Witam,
zdarzyła mi sie następująca sytuacja i zastanawiam sie jak może być tego przyczyna.
Podczas wyprzedzania przy prędkości ok 120 km/h zgasł mi nagle samochód i zapaliła sie kontrolka wspomagania kierownicy. Przestało tez działać wspomaganie, – ale to normalne – silnik nie pracował. Następnie jeszcze podczas jazdy z wyłączonym silnikiem przekręciłem kluczyk i bez problemu odpaliłem samochód. Wspomaganie jednak nie działało a kontrolka świeciła sie nadal. Po przejechaniu krótkiego odcinaka i kręceniu kierownica w lewo i prawo wspomaganie wróciło do normy a kontrolka zgasła.
Nie wiem czy ma to cos z tym wspólnego, ale jestem przed wyminą filtra paliwa a temp. zewnętrzna wynosiła -15 st.
Diekuje za rady i pozdrawiam.
Silnik nagle zgasł i brak wspomagania – problem rozwiązany.
Strona 1 z 1
Gdy zgasnie ci auto podczas jazdy , albo sam je zgasisz i odpalisz to wspomaganie przez jakis czas nie bedzie dzialac. Spotkalem sie z tym w kilku Mazdach. ( sprawdzalem to celowo, bo kiedys jadac autem zgasilem silnik zeby zdiagnozowac pewnie swiszczenie i odpalilem wciaz jadac , kontrolka sie zapalila i wspoma nie dzialala, po chwili wszystko wrocilo do normy. To chyba taka przypadlosc Mazdy 3, ze wspoma nie dziala po odpaleniu auta w drodze....
Co do tego dlaczego silnik zgasl nie moge sie wypowiedziec bo w sumie nie mam pomyslu....
Co do tego dlaczego silnik zgasl nie moge sie wypowiedziec bo w sumie nie mam pomyslu....
O tym nie wiedzialem 
Nie no kto ci powiedział ze wspomaganie nie działa powyżej jakiejś tam prędkości....? 
Działa cały czas (przynajmniej powinno) po przekręceniu zapłonu....
Jedynie podczas jazdy działa 'sztywniej' (aby umożliwić bardziej precyzyjne prowadzenie) taka jest zasada wspomagania elektro-hydraulicznego (EHPAS) jakie występuje w 3 CD
a tobie tuzgre proponuje poszukać tematów ze wspomaganiem związanych bo widzę jest ich trochę i poczytać, a filtr paliwa wymień,zatankuj dobrego paliwa i moze juz nie będzie gasł
Działa cały czas (przynajmniej powinno) po przekręceniu zapłonu....
Jedynie podczas jazdy działa 'sztywniej' (aby umożliwić bardziej precyzyjne prowadzenie) taka jest zasada wspomagania elektro-hydraulicznego (EHPAS) jakie występuje w 3 CD
a tobie tuzgre proponuje poszukać tematów ze wspomaganiem związanych bo widzę jest ich trochę i poczytać, a filtr paliwa wymień,zatankuj dobrego paliwa i moze juz nie będzie gasł
wyłącz auto podczas jazdy i spróbuj wtedy skręcać bez wspomagania 
Dotyczy to tez wspomagania hamulców, spróbuj wcisnąć pedał hamulca przy wyłączonym silniku
Dotyczy to tez wspomagania hamulców, spróbuj wcisnąć pedał hamulca przy wyłączonym silniku
hamulce sie zgodzę ale to inny układ wspomagania
co do kiery im szybciej jedziesz tym wspomaganie stopniowo maleje. czy się wyłącza czy nie nie wiem. Wiem ze hydrauliczne na pewno jest wyłączone poprzez zawory.
co do kiery im szybciej jedziesz tym wspomaganie stopniowo maleje. czy się wyłącza czy nie nie wiem. Wiem ze hydrauliczne na pewno jest wyłączone poprzez zawory.
tuzgre napisał(a):Witam,
zdarzyła mi sie następująca sytuacja i zastanawiam sie jak może być tego przyczyna.
Podczas wyprzedzania przy prędkości ok 120 km/h zgasł mi nagle samochód i zapaliła sie kontrolka wspomagania kierownicy. Przestało tez działać wspomaganie, – ale to normalne – silnik nie pracował. Następnie jeszcze podczas jazdy z wyłączonym silnikiem przekręciłem kluczyk i bez problemu odpaliłem samochód. Wspomaganie jednak nie działało a kontrolka świeciła sie nadal. Po przejechaniu krótkiego odcinaka i kręceniu kierownica w lewo i prawo wspomaganie wróciło do normy a kontrolka zgasła.
Nie wiem czy ma to cos z tym wspólnego, ale jestem przed wyminą filtra paliwa a temp. zewnętrzna wynosiła -15 st.
Diekuje za rady i pozdrawiam.
Problem został rozwiązany i był spowodowany polecanym przez pracowników stacji paliwem V-Power zatankowanym na stacji Schell przy ul. Branickiego w Białymstoku.
Samochód na drugi dzień odpalił na 30 sek. i zgasł. W niedziele to samo. W związku z tym, ze byłem w trasie musiałem przedłużyć nocleg w hotelu a dziś rano przyjechała wcześniej umówiona laweta.
Trochę się zdziwiliśmy, bo samochód odpalił i wszystko było ok. Temperatura rano wynosiła jednak ok. 0 st. i chyba to spowodowało, ze parafina, która zatkała filtr znów się upłynniła.
Dobrze, ze za wszystko płaci ubezpieczenie.
Wiem, ze nie ma reguły gdzie się tankuje, ale ja już nigdy nie kupie paliwa na Schellu.
Co do wspomagania to rozmawiałem z mechanikiem i on twierdzi, ze to normalne, ze nie będzie one działać przez krotki czas jeżeli silnik nagle zgaśnie i ponownie się go uruchomi. Dlatego tez święcąca się kontrolka wspomagania.
- Od: 23 paź 2010, 09:26
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 diesel, 2006
tuzgre napisał(a):Problem został rozwiązany i był spowodowany polecanym przez pracowników stacji paliwem V-Power zatankowanym na stacji Schell .
-ciekawa teoria a czym to potwierdzic? kto jest autorem tej teorii? cos mi sie zdaje ze przyczyna byla calkiem inna
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Może to już OT, ale ja ostatnio (ok. 1-1,5 miesiąca temu) miałem problemy z paliwem ze stacji Shell. Dodam, że auto odkąd było w moich rękach (1 rok i 4 miesiące) było tankowane tylko i wyłącznie na Shell'u. Zmieniłem paliwo po ostatnich problemach z nierówną pracą silnika i zaleceniach MazVagTech i problem zniknął...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości