Mazda3 (BK) – Opony zimowe (dyskusja)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez radzi89 » 23 lis 2011, 23:07

Moim zdaniem tylko sie cieszyc :) Po prostu ladniej to bedzie wygladalo , nic Ci nie obetrze....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez dzux » 23 lis 2011, 23:10

nie ma się co przejmować poczytaj to
viewtopic.php?f=114&t=101480

ja kupiłem z et 40 i dam znać jak dojdą opony czy jest git :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Kai. » 23 lis 2011, 23:12

głupie pytanie, jakie powinny być nakrętki do naszych BK? Chodzi mi o stalowe felgi.
Szukam czegoś w dobrej cenie i właśnie zwątpiłem :o
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Dominooo » 24 lis 2011, 00:06

Kai. napisał(a):głupie pytanie, jakie powinny być nakrętki do naszych BK? Chodzi mi o stalowe felgi.
Szukam czegoś w dobrej cenie i właśnie zwątpiłem :o

To zacznij szukać zanim zwątpisz: viewtopic.php?f=114&t=83733&hilit=nakretki+do+felg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Nuno » 25 lis 2011, 20:40

Nuno napisał(a):Pewnie się powtórze w tym temacie, ale mam pewne wątpliwości dlatego spytam:)
Po wielu dniach poszukiwań zakupiłem felgi stalowe do opon zimowych.
Felgi zamówiłem w sklepie wysyłkowym w rozmiarze R16 6,5J 5x114,6 ET50.
http://moto.allegro.pl/nowe-mazda-16-5x114-3-kielce-i1918855132.html
Felgi dziś przyszły, wszystko było by dobrze gdyby nie fakt, iż w nadesłanych felgach jest inna wartosć parametru osadzenia niż w zamawianych i wynosi ET46.
Teraz nie wiem, co zrobić, czy użerać się ze sprzedawcą i bawić się w odsyłanie, czy założyć felgi o innym parametrze osadzenia niż referowany.
Letnie koła mam na oryginalnych felgach Mazdy R17 6,5J ET52,5 i z tego co z obliczeń wynika różnica w osadzeniu wynosi +6mm na zewnątrz. Nie bardzo mam póki co jak sprawdzić, bo zaraz po zakupie felg miałem kupić nowe zimówki, więc przymiarka na żywo narazie odpada.
Różnica w osadzeniu jest niby niewielka, ale mimo to mam wątpliwości czy np. koła nie będą obcierać przy ostrym skręcie lub pod obciążeniem o rant błotników?
Bardzo proszę o cenną radę , czy warto się przejmować tą różnicą w osadzeniu, czy bez obaw mogę takie założyć bez komplikacji w późniejszym użytkowaniu.
Swoją drogą niektórych sprzedawców należało by wysrzelać!!! :(



A co sądzicie o felgach stalowych Made in PRC ?? Pytam, ponieważ dopiero dziś jeszcze przed ich założeniem, zauważyłem to oznaczenie wybite na rancie felgi koło oznaczeń rozmiaru. Zaczeło mnie to męczyć i wyszukałem na necie ze jest to odpowiednik Made in china!
Trochę mnie to zmartwiło!
Spotkał się ktoś z Was z opinią o jakości tych felg, lub jest w ich posiadaniu. Czy są bezpieczne? Posiadają atesty, itp ??
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez dzux » 25 lis 2011, 23:54

wrzuciłem fele z ET40 i jest git wchodzą bez problemu :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez maselek » 26 lis 2011, 16:25

Nuno napisał(a):A co sądzicie o felgach stalowych Made in PRC

Zwykły marketing:
"Made in PRC" to nic innego jak "Made in China"
"Made in PRC" = People in Republic of China
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez koszi1 » 11 gru 2011, 00:53

Witam,
założyłem w swojej M6 felgi stalowe na nakrętkach od felg alu i na razie wszystko jest OK. Nic się nie odkreca i oby tak dalej.
Pozdr!
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez miamivice » 12 paź 2012, 15:40

Nuno napisał(a):
Nuno napisał(a):A co sądzicie o felgach stalowych Made in PRC ??
..
Spotkał się ktoś z Was z opinią o jakości tych felg, lub jest w ich posiadaniu. Czy są bezpieczne? Posiadają atesty, itp ??


Tak się niefortunnie stało że zakupiłem takie wlasnie felgi.
Z tego co udało mi się dowiedzieć to te konkretne felgi są firemki Wheelsky z Zhejiang, China (Mainland) .
Posiadają normę ISO/TS16949: 2002 oraz test TUV.

W sumie nie wiem czego się po nich spodziewać, na allegro idą jak ciepłe bajgle ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 18:44
Posty: 29
Skąd: Wawa
Auto: M3 BK 2.0 Top Sport 2005

Postprzez JohnyS » 12 paź 2012, 20:55

Z felgami stalowymi jest taki problem, że gdzieś 40% nowych felg, to felgi fabrycznie krzywe. Z tego co miałem do czynienia ze stalowymi felgami chińskimi, to krzywych jest z 80%.
Po kupnie radzę podjechać do jakiegoś dobrego wulkanizatora, który nie tylko założy opony i wyważy koła, tylko wcześniej sprawdzi same felgi, czy są proste, żeby w razie czego można było je odesłać.
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez tradeitdamn » 13 paź 2012, 16:47

Nuno napisał(a):A co sądzicie o felgach stalowych Made in PRC ??


Nie dramatyzuj. Felga jak felga a fakt produkcji w PRC nie ma żadnego wpływu na trakcje, bezpieczeństwo i wygląd zewnetrzny. Zresztą większość rzeczy teraz Chinczyki produkują począwszy od butów i odziezy a na elektronice konczac. Jak tylko sa proste to brac i jezdzić.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez radzi89 » 13 paź 2012, 16:50

tradeitdamn napisał(a):Felga jak felga


Bez urazy ale takiej głupoty dawno nie słyszałem.
Co do samych felg się nie wypowiem bo nie znam firmy.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez tradeitdamn » 13 paź 2012, 16:57

radzi89 napisał(a):
tradeitdamn napisał(a):Felga jak felga


Bez urazy ale takiej głupoty dawno nie słyszałem.
Co do samych felg się nie wypowiem bo nie znam firmy.


ta jasne. sprawdz ile masz w domu rzeczy made in prc. znam kilka osob ktore ma stalowki chinskie albo koreanskie. felga jak felga. sie kreci, sie jezdzi i nic im sie nie dzieje. przesada wg mnie i szukanie dziury w całym.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez some1 » 13 paź 2012, 18:29

Felga jak felga, samochód jak samochód:
http://www.youtube.com/watch?v=Mbe5ILICT4M

To że większość światowej produkcji jest w Chinach i okolicy, nie znaczy, że wszystko co tam wyprodukowano trzyma ten sam poziom wykonania. Niska cena nie bierze się tylko z braku "marki".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez JohnyS » 14 paź 2012, 14:28

tradeitdamn napisał(a):Nie dramatyzuj. Felga jak felga a fakt produkcji w PRC nie ma żadnego wpływu na trakcje, bezpieczeństwo i wygląd zewnetrzny. Zresztą większość rzeczy teraz Chinczyki produkują począwszy od butów i odziezy a na elektronice konczac. Jak tylko sa proste to brac i jezdzić.

Zgadza się, teraz większość rzeczy produkują w chinach, ale te, które sobą reprezentują coś wartościowego, są robione przez znane firmy, które nadzorują produkcję i kontrolują jakość produktów. Nie znam chińskiej firmy, która konkuruje jakością z firmami zachodnimi. Chińczycy potrafią konkurować tylko ceną.
Jeśli chodzi o felgi, to oczywiście nie rozlecą się po dotknięciu ziemi, bo jednak zrobione są ze stali, a nie plastiku. Największy problem w felgach stalowych jest z jakością stali i składaniem tarczy z obręczą.
Nawet w części felg fabrycznych, czy markowych zachodnich, pojawiają się ogniska rdzy po pierwszej zimie.
Fabryczna krzywizna powstaje w momencie złożenia tarczy felgi z obręczą i ich spawania. Bardzo często coś tam spaw ściągnie, złożenie nie jest super dokładne i mamy gotowe bicie osiowe. Powiedzcie tylko, który wulkanizator wrzuca nową felgę na wyważarkę przed założeniem opony i przynajmniej wzrokowo sprawdzi, czy felga jest prosta?
Jaki to ma wpływ na jazdę?
Te chińskie felgi, które ja widziałem, to krótko mówiąc była tragedia.
Nawet jeśli po wyważeniu nie będzie drgań na kierownicy, to zawieszenie i łożyska zużywają się dużo szybciej.
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez bjorm » 14 paź 2012, 18:35

witam
mam dylemat ze zbliżająca się zimą. początkowo strategia była taka że pakuję nowe, zimowe opony na oryginalne alu 16". po zimie ich renowacja (już powinny mieć) i wsadzenie letnich. przy dobrych wiatrach chciałem na lato zakupić alu oryginalne 17" a na zimę zostawić alu 16". czytając ten wątek nie wiem jednak czy bardziej racjonalne nie będzie zakupienie dobrych, używanych, stalowych 15" i nowych opon do tego. nie wiem czy dobrze kalkuluję ale czy zakup stalówek + 15" zimowych nie wyjdzie mnie podobnie jak zakup nowych 16" (opon) i wsadzenie ich na alu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez kosamkpl » 15 paź 2012, 10:36

miałem ten sam dylemat. koszt zakupu całych kół stalowych 15' wynosił ok 1600 – 1700 ( z nowymi stalówkami). Finalnie kupiłem nowe opony 205/55/R16 na aluminiowe oryginały. Nie powinno nic im sie przez zimę stać. Koszt nowych Nokianów W+ to 1232zł. Także różnica zakupu felg stalowych.
Skoro felgi i tak masz do roboty ja bym się nie zastanawiał tylko założył na 16'.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 105 KM

Postprzez bjorm » 15 paź 2012, 10:42

zimowe, nowe, 16" Nokiany + wiosenna renowacja (~450zł) i wychodzi bardzo podobnie. zostaję przy alu na zimę ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez ro3son » 15 paź 2012, 12:39

W zimie wszystko słabo wygląda... zabłocone alusie także.
Ja chyba się zdecyduję na 15'tki z oponami 195 tylko profil nie wiem jaki 60 czy 65 (do 1,6 CiTD) – wyższy profil to chyba lepsza amortyzacja dziur... tyle, że poprzednio (w Xsarze) miałem "5" więcej i przy pełnym załadowaniu auta opony lekko tarły przy skręcaniu... tu zawieszenie wydaje się twardsze więc może takiego objawu nie będzie. Ktoś ma instrukcję pod ręką? Co oni tam zalecają?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2012, 10:12
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda3 1.6 CiTD '07

Postprzez Gigi_ » 15 paź 2012, 13:37

ro3son napisał(a):Ktoś ma instrukcję pod ręką? Co oni tam zalecają?


W instrukcji – 195/65R15.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323