Głośne i gorące tylne tarcze.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Judasz » 2 mar 2009, 00:36

Jako, że to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich ludzi dobrej woli, którzy zechcą mi pomóc :) . Wszystkich innych też witam.

Od tygodnia mam M3 i niestety trochę problemów z hamulcami. Zawsze po przejechaniu 20-30km tył zaczyna wyć. Nie jest to typowy pisk hamulców – dźwięk jest trochę niższy. Przy lekkim pociągnięciu ręcznego – nawet tak że nie czuć hamowania, albo naciśnięciu pedału hamulca dźwięk ustaje. Wycie ustaje również przy skręcaniu w lewo (a może w prawo, nie pamiętam) i jeździe po lewym łuku.
Po takiej jeździe tylnych tarcz nie da się dotknąć, podczas gdy przednie są zaledwie ciepłe. Byłem u mechanika, ale nie dopatrzył się niczego i tylko przeczyścił zaciski. Problem niestety pozostał. :(
Komis gdzie kupowałem autko założył komplet nowych opon. Zauważyłem, że w czasie jazdy testowej auto inaczej hamowało – branie hamulców było bardzo ostre i auto prawie stawało w miejscu, a po odbiorze parę dni później hamowanie było zdecydowanie łagodniejsze.

Autko rocznik '06, 37kkm.
Wszelkie sugestie co może być tego przyczyną mile widziane.
Judasz
 

Postprzez tyncio » 2 mar 2009, 21:02

Kolego czy to wycie to jest tylko w czasie hamowania czy jak można wnioskować z postu słychać je podczas jazdy (bez hamowania)? Jeśli hamulce się nie blokują, a to możesz sprawdzić unosząc auto na podnośniku lekko do góry i kręcąc kołem, to szukałbym przyczyny w łożyskach kół. Jeśli po zdjęciu zacisków koła nadal obracają się z oporem to na bank wina łożysk.
Szukam nowego właściciela dla swojej Madzi ...więcej info 506 000 861 Wojtek :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2008, 12:34
Posty: 27
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GG 2.3 Benzyna 166KM

Postprzez domin1979 » 2 mar 2009, 21:28

Wg mnie łożysko się posypało. Trochę mały przebieg ale jeżeli wycie to raczej tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez fazer72 » 2 mar 2009, 21:39

Regulator siły hamowania ?
Wskazywało by na to "ostre" branie hamulców na początku (brał głównie przód i to ostro), a później cóś się przestawiło i siły się wyrównały (tak na chłopski rozum), ale jednak cóś jest nie tak i podczas jazdy dociskają Ci tylne klocki do tarcz (muszą skoro tarcze są gorące)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez adas » 2 mar 2009, 21:44

Według mnie to łożysko Ci wyje, jeśli przy jeździe na wprost słyszysz wycie, a przy jeździe w łuku np. w lewą stronę przestaje Ci wyć, to masz walnięte lewe łożysko, jeśli kręcisz w prawo to prawe łożysko. Bierze się to stąd, że przy skręcie w lewo siła odśrodkowa dociska na prawą stronę a odciąża się lewa strona i dlatego przestaje wyć. Przynajmniej ja tak miałem w seacie. Wymiana i błoga cisza...

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 mar 2009, 21:48 przez adas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez domin1979 » 2 mar 2009, 21:46

Judasz napisał(a):Po takiej jeździe tylnych tarcz nie da się dotknąć, podczas gdy przednie są zaledwie ciepłe.
Ale przednie masz wentylowane, a z tyłu nie! Dalej stawiam na łożysko. Koszt ok 100 PLN + robocizna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Judasz » 2 mar 2009, 22:25

Dzięki za Wasze odpowiedzi. No więc tak, wycie jest w czasie jazdy. Nawet lekkie depnięcie na pedał hamulca albo zaciągnięcie ręcznego – nawet nie na pierwszy ząbek – powoduje że wycie znika. Pojawia się dopiero po przejechaniu 20-30km, dlatego wnioskowałem, że są to raczej hamulce niż łożysko. Też mi się wydawało, że przebieg trochę mały na łożysko, no ale chyba jestem lepszym kierowcą niż mechanikiem.
Dziś podniosłem auto i sprawdziłem jak się kręcą koła i mam wrażenie, że przednie chodzą lżej, ale prawdę powiedziawszy gdyby nie to wycie to do dzisiaj pewnie bym nie zwrócił uwagi na hamulce.

pozdrawiam.
Judasz
 

Postprzez domin1979 » 2 mar 2009, 22:31

Judasz napisał(a):Nawet lekkie depnięcie na pedał hamulca albo zaciągnięcie ręcznego – nawet nie na pierwszy ząbek – powoduje że wycie znika.

No tak właśnie wygląda walnięte łożysko. Jak dociśniesz klockami to koło ma mniej luzu i posypane kulki mniej hałasują. Jak przy obracaniu kołem słychać taki lekki metaliczny dźwięk to na 100% łożysko, ogólnie koło powinno się obracać bez dźwięku.
chyba jestem lepszym kierowcą niż mechanikiem.
Poczekaj, aż się auto zestarzeje, a będzie na odwrót. :P Na nowym za wiele się nie nauczysz :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tyncio » 2 mar 2009, 23:55

Judasz napisał(a):Dziś podniosłem auto i sprawdziłem jak się kręcą koła i mam wrażenie, że przednie chodzą lżej...


Przy przednim napędzie przednie koła nie mają prawa kręcić się lżej niż tylne. Można by podejrzewać że okładzina hamulcowa odkleiła się od metalowej części klocka, zdarza się przy kiepskiej jakości podróbkach, ale jeśli ktoś to rozkręcał i czyścił zaciski więc to wykluczam. Jeśli klocki są luźne a koła przednie kręcą się lżej niż tylne to może być tylko łożysko.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2008, 12:34
Posty: 27
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GG 2.3 Benzyna 166KM

Postprzez cult1 » 3 mar 2009, 00:23

domin1979 napisał(a):Dalej stawiam na łożysko. Koszt ok 100 PLN + robocizna.

W Mazdach 3 to niestety większy koszt bo samego łożyska nie da się wymienić a potrzeba wymienić cała piastę. Wiem bo sam musiałem to zrobić. Koszt piasty nowej w zależności od ASO od 700-1500 PLN :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez mtaranti » 3 mar 2009, 14:12

w fordzie taniej powinno być a to na 100% to samo
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez cult1 » 3 mar 2009, 17:22

Ford Focus ma 5x108 a mazda 5x114,3 więc już z tego powodu raczej nie będzie pasować ale czy do końca tego nie wiem ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323