Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
U mnie niby też wszystko dobrze ,wymieniłem tuleje z tył,gumy na stabilizatorze,trochę piszczały teraz cicho.Jednak gdy jadę po trelince lub wybrakowanym(łatanym) asfalcie słychać delikatne stukanie.Na początku myślałem że to może nadkola są luźne,ale po bliższych oględzinach raczej odpada.Teraz już sam nie wiem czy to zawieszenie ma taką charakterystykę i po prostu tak głośno pracuje.Jest to bardzo irytujące, w poniedziałek przejadę się na stację zbadać amortyzatory.
Jeszcze jedno,czy w przednim zawieszeniu oprócz tulei,drążków są jakieś sworznie które mogą hałasować?
Czy łożyska amortyzatorów można wymienić samemu,jeśli okazały by się być zużyte(aktualny przebieg to 105000 km) i jakiej firmy kupić?
EDIT
Ściągnąłem z sieci dokuji mazda ,po dokładnej analizie oprócz tulei i końcówek drążków nic tam nie ma.Czyli z przodu muszę sprawdzić ewentualnie te końcówki.
Co do łożysk amortyzatorów po bliższej analizie to sam raczej bym tego nie zrobił,trzeba wyciągnąć amortyzator ze sprężyną.Lepiej zrobić to przy wymianie na nowe,jedna robota.
Pozdrawiam.
Jeszcze jedno,czy w przednim zawieszeniu oprócz tulei,drążków są jakieś sworznie które mogą hałasować?
Czy łożyska amortyzatorów można wymienić samemu,jeśli okazały by się być zużyte(aktualny przebieg to 105000 km) i jakiej firmy kupić?
EDIT
Ściągnąłem z sieci dokuji mazda ,po dokładnej analizie oprócz tulei i końcówek drążków nic tam nie ma.Czyli z przodu muszę sprawdzić ewentualnie te końcówki.
Co do łożysk amortyzatorów po bliższej analizie to sam raczej bym tego nie zrobił,trzeba wyciągnąć amortyzator ze sprężyną.Lepiej zrobić to przy wymianie na nowe,jedna robota.
Pozdrawiam.
- Od: 11 cze 2012, 20:52
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BK Exclusive Z6 1.6 Pb (105KM) 2004
A ja mam taki problem że przy małych prędkościach (pierwszy i początek drugiego biegu) na wybojach (takich że np. prawy tył auta jest niżej od reszty) trzeszczy tylne zawieszenie a dokładniej chyba prawy tył. Co to może być? Amortyzator? Na przeglądzie amortyzator był sprawny chyba w około 80% i mechanik mówił żeby przed zimą go wymienić na wszelki wypadek. Czy to może być to?
- Od: 9 maja 2012, 15:57
- Posty: 85
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.
Mrj napisał(a): Na przeglądzie amortyzator był sprawny chyba w około 80% i mechanik mówił żeby przed zimą go wymienić na wszelki wypadek
Ta a nowy ma 85 %
Witam,
Panowie bede wymienial z tylu amortyzatory bo na przegladzie wyszlo ze jeden ma 26% sprawnosci.
Czy trzeba kupic cos jeszcze oprocz amortyzatorow?
Czy podczas wymiany amortyzatorow warto wymienic cos jeszcze?
Dzieki za pomoc
Pozdro
Roman
Panowie bede wymienial z tylu amortyzatory bo na przegladzie wyszlo ze jeden ma 26% sprawnosci.
Czy trzeba kupic cos jeszcze oprocz amortyzatorow?
Czy podczas wymiany amortyzatorow warto wymienic cos jeszcze?
Dzieki za pomoc
Pozdro
Roman
- Od: 11 sty 2010, 14:58
- Posty: 24
- Skąd: Plock
- Auto: Mazda CX-30 Hikari, 2021r
Mazda 3, 1.6b 2007r.
