alternator

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez StrusPedziwiatr » 28 sty 2010, 00:39

Problem dosyc ostry jak na zimę.

Czesto swieci mi sie lampka akumulatora. Pasek przy alternatorze dosyc glosno pracuje, sam alternator przestaje ładować sie dopiero przy cieplym silniku i dluzszej jezdzie. Trudno go zdiagnozowac, kiedy samochod stoi. Ktos moze wie co moze byc przyczyną? Pomiar sprawnosci rozruchowej akumulatora w ASO wykazal 138%. Przy dluzszych trasach mam objawy slabnacej mocy i nierownej pracy silnika. Pompa, wtryski sprawdzone, uklad paliwowy czyszczony, turbina zregenerowana jesienią, wiec zle paliwo raczej odpada. Pozostaje ten nieszczesny alternator. Ktos sie z tym problemem spotkal? Regeneracja pomoże, czy niekoniecznie?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 00:40
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: M3 BK (sedan), 1.6 Y6 81kW, 2005

Postprzez DeadlY » 28 sty 2010, 01:05

StrusPedziwiatr napisał(a):akumulatora w ASO wykazal 138%.

To jak za starych dobrych czasów wyrabianie normy ;)
A tak poważnie to troszke chaotycznie napisałes... pasek piszczy? Na pewno pasek?
Może alternator nie jest sprawny, szczotki itp? Jak podasz wiecej szczeg. na spokojnie to może uda sie pomóc.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez toomaas » 28 sty 2010, 01:20

Sprawdź pasek i sprawdź ładowanie jakie masz zarówno bez obciążenia jak i z obciążeniem (światła, klima, ogrzewanie szyby). Mi padł alternator. Nic nie piszczało. Po prostu zapalała się lampka ładowania po kilku minutach. Regeneracja (pełna) powinna pomóc. W zasadzie zostaje tylko obudowa. Całe bebechy są nowe.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez StrusPedziwiatr » 28 sty 2010, 15:46

Pasek przy alternatorze nie skrzypi, po prostu glosno pracuje. Slychac go nawet przy zamknietej masce kiedy sie stoi przy drzwiach od strony pasażera. Moze jakieś łożysko poszło, nie orientuję się dokładnie, dosyć tam ciasno i trudno zajrzeć. Oddaje go do regeneracji, podobno koszt miedzy 200-500pln.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 00:40
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: M3 BK (sedan), 1.6 Y6 81kW, 2005

Postprzez StrusPedziwiatr » 8 lut 2010, 23:47

Ktoś się orientuje, czy w trakcie jazdy klima w trybie auto przy niskich temeperaturach albo sama nagrzewnica pobiera prąd z akumulatora?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 00:40
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: M3 BK (sedan), 1.6 Y6 81kW, 2005

Postprzez StrusPedziwiatr » 15 mar 2010, 10:23

Okazało się, że jedna z diód odmówiła posłuszeństwa. Z tego co usłyszałem w 3-jce diody w alternatorze są napylane.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 00:40
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: M3 BK (sedan), 1.6 Y6 81kW, 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323