Drżenie auta przy przyspieszaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez STOKROTKA » 24 mar 2011, 10:00

Witam wszystkich,
czy może ktoś wie co może byc przyczyną drżenia całego samochodu, przy dużym nacisku na gaz :( (jezeli jedzie się równomiernie to nie czuć tego drżenia). Jest to mazda 3 -rok 2004 (diesel).
Ostatnio edytowano 24 mar 2011, 14:52 przez STOKROTKA, łącznie edytowano 1 raz
STOKROTKA
 

Postprzez People_Hate_Me » 24 mar 2011, 14:28

popraw temat. duże litery oznaczają krzyk a my nie lubimy krzykaczy :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez wojtek85 » 24 mar 2011, 17:29

u mnie lał wtrysk i tez tak miałem wymieniłem na nowy i jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez chorazy3 » 4 kwi 2011, 18:18

Chciałbym dołączyć się do pytania, mam podobny problem.
U mnie wygląda to tak, że w trasie (w mieście tego nie ma – chodzi o prędkości?) przy przyspieszaniu na 4 lub 5 biegu w zakresie obrotów od 2k do 2,5k czuć na kierownicy i fotelach drgania. Przy niższych i wyższych obrotach i na innych biegach tego objawu nie ma. Żadnych innych objawów poza tymi nie widzę. Tester OBD kupiony na Allegro żadnych błędów nie pokazuje. Nie wiem czy ma to znaczenie ale na kilka dni przed była wymieniana podkładka pod jednym z wtrysków – serwis Boscha Koszalin, wszystko podobno według procedury, dokręcanie kluczem dynamometrycznym.
Co to może być: poduszki pod silnikiem, koło dwumasowe, wtrysk czy jeszcze coś innego?
Po dzisiejszej zmianie opon razem z felgami na letni komplet objaw dalej jest, więc to raczej nie sprawa wyważenia kół.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2010, 18:59
Posty: 15
Auto: Mazda 3 hatchback 2004 r.
1.6 CiTd 132 KM Y6 (PSA)

Postprzez STOKROTKA » 6 kwi 2011, 08:03

no właśnie i moja mazda ma identyczne objawy, najfajniejsze jest to że u mnie też zaczął się ten problem od dnia po wymianie uszczelki pod wtryskiem i tu może być przyczyna, tylko co, skoro wymieniał to serwis mazdy?
STOKROTKA
 

Postprzez chorazy3 » 18 kwi 2011, 16:18

Oglądałem auto od spodu, na kanale, okazało się że jest luz na przegubie wewnętrznym. Ciekawe czy to może tłumaczyć objawy. Jeśli tak to wymiana będzie kosztowna – trzeba wymienić całą przednią półoś (długą) a sama część kosztuje 2000 zł. Podobno nie pasują (dużo tańsze) części od Forda, czy ktoś może to potwierdzić?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2010, 18:59
Posty: 15
Auto: Mazda 3 hatchback 2004 r.
1.6 CiTd 132 KM Y6 (PSA)

Postprzez akostarek » 18 kwi 2011, 18:28

może używka (400zł) albo regeneracja => http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=4535 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez STOKROTKA » 27 kwi 2011, 08:20

Witam,
moja mazda jest po czyszczeniu zaworu EGR i wymianie uszczelki, nagar był nieziemski, ale niestety drżenie jest nadal może trochę mniejsze, ale jest po tym czyszczeniu dużo zrywniejsza, wcześniej była zamulona. Co do luzów na przegubie to też moja mazda ma, tylko czy to jest to? Czy ktoś może doszedł do tego co może być powodem tego drżenia?
STOKROTKA
 

Postprzez DEMOTOREKOLO » 22 cze 2011, 13:16

Witam
Mam Mazdę z 2004 roku, 1.6 Diesel, 131 tys przebiegu. Myślę, że mogę Ci pomóc, bo mam dokładnie identyczne objawy, którymi zmagałem się od kilku miesięcy. Przeczytałem mnóstwo wypowiedzi na forum i przeanalizowałem mnóstwo tematów, od wtrysków , łańcuszka rozrządu między wałkami, po pompę wysokiego cisnienia. Przyczyną jest zużyty wewnętrzny kielich krzyżaka na prawej dłuzszej półosi. Sam krzyzak jest ok, natomiast jego obudowa jest połączona ze sztywną osią poprzez wielowypust na którym masz luz, jak we wszystkich Fordach, Peugeotach i własnie Mazdach z tym silnikiem. To błąd konstrukcyjny i bardzo częsta przyczyna tego problemu. Stukanie to początek, pozniej bedzie drżenie, kierownicy i całego auta na 3, 4 i 5tym biegu. Stuka przy gwałtownym przyspieszaniu, rytmicznie i w miarę wzrostu prędkosci, wyłacznie gdy auto mocno sie''zapiera''. Wtedy włąsnie luz powoiduje wibracje i stuki. Łatwo to sprawdzic, skręc kołami w lewo połóz sie z boku auta i ''namacasz'' ten luz ręką. To własnie to. Półoś nowa niestety w komplecie ze sztywną ośką, ok 3500 zł, kosmos, ja kupiłem uzywkę na Allegro za 350 zł, jakis czas pochodzi.
Pozdrawiam.
DEMOTOREKOLO
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323