i było wszystko ok. Sprawdzili amory i jest po 80 % sprawności w obu w końcu nowe. Gość stwierdził,że wina montażu a nie samego amora, że walnięty. Dokręcił od góry śrubę mocującą o pół obrotu i stwierdził,że jest za luźny. Czy to może być powód? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez Seraf » 6 wrz 2012, 14:12

amortyzator może być walnięty a twarde w BK sprężyny są powodem tego, że na badaniu nie pokazuje obniżonej sprawności. Miałem to samo
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez -Walu$- » 6 wrz 2012, 17:55

U mnie jest to sama,glosny metaliczny huk przy prawym kole na przodzie.Do wymiany jakas nakretka czy cos tez stabilizatora,luzuje sie i kolo ma lekki luz poprzeczny.W serwisie powiedzieli,ze jak byla zmieniana mogli dac byle jakas,albo ze trzeba bedzie caly [waaaco?] wymieniac..ale za to zabiore sie kiedys tam ...
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez lukasz.MBK » 7 wrz 2012, 12:45

Witajcie, mam możliwość zakupienia sprężyn Eibach'a -30mm do mojej BK w cenie 360 zł, aktualnie mam w pełni sprawne seryjne zawieszenie, myślicie że warto? Kuszą mnie pomimo ostatnich wydatków i brakiem luźnej gotówki, wciąż kuszą ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 12:44
Posty: 46
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 2004

Postprzez cbr » 7 wrz 2012, 15:27

mazz777 napisał(a):Poniżej mam zdjęcie z montażu stabilizatora w mojej mazdzie gdzie dokręcając końcówkę musiałem z drugiej strony podtrzymać by sie nie obracała...

Tak to jest jak człowiek robi coś na szybko i nie zwraca uwagi na szczegóły :) Uspokoiłeś mnie, a nic nie trzeba łapać szczypcami czy czymkolwiek :) Na Twoim zdjęciu widać, że w śrubie jest miejsce na klucz imbusowy nr. 5 którym można przytrzymać śrubę )
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez dzux » 7 wrz 2012, 22:02

plast napisał(a): Sprawdzili amory i jest po 80 % sprawności w obu w końcu nowe. Gość stwierdził,że wina montażu a nie samego amora, że walnięty.

z tym sprawdzaniem to bym wziął poprawkę ziomek z mojej mieściny chciał sprawdzic amory bo cos waliło z tyłu sprawdzał na trzepakach u diagnosty i wyszło że sa prawie jak nowe a po przeglądzie mechanika okazało się że amory są niesprawne
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez tradeitdamn » 10 wrz 2012, 18:41

Ja już powoli mam serdecznie dość tego zawieszenia. Chce wahacz. Najlepszy. Pancerny. I głupieje juz od tego internetu i cudownej plątaniny numerów częsci.
http://www.jimellismazdaparts.com/produ ... 34300.html
Alternate Stock Code:
B32H-34-300; B32H-34-300A; B32H-34-300B; B32H-34-300C; B32H-34-300D; B32H-34-300E; B32H34300; B32H34300A; B32H34300B; B32H34300C; B32H34300D; B32H34300E; BP4K-34-300C; BP4K-34-300E; BP4K34300C; BP4K34300E
Co to za oznaczenia -300A, -300B, -300C, -300D, -300E
Jak ja mam dobrac własciwy do mojego modelu? i Czy ktoś sie orientujeczy wahacze z Focusa pasuja do M3?

W pdfowym katalogu części mazdy stoi jak byk:

19. Arm, Lower Control
R B32H-34-300
L B32H-34-350

W hurtowniach, w guglach pod tym numerze wyskakuje takze

Item: FORD Control Arm B32H-34-300
OEM NO.: B32H-34-300/ B32H-34-350
Car Fit:FORD FOCUS II 04-05

I nie wiadomo, pasuje czy nie. Na 1 rzut ok to samo. Roznica tylko w cenie – w ASO Mazdy 1090zł, w ASO Ford 650zł.

A moze ja wogole zle tego szukam i to ma inny numer???????????
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323