Jest castrol. Czy wymieniać płyn z ukł. wspom. kierownicy na Dexelię?
Strona 1 z 1
W poniedziałek jestem umówiony na wymianę oleju i płynu hamulcowego. Zastanawiam się nad wymianą płynu z układu wspomagania, ponieważ rano po uruchomieniu kierownica ciężej chodzi, niż później po rozgrzaniu. Poprzednik wlał Castrola ATF, czerwonego. To prawdopodobnie olej mineralny? Czy polecany Dexelia ATF M-III jest olejem syntetycznym? Ile go wejdzie?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Trudno powiedzieć czy ta Dexelia to syntetyk czy minerał – na opakowaniu nie ma takiej informacji – ale na pewno pasuje do M3, a jego cena nie jest aż tak bardzo wygurowana nawet w ASO. Od początków miełam sporo problemów z pompą i mój pierwszy krok, który wykonałem to wymiana na Dexelię. Kuoiłem 2 opakowania po 1 litrze. Pierwszym litrem przepłukałem układ (przelałem olej wlewając go przez zbiorniczek i odpuszczając zdejmująć przewód hydrauliczny. Te 2 literki wystarczyły mi na "przeczyszczenie" układu i zalanie go świeżym olejem, poprawy nie odczułem bo jak się później okazało – akcja serwisowa wymiana pompy.
Myślę że nie ma co kombinować z olejami hydraulicznymi, wcześniej miałem forda focusa w którym wczesniejszy właściciel zalał nieodpowiedni olej do ukłądu kierowniczego i spierdzielił w nim uszczelnienia na przekładni (maglownicy). Zmieniaj na dexelię i bedziesz spokojny.
Myślę że nie ma co kombinować z olejami hydraulicznymi, wcześniej miałem forda focusa w którym wczesniejszy właściciel zalał nieodpowiedni olej do ukłądu kierowniczego i spierdzielił w nim uszczelnienia na przekładni (maglownicy). Zmieniaj na dexelię i bedziesz spokojny.
- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Dzięki za odpowiedź. Ten castrol też nie jest jakiś tani (ok. 40 zł/l), więc pewnie nie najgorszy. Mój niepokój wzbudziły nie tylko opory przy kręceniu kierownicą w zimne poranki, ale i kontrolka wspomagania zaświecająca się (choć nie zawsze) przy pokonywaniu ostrego zakrętu. Może to więc nie sprawa jakości oleju, ale czegoś innego? Dziś po zatrzymaniu auta posłuchałem pracy pompy i stwierdziłem, ze pracuje równie głośno co silnik, a przy kręceniu kierownicą chyba nawet głośniej (na pewno dźwięk jest wyższy).
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Zapalająca się kontrolka wspomagania to standard przynajmniej w mojej M3 ale nie ma ona wpływu na to czy wspomaganie działa czy nie działa – zapala się głównie przy manewrowaniu na parkingu. Opory kręcenia również są standardem – przynajmniej u mnie – poszukaj dobrze na forum bo temat wspomagania był na prawę już wielokronie poruszany. Znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. A co do oleju za dexelię w ASO mazdy dałem 46zł/1l. Pozdrawiam
- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości