Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Major0013 » 3 maja 2011, 16:46

Jeśli kogoś to kiedyś zainteresuje:

– Wymiana tulei w kołach tylnych – ok 90 zł za sztukę
– Wymiana tulei w kołach przednich – ok 40 zł za sztukę

– Robocizna – ok 60 zł za sztukę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:06
Posty: 134 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3bl Crystal White Pearl

Postprzez jacekplacek » 12 maja 2011, 15:15

Trochę czasu minęło ale się dołączę.
Problemik – bo w sumie nie problem – mam podobny, czyli lekkie drżenie kierownicy przy hamowaniu.
Ale ... nie zawsze jest ... pojawia się dość nieregularnie i uzależnione jest od siły wciśnięcia hamulca.
Byłem na przeglądzie hamulców – tarcze mam OK – a już chciałem wymieniać. Felgi mam OK – sprawdzone. Zawieszenie też OK. Mam mocno zząbkowane opony – może to jest przyczyną.
Mam ten problem tylko na letnich kołach – czyli alu 205/50/17 – na zimówkach nie odczułem.
Zatem – w ten oto sposób mamy kolejną przyczynę. :D
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 12:58
Posty: 5

Postprzez radzi89 » 12 maja 2011, 16:20

a jak sprawdziles tarcze ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez jacekplacek » 16 maja 2011, 13:23

Pojechałem na stację diagnostyczną i tam mi sprawdzili. Jechałem z nastawienien na wymianę a wyjechałem z informacją, że wszystko jest OK. Wychodzę z założenia zatem, że jest OK skoro na stacji nie chcieli ze mnie zedrzeć za wymianę, której chciałem dokonać :D
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 12:58
Posty: 5

Postprzez Blumek » 16 maja 2011, 13:27

no też jestem ciekaw jak oni to sprawdzili. <co?>
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez radzi89 » 16 maja 2011, 13:32

Wydaje mi sie, ze na stacji sprawdzili Ci jedynie czy hamulce dzialaja i hamuja z odpowiednia sila. Nie mieli tam raczej mozliwosci sprawdzenia tego czy tarcze sa proste.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez maliniak14 » 16 maja 2011, 14:16

witam, czasami jest tak że tarcze jeśli się nagrzeją zaczynają drżeć przy hamowaniu. Chodzi o to musiałeś np. zagrzać tarczę kiedyś tam i np. wjechać w wodę czyli szybko zostały schłodzone.teraz jeśli się nagrzeją i zaczniesz hamować poprostu drży kierownica z powodu krzywych tarczy.

Ja miałem to samo mimo dosyć jeszcze grubych tarczy lecz postanowiłem wymienić na nowe i po problemie. Teoretycznie można by te tarcze jeszcze przetoczyć.

koszt tarczy i klocków ATE 550pln

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 19:50
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM

Postprzez akostarek » 16 maja 2011, 19:12

żeby sprawdzić tarcze musisz sprawdzić bicie, wątpię żeby to zrobili na stacji diagnostycznej. Przyczyną może być zwichrowanie tarcz (@up), ale sam się z tym jeszcze w praktyce nie spotkałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez d&d » 16 maja 2011, 19:21

Kolego miałem taki problem i mimo że tarcze były o znacznej szerokości to toczenie nic nie pomogło tylko wywaliłem 120 zł więc radze Ci kupić nowe tarcze ja kupiłem ATE płaciłem około 380 zł za dwie na przód i powiem więcej jeśli masz dobre klocki tzn. wymieniałeś niedawno to nie kupuj nowych tylko załóż te i śmigaj ze mnie mechanik też się śmiał jak zakłądałem nowe tarcze a klocki stare (stare czytaj miały zrobione 2500 kilometrów) a wszystko gra i nic nie trzęsie.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 15:35
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007

Postprzez KosteR » 16 maja 2011, 23:11

Tak jak kolega napisał wyże.... wymieniaj tarcze, ale nie na jakieś najtańsze... ATE najwyższa półka sprawdza się... i po problemie będzie.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2011, 19:26
Posty: 15

Postprzez mazz777 » 16 maja 2011, 23:24

Oczywiscie polecam tarcze ATE.
Dopuszczalne maksymalne bicie boczne wynosi 0,05 [mm] <czytaj>
A sprawdzic je mozna czyjnikiem zegarowym z podstawa magnetyczną (w kazdym zakladzie slusarko-tokarskim powini miec cos takego) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez mazz777 » 16 maja 2011, 23:27

... dodam ze tarcze można sprawdzić bez demontażu
Jesli były by uszkodzone to można je przetoczysz jesli ich grubość na to jeszcze pozwala <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez mazz777 » 16 maja 2011, 23:29

...oczywiście chciałem napisać "przetoczyć"...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez Blumek » 16 maja 2011, 23:52

mazz777 <czytaj> regulamin się kłania, Nie potrafisz edytować postów?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez mazz777 » 17 maja 2011, 00:00

Spoko to z pośpiechu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez jacekplacek » 17 maja 2011, 09:59

Kurka – mi powiedzili, że tarcze są OK. Nic to – jako, że do drżenie czasami czuję czasami nie a opony mam zząbkowane jak w traktorze – zwalam to na opony (na zimówkach drgania nie odczuwałem). Może niebawem wymienię – zobaczymy co wtedy będzie.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 12:58
Posty: 5

Postprzez akostarek » 17 maja 2011, 15:12

jeżeli drżenie nie występuje przy każdym hamowaniu w podobnych warunkach (prędkość, nawierzchnia) to układ hamulcowy raczej odpada. Nie rozumiem jak w FWD mogą Ci się przednie opony ząbkować, bo tył byłby raczej słabo odczuwalny przy hamowaniu <co?> Masz opony na osobnych obręczach ? Może przyczyny należy szukać w nierównościach nawierzchni ? często takie "schodki" występują przy miejscach dohamowań (światła).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez d&d » 17 maja 2011, 22:29

Wyząbkowane opony szumią strasznie ale z biciem powiem szczerze się nie spotkałem. Skoro mówisz że na innych oponach nie czuć tego bicia to przerzuć na tydzień zimówki i pojeździj i zobacz co sie będzie działo jak będzie ok to widocznie to wina opon. A takie pytanie, sprawdzałeś zbierznosć? wywarzałeś koła? niezapowietrzony układ hamulcowy? Jeśłi twierdzisz że na innych oponach nie ma tego objawu to ja bym wrzucił zimówki na tydzien i zobaczył tak z ciekawości ja jeżdżę cały czas na zimówkach swoją mazdą :)
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 15:35
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007

Postprzez akostarek » 17 maja 2011, 22:39

przy takich temperaturach i momencie mz-cd zimówki nie będą miały łatwego tygodnia ;p załóż może "tył na przód" dla sprawdzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez d&d » 18 maja 2011, 15:03

Albo tak jak kolega mówi wyżej, tył na przód jeśli to nie przyniesie żadnych efektów to spróbuj z zimówkami. W każdym razie chodzi o to by wyłapać przyczyne.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 15:35
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323