Wylal mi jeden amortyzator przedni, ostatnio troche się spłukałem z kasy, mój mechanik zaproponował mi zamiennik jakaś tanioche SRL czy SERVICE PARTS za 150zł z wymianą i chodzi mi po głowie taki własnie zakup. Wiem że powinno wymieniać się parami, ale w śwince pusto. Mój drugi amorek ponoć w stanie bdb. Czy kupując taki tani zamiennik na dodatek 1szt. skończy się to niemal pewną szybką wymianą obu? Czy też spokojnie można pojezdzic do wiosny te 20-30tyś ?
- Od: 3 sie 2012, 10:00
- Posty: 21
- Skąd: ??
- Auto: M3 1.6 109KM '07
eMiZet napisał(a):Czy kupując taki tani zamiennik na dodatek 1szt. skończy się to niemal pewną szybką wymianą obu?
oraz niekontrolowanym zachowaniem w zakrętach, na nierównościach i przy ostrym hamowaniu
poza tym wsio OK
Pytanie z serii zawieszenia koła i okolic:
Po 3 tygodniowym postoju auta w garazu na pierwszych kilkustet metrach slychac było jakby cos sie gdzies przytarło zatarło i cos w okolicy kół podczas obrotu wydawało dzwięk zardzewiałej żabki – takie rytmiczne powiązane z aktualną predkoscia "quiik....quiik....quiik....quiik....quiik....quiik"
Co posprawdzać?
Po 3 tygodniowym postoju auta w garazu na pierwszych kilkustet metrach slychac było jakby cos sie gdzies przytarło zatarło i cos w okolicy kół podczas obrotu wydawało dzwięk zardzewiałej żabki – takie rytmiczne powiązane z aktualną predkoscia "quiik....quiik....quiik....quiik....quiik....quiik"
Co posprawdzać?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Pytanie za 100pkt, spotkaliście się z tym, że przy próbie dokręcenia nakrętki łącznika stabilizatora śruba która jest wbudowana w niego obracała się, dopiero po zaciśnięciu podkładki z drugiej strony dało się trochę go dokręcić?
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Pytanie za 100pkt, spotkaliście się z tym, że przy próbie dokręcenia nakrętki łącznika stabilizatora śruba która jest wbudowana w niego obracała się, dopiero po zaciśnięciu podkładki z drugiej strony dało się trochę go dokręcić?
Tak, jest to normalne. Brak możliwości obrotu końcówka stabilizatora oznacza jej uszkodzenie. (zapieczenie)
Poniżej mam zdjęcie z montażu stabilizatora w mojej mazdzie gdzie dokręcając końcówkę musiałem z drugiej strony podtrzymać by sie nie obracała...

Uploaded with ImageShack.us
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
U mnie właśnie takowe są może ktoś podpowie?
Otóż jestem po wymianie amorów z przodu, po geometrii, po przeglądzie itd. Wszystko idealnie było przez tydzień do wczoraj. Dziś jadąc rano stukanie w lewym kole na dziurach ( tylko na dziurach) jakby jazda bez zawieszenia
Podjechałem więc do gościa co je wymieniał – stwierdził,że trzeba reklamować bo walnięty (nowy ma tydzień) , po czym udałem się na stację gdzie wczoraj robili mi przegląd i było wszystko ok. Sprawdzili amory i jest po 80 % sprawności w obu w końcu nowe. Gość stwierdził,że wina montażu a nie samego amora, że walnięty. Dokręcił od góry śrubę mocującą o pół obrotu i stwierdził,że jest za luźny. Czy to może być powód? 
Otóż jestem po wymianie amorów z przodu, po geometrii, po przeglądzie itd. Wszystko idealnie było przez tydzień do wczoraj. Dziś jadąc rano stukanie w lewym kole na dziurach ( tylko na dziurach) jakby jazda bez zawieszenia



- Od: 17 cze 2010, 16:59
- Posty: 38
- Skąd: Katowice
- Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel
U mnie jest to sama,glosny metaliczny huk przy prawym kole na przodzie.Do wymiany jakas nakretka czy cos tez stabilizatora,luzuje sie i kolo ma lekki luz poprzeczny.W serwisie powiedzieli,ze jak byla zmieniana mogli dac byle jakas,albo ze trzeba bedzie caly [waaaco?] wymieniac..ale za to zabiore sie kiedys tam ...
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Witajcie, mam możliwość zakupienia sprężyn Eibach'a -30mm do mojej BK w cenie 360 zł, aktualnie mam w pełni sprawne seryjne zawieszenie, myślicie że warto? Kuszą mnie pomimo ostatnich wydatków i brakiem luźnej gotówki, wciąż kuszą ;p
- Od: 3 wrz 2012, 12:44
- Posty: 46
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 2004
mazz777 napisał(a):Poniżej mam zdjęcie z montażu stabilizatora w mojej mazdzie gdzie dokręcając końcówkę musiałem z drugiej strony podtrzymać by sie nie obracała...
Tak to jest jak człowiek robi coś na szybko i nie zwraca uwagi na szczegóły
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
plast napisał(a): Sprawdzili amory i jest po 80 % sprawności w obu w końcu nowe. Gość stwierdził,że wina montażu a nie samego amora, że walnięty.
z tym sprawdzaniem to bym wziął poprawkę ziomek z mojej mieściny chciał sprawdzic amory bo cos waliło z tyłu sprawdzał na trzepakach u diagnosty i wyszło że sa prawie jak nowe a po przeglądzie mechanika okazało się że amory są niesprawne
Ja już powoli mam serdecznie dość tego zawieszenia. Chce wahacz. Najlepszy. Pancerny. I głupieje juz od tego internetu i cudownej plątaniny numerów częsci.
http://www.jimellismazdaparts.com/produ ... 34300.html
Alternate Stock Code:
B32H-34-300; B32H-34-300A; B32H-34-300B; B32H-34-300C; B32H-34-300D; B32H-34-300E; B32H34300; B32H34300A; B32H34300B; B32H34300C; B32H34300D; B32H34300E; BP4K-34-300C; BP4K-34-300E; BP4K34300C; BP4K34300E
Co to za oznaczenia -300A, -300B, -300C, -300D, -300E
Jak ja mam dobrac własciwy do mojego modelu? i Czy ktoś sie orientujeczy wahacze z Focusa pasuja do M3?
W pdfowym katalogu części mazdy stoi jak byk:
19. Arm, Lower Control
R B32H-34-300
L B32H-34-350
W hurtowniach, w guglach pod tym numerze wyskakuje takze
Item: FORD Control Arm B32H-34-300
OEM NO.: B32H-34-300/ B32H-34-350
Car Fit:FORD FOCUS II 04-05
I nie wiadomo, pasuje czy nie. Na 1 rzut ok to samo. Roznica tylko w cenie – w ASO Mazdy 1090zł, w ASO Ford 650zł.
A moze ja wogole zle tego szukam i to ma inny numer???????????
http://www.jimellismazdaparts.com/produ ... 34300.html
Alternate Stock Code:
B32H-34-300; B32H-34-300A; B32H-34-300B; B32H-34-300C; B32H-34-300D; B32H-34-300E; B32H34300; B32H34300A; B32H34300B; B32H34300C; B32H34300D; B32H34300E; BP4K-34-300C; BP4K-34-300E; BP4K34300C; BP4K34300E
Co to za oznaczenia -300A, -300B, -300C, -300D, -300E
Jak ja mam dobrac własciwy do mojego modelu? i Czy ktoś sie orientujeczy wahacze z Focusa pasuja do M3?
W pdfowym katalogu części mazdy stoi jak byk:
19. Arm, Lower Control
R B32H-34-300
L B32H-34-350
W hurtowniach, w guglach pod tym numerze wyskakuje takze
Item: FORD Control Arm B32H-34-300
OEM NO.: B32H-34-300/ B32H-34-350
Car Fit:FORD FOCUS II 04-05
I nie wiadomo, pasuje czy nie. Na 1 rzut ok to samo. Roznica tylko w cenie – w ASO Mazdy 1090zł, w ASO Ford 650zł.
A moze ja wogole zle tego szukam i to ma inny numer???????????
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości