Stuknięcie pod podłogą po ruszeniu – Rozwiązanie: Następuje sprawdzenie systemu ABS/TCS/DSC
dzisiaj sprawdziłem to z ciekawości, po przekroczeniu 22 km/h slychac takie głuche puknięcie jakby z lewej strony (nawet przy dieslu je slychac).
Oj nie gadaj, że nasze diesle są takie głośnie, odpalałem dziś rano samochód po pracy, obok stał passat 1.9d kolegi, w pewnej chwili po wyjściu z samochodu (oba sie grzały na postoju) zastanawiałem się czy na pewno odpaliłem samochodu
Wracając do tematu, dźwięk raz słyszę raz nie, zależy na czym jestem skupiony aktualnie, ale moim zdaniem to w 100% ABS

-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Potwierdzam! dzwiek wystepuje przy około 20km/h tylko trzeba się wsłuchać i jest to uzbrajanie ABS. 

Witam!u mnie występuje dokładnie to samo. Jakiś czas temu przeczytałam ten post i się uspokoiłam myśląc, że to ABS, jednak kilka dni temu ten stuk pojawił mi się również w czasie jazdy, przy skręcaniu kołami – jadę wiec do mechanika i po wizycie napisze czy coś znalazł.
-
anias27
U mnie też takie coś jest, na oko mniej więcej przy 20-22km/h. Ale to nie jest stuk, tylko cichutkie cyknięcie, przy włączonym radiu nie ma szans tego usłyszeć. W życiu bym tego nie zauważył, gdybym się nie wsłuchiwał.
wandzolor napisał(a):cbrPL napisał(a):To ty nie wprowadzaj w błąd, bo wątpię zęby 90% posiadaczy M3 na tym forum miało wywalony lewy przegub. Niektórzy sprawdzali zawieszenie (tak jak i ja podczas zakupu) i było w dobrym stanie, wiec to u ciebie to było przyczyna i może teraz jeszcze nie czujesz tego bo byleś przyzwyczajony do odgłosu przegubu.
mazde mam od nowosci, przejechane ledwo 30kkm, w przegubie byla wada fabryczna, po wymianie NIC NIE STUKA, PUKA, ANI SIE NIE ROZPREZA w okolicach 20km/h, ani ponizej, ani powyzej tej predkosci, a ABS dziala normalnie w zwiazku z tym ja nie wprowadzam nikogo w blad, a ty jedz na przeglad zawieszenia, pzdr.
witam miałem bardzo podobne objawy jak te opisywane tutaj na forum, po wymianie lewego przegubu ustąpiły wszystkie te objawy. Powiem tyle objawy te pojawiły mi się już przy przebiegu 25 tys. pierwsze diagnozy to: ze może klocki lużne że może coś w zawieszeniu, póxniej że może poduszki silnika aż przypadkowo natrafiłem na przegub. a wyglądało to tak: na 1 lub 2 było słychać na wyższych biegach juz nie, i to przy mocniejszym depnieciu na pedał gazu lub raptownym puszczemiu. jeździłem tak aż do ubiegłego tygodnia gdzie wymieniłem ten przegub bo już coraz głośniej stukało. przebieg przy którym wymieniałem – 93 tys. km. Więc coś musi w tym być. wg mnie pewnie jakaś wada fabryczna.
poza tym sam przegub lekko wchodzi w piaste i może mieć delikatny luz na wieloklinie i może to w tym leży przyczyna-u tych co jest delikatne stukanie, nie musi być odrazu walnięty przegub
przegub łatwo wymienić ale: najlepiej wyjąć całą półoś i dopiero demontować przegub.
ważne: po wyjęciu połosi bedze uciekał olej ze skrzyni.
pozdrawiam
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
kolego to nie to samo,
Koledzy m.in ja piszemy o jednorazowym stuknięciu które pojawia się tylko podczas ruszania i przekroczenie 20km/h po odpaleniu silnika.
Jednak twoje wskazówki mogą się przydać innym którzy słyszą takiej stukanie częściej niż tylko w chwili ruszania pod odpaleniu silnika.
mtaranti napisał(a):
witam miałem bardzo podobne objawy jak te opisywane tutaj na forum,
a wyglądało to tak: na 1 lub 2 było słychać na wyższych biegach juz nie, i to przy mocniejszym depnieciu na pedał gazu lub raptownym puszczemiu. jeździłem tak aż do ubiegłego tygodnia gdzie wymieniłem ten przegub bo już coraz głośniej stukało. przebieg przy którym wymieniałem – 93 tys. km. Więc coś musi w tym być. wg mnie pewnie jakaś wada fabryczna.
poza tym sam przegub lekko wchodzi w piaste i może mieć delikatny luz na wieloklinie i może to w tym leży przyczyna-u tych co jest delikatne stukanie, nie musi być odrazu walnięty przegub
przegub łatwo wymienić ale: najlepiej wyjąć całą półoś i dopiero demontować przegub.
ważne: po wyjęciu połosi bedze uciekał olej ze skrzyni.
pozdrawiam
Koledzy m.in ja piszemy o jednorazowym stuknięciu które pojawia się tylko podczas ruszania i przekroczenie 20km/h po odpaleniu silnika.
Jednak twoje wskazówki mogą się przydać innym którzy słyszą takiej stukanie częściej niż tylko w chwili ruszania pod odpaleniu silnika.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Co do uzbrajania ABS , mam swoja M3 od przebiegu 17 tkm. Ten dzwiek wystepowal w niej zawsze i juz na jezdzie probnej w serwisie zwrocilem na to uwage, W ASO potwierdzili ,ze jest to uzbrajanie ABS. W poprzedniej 2.3 rowniez ten dzwiek wysepowal. W dieslu sasiada tez – dopiero ja mu zwrocilem na to uwage , weczesniej jezdzac 2 lata w ogole tego nie zauwazal.
Dla wszystkich kolejno probujacych diagnozowac to pukniecie napisze jeszce raz typowe jego objawy. Pewnie czesc osob chciala inna usterke dopasowac pod uzbrajanie ABS i stad male zamieszanie
Pukniecie przy uzbrajaniu ABS:
1. Silnik auta mus zostac odpalony , a auto nie jezdzone od momentu odplaenia.
2. Ruszamy – po przekroczeniu licznikowych 22 km/h – faktycznych 20 km/h nastepuje JEDNORAZOWE pukniecie porownywalne do dzialania sprezyny w wiatrowce, mozna je odczuc na pedalach badz nawet podwoziu auta w zaleznosci od naszej wrazliwosci
3. Pukniecie moze wystapic tylko raz po odpaleniu auta – jesli wystapi kolejne razy lub np. przy wyzszych predkosciach mamy do czynienia z inna usterka
Pozdrawiam, Rafal
Dla wszystkich kolejno probujacych diagnozowac to pukniecie napisze jeszce raz typowe jego objawy. Pewnie czesc osob chciala inna usterke dopasowac pod uzbrajanie ABS i stad male zamieszanie
Pukniecie przy uzbrajaniu ABS:
1. Silnik auta mus zostac odpalony , a auto nie jezdzone od momentu odplaenia.
2. Ruszamy – po przekroczeniu licznikowych 22 km/h – faktycznych 20 km/h nastepuje JEDNORAZOWE pukniecie porownywalne do dzialania sprezyny w wiatrowce, mozna je odczuc na pedalach badz nawet podwoziu auta w zaleznosci od naszej wrazliwosci
3. Pukniecie moze wystapic tylko raz po odpaleniu auta – jesli wystapi kolejne razy lub np. przy wyzszych predkosciach mamy do czynienia z inna usterka
Pozdrawiam, Rafal
Oj nie tłumacz im bo to było już opisane parokrotnie, ale i tak znajdzie się paru którzy będą mówić, że to zawieszenie jest walnięte 

-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
założę się że w ciągu m-ca znów pojawi się kolejny post że to zawieszenie i że u kogoś to nie występuje masakra ludzie czytajcie czasem dokładnie.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm napisał(a):że u kogoś to nie występuje masakra ludzie czytajcie czasem dokładnie.
co masakra ja tam nic takiego nie słyszę
po odpaleniu wyłączy wszystko nawiew, radio zapnij pasy i ruszaj i nasłuchuj, a na pewno usłyszysz chyba że jesteś bardziej głuchy niż ja
ewentualnie nie masz uzbrojonego ABSu 
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm napisał(a):bardziej głuchy niż ja
może być ,może
lukaszm napisał(a):po odpaleniu wyłączy wszystko nawiew, radio zapnij pasy i ruszaj i nasłuchuj, a na pewno usłyszysz chyba że jesteś bardziej głuchy niż jaewentualnie nie masz uzbrojonego ABSu
lub dobrze wyciszona podłoga
No i pierwszy został nawrócony 

-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
u mnie jest dokładnie ten sam efekt. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku metrów jest charakterystyczne metaliczne stuknięcie. Też się długo zastanawiałem co to, dopoki nie przeczytalem o tym zjawisku na forum.
Nuno
Nuno napisał(a):u mnie jest dokładnie ten sam efekt. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku metrów jest charakterystyczne metaliczne stuknięcie. Też się długo zastanawiałem co to, dopoki nie przeczytalem o tym zjawisku na forum.
Co byśmy zrobili bez forum, założę sie że 20% ludzi na pewno pojechało by z tym do jakiegoś mechanika
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość