Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Jeśli kogoś to kiedyś zainteresuje:
– Wymiana tulei w kołach tylnych – ok 90 zł za sztukę
– Wymiana tulei w kołach przednich – ok 40 zł za sztukę
– Robocizna – ok 60 zł za sztukę.
– Wymiana tulei w kołach tylnych – ok 90 zł za sztukę
– Wymiana tulei w kołach przednich – ok 40 zł za sztukę
– Robocizna – ok 60 zł za sztukę.
Trochę czasu minęło ale się dołączę.
Problemik – bo w sumie nie problem – mam podobny, czyli lekkie drżenie kierownicy przy hamowaniu.
Ale ... nie zawsze jest ... pojawia się dość nieregularnie i uzależnione jest od siły wciśnięcia hamulca.
Byłem na przeglądzie hamulców – tarcze mam OK – a już chciałem wymieniać. Felgi mam OK – sprawdzone. Zawieszenie też OK. Mam mocno zząbkowane opony – może to jest przyczyną.
Mam ten problem tylko na letnich kołach – czyli alu 205/50/17 – na zimówkach nie odczułem.
Zatem – w ten oto sposób mamy kolejną przyczynę.
Problemik – bo w sumie nie problem – mam podobny, czyli lekkie drżenie kierownicy przy hamowaniu.
Ale ... nie zawsze jest ... pojawia się dość nieregularnie i uzależnione jest od siły wciśnięcia hamulca.
Byłem na przeglądzie hamulców – tarcze mam OK – a już chciałem wymieniać. Felgi mam OK – sprawdzone. Zawieszenie też OK. Mam mocno zząbkowane opony – może to jest przyczyną.
Mam ten problem tylko na letnich kołach – czyli alu 205/50/17 – na zimówkach nie odczułem.
Zatem – w ten oto sposób mamy kolejną przyczynę.
- Od: 6 maja 2009, 12:58
- Posty: 5
a jak sprawdziles tarcze ?
Pojechałem na stację diagnostyczną i tam mi sprawdzili. Jechałem z nastawienien na wymianę a wyjechałem z informacją, że wszystko jest OK. Wychodzę z założenia zatem, że jest OK skoro na stacji nie chcieli ze mnie zedrzeć za wymianę, której chciałem dokonać 
- Od: 6 maja 2009, 12:58
- Posty: 5
Wydaje mi sie, ze na stacji sprawdzili Ci jedynie czy hamulce dzialaja i hamuja z odpowiednia sila. Nie mieli tam raczej mozliwosci sprawdzenia tego czy tarcze sa proste.
witam, czasami jest tak że tarcze jeśli się nagrzeją zaczynają drżeć przy hamowaniu. Chodzi o to musiałeś np. zagrzać tarczę kiedyś tam i np. wjechać w wodę czyli szybko zostały schłodzone.teraz jeśli się nagrzeją i zaczniesz hamować poprostu drży kierownica z powodu krzywych tarczy.
Ja miałem to samo mimo dosyć jeszcze grubych tarczy lecz postanowiłem wymienić na nowe i po problemie. Teoretycznie można by te tarcze jeszcze przetoczyć.
koszt tarczy i klocków ATE 550pln
pozdrawiam
Ja miałem to samo mimo dosyć jeszcze grubych tarczy lecz postanowiłem wymienić na nowe i po problemie. Teoretycznie można by te tarcze jeszcze przetoczyć.
koszt tarczy i klocków ATE 550pln
pozdrawiam
- Od: 9 wrz 2008, 19:50
- Posty: 38
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM
żeby sprawdzić tarcze musisz sprawdzić bicie, wątpię żeby to zrobili na stacji diagnostycznej. Przyczyną może być zwichrowanie tarcz (@up), ale sam się z tym jeszcze w praktyce nie spotkałem.
Kolego miałem taki problem i mimo że tarcze były o znacznej szerokości to toczenie nic nie pomogło tylko wywaliłem 120 zł więc radze Ci kupić nowe tarcze ja kupiłem ATE płaciłem około 380 zł za dwie na przód i powiem więcej jeśli masz dobre klocki tzn. wymieniałeś niedawno to nie kupuj nowych tylko załóż te i śmigaj ze mnie mechanik też się śmiał jak zakłądałem nowe tarcze a klocki stare (stare czytaj miały zrobione 2500 kilometrów) a wszystko gra i nic nie trzęsie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 25 sty 2010, 15:35
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007
Oczywiscie polecam tarcze ATE.
Dopuszczalne maksymalne bicie boczne wynosi 0,05 [mm]
A sprawdzic je mozna czyjnikiem zegarowym z podstawa magnetyczną (w kazdym zakladzie slusarko-tokarskim powini miec cos takego)
Dopuszczalne maksymalne bicie boczne wynosi 0,05 [mm]

A sprawdzic je mozna czyjnikiem zegarowym z podstawa magnetyczną (w kazdym zakladzie slusarko-tokarskim powini miec cos takego)
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
Kurka – mi powiedzili, że tarcze są OK. Nic to – jako, że do drżenie czasami czuję czasami nie a opony mam zząbkowane jak w traktorze – zwalam to na opony (na zimówkach drgania nie odczuwałem). Może niebawem wymienię – zobaczymy co wtedy będzie.
- Od: 6 maja 2009, 12:58
- Posty: 5
jeżeli drżenie nie występuje przy każdym hamowaniu w podobnych warunkach (prędkość, nawierzchnia) to układ hamulcowy raczej odpada. Nie rozumiem jak w FWD mogą Ci się przednie opony ząbkować, bo tył byłby raczej słabo odczuwalny przy hamowaniu
Masz opony na osobnych obręczach ? Może przyczyny należy szukać w nierównościach nawierzchni ? często takie "schodki" występują przy miejscach dohamowań (światła).

Wyząbkowane opony szumią strasznie ale z biciem powiem szczerze się nie spotkałem. Skoro mówisz że na innych oponach nie czuć tego bicia to przerzuć na tydzień zimówki i pojeździj i zobacz co sie będzie działo jak będzie ok to widocznie to wina opon. A takie pytanie, sprawdzałeś zbierznosć? wywarzałeś koła? niezapowietrzony układ hamulcowy? Jeśłi twierdzisz że na innych oponach nie ma tego objawu to ja bym wrzucił zimówki na tydzien i zobaczył tak z ciekawości ja jeżdżę cały czas na zimówkach swoją mazdą 
- Od: 25 sty 2010, 15:35
- Posty: 27
- Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007
przy takich temperaturach i momencie mz-cd zimówki nie będą miały łatwego tygodnia ;p załóż może "tył na przód" dla sprawdzenia.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość