Automatyczna skrzynia nisko zmienia biegi – klekotanie silnika

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez travisowski » 27 lis 2008, 09:50

witam!
mam wrażenie że moja skrzynka za nisko wrzuca biegi przy wolnym przyśpieszaniu. gdy porządnie dam w rurę np w trasie biegi wchodzą prawidłowo. przy kick down także jest idealnie natomiast przy wolnym przyśpieszaniu podczas jazdy miejskiej potrafi mi wrzucić 5-ke nawet przy 60 a czasami ciut niżej.wszystko było by okey gdyby nie to że silnik w aucie jadącym na 5-ce przy tak małej prędkości a szczególnie chcąc tą prędkość utrzymać na tym samym pułapie zaczyna klekotać jak diesel.natomiast jak dodam gazu i zwiększę prędkość auta na tym biegu wszystko wraca do normy w dźwięku pracującego silnika. bardzo proszę was o opinie na ten temat. co o tym sądzicie.tylko w jeździe miejskiej jadąc z małymi prędkościami mam z tym problem.chcąc jechać 55/60km/h na wrzuconej automatycznie piętce widać że dla auta to za mało na tym biegu i klekocze.w czym jest problem?może po prostu nie umiem jeździć automatem?całe życie jeździłem w manualu a to mój pierwszy automat.co o tym sądzicie?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez brii » 27 lis 2008, 11:04

Ja sądzę, że skrzynie Mazdy trzymają za niskie obroty... W dieslu i w silnikach benzynowych V8 ma to sens, ale używanie amerykańskich projektów skrzyń do silinków japońskich/europejskich to porażka... Mogilby chociaż sterowanie w nich zmodyfikować.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Krisek » 28 lis 2008, 16:26

cale szczescie ze nie uzywamy japonskich skrzyn :) bo by zdychaly jak hondach / acurach
mam kolegow co po 5 skrzyn mieli ...

tak umnie przy 60 4 wskakuje ... ( 4AT )

pamietaj ze on wrzuca wysokie biegi jak jedziesz plynnie .. jak bys ciagle przyspieszal na 4 nie wrzuci 5

skrzynia jest czula ...


mozesz zawsze zalozyc wyczynowego Automata :) ...gdzies mialem sprawdzonego producenta – cenny byly nawet niezle jak na nowe skrzynie
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez brii » 28 lis 2008, 16:49

Krisek – chyba niewiele wiesz o wytrzymałości i awaryjności skrzyń Mazdy – japońskie skrzynie przy nich są mistrzowskie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Krisek » 28 lis 2008, 17:46

a kto robi japonskie skrzynie ?

niewiem za duzo ... ale wiem co sie dzieje z Japonskimi w Honda / Acura ... mamy Acure TL top wersje ...

Some of the best known automatic transmission families include:

* General Motors — Powerglide, "Turbo-Hydramatic" TH350, TH400 and 700R4, 4L60-E, 4L80-E, Holden Trimatic
* Ford: Cruise-O-Matic, C4, C6, AOD/AODE, E4OD, ATX, AXOD/AX4S/AX4N
* Chrysler: TorqueFlite 727 and 904, A500, A518, 45RFE, 545RFE
* BorgWarner (later Aisin AW)
* ZF Friedrichshafen
* Allison Transmission
* Voith Turbo
* Aisin AW; Aisin AW is a Japanese automotive parts supplier, known for its automatic transmissions and navigation systems
* Honda
* Nissan/Jatco
* Volkswagen – 01M
* Drivetrain Systems International (DSI) – M93, M97 and M74 4speeds, M78 and M79 6Speeds
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez newuser » 29 lis 2008, 22:40

Fakt przy spokojnej jeździe bardzo szybko mam też 5 bo około 60 km/h ale jakoś nie dostrzegłem duszenia się silnika lub coś w tym stylu, zresztą zauważ jak zwalniasz jak długo 3 jest -prawie do samego wyhamowania :D ale chyba to normalne jak autko się nie dusi
pzdr
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez travisowski » 29 lis 2008, 23:00

nie chodzi mi o duszenie sie silnika.kazdy bieg ma swoj przedzial predkości.jadąc agrsywnie zmienia biegi wysoko, jadac wolno smienia biegi nisko.chodzi o to ze przy spokojnej jezdzie w tej dolnej granicy slychac ze silnik inaczej pracuje zaczyna klekotac jak by nabieral dzwiekow diesla.jesli podwyzsze obroty delikatnie do gornej granicy zanim jeszcze automat zmieni bieg na wyzszy pojawia sie wlasnie ten klekot.mam wrazenie (moze sie myle) ze jest to spowodowane tym iz biegi sa wrzucane za nisko i predkosc w tym momecie jest za mala dla danego biegu.dlatego wlasnie poruszylem ten temat czy ta niska zmiana biegow to norma w M3 2,3l AT?te zjawisko ma tylko miejsce przy bardzo wolnej jezdzie przy utrzymywaniu predkosci w tej dolnej granicy danego biegu.calego tematu bym nawet nie zauwazyl gdyby nie te dzwieki.ktore sa tylko w okreslonym momencie.np:w manualu jak jedziesz z mala predkoscia na niskich obrotach na 5 biegu silnik tez daje znac po swojej pracy ze mu za malo i niedosc ze dziwie pracuje to jeszcze sie dusi.u mnie nie ma duszenia jest tylko dziwny klekocik.niewiem czy kwestja lezy w wadach fabrycznych lub niedopracowaniu skrzynki czy w czyms o czym niewiem.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Blase » 29 lis 2008, 23:55

U mnie zmienia biegi w ten sam sposób, ale nie towarzyszy temu dizlowanie silnika – może coś mu niedomaga?
Moim zdaniem to dobrze że skrzynia zmienia biegi dostosowując się do stylu jazdy, w przeciwnym razie kupiłbym manuala. A Tobie proponuję zainteresować się stanem technicznym autka...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Globy » 30 lis 2008, 00:54

A na postoju nie drży Ci auto (P, N, D na hamulcu)? Widocznie skrzynia załącza bieg poniżej granicy "komfortowej" pracy silnika – faktycznie może być te 1000 ileś obrotów, ale jazda powinna być "smooth", gładka. Zmieniłbym soft skrzyni w serwisie, a potem zainteresował się dolotem lub elektryką... Chociaż towarzyszyłyby temu inne objawy w szerszym zakresie obrotów.

Takie zaprogramowanie sprzyja oszczędności, ja jednak preferuję dynamiczniejsze przyspieszanie z wymuszoną redukcją, bo powolne ciągnięcie silnika w górę go strasznie meczy i ot, cały eco-driving.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez travisowski » 30 lis 2008, 11:58

na czym polega ta zmiana softu? i dlaczego sie to robi?z gory dzieki za odpowiedz
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Blase » 1 gru 2008, 21:17

Globy napisał(a):A na postoju nie drży Ci auto (P, N, D na hamulcu)?

A to u mnie akurat się zdarza, czasem jak stoję na światłach na biegu D to wolne obroty schodzą po chwili milimetr niżej niż były i zaczynają się drgania. To jakiś zły objaw czy ten typ tak ma?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Globy » 1 gru 2008, 23:33

Z forum wynika, że ten typ tak ma, ale moim zdaniem można powalczyć – choćby podnieść obroty lub żądać w ASO kalibracji kompa.

travisowski napisał(a):na czym polega ta zmiana softu? i dlaczego sie to robi?z gory dzieki za odpowiedz

Miałem na myśli wgranie "świeżej" wersji oprogramowania, która od strony elektroniki przywróci wszystko do poprawnego poziomu.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez travisowski » 2 gru 2008, 22:12

mam jeszcze 2 pytanka
-czy spotkales sie juz z takim przypadkiem zeby po odswiezeniu oprogramowania skrzynki wszelkie dolegliwosci ustapily?
-orientujesz sie czy Aso Ksiezyno uaktualni mi bez problemu oprogramowanie i jakiego rzedu sa to koszta?
z gory dzieki
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Blase » 3 gru 2008, 00:31

travisowski napisał(a):-czy spotkales sie juz z takim przypadkiem zeby po odswiezeniu oprogramowania skrzynki wszelkie dolegliwosci ustapily?

Wymiana softu nie jest lekiem na całe zło, ale na pewno nie zaszkodzi a pomóc może. Z tego co pamiętam to koledze Karwosiowi szarpała skrzynka przy zmianie z 1 na 2 bieg i po upgrade oprogramowania problem zniknął, także są jakieś widoczne efekty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Globy » 4 gru 2008, 01:00

travisowski napisał(a):-orientujesz sie czy Aso Ksiezyno uaktualni mi bez problemu oprogramowanie i jakiego rzedu sa to koszta?

Kolega Blase opisał wyżej znany przypadek z forum <usmiech> Właśnie Księżyno aktualizowało wtedy soft – w Warszawie koszt takiej operacji to bodajże 120 zł (AZ Auto). Powodzenia!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